LSKs behandling av egne spillere
Collapse
X
-
Man kan mene hva man vil om hvor fornuftig det er å kvitte seg med disse to spillerne (selv tror jeg at det er en riktig avgjørelse), men å legge en slik melding ut på internett uten at de meldingen gjelder har samtykket...Det er og blir dårlig personalpolitikk. I den sammenhengen må det være totalt irrelevant hvor mange kamper spillerne har hatt fra start, eller hva de i følge skattelistene har hatt i alminnelig inntekt.
Før oppslagene i dag tok jeg for gitt at både Strand og Danton hadde samtykket til meldingen. Når det viser seg at de ikke har samtykket, men tvert i mot blir rasende, er det bare å legge seg flate. Det er i alle fall min mening. Nå er det bare å tenke skadebegrensning.Kommentar
-
Etter å ha lest dette vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Man fratar jo spillerne muligheten til å spille seg inn på A-laget , noe som etter min mening blir helt feil. Jeg skjønner at Strand engasjerer advokat , hadde virkelig ikke håpet at denne saken kom til å gå så langt.
Her har sportsklubben gjort en stor feil. Det å gå ut å publisere at spillere ikke blir satset på i media før klubben har hatt en samtale med spilleren selv er direkte respektløst og jeg håper sportsklubben kommer med en unskyldning overfor disse spillerne.Last edited by CFD; 05.02.2008, 20:45.Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
IVAR HOFF...har rett
Er helt enig med IVAR HOFF ang denne saken med PÅL....
Hvordan skulle vanlig arbeidsgiverforhold fungere...
Du må ta ting og finne en ny jobb imorgen...
Klubben har et arbeidsforhold og en kontrakt å forholde seg til....
Hvor blir det av JAN ÅGE...den bjeffe bikkja fra sunnmøre...
JAN ÅGE har sikkert en finger med på dette...vi som supportere får håe saken ender med en erstatning til PÅL og at klubben blir straffa med 50 - 100 000...
hilsen
JanKommentar
-
Du håper klubben får bot??
Slike innlegg får meg virkelig til å slite med å ikke få advarsler fra moderatorene på forumet.
Men jeg regner med at du enten har tatt med en L for mye i brukernavnet ditt, eller holder med en annen klubbKommentar
-
-
personalpolitikk
bot eller ikke,det er vel et par spillerere som skulle vært på b laget før påsan i hvertfall.dette lukter det svidd av.:evil:ære være deg påsan,du har alltid vært min favoritt.Kommentar
-
Synd men riktig.
Jeg føler med spillerene og særlig Påsan som er en hardbarket fugl men vi bedriver eliteidrett på toppnivå og den kan desverre innemellom oppleves som brutal.
Man må ta tøffe avgjørelser og slik ståa er nå vet sikkert de fleste her inne at Påsan og Danton ikke har så mye mer å bidra med på Åråsen. Klubben må derfor selvførgelig tenke på hva som er best for klubben.
Joda, det er brutalt men dette er ikke noe nytt i fotballverdenen. Klubber som prøver å bli kvitt utgifter i form av lønninger tyr til slike metoder. Hvor på moralskalaen dette ligger er jeg heller usikker på. Det hadde vært lettere å svelge om det var veldig mange andre enn Påsan det var snakk om.
Men i utgangspunktet gjør ikke LSK noe ulovlig her. Synes det er meget rart det blir truet med advokater, NISO og hele bøtteballetten her. LSK sier ikke opp kontrakter eller fratar spillerene toppidrettsstatusen.
Som sagt, todelt i synet. Vi føle det veldig leit om LSK og Påsan skilles som uvenner.Kommentar
-
Følger man dette historisk sett og trekker paralleller til arbeidslivet skjer dette her garantert hver eneste dag i vårt land.
Personlig er jeg selv leder for 10-15 stykker og det hender jeg må omplassere arbeidere til andre arbeidsoppgaver enn det de i utgangspunktet har. Dette er fordi jeg må tenke på firmaet og hva som er best for det.
LSK har gjort det samme. De har omplassert Påsan og Danton til "andre arbeidsoppgaver". De har ikke brutt noe som helst lover i dette. De nektes ikke lønn og det brytes ikke noen kontrakter (sålenge ingen av dem har en kontrakt som tilsier at de til enhver tid skal være på førstelaget, noe jeg har vondt for å tro).
Dette kan selvførgelig føles for jævlig for Påsan og Danton på samme linje som det kan føles for jævlig for truckfører Olavsen som har blitt flyttet til samlebåndet.
Poenget mitt er at dette er 100% lovlig og det skjer hele tiden. Fotballklubber som bedrifter.
Det som er et større spørsmål er jo selvførgelig moralen bak det hele. Men med 100% samvittighet på moralskalaen tror jeg ikke det hadde vært mulig å drive et topplag i Tippeligaen 2008. Man må ta tøffe avgjørelser i dette gamet. Vi leker ikke fotballag.
Uansett hvor mye vi i Norge skal styrke indivitet og bli trøkka oppi nøtta vår at det er indivitet som teller så er faktisk faktum at vi kun er en liten brikke i et stort spill på vår arbeidsplass. Det ville være naivt å tro noe annet.Kommentar
-
Jeg kan ikke se for meg så veldig mange på LSK som bør gå gratis ut av klubben før en snart 32 år gammel vingspiller som har gått skadet så og si i 3 år nå. Som i tillegg er en av spillerene med feitest lommebok.
Joda, jeg synes også det er trist. Supermann er Supermann og vil alltid være en av våre største helter men ingen spillere er større enn klubben. Spillere kommer og går, klubben består.Kommentar
-
Har ingen problemer med å forstå att Pål Strand må avslutte karrieren sin i LSK, for han er desverre ikke blitt som han engang var før skadehelvete startet. Men måten dette skjer på synes jeg er på kanten til trakkasering av sine ansatte. Men nå er det gjort, og vi for se hvem som kommer seirende ut av denne krangelen mellom Supermann og fjøra+ledelse. Satser på att Supermann seirende ut av hvis det blir noen sak ut av dette.
Men for å sammenligne Supermann sin avskjedsbehandling mot Dennis Schiller sin avskjed, så synes jeg Schiller sin avskjed var mye mye verre, i allefall i mitt LSK-hjerte. Og det gjør nok fortsatt litt vondt når jeg tenker over det.Kommentar
-
Feil personalpolitikk?
Følger man dette historisk sett og trekker paralleller til arbeidslivet skjer dette her garantert hver eneste dag i vårt land.
Personlig er jeg selv leder for 10-15 stykker og det hender jeg må omplassere arbeidere til andre arbeidsoppgaver enn det de i utgangspunktet har. Dette er fordi jeg må tenke på firmaet og hva som er best for det.
LSK har gjort det samme. De har omplassert Påsan og Danton til "andre arbeidsoppgaver". De har ikke brutt noe som helst lover i dette. De nektes ikke lønn og det brytes ikke noen kontrakter (sålenge ingen av dem har en kontrakt som tilsier at de til enhver tid skal være på førstelaget, noe jeg har vondt for å tro).
Dette kan selvførgelig føles for jævlig for Påsan og Danton på samme linje som det kan føles for jævlig for truckfører Olavsen som har blitt flyttet til samlebåndet.
Poenget mitt er at dette er 100% lovlig og det skjer hele tiden. Fotballklubber som bedrifter.
Det som er et større spørsmål er jo selvførgelig moralen bak det hele. Men med 100% samvittighet på moralskalaen tror jeg ikke det hadde vært mulig å drive et topplag i Tippeligaen 2008. Man må ta tøffe avgjørelser i dette gamet. Vi leker ikke fotballag.
Uansett hvor mye vi i Norge skal styrke indivitet og bli trøkka oppi nøtta vår at det er indivitet som teller så er faktisk faktum at vi kun er en liten brikke i et stort spill på vår arbeidsplass. Det ville være naivt å tro noe annet.
Trodde NISO var en organisasjon med endel advokater og den slags jeg. Som advokat bør man i minstefall ha peil på norsk arbeidsmiljølov. Der står det svart på hvitt at Lillestrøm ikke har gjort noe som helst som gir grunnlag for bøtlegging osv..
NISO kan ikke ha veldig mye å gjøre for tiden. Men her kan de fort gjøre seg selv en bjørnetjeneste. De har rett og slett ingen sak. Det har desverre for spillerene ikke de heller. Slik er livet som arbeider. Rå og ubarmhjertig til tider.Fugla til vi dør!!!Kommentar
-
At Påsan og Danton ikke lenger var en del av fremtidsplanene er greit nok.
Men at vi ikke har lært fra fjorårssesongen når det gjelder mediehåndtering/løse vanskelige saker, nei det er ikke greit nok.
Nok en gang en negativ LSK-sak. Nok en gang dumt for klubben.
Håper at det skjer noe internt i klubben. Kontakt Mørland&Johnsen pronto!Kommentar
-
Trodde NISO var en organisasjon med endel advokater og den slags jeg. Som advokat bør man i minstefall ha peil på norsk arbeidsmiljølov. Der står det svart på hvitt at Lillestrøm ikke har gjort noe som helst som gir grunnlag for bøtlegging osv..
NISO kan ikke ha veldig mye å gjøre for tiden. Men her kan de fort gjøre seg selv en bjørnetjeneste. De har rett og slett ingen sak. Det har desverre for spillerene ikke de heller. Slik er livet som arbeider. Rå og ubarmhjertig til tider.
Det sagt - det betyr ikke at jeg er enig i fremgangsmåten til LSK.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
LSK har gjort det samme. De har omplassert Påsan og Danton til "andre arbeidsoppgaver". De har ikke brutt noe som helst lover i dette.
Godt mulig at dine grunner er godt innenfor lovverket, men tror ikke nødvendigvis det er direkte overførbart til Påsan vs LSK.
NISO kan ikke ha veldig mye å gjøre for tiden. Men her kan de fort gjøre seg selv en bjørnetjeneste. De har rett og slett ingen sak. Det har desverre for spillerene ikke de heller. Slik er livet som arbeider. Rå og ubarmhjertig til tider.
Er du advokat? Tror nok ikke loven er svart-hvit som det kan virke som du tror. Selv om Påsan kanskje taper en ev. rettsak, tror jeg nok det er nok av advokater som mener han har en god sak og er villig til å forsvare ham.
Har LSK loven på sin side? Kanskje.
Har LSK moralen på sin side? Absolutt ikke.BølerkanarisKommentar
-
TV2 rapporten (ja, jeg vet det... TV2) med DAJ oppsumerte hele situasjonen for meg.
Oppfatter det sånn at DAJ er sur på Nordlie etter at han ble fortalt av Nordlie at han var bra nok for stallen, men en uke senere, står ham frem til TV2 og sj'ella Keiko ut.Kommentar
Kommentar