LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TorTor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 335

Får håpe at klubben nå har lært og at vi slipper å se flere slike saker. Dette må kanskje ha vært den minst smidige måten å bli "kvitt" en spiller på noensinne. La oss håpe dette er siste gang vi er i media for lignende saker på en stund. Herregud, vi har jo tatt over for Brann som riksklovnen i fotball-norge...

Heldivis ordnet det seg for Pål, og jeg ønsker han lykke til videre!

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Jeg liker ikke Ham-Kam og hadde helst sett at Påsan dro ett annet sted. Men akkurat nå driter jeg i det. Jeg er glad for at Påsan fant seg en ny klubb, jeg er glad for at Påsan fortsatt blir å se i Tippeligaen og det ejg er aller mest glad for er at fansen virkelig får gitt Påsan den avskjeden han fortjener. Håber det blir markert på ett vis. Med Påsan er det ikke nok med en sang før kampstart. En som han fortjener mer.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Per Mathisen, ref. nyhetstråden:
        Betaler Ham-Kam en overgangssum?
        - Nei, vi har vært opptatt av løsning her. Vi har ikke krevd Ham-Kam for overgangssum. Det ville vært unaturlig sånn saken står nå.
        - Angrer dere noe?- Det blir vanskelig å kommentere hvordan denne saken gikk, men vi må se på oss selv og evaluere denne som andre saker. Og ta med lærdom videre. Vi får glede oss over at vi kan skilles som venner, og at Pål kan få spille fotball videre på et høyt nivå, sier LSK-styrelederen.
        Flott å se at den løsningsorienterte holdningen som klubben har signalisert de siste dagene har resultert i noe konkret. Jeg tror at det engasjementet til støtte for Pål som er vist fra mange hold har bidratt positivt.

Kommentar

• erlando
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 858

Opprinnelig skrevet av xeR
          Jeg liker ikke Ham-Kam og hadde helst sett at Påsan dro ett annet sted. Men akkurat nå driter jeg i det. Jeg er glad for at Påsan fant seg en ny klubb, jeg er glad for at Påsan fortsatt blir å se i Tippeligaen og det ejg er aller mest glad for er at fansen virkelig får gitt Påsan den avskjeden han fortjener. Håber det blir markert på ett vis. Med Påsan er det ikke nok med en sang før kampstart. En som han fortjener mer.
          Nå har ikke jeg noen spesielle følelser for HamKam verken i den ene eller andre retning, så jeg synes det er et glimrende klubbvalg. En ikke alftfor bra klubb hvor Strand burde ha gode muligheter til fast plass og med en trener som kjenner ham godt fra før og veit hvordan han best bør brukes.
          Edit: Ser nå av nyhetsartiklene at Strand er tiltenkt en rolle som venstreback. Erlandsen har tydeligvis glemt hvordan Påsan bør brukes.

Lykke til, Pål! Håper å se mange nydelige innlegg fra venstre på Briskeby i 2008! (unntatt 27/7; med forbehold om flyttinger av kampdato)
          Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

Opprinnelig skrevet av xeR
            Regner med at de som vil støtte Pål Strand er å se på Åråsen 25/5-08 når vi møter Ham-Kam.
            Last edited by Emil B; 13.03.2008, 12:14.

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1308

Lykke til i Ham Kam Pål og takk for mange fine i år LSK drakta.

Kommentar

• danny85
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2006
                • 108

Takk for alt Påsan! Lykke til videre i Ham-Kam
                ET LAND - ET LAG!
                ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

Opprinnelig skrevet av VK
                  Regner med at de som vil støtte Pål Strand er å se på Åråsen 25/5-08 når vi møter Ham-Kam.
                  Og de som ikke vil komme for å støtte Pål Strand, må gjerne komme for å støtte Sportsklubben mot Hamkam.

Kommentar

• skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

Godt å se at både NISO og LSK bekrefter at partene skilles som venner og vel forlikte. Håper LSK tar lærdom, og ønsker Påsan lykke til videre!

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Håper at Strand sjøl er fornøyd, og at det fremgår at LSK selv ryddet opp i saken - og ikke at NISO går ut og tar all æren i media for "seieren" over den store stygge sportsklubben. Men noe annet ville jo vært idiotisk av dem.

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Veldig bra for Påsan at denne saken løste seg, det hadde jeg ikke turt å håpe på. Dog er det merkelig at klubben lot seg presse til å løse denne saken minnelig, på tross av at de hadde alt sitt på tørre. Måtte vel vært befriende å få prøvd denne saken for rettsapparatet, det var jo mange andre klubber som var interessert i å se hvordan rettspraksis ville være...
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Ghostwriter
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 254

Kjedelig lærepenge for LSK.

Ikke bare ga det massiv dårlig PR å sette ut Pål og Danton fra A-stallen, men når de i tillegg måtte betale et millionbeløp for å få de vekk, da sier det seg selv at det står AMATØR I ARBEID skrevet over hele operasjonen.

Kommentar

• Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

Jeg synes det er rart at ingen tenkte på at markedsverdien til Danton og Påsan ville falle som en stein idet de ble degradert, og at det ville bli svært vanskelig å bli kvitt dem på den måten. Ofte stusser jeg over ledelsens manglende evne til å analysere mulige konsekvenser av sine handlinger.

Kommentar

• morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

Laget skal ha videoanalytiker,saftblander,datanavigasjonsinstrum entiker etc. Det som itte har med fotball å gjørra er det itte så fali med sann..
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Jeg synes det er rart at ingen tenkte på at markedsverdien til Danton og Påsan ville falle som en stein idet de ble degradert, og at det ville bli svært vanskelig å bli kvitt dem på den måten.
                                I tillegg kreves det neppe mastergrad i psykologi for å forstå at en slik degradering gir muligheter for uro i spillergruppa.

Hele greia virker rimelig "politisk amatørmessig".
                                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

Bra at alt løste seg!

Men nå som ting er i orden håper jeg Pål Strand kan lukke nebbet. Dan Anton dro videre uten å prate dritt om LSK. Pål Strand nevner bla. at han er glad for å slippe "robotfotball" og at han gleder seg til å knuse LSK. Hold det for deg sjøl Strand! At han er sur på ledelsen burde ikke gjøre at han graver rundt i såret til oss supportere.
                                  En annen artig sak er å høre noen klage på at de må jobbe litt om kveldene når de har en årslønn på rundt en million. Daaakals.

Men jeg skal minnes de gode årene med Pål Strand! Håper også han klarer å minnes de gode årene med glede.

Kommentar

• MedlemNR35
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 905

I utgangspunktet hadde jeg stor sympati for Pål Strand i denne saken. Jeg forstod klubben men synes det var en trist måte å gjøre det på.

Etter hans siste utspill i media blir jeg egentlig bare oppgitt. Oppgitt fordi en spiller med så mye i mot Tom og spillestilen i utgangspunktet burde ha spurt om klubbskifte rett etter sesongslutt.

Synes Pål Strand har vært veldig ryddig under denne saken og framstått fornuftig på intervjuer. Mange LSK supportere/spillere har også støttet Pål under prosessen. Da synes jeg det virker veldig lite gjennomtenkt å begynne kritikken mot spillestil og trener så fort saken løser seg.

Kommentar

• maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1308

Jan Åge Fjørtoft krevde 2 millioner for Strand da HamKam var på banen i november. Jeg ler meg i hjel
                                      Artig Jan Åge. Artig.

Kommentar

• Gullars
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 355

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                        Synes Pål Strand har vært veldig ryddig under denne saken og framstått fornuftig på intervjuer. Mange LSK supportere/spillere har også støttet Pål under prosessen. Da synes jeg det virker veldig lite gjennomtenkt å begynne kritikken mot spillestil og trener så fort saken løser seg.
                                        Han har jo bare sagt at det er en spillerstil som ikke passer han, og det må han få lov til å mene, Nordli mener vel også at det er en spillerstil som ikke passer pål. Som rein kantspiller så passer vel 4-3-3 ikke veldig bra. Er vel ikke noe å lage en stor greie av. Vi vet jo ikke hvordan dette har blitt sitert av pressen heller, så kan jo hende hele utalselsen skal tas med en klype salt.

Kommentar

• Bolsen3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 1061

Det virker som om LSK kunne fått penger for begge spillerene for bare noen måneder siden, og nå må de betale 1mill for å bli kvitt dem. Det hele er jo tragikomisk. Tenker man virkelig ikke mer langsiktig? Hva er det som gjør at man plutselig får hastverk med å sparke Danton og Strand ut døra? Det hele virker meget amatørmessig og svært lite gjennomtenkt.

Og som Torolf er inne på, så synker jo verdien på spillerene dramatisk når klubben i full offentlighet går ut og erklærer spillerene uønsket og nekter dem å trene med a-laget. En ting er å sette spillere på transferlista, noe helt annet er å nærmest stemple dem som udugelige. Denne saken ble vel håndtert på værst tenkelige måte, en "worst case scenario" som aldri bør skje igjen...

Kommentar

Working...