Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
La nettopp inn en sak i nyhetstråden, en artikkel fra www.bold.dk, der Dan Anton ganske klart antyder at Påsan har blitt uvenner med Nordlie, og at det grunnen til at han blir "kasta ut". Han vil forøvrig ikke kommentere om det samme gjelder for ham selv.
Utrolig hvordan LSK gang på gang roter det til seg for seg selv og fremstår som klovner i media.
I går var det oppvaskmøte på Nadderud og det skulle ikke forundre meg om en annen i tilsvarende posisjon på Åråsen snart blir nestemann ut.
Tabbekvoten er for lengst oppbrukt og vi kan i mellomtiden bare spekulere på hva det neste blir.
Og at man ikke kan trene med a-laget tyder jo på at nivået på a-laget er veldig høyt.(hvis det ikke bare er utfrysnings taktikk da)
Så da skal det jammen bli interessant og følge klubben i 2008,
og ikke minst ny innkjøpte hester(gamle hester).
Med det høye nivået på A-lagets treninger kan vi bare glede oss til Gull i 2008,
for ellers må det bli det flere på B-Laget...
Det er i mine øyne klubben spm står i takknemlighetsgjeld til Påsa'n, og ikke omvendt. Han har gitt klubben vår kontinuitet med innleggsfot og pågangsmot i mange år.
Det er ikke så mange spillere i dag som er så trofaste mot klubben sin som Strand har hvert.
Skulle gjerne sett innleggsfoten hans på Åråsen i flere sessonger til. Men hvis han er blitt litt rusten, som det kan tyde på. Så gi han en verdig avskjed da.
Det er klart klubben skal være takknemlig for det positive Strand har levert, men det utelukker ikke at Strand bør føle seg takknemlig den andre veien. Spillere må satses på for å lykkes, og det har LSK gjort i tilfellet Strand. Ting er ikke sort/hvitt.
Når det gjelder antydningen din om en verdig avskjed, så ligger det garantert noe mer bak denne saken enn det som har kommet frem. Jeg syntes bare folk var tidlig ute med å kritisere klubben, og fremla noen argumenter den andre veien, men gidder ikke å debattere dette mer før jeg får vite mer detaljer om sakens kjerne.
Men Strand har vært skadet og har ikke fått plass fra start på en liten evighet, annet enn ved kriser. Hvis han da gjør seg vanskelig ved potensielle overganger, synes jeg ikke noe særlig om det, men som sagt, jeg kjenner ikke bakgrunnen for denne historien godt nok.
La nettopp inn en sak i nyhetstråden, en artikkel fra www.bold.dk, der Dan Anton ganske klart antyder at Påsan har blitt uvenner med Nordlie, og at det grunnen til at han blir "kasta ut". Han vil forøvrig ikke kommentere om det samme gjelder for ham selv.
KimFL
En trist dag er dette uansett hvordan man vrir og vender på det. LSK taper igjen ansikt, uten at noen av oss kjenner hele historien bak. Påsan skal ha vært meget forbanna i sommer fordi han ikke fikk noen form for tillit hos Tom N, og fordi LSK så nektet ham å gå på utlån til Raufoss i høstsesongen.
Jeg så flere av LSK 2s kamper i fjor, og den eneste spilleren som ga 100% hver gang, og som tydelig ønsket å spille seg inn på A-laget var nettopp Påsan. Da Mykle mistet formen utover høsten er det ganske utrolig at Påsan ikke fikk flere sjanser.
Ja, det er godt mulig at han ikke er god nok til å spille for oss i år, og at det er fornuftig å la ham gå, men dette var definitivt ikke måten å avslutte samarbeidet med en hedersmann på. Stallen vår er heller ikke bredere enn at jeg ikke forstår beslutningen uansett.
Men Strand har vært skadet og har ikke fått plass fra start på en liten evighet, annet enn ved kriser. Hvis han da gjør seg vanskelig ved potensielle overganger, synes jeg ikke noe særlig om det, men som sagt, jeg kjenner ikke bakgrunnen for denne historien godt nok.
Det er ganske tydelig at du ikke kjenner bakgrunnen for denne historien og det er helt greit, men jeg kan garantere deg at Pål ikke har gjort seg vanskelig ved potensielle overganger. Det sier seg vel selv at han ønsker å spille fotball, og så lenge han ikke får det i LSK, så ville det vært dumt å være vannskelig ved en overgang, så grunnen til at han ikke har byttet klubb den siste tiden skyldes nok ikke han.
I går var det oppvaskmøte på Nadderud og det skulle ikke forundre meg om en annen i tilsvarende posisjon på Åråsen snart blir nestemann ut.
Tabbekvoten er for lengst oppbrukt og vi kan i mellomtiden bare spekulere på hva det neste blir.
Det er ikke en bitteliten sjanse for at dette, med litt godvilje fra disse to spillerene, hever nivået på treningene til rekruttene, og sørger for bedre utvikling av egne spillere? Hvis de opprettholder treningsnivået fra a-lagstreningene vil dette heve nivået på rekruttene, noe klubben kan tjene på.
Joda, Påsan er en lojal fyr. Men det er ikke vanskelig å være lojal når det ikke finnes andre tilbud! Som det blir nevnt her; det er mange år siden Påsan hadde en god sesong, og i mellomtiden har LSK brukt millioner av kroner på ham.
Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke LSK lar Påsan gå gratis til en annen klubb. Må være lønningene som setter en stopper...
Unødvendig av LSK å legge ut denne saken på sine hjemmesider, men det forandrer ikke det faktum at Påsan ikke har noe på A-laget å gjøre lenger.
Det er ganske tydelig at du ikke kjenner bakgrunnen for denne historien og det er helt greit, men jeg kan garantere deg at Pål ikke har gjort seg vanskelig ved potensielle overganger. Det sier seg vel selv at han ønsker å spille fotball, og så lenge han ikke får det i LSK, så ville det vært dumt å være vannskelig ved en overgang, så grunnen til at han ikke har byttet klubb den siste tiden skyldes nok ikke han.
Unnskyld, men med all respekt; hvis du vet dette, så er det greit at du forteller hvordan du vet det. Ellers virker det som om du driver med den samme kvalifiserte synsingen som jeg gjør, bortsett fra at du prøver å garantere for at dine syn er sanne.
Red.: Å skrive at det er tydelig at jeg ikke kjenner bakgrunnen for historien virker for øvrig enten som en fornærmelse, eller som at du nok en gang prøver å antyde at du kjenner den godt. Det er lite i denne tråden som tyder på det siste og jeg setter virkelig ikke pris på fornærmelser.
(Vi har skværet opp på PM. Alt er roser og veldig lite bittert)
Last edited by Kimito; 05.02.2008, 17:22.
Begrunnelse: Tilleggsavsnittet red.: + parentes nå sist.
Jeg skjønner ikke hvordan NISO kan kreve at han skal trene med a-laget? Kan NISO også kreve at han skal spille på a-laget? Håper hele NISO går på snørra og må tenke igjennom alle medieutspillene sine. Like populistiske og juridisk naive som NFF. Den organisasjonen der har ikke vært vettug siden Morgan holdt orden på reiseregningene.
Synes mange her bør passe seg for å uttale seg for bastant i denne saken. Det er tydeligvis mye som ikke har kommet ut, jf Dantons uttalelse om Strands uvennskap med Nordlie, og det blir derfor vanskelig å være enig eller uenig med LSKs valg om å degradere spillerne.
Det eneste jeg tørr si sikkert i denne saken, er at uansett hva som er foranledningen til dette så har LSK igjen klønet det til for seg selv, og nærmest invitert media til å lage dårlig PR for klubben.
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again." - Nosa
Det eneste jeg tørr si sikkert i denne saken, er at uansett hva som er foranledningen til dette så har LSK igjen klønet det til for seg selv, og nærmest invitert media til å lage dårlig PR for klubben.
Ja, og det er noe LSK er blitt dyktige på etterhvert!! Når jeg leste denne meldingen om degraderingen av spillerne og utelatelse fra treningsleiren, så visste jeg at det kom til å bli et mediastyr med dårlig PR for LSK! Skjønte ikke folk på Åråsen dette? Eller ga de bare faen? Pinlig!
I 2007 pådro LSK seg et generelt bajasstempel som griselag, sutrelag etc og vi fikk lovnader om at man skulle skjerpe seg.
Det første som skjer i 2008 er at Kiko slenger ut en albue og Tom Nordlie skjeller ut en motspiller. Og nå kommer denne saken. Jeg kan ikke se at vi har forbedret oss hittil i 2008 og vi skriver kun 4. februar.
Forventer folk at vi skal beholde spillere kun fordi det skaper minst blest? Jeg synes klubben gjorde ett klokt valg da de frigjorde plass til yngre/nye spillere. Hverken Påsan eller Dan Anton er i nærheten av plass på A-laget. Hva er da visten med å la de råtne bakerst i køen i A-stallen.
Dan Anton er en spiller jeg er sikkert på kunne tilført oss en del, men når han ikke vil bli satsa på så er det like greit å la han gå.
Pål Strand er en legende, mulig kunne klubben håndtert saken annerledes. Men jeg synes det er helt riktig å kvitte seg med han. Hva har han bidratt med boretsett fra en håndfull Royal Leaguekamper sist vinter?
I 2007 pådro LSK seg et generelt bajasstempel som griselag, sutrelag etc og vi fikk lovnader om at man skulle skjerpe seg.
Det første som skjer i 2008 er at Kiko slenger ut en albue og Tom Nordlie skjeller ut en motspiller. Og nå kommer denne saken. Jeg kan ikke se at vi har forbedret oss hittil i 2008 og vi skriver kun 4. februar.
Slike ting som i dag skjer i alle klubber. Vi er nødt til å gjøre ting som skaper negativ publisitet også. Har ingenting med grising eller sutring å gjøre. Det var dumt å publisere dette på websidene, men så lenge det ikke kommer følelsesladede eller flåsete utspill fra noen (Mathisen svarte godt) er jeg fornøyd. Gud forby den dagen vi lar pressen sette agenda.
Jeg er ikke uenig i at disse to ikke satses på, men det er måten det skjer på. Det er ikke mange klubber som publiserer slikt på websiden. Dette er vel som mye annet, en intern personalsak. Tviler vel på om de har gitt samtykke til at dette publiseres...
Spesielt Pål Strand hadde fortjent en mer verdig avskjed og får forhåpentligvis en varm mottakelse om han spiller mot oss på Åråsen.
Slike ting som i dag skjer i alle klubber. Vi er nødt til å gjøre ting som skaper negativ publisitet også. Har ingenting med grising eller sutring å gjøre. Det var dumt å publisere dette på websidene, men så lenge det ikke kommer følelsesladede eller flåsete utspill fra noen (Mathisen svarte godt) er jeg fornøyd. Gud forby den dagen vi lar pressen sette agenda.
Det vriker som om noen tror at denne saken aldri hadde sett dagens lys om man unnlot å publisere den. Denne saken hadde kommet ut før eller siden. Da synes jeg det var bra LSK gikk ut med det enn at noen hadde sladra til Akersgata. Da hadde LSK gitt inntrykk av at de forsøkte å skjule dette og da hadde man gitt inntrykk av at man ikke var sikker på at man handlet korrekt.
Kommentar