LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av El_Cabron
    Hvis en arbeidstaker ikke er i stand til å gjøre de oppgavene han er satt til på en tilfredstillende måte er det ingenting som hindrer en arbeidsgiver fra å sette han/henne til andre oppgaver.
    De kan derimot ikke si opp personen eller nekte å betale lønn el.
    Vi snakker her om spillere som plutselig er vurdert så dårlige at de senker kvaliteten på LSKs treninger. LSK synes altså det er helt ok å betale x-antall hundretusen kroner for å lønne spillere på LSKs rekruttlag, mens de bruker fysioterapeuter og keepertrenere som utespillere på treningene for å fylle opp plasser på banen.

    Enhver idiot skjønner at dette ikke er sportslig vurdert, men et forsøk på å fryse ut og mobbe spillerne vekk fra klubben.

    Det gleder meg dog at spillerne det er snakk om her opplever massiv støtte fra spillergruppa. De skjønner at dette ikke er snakk om noe annet enn ufint spill fra LSK. Denne saken hjelper nok LSK godt i spillerjakten de kommende månedene. Da blir det faen meg patetisk å snakke om at kommentarer på forumet vanskeliggjør LSKs spillerjakt.

    I det ene øyeblikket, veldig ettertraktet og ønsket, i det neste trener de ute på kunstgresset sammen med rekruttene. Jeg har aldri hørt om lignende tilfeller i Norge før, LSK setter standarden nok en gang.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 720

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Vi snakker her om spillere som plutselig er vurdert så dårlige at de senker kvaliteten på LSKs treninger. LSK synes altså det er helt ok å betale x-antall hundretusen kroner for å lønne spillere på LSKs rekruttlag, mens de bruker fysioterapeuter og keepertrenere som utespillere på treningene for å fylle opp plasser på banen.
      Den vel ikke bare LITT drøy........... Spillerene har fått beskjed om at de ikke blir satset på og ønskes byttet ut med mere lovende talenter fra yngre rekker. Helt greit spør du meg. Og dette praktiseres i mye større grad enn hva du tror. I hvertfall på kontinentet.

      Ift. RBK tenk på Brattbakk og Skammelsrud de fikk vel omtrent samme behandling med unntak av RBK ikke publiserte hva de tenkte. MEN alle visste det.

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Enhver idiot skjønner at dette ikke er sportslig vurdert, men et forsøk på å fryse ut og mobbe spillerne vekk fra klubben. .
      Noen ganger trenger man et lite "dytt" i ryggen for å finne seg en ny klubb. Det er mitt inntrykk av hva LSK ønsker her. Dog burde de kanskje "holdt" dette "inhouse". Samtidig ved å gå "public" øker man interessen fra andre klubber. Igjen helt greit spør du meg.
      Last edited by Smukken; 06.02.2008, 15:44. Begrunnelse: pølsefingre
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • Dragern
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Nov 2006
        • 13

        Mange som skriver inne her at dette med å bli satt ned på rekruttlag er vanlig på kontinentet og andre plasser.. Jeg har fortsatt til gode å se nevnt et eksempel på hvor og når det har skjedd.. Og sammenligne dette som her har skjedd med Brattbakk og Skammelsrud - ja, da blir det bare tåpelig! Nei, jeg får vondt på Påsan sine vegne, og samtidig en skikkelig sur smak i kjeften på ledelsens vegne...

        Kommentar

        • Gullars
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 355

          Opprinnelig skrevet av RSP
          Ref. sak fra Ringerikes Blad i nyhetstråden. Hønefoss vil sjekke med LSK om det er mulig med en overgang for Påsan - dersom det er økonomisk mulig. La oss håpe at LSK er løsningsorienterte her, slik at denne saken legges død så snart som mulig.
          Det eneste som mangler i denne saken nå er at de ikke vil slippe han til en annen klubb. Det skjedde vel i og forseg rett før jul, men de kan vel ikke gjøre det nå, etter alt oppstyret...

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            En del av det som blir skrevet her er så fullt av antagelser fremført som konkrete hendelsesforløp at jeg i god L.A. Law stil får lyst til å rope "Objection!" Jeg er glad for at en del av dere ikke sitter i sportslig ledelse for å si det sånn, snakk om å skyte fra hofta uten å ha et snev av beslutningsgrunnlag.

            Kommentar

            • Gullars
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 355

              Opprinnelig skrevet av reka
              En del av det som blir skrevet her er så fullt av antagelser fremført som konkrete hendelsesforløp at jeg i god L.A. Law stil får lyst til å rope "Objection!" Jeg er glad for at en del av dere ikke sitter i sportslig ledelse for å si det sånn, snakk om å skyte fra hofta uten å ha et snev av beslutningsgrunnlag.
              Den påstanden er vel også kastet ut uten beslutningsgrunnlag? Hvordan kan du påstad hva andre vet? Hva vet du feks om hvilken informasjon jeg har? Så man kan vel trykt si at du også skyter fra hofta med den påstanden ;-)

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Ærlig talt, du hevder at man ikke kan mane til forsiktighet fordi noen her muligens kan argumentere ut fra informasjon de sitter på uten å dele denne med oss? Da er innlysende nok argumentene deres like lite verdt som andre argumenter.

                Du har en stor fremtid foran deg i politikken, min venn. Forutsatt at du ikke lar andre bestemme din skjebne fordi de muligens kan ha større innsikt i hva du bør gjøre enn det de vil ut med.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av Smukken
                  Og dette praktiseres i mye større grad enn hva du tror. I hvertfall på kontinentet.
                  Dette skulle jeg gjerne hatt noe dokumentasjon på.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Dette skulle jeg gjerne hatt noe dokumentasjon på.
                    http://home.online.no/~silseth/Slett...alpolitikk.htm er jo en stund siden men er i hvert fall et tilfelle at noen er blitt degradert fra a-laget. At spillere har blitt degradert skjer jo hockey hele tiden (eks patrick thoresen) så hvorfor lage så mye leven ut av det fordi det har skjedd i lsk? Selvfølgelig er det ikke heldig måten Dan anton og Pål Strand har blitt behandlet på men kanskje ikke så uvanelig heller.

                    Kommentar

                    • torshov kanari
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Feb 2008
                      • 6

                      men de fleste av oss er i hvertfall enige om at hva angår påsan
                      så har han gitt oss supportere og ledelse i klubben så mange
                      fine opplevelser på og utenfor banen,at han fortjener en bedre
                      behandling enn den han har fått.

                      Kommentar

                      • Slakter Fjes
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 288

                        Opprinnelig skrevet av Dragern
                        Og sammenligne dette som her har skjedd med Brattbakk og Skammelsrud - ja, da blir det bare tåpelig!
                        Hvorfor blir det tåpelig?

                        For meg viser dette eksempelet at det til tider kan være vanskelig for høyt gasjerte fotballspillere å innse at de rett og slett ikke holder tilfredsstillende nivå lengre.

                        Jeg er dog enig i at å videreføre eksempelet til Pål Strands situasjon uten at man kjenner det hele og fulle hendelsesforløpet i denne saken kan virke noe spekulativt, men jeg synes ikke denne formen for synsing er noe bedre eller verre enn stort sett samtlige andre innlegg i denne tråden.
                        "And I never thought this life was possible.
                        You're the yellow bird that I've been waiting for."
                        Bright Eyes - Poison Oak

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          Opprinnelig skrevet av VK
                          http://home.online.no/~silseth/Slett%20personalpolitikk.htm er jo en stund siden men er i hvert fall et tilfelle at noen er blitt degradert fra a-laget.
                          Godt jobba VK, jeg siterer kommentatoren i BT:
                          "Det er begripelig at Brann etter sommerens og høstens tallrike innkjøp, må kvitte seg med spillere. Men det er beklagelig at pliktoppfyllende gutter og tvers gjennom ærlige fotballspillere skal måtte oppleve å bli utsatt for en type personalpolitikk som knapt kan karakteriseres som noe annet enn skandaløs."

                          Jeg må si at det er underlig å tenke på at en hedersmann som Per Mathisen opptrer så kynisk og umoralsk som i dette tilfellet. Det hadde jeg ikke trodd om ham, de andre derimot.... Ikke fullt så overrasket.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • TorTor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 335

                            Opprinnelig skrevet av Dragern
                            Mange som skriver inne her at dette med å bli satt ned på rekruttlag er vanlig på kontinentet og andre plasser.. Jeg har fortsatt til gode å se nevnt et eksempel på hvor og når det har skjedd.. Og sammenligne dette som her har skjedd med Brattbakk og Skammelsrud - ja, da blir det bare tåpelig! Nei, jeg får vondt på Påsan sine vegne, og samtidig en skikkelig sur smak i kjeften på ledelsens vegne...

                            Beckham i Real Madrid! Degradert så langt ned at han kun fikk løpe rundt banen å se på de andre spille fotball...

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2129

                              En håpløs personalpolitikk er det uansett hvordan man vrir og vender på det. Om spillerne er gode nok for laget eller ikke, er en annen diskusjon. Poenget er vel at det fantes bedre muligheter å løse saken på. For i motsetning til andre saker Lillestrøm har vært involvert i, er ikke dette storm i et vannglass. Dette er noe som skjer svært sjelden i norsk fotball (var 1998 i Brann det seneste eksempelet), og også en sak der vi VISSTE at NISO ville komme på banen.

                              Jeg ser i alle fall for meg flere andre løsninger som hadde vært bedre:

                              - Spillerne kunne gått på utlån til Skeid/et Adecco-ligalag. Da hadde vi fortsatt betalt lønnen deres, samtidig som de hadde hatt muligheten til å vise seg fram, for å å bli solgt i sommer

                              - Har det kommet bud i overgangsvinduet (som det virker som det har gjort på Dan Anton), er det merkelig at vi avviser dette, for så å degradere spillerne etter at overgangsvinduet er stengt.

                              - Man kunnet kommet til enighet med spillerne internt, og så blitt enige om å oppheve kontrakten (mot å gi avkall på lønn), slik at det ville blitt lettere for spillerne å finne seg en annen klubb.

                              - Eller man kunne beholdt spillerne og gitt de sjansen til å spille seg inn på laget igjen.

                              Måten dette er løst på i denne saken, er den verst tenkelige. Uansett hvilken informasjon vi ikke vet, er dette den verste, og mest tåpelige situasjonen, både for spillerne selv og for klubben.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern

                                Jeg må si at det er underlig å tenke på at en hedersmann som Per Mathisen opptrer så kynisk og umoralsk som i dette tilfellet. Det hadde jeg ikke trodd om ham, de andre derimot.... Ikke fullt så overrasket.

                                Iblandt må vel hedersmenn også ta upopulære avgjørelser.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Iblandt må vel hedersmenn også ta upopulære avgjørelser.
                                  Nå skriver jeg vel ikke at avgjørelsen er upopulær, jeg mener den er umoralsk, kynisk og skandaløs. Jeg kan også ta upopulære avgjørelser, men ikke være kynisk, det ligger ikke i min gode vilje og natur.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av TorTor
                                    Beckham i Real Madrid! Degradert så langt ned at han kun fikk løpe rundt banen å se på de andre spille fotball...
                                    Sikker på at du ikke mente Mykland? Beckham fikk trene med laget etter at han selv valgte å skrive under for L.A Galaxy. De av oss som ikke er demente husker også at Beckham spilte for Real i serieinnspurten.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • S.Skywalker
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Oct 2007
                                      • 79

                                      Helt enig med Playboy her. Gremmes når jeg ser hvordan mitt kjære Lillestrøm oppfører seg. Sparkingen av Uwe, Forsvaring av Toms oppførsel i Skien, Kvitte oss med gode spillere som vil være hos oss(Kasey). Forsvaring av Mullers kne. Og nå vår alles supermann. Som har scoret en haug med mål mot Enga. Værste motstanderen Bergdølmo noen gang har møtt. Vi i Kanarifansen burde virkelig støtte Strand i denne saken her.
                                      Trodde vi var ferdig med sånne saker etter Schiller og Bjerkland opplegget for noen år siden.
                                      Syns det er mye negativt rundt fugla. Tror ikke så mange nye spillere vil Signere for en klubb som oss.

                                      SKUFFET!!!!!

                                      Kommentar

                                      • Fjeller'n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 905

                                        Fra nyhetstråden:
                                        Opprinnelig skrevet av RSP
                                        NISO slakter LSK-ledelsen


                                        NISO karakteriserer degraderingen av Pål Strand og Dan Anton Johansen som «uakseptabel» - og har allerede engasjert seg i saken.

                                        De to figurerer ikke i LSKs fremtidsplaner, og må dermed trene med rekruttlaget - eller finne seg en ny klubb.

                                        Pål Strandhar allerede vært i kontakt med advokat, og spillerorganisasjonen NISO varsler at de ønsker å se på saken.
                                        - Det å degradere noen fra A-laget, og frata dem det tilbudet de har i kontrakten - det er uakseptabelt, sier NISO-leder Silje Vaadal til VG Nett.
                                        - Lillestrøm skriver på sine hjemmesider at de skal ivareta sine plikter som arbeidsgiver. Men det er ikke bare å utbetale lønn, man skal også ha et godt faglig tilbud, legger hun til.
                                        Dette er vel en praksis som andre arbeidstakerorganisasjoner har gitt aksept for? Som et resultat av kombinasjonen sterke organisasjoner og ledere uten baller/ryggrad (min påstand) i departementene og andre statlige organisasjoner er det relativt vanlig praksis at "uønskede personer" i høyere stillinger blir fratatt stilling/tittel, for deretter å bli plassert i en rådgiverfunksjon helt uten ansvar, arbeidsoppgaver, informasjon og nesten uten kolleger. Men de beholder lønna de opprinnelig hadde, om de så var ekspedisjonsjefer. NISO vil ha samme praksis i toppfotballen som i arbeidslivet forøvrig, og bør kanskje ta en prat med NTL, Parat og Akademikerne om akkurat denne praksisen.
                                        Her tror jeg klubben har sitt på det tørre, selv om moralen selvfølglig kan diskuteres her, spesielt med tanke på at vi snakker om to veldig lite brysomme slitere.

                                        Opprinnelig skrevet av RSP
                                        Lillestrøms styreleder Per Mathisen sier han ikke har hørt noe fra NISO, men at han ikke frykter at klubben kan bli «tatt» på noe - rent juridisk.
                                        - Selvsagt mener vi ikke det, når vi har gjort dette. Vi mener vi har en trygg sak, sånn sett. Men det er jo aldri hyggelig å komme opp i slike situasjoner. Det er ikke noe vi ønsker, sier Mathisen til VG Nett.
                                        Nei, sikkert ikke. Men jeg vil påstå (ut fra det som er kommet frem) at det hadde vært relativt enkelt å unngå. Den siste tiden har LSK avvist andre klubber. Hvorfor det? Kunne vi ikke bare gitt de bort og spart to enorme rekruttspillerlønner. Bonusen hadde vært to spillere som hadde vært mer fornøyde og mindre negativ omtale.


                                        Stian
                                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                        Kommentar

                                        • Kjetil
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Mar 2006
                                          • 48

                                          Jeg må bare skrive under på det "Rønnern" skriver. Denne saken er så totalt unødvendig og trist for alle som er glad i LSK. Det er bare pinlig og utrolig uproft av ledelsen, og jeg skjønner ikke at de ikke ser det selv. Jeg håper de nå bare har "baller" nok til å be om unnskyldning og skvære opp med to proffe og lojale spillere.
                                          Er det forresten noen som har hørt noen av disse syte til media om for lite spilletid evt. observert laber innsats på treninger? Det har ikke jeg. All ære til to reale spillere!
                                          Diego for fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...