LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

Utrolig at en spiller som ikke har levert siden høsten 2001 har kontrakt ut 2008.

Vet ikke hvordan lønna er nå, men Pål Strand var blant de best betalte spillerne og tatt i betraktning hvor dårlig han har prestert de siste 6 årene bør han være takknemlig for at han har fått gått og hevet eliteserielønn for 2. divisjonsspill.
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Jeg biter meg merke i følgende sitat fra nyhetstråden:

Ikke første gang

Forbundslederen oppgir at det ikke er første gang en spiller forsøkes å "presses ut" ved å bli degradert til reservelaget.
      – Vi har sett flere eksempler på dette. Å presse ut en spiller på den måten er uakseptabelt, fortsetter Vaadal.
      – Har dere bistått spillere i forhandlinger i lignende saker?
      – Ja, og erfaringsmessig viser det seg at begge parter er løsningsorienterte nettopp fordi de står i en situasjon som er uholdbar over lengre tid.

Ergo er det åpenbart forhandlinger mot et forlik NISO kan bidra med her. Jeg er usikker på om de har noe juridisk grunnlag for å gå så hardt ut i disse sakene, og sitatet tyder kanskje på at grunnlaget er sviktende. Hadde de hatt noe å fare med ville disse sakene blitt avgjort til spillerens fordel eller omstøtt fremfor å inngå forlik.
      Last edited by reka; 06.02.2008, 07:03.

Kommentar

• blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
        Jeg hører mange sier dette uten at noen nevner navn. Skulle ønske noen kunne nevne navn slik at det blir litt mere "hold" i denne meningen.
        Karim er den eneste jeg kommer på i farta. Han er riktignok ikke skadet hele tiden, men besitter heller ikke kvalitetene til en Supermann i form.
        Fugla 4 Life!

Kommentar

• Kanarizz2
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 355

Det at de kvitter seg med Danto skjønner jeg, men Påsan?? I England får de en testmonial-kamp når de har vært der i 10 år, i Lillestrøm får man sparken....
          ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2131

Her kan vi iallefall skylde oss selv for alle negative oppslag vi får... Jeg kan ikke huske mange tilfeller der spillere som fortsatt er i klubben ikke lenger får lov til å trene med førstelaget... Dette kunne, og burde, vært løst på en bedre måte.

At spillerne ikke er gode nok for A-laget er en ting, men at de ikke får sjansen til å spille seg inn, syns jeg er merkelig. Påsan er den eneste venstre kantspilleren vi har i troppen per dags dato. Dan Anton konkurrerer om høyreback-plassen med Pedersen/Riserth, to andre spillere som mangler fart...

Jeg sliter med se hvordan en slik personalpolitikk skal lokke spillere til klubben...
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
              Utrolig at en spiller som ikke har levert siden høsten 2001 har kontrakt ut 2008.

Vet ikke hvordan lønna er nå, men Pål Strand var blant de best betalte spillerne og tatt i betraktning hvor dårlig han har prestert de siste 6 årene bør han være takknemlig for at han har fått gått og hevet eliteserielønn for 2. divisjonsspill.
              Takknemlig? Det er vel opp til LSK å bli enig om kontrakt med en spiller og tilby det de mener spilleren er verdt. At det blir gjort for å være snill er det vel ingen som tror på, like lite som spilleren det gjelder forsøker å være snill tilbake.

Påsan har forsøkt å komme tilbake fra skade. Gjort et ærlig forsøk, men dessverre ikke klart det. Hvis ledelsen kunne forutsett at noe slikt ville skje, burde de skrevet en annen kontrakt da. At Påsan forsøker å maksimere sine betingelser er vel innlysende, på lik linje med at klubben gjør det samme.
              Bølerkanaris

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Ref. sak fra Ringerikes Blad i nyhetstråden. Hønefoss vil sjekke med LSK om det er mulig med en overgang for Påsan - dersom det er økonomisk mulig. La oss håpe at LSK er løsningsorienterte her, slik at denne saken legges død så snart som mulig.

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Det beste her er at LSK lar Pål gå vederlagsfritt. Det har han absolutt gjort seg fortjent til.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• LasseB
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Aug 2007
                    • 81

Jeg blir så jævlig dritlei. Alle nyheter om LSK i aviser/ på nett og tv er NEGATIVE. Faan altså. Uansett hvordan klovnene i styret eller spillerne uttaler seg (enten muntlig, skriftlig, åndelig etc.) så blir det faen meg negativt, som vanlig.:twisted::twisted:

Nå gleder jeg meg til seriestart, en dag som jeg skal kun gå på kamp og rett hjem igjen. Uten å lese aviser, se på nettet eller på tv - for da har jeg iallefall ett godt inntrykk (håper jeg). Så slipper jeg å bli neddumpet med allskens dritt som LSK blander seg inn i.

Vi skulle liksom skjerpe oss mht. media - jaggu sa jeg det.
                    Vi er jo i samma sporet som i fjor - irriterende:twisted::twisted::twisted::twisted:

Da var frustrasjonen blåst ut. Det er jaggu hardt å væra supporter.
                    For hver nyhet som kommer - jo nærmere innfark er vi alle.

La oss få spilt en kamp til!! NÅ!!!!!!!!
                    Så satser vi på et hyggelig kampreferat, for de som skal lese det.
                    LasseB
                    - gul ved Randsfjorden!

Kommentar

• Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2192

Har alltid vært stolt av Sportsklubben,og stolt av å være LSK supporter.

Men etter som vi har framstått det siste året,så skammes jeg.
                      Denne saken/behandlingen av spillere,er bare den siste dråpen.......

Kan virkelig ikke forstå de av oss,som synes det er kult at vi nå er
                      regna som å være "drittklubben av alle drittklubber".
                      Og synes det er "dritkult" at alle hater oss.

Hva er vi tjent med,å få bare negativ omtale?
                      Er det noe rart til at vi ikke får tak i de, spillerne vi virkelig vil ha?

Kommentar

• gj
                        Seniormedlem
                        • Nov 2003
                        • 3360

Nå syns jeg folk skal roe seg med å snakke (ukonstruktivt) lavmålt dritt om egen klubb. Er jo ikke rart at "hele Norge har inntrykket av at LSK er den største drittsekk-klubben for tida", når egne supportere gjentar budskapet i varierende forumuleringer så ofte muligheten er der.

Noen som har hørt om selvoppfyllende profetier?

Kommentar

• TorTor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 335

Må innrømme at jeg ikke helt ser hva folk hisser seg sånn opp for. Dette er på ingen må noe nytt innen lagidrett. Vi hører da stadig om spillere som "ikke er med i a-lags planene lenger" og får beskjed om at de kan se seg om etter en ny klubb. I England er det ikke noe ukjent fenomen at spillere som treneren ikke lenger ønsker blir degradert til b-laget. Ingen hisser seg nevneverdig opp over det.

Kan være enig i at dette utad ser ufint ut. Men realiteten er jo at LSK sier at de skal opprettholde sine forpliktelser overfor spillerene, og dermed kan de (vel?) ikke beskyldes for kontraktsbrudd.

PS! Håper dette ikke er startet på en fortsettelse av fjorårets serie av mindre heldige medieoppslag.

Kommentar

• El_Cabron
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Oct 2007
                            • 218

Syns det er trist for påsan, men samtidig er dette slik jeg ser det helt i tråd med hvordan det virker i næringslivet forøvrig.
                            Spillerne med NISO i spissen har jo vært veldig klar på at de ønsker at spillere skal ha de samme rettighetene som vanlige arbeidstakere har, og jeg er vel ganske sikker på at de fleste bedriftsledere ville plassert en som ikke duger til jobben sin i en annen rolle hvis dette var mulig.
                            Hvis LSK hadde hatt 25 spillere med Danton og Påsans kvaliteter hadde vi neppe hatt noe i eliteserien å gjøre, og følgelig ville vi rykket ned. Ergo må disse bytte plass med noen som leverer varene, slik at vi kan opprettholde status som en av de beste klubbene i landet.

Når dette er sagt burde tingene kanskje vært håndtert på en litt bedre måte, i forhold til at disse spillerene kunne forlatt klubben gratis.
                            |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

Kommentar

• chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

Opprinnelig skrevet av gj
                              Nå syns jeg folk skal roe seg med å snakke (ukonstruktivt) lavmålt dritt om egen klubb. Er jo ikke rart at "hele Norge har inntrykket av at LSK er den største drittsekk-klubben for tida", når egne supportere gjentar budskapet i varierende forumuleringer så ofte muligheten er der.
                              Når noen oppfører seg så idiotisk mot egne spillere, så er det på sin plass å si fra.

All ære det arbeidet de gjør og har gjort for klubben, men akkurat her at de driti på draget. At de ikke har klart å komme til en god løsning med Påsan og Danton i dette tilfellet er intet annet enn utrolig.

Hverken Mathisen, Fjørtoft eller Grønlund er LSK personlig, og den gang de forsvinner vil fortsatt klubben stå igjen med de verdier de bidrar til at klubben blir assosiert med. De verdiene LSK viser Påsan er ikke mine verdier for å si det slik.

Opprinnelig skrevet av TorTor
                              PS! Håper dette ikke er startet på en fortsettelse av fjorårets serie av mindre heldige medieoppslag.
                              Vi ligger allerede godt i rute for å slå fjoråret. Når man har trigger-happy folk i ledelsen som ikke evner å se (medie)konsekvensene av de valgene man tar, så blir det gjerne slik.

Ansett en medierådgiver NÅ!!
                              Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

Opprinnelig skrevet av El_Cabron
                                Syns det er trist for påsan, men samtidig er dette slik jeg ser det helt i tråd med hvordan det virker i næringslivet forøvrig.
                                Spillerne med NISO i spissen har jo vært veldig klar på at de ønsker at spillere skal ha de samme rettighetene som vanlige arbeidstakere har, og jeg er vel ganske sikker på at de fleste bedriftsledere ville plassert en som ikke duger til jobben sin i en annen rolle hvis dette var mulig.
                                Det er like vel vise regler for hvordan dette kan gjøres. Som bedriftsleder kan du ikke plutselig frata en arbeidstaker oppgavene sine uten gode grunner. Så gode grunner tror jeg ikke LSK har.

Hvis LSK hadde hatt 25 spillere med Danton og Påsans kvaliteter hadde vi neppe hatt noe i eliteserien å gjøre, og følgelig ville vi rykket ned. Ergo må disse bytte plass med noen som leverer varene, slik at vi kan opprettholde status som en av de beste klubbene i landet.
                                Hvis vi hadde hatt 25 spillere med Occeans kvaliteter, hadde vi rykket ned det i fjor...

Når dette er sagt burde tingene kanskje vært håndtert på en litt bedre måte, i forhold til at disse spillerene kunne forlatt klubben gratis.
                                Enig.
                                Bølerkanaris

Kommentar

• Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3501

Det positive med denne oppmerksomheten rundt disse spillerene er at det virker å vekke interessen hos flere klubber som ønsker de.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Det er vel lurt å ha litt is i magen før man skjeller ut klubbledelsen vår. Jeg har større tiltro til Mathisen & co enn NISO og Hoff har. Foreløpig har vi ikke hørt fra andre parter.

Det er trist at Strand får en slik sorti, men det betyr ikke at andre løsninger ikke er prøvd. LSK er bundet på hender og føtter her, de kan ikke gå ut i media og kritisere spillerne eller opplyse om personalsaker. Hvis det viser seg at denne saken er mindre svart/hvit enn mange her tror, så er det veldig synd at dere har rakket ned på klubben her og kanskje i andre sammenhenger.

Må dere på død og liv vise følelser så synes jeg at Påsan fortjener sympati og positivitet. Det betyr ikke at LSK har gjort seg fortjent til det motsatte.

Og når det gjelder dere som er redd for media: Slapp av ! [ironi]Bare vi får publikumsyndlingen Alanzinho er ryktet reddet [/ironi]

Kommentar

• erlando
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 858

Opprinnelig skrevet av TorTor
                                      Må innrømme at jeg ikke helt ser hva folk hisser seg sånn opp for. Dette er på ingen må noe nytt innen lagidrett. Vi hører da stadig om spillere som "ikke er med i a-lags planene lenger" og får beskjed om at de kan se seg om etter en ny klubb. I England er det ikke noe ukjent fenomen at spillere som treneren ikke lenger ønsker blir degradert til b-laget. Ingen hisser seg nevneverdig opp over det.

Kan være enig i at dette utad ser ufint ut. Men realiteten er jo at LSK sier at de skal opprettholde sine forpliktelser overfor spillerene, og dermed kan de (vel?) ikke beskyldes for kontraktsbrudd.

Mitt store problem med dette er at LSK først priser spillerne ut av markedet (DAJ har vel beklaget seg 3-4 ganger i media over at LSK krever for mye for ham), for så da det internasjonale vinduet stenger offentlig gå ut og si at "dere har vi ikke bruk for".

Det blir rett og slett selvmotsigende. Dersom man mener en spiller har verdi for egen satsing, så er det selvfølgelig naturlig at man ønsker kompensasjon i form av en overgangssum. Dersom man mener at spilleren er i veien for egen satsing, så er det naturlig å gi bort spilleren slik at man får ryddet plass til den satsingen man ønsker (la unge spillere få prøve seg, ifølge Mathiesen). Å kreve penger for at andre skal overta en utgiftspost du ønsker å kvitte deg med er helt borti natta.
                                      Ja til pause i pausen!

Kommentar

• El_Cabron
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2007
                                        • 218

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Det er like vel vise regler for hvordan dette kan gjøres. Som bedriftsleder kan du ikke plutselig frata en arbeidstaker oppgavene sine uten gode grunner. Så gode grunner tror jeg ikke LSK har.
                                        Hvis en arbeidstaker ikke er i stand til å gjøre de oppgavene han er satt til på en tilfredstillende måte er det ingenting som hindrer en arbeidsgiver fra å sette han/henne til andre oppgaver.
                                        De kan derimot ikke si opp personen eller nekte å betale lønn el.

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Hvis vi hadde hatt 25 spillere med Occeans kvaliteter, hadde vi rykket ned det i fjor...
                                        Tror du egentlig skjønte hva jeg mente med denne påstanden, man valgte å være litt vrang. Neida, jeg har ikke tenkt å påstå at vi kun burde kjøpe inn 25 dritgode keepere å spille med disse i en 0-0-10 formasjon
                                        |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

Kommentar

• Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

Hvis en arbeidstaker ikke er i stand til å gjøre de oppgavene han er satt til på en tilfredstillende måte er det ingenting som hindrer en arbeidsgiver fra å sette han/henne til andre oppgaver.
                                          De kan derimot ikke si opp personen eller nekte å betale lønn el.

Tror du egentlig skjønte hva jeg mente med denne påstanden, man valgte å være litt vrang. Neida, jeg har ikke tenkt å påstå at vi kun burde kjøpe inn 25 dritgode keepere å spille med disse i en 0-0-10 formasjon
                                          enig i at arbeidsgiver kan sette folk som ikke oppfyller deres krav til andre oppgaver, er jo heller ikke uvanlig i foppallsammenheng at spillere får beskjed om at de ikke lenger er ønsket. spørsmålet i denne saken er vel hvorvidt LSK kunne ha løst dette på et tidligere tidspunkt uten at det måtte komme til hva det nå har gjort, LSK kunne kanskje kvittet seg med begge på et tidligere tidspunkt da dem hadde muligheten.
                                          men alt dette blir jo bare spekulasjoner, man burde vel egentlig hørt hele saken før man går ut mot klubben.
                                          jeg håper og tror at klubben har sitt på det tørre slik at vi slipper at dette blir hengende over oss så alt for lenge. Jeg synes personlig synd på Strand, jeg liker fyren, men hos meg er klubben viktigere enn hvilken som helst enkeltperson, la oss bare håpe at dette løser seg på en måte vi kan leve godt med !

Når det gjelder 25 gode keepere og 0-0-10 formasjon er det en skikkelig dårlig idè, vi hadde ligaens beste forsvar i fjor og dette blir derfor bortkasta, kjør heller en 7-2-1 formasjon så vi får mere mål
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

Kommentar

Working...