LSKs behandling av egne spillere
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
At klubben i en sånn situasjon gjør det overtydelig at man ønsker dem vekk, har jeg faktisk ikke noen problemer med, så lengde de holder seg innenfor lovverket. Er det greit at spillerne først skal melke pengene ut av klubben uten at de lenger er gode nok til å bidra, OG kreve å få være i veien for de andre, selv om de ikke skal satses på?
Er det greit at klubben krever overgangspenger for en spiller som er under kontrakt, dersom spilleren har fått tilbud om en overgang til en annen klubb som tilbyr mye mer i lønn? For ikke å snakke om egen sportslig utvikling?
Vi krever at spillere skal respektere kontrakter og oppføre seg profesjonelt, da burde vi kreve det samme av klubben.
Det er ingen tvang Sportsklubben til å signere en lang kontrakt med Påsan, men de valgte å gjøre det, ikke for å være hyggelig, men fordi de mente at det var det beste for klubben. Da får man i det minste oppfylle den kontrakten man har signert.
Det ble snakket om at man heller kommer på 9. plass med en gjeng spillere som blør for klubben, fremfor en 3. plass med en gjeng rasshøl. Vel, de største rasshøla i klubben er ikke de som spiller utpå banen.
Og for å avslutte med et lite apropos, det er vel ingen som mener at de to nevnte spillerne her er så dårlige at de senker kvaliteten på LSKs treninger og at det ligger en sportslig vurdering bak det faktum at de nå ikke får trene med A-laget?
Dette er ren utfrysing av nevnte spillere og et nedrig forsøk på å unngå å oppfylle sine kontraktsforpliktelser.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Kommentar
-
Og for å avslutte med et lite apropos, det er vel ingen som mener at de to nevnte spillerne her er så dårlige at de senker kvaliteten på LSKs treninger og at det ligger en sportslig vurdering bak det faktum at de nå ikke får trene med A-laget?
Dette er ren utfrysing av nevnte spillere og et nedrig forsøk på å unngå å oppfylle sine kontraktsforpliktelser.Kommentar
-
blir vel nok en negativ sak i media for vår del tenker jeg, en sak som sikkert vil bli av typen 1 fjær blir til 10 høns!
Hva vil Pål oppnå med å gå til advokat egentlig? uansett om han ville få noe slags medhold vil vel ikke det endre klubbens syns på hvorvidt han bør få spilletid, er dette en slags økonomisk tankegang han har eller sportslig ? kan liksom ikke se for meg at dette kan hjelpe han så mye når det gjelder det sportslige???Kommentar
-
Forslag til løsning
Dersom det er så viktig for LSK at de blir kvitt Påsan og Anton, så burde klubben informere eventuelle kjøpende klubber om at LSK betaler deler av lønna. Dermed vil alle parter kunne tjene på dette.
Spilleren kan dermed beholde sine lønnsvilkår ut kontraktsperioden.
Klubben som slipper å betale en god lønn til en spiller på LSKs rekruttlag
Kjøpende klubb som får en god spiller til en fornuftig lønn.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeg stusser på denne saken fra BT som sparwasser la ut i nyhetstråden 31. januar:
Tysk eventyr kiksede for Dan Anton
B.T. erfarer, at Dan Anton Johansen tæt op til transfervinduets lukning har forhandlet med den tyske 2. Bundesligaklub Carl Zeiss Jena om et lyn-skifte.
31. januar 2008, 19:59 Af Søren Sorgenfri
Desværre bliver det ikke til et tysk eventyr i denne omgang for den tidligere Brøndby-spiller.
Carl Zeiss Jena og Lillestrøm kunne efter B.T.s oplysninger ikke blive enige om en overgangspris og nu er en eventuel handel afblæst.
-Jeg kan bekræfte, der har været tysk interesse lige til det sidste, men det bliver ikke til noget. Det ser ud til, at jeg må blive i Lillestrøm, siger forsvarsspilleren til B.T.
-Jeg må gå til den til træning, og se om jeg får chancen, siger Dan Anton, der har savnet spilletid i Lillestrøm.Kommentar
-
Jeg stusser på denne saken fra BT som sparwasser la ut i nyhetstråden 31. januar:
Jeg håper ikke det er tilfelle at Lillestrøm priset Danton ut av en overgang 31. januar, for så å sette ham ut av A-stallen 4. februar - etter at overgangsvinduet i resten av Europa er stengt. Det er i så fall nokså påfallende personalbehandling. Og forretningsførsel, for den del.Kommentar
-
På lsk.no kan vi se følgende bilde med overskrift:
Tekniske problemer
...selv om artikkelen handler om relanseringen av lsk.no nekter jeg og tro at bildet av Arild G.S. med overskriften tekniske problemer er en tilfeldighet.
Manen eier jo ikke (teknikk (med mer)) så dette er jo kun en opplysning alle vi som følger og heier med LSK kjenner til.
Det spekuleres nå i at LSK kan få opp mot 10mill for denne mannen. De har baller nok til å "sparke" Pål og Dan Anton (noe jeg mener er 100% riktig, selv om jeg hadde unnet Pål en annen avskjed) og bør nå selvfølgelig fortsette ryddingen med å selge Arild.Kommentar
-
For klubbledelsens del håper jeg virkelig Skeid var et alternativ før den klokkeklare beskjeden om vraking. Det virker for meg som administrasjonen drar feil vei her. Arbeidsgiveransvar? Jeg synes de har dolka en av sine mest trofaste ansatte i ryggen.
Dette er en personalsak, uansett om selskapet heter Telenor eller LSK. Å offentliggjøre en slik nyhet - eller for å sette det på spissen - utdype i all offentlighet at Strand ikke matcher nivået og derfor blir kastet ut av stallen, det vitner for meg om elendig personalpolitikk.
En slik nyhet burde ikke vært gjort offentlig før en eventuell overgang hadde vært på plass. Da går det an å begrunne overgangen med at spilleren ikke lenger er satset på. Synes dette er helt.. HELT håpløst gjort av herrene i dress..
Når det gjelder kontrakta til Påsan så tror jeg han ønsker advokatbistand for å se på bonusordninger og eventuelle hull eller klausuler for å annullere kontrakta.
Du er alltid supermann for meg, Pål..I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Det eneste som kan forsvare en slik opptreden av klubben, er at spilleren blir fristilt fra sin kontrakt, og dermed verderlagsfritt kan gå til en annen klubb, i tillegg til at klubben betaler lønna inntill spiller er i ny klubb evt. deler av lønna ut opprinnelig kontrakstid.
Alt annet her, virker råttent. Er det virkelig slik LSK ønsker å framstå som klubb??
KimFLKommentar
-
I mine øyne, virker klubben helt ærlig. Pål Strand sin lønn nærmer seg 1 million i følge skattelista 2006 (etter bonuser) og dette må LSK bli kvitt av. DAJ er en annen Rosler bom-kjøp (se Kali, osv.)
Pål Strand har vært lenge koblet til Raufoss, Ham Kam og Sandefjord. Han er god nok for å spille på enten de "lavere" klubbene i Tippen eller hvem som helst i førsten. At LSK har gitt dem "godkjennelse" for å se etter andre muligheter\klubber er bare bra.
Strand har vært sammen med oss i nærmere 10 år-. Men han påtår seg skader og det har kostet oss fett. Han er ikke det samme spiller som han var for c. 3-4 år siden.
DAJ. Desverre, men han var aldri bra nok... Har sans for dansken på en peronslig måte (traff ham flere ganger) men spillemessig....
I forhold til dere som mener det er teit av oss for å ikke si noe før 31 jan:
1. Husk at vi har hatt kamper frem til 1 feb. Jeg kan godt tenke meg at Nordlie og de andre har satt ned og diskuterte hele stallen i en oppsumering.
2. Norge og Sverige har overgangsvindu frem til 31 mars.
3. Husk at Tyskland, England og Danmark har muligheten for "Emergency Loan". Har kunne DAJ benytte før evt. overgangen.
4. Husar og Riset. De to har vært mer involvert i avgangene til PS og DAJ enn man tror. Riset og Husar har blitt spilt i 2-3 kamper for å se om de duger på høyre og venstre backene. Nu har vi fått vårt svar.Kommentar
-
Det er ikke så mange spillere i dag som er så trofaste mot klubben sin som Strand har hvert.
Skulle gjerne sett innleggsfoten hans på Åråsen i flere sessonger til. Men hvis han er blitt litt rusten, som det kan tyde på. Så gi han en verdig avskjed da.Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................Kommentar
-
Greit at dansken er blitt vraket, det har man vel visst en stund. Men at påsan skal få samme behandling liker jeg svært dårlig. Han har tross alt vært hos oss i 10 år og har vært en av våre beste spillere. Dårlig gjort at han blir fryst ut på den måten.Kommentar
-
Det er i mine øyne klubben spm står i takknemlighetsgjeld til Påsa'n, og ikke omvendt. Han har gitt klubben vår kontinuitet med innleggsfot og pågangsmot i mange år.
Det er ikke så mange spillere i dag som er så trofaste mot klubben sin som Strand har hvert.
Skulle gjerne sett innleggsfoten hans på Åråsen i flere sessonger til. Men hvis han er blitt litt rusten, som det kan tyde på. Så gi han en verdig avskjed da.
Det er rørende å se hvor mye innsatsvilje og kontinuitet verdsettes. Påsan har ikke spilt en hel Eliteserie-kamp de to siste hele sesongene*. Stabilt (!) god har han ikke vært siden 2001! I fjor alene hevet han likevel altså rundt 800.000 kroner i lønn.
Spør du meg er det ikke (bare) Pål Strand som har vært lojal ovenfor LSK. LSK har jammen meg vært like lojal ovenfor "Påsan".
Når det er sagt så skal selvsagt juridiske avtaler overholdes. Men at LSK og Strand skiller lag, er ikke en dag for tidlig.
* Kilde: VG NettKommentar
-
Utrolig hvordan LSK gang på gang roter det til seg for seg selv og fremstår som klovner i media.Oh, fishy, fishy, fishy fish!
That went wherever I... did go!Kommentar
Kommentar