LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Kanskje Skeid ikke blir spesielt glad for å få dumpet to x-LSK karer i spillergruppa fordi det ikke er andre steder å plassere dem? Det kan kanskje ha uønskede effekter for spillerne i Skeid å se at veien til A-laget går gjennom hardt arbeid i Skeid eller ved å være for dårlig for LSK?

Kanskje de har lite lyst til å trene to spillere som er misfornøyd med å spille for Skeid, og som mener de hører hjemme i eliteserien? Spillere som trolig ikke vil få spilletid pga. skader og/eller klubbskifter kommende sesong? Men hvor supporterne til LSK er overbevist om at de vil bli stjerner på Skeid fordi de nesten var gode nok for LSK? Spillere som allerede har vært i en krangel med en fotballklubb fordi spiller og ledelse er uenige om ferdighetsnivået?

Kanskje kanarifansen vil protestere vilt når en av våre lojale klubbspilleres avskjed med klubben er å få reisepass til Skeid, og at det ansees å være et mer verdig farvel med LSK å slite benken der enn å trene og spille for andrefugla?

Uansett hvordan dette ender nå så vil denne saken ende på en dårlig måte. Underlig nok kan den faktisk skyldes at noen i klubben har hatt for høye tanker om påsan/danton og gitt dem signaler på at de var altfor verdifulle til å bli dumpet, samtidig som vedkommende som til syvende og sist hadde ansvaret for spillergruppa var av motsatt oppfatning?

Litt på samme måte som Start-signeringene våre av enkelte ledere er blitt (klønete) utropt til stallfyll i påvente av overpriset bling som Alanzhinio og Hoff, mens de kanskje er drømmespillere for han som tar ut laget?

Årsaken til at man har ulike oppfatninger om spilleres attraktivitet for LSk kan nok være at alle ikke er helt tilvent vår nye ordning og har full tillit til det. Når vi hanker inn en ny fjerdeplass etter å ha svelget en trenerkamel er kanskje usikkerheten stor, og man er kanskje ikke så lojale mot endringene som man burde være?

Nordlie er uredd/gal/genial/diktatorisk og har nok ingen problemer med å hive ut det mange vil kalle LSKs grunnstamme for å forme sitt nye lag. Det må til, og det var vel derfor vi ansatte ham. Alternativet er en 9. plass med LSK-allstars, men å senke ambisjonsnivået nå synes jeg er urettferdig overfor Rösler & Halle. La Nordlie kjøpe de spillerne han mener passer inn, og ikke dytt på ham publikumsfirerier som alanzinho. Samtidig må vi skjønne at spillere som Kippe, Søgård, Strand og Andresen bare er gule drakter med nummer på for Nordlie - gjør ikke draktene som de skal i nordlie-systemet har de ikke noe på banen å gjøre. Dette er nok tung kost å svelge for bl.a. Fjørtoft som elsker nettopp klubbspillerne sine, og allerede har utropt Andresen til vår neste landslagsspiller.

Personlig tror jeg vi har mange flere grøssere i vente. Det er viktig at ledelsen støtter Nordlie nå, og ikke vanner ut det han forsøker å bygge ved å insistere på å beholde klubbspillere og å kjøpe publikumsfrierier. Fruktene av Nordlie-ansettelsen vil nok ikke vise seg før om et par år, og i tiden fremover vil vi måtte leve med mer dritt enn gull. Som trøst kan vi vel forvente at våre 4-4-2 legender som ble skjøvet ut i kulda vil erstattes av nye LSK-stjerner formet av Nordlie-apparatet. Her gjelder det bare å vise mer tålmodighet og sterkere rygg enn det f.eks. Start klarte. I den klubben tror jeg Nordlie klarte å bygge opp noe fordi Start-ledelsen fulgte klubben med et halvt øye fra en bar i Oslo, og ikke la seg opp i TN's upopulære beslutninger i Krisitansand mtp. gresslengde og Startlegenders talerett i garderoben. Når suksessen kom i den klubben var det nok plutselig 10 mann som skulle bestemme laguttaket og sole seg i glansen, samtidig som mange som presset på for at publikumsyndlinger som Nordlie hadde skapt skulle spille uansett. Når den tid kommer i LSK så bør vi passe på å huske hvem som er sjefen for de gode tidene.

PS! I følge min DVD-samling var Mozart en prompende, barnslig, selvgod og avhengig kar - og et geni med en musikalsk modenhet som overgikk alt. På samme måte som boblegåsa i Trondheim har TN ofret all sunt vett for å klemme inn mest mulig 4-3-3. Husk det når dere ser ham skrike og veive på TV-klippene - oppi hodet på den mannen er det røde og grønne piler i ulike retninger, små brikker og alsken symboler som beveger seg rundt i sinnsyk fart. Hvem faen blir ikke litt sprø av det?
    Last edited by reka; 11.02.2008, 05:37.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Opprinnelig skrevet av reka
      Det er viktig at ledelsen støtter Nordlie nå, og ikke vanner ut det han forsøker å bygge ved å insistere på å beholde klubbspillere....
      Jeg ser mange av poengene dine. Men en absolutt forutsetning må i så fall være at dette skjer på en ryddig og skikkelig måte, med respekt både for inngåtte kontrakter og berørte personer. Nå har ikke jeg god nok bakgrunnskunnskap til å vite om klubben har sitt på det tørre juridisk sett når det gjelder Påsan og Anton. Men jeg har en litt dårlig smak i munnen over måten det skjedde på, bl.a. offentliggjøringen av degraderingen. Disse gutta hadde fortjent en bedre avskjed.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Er helt enig i at klubben må skjerpe seg. Samtidig kan saken paradoksalt nok skyldes at alle ville det beste for pål strand, men "glemte" å snakke sammen om hvordan det skulle skje. Så fikk han og vi denne "løsninga" i fleisen. Jeg tror ikke klubben vil være tjent med å snu i denne saken, men en offentlig unnskyldning, en økonomisk kompensasjon (evnt til ny klubb) og en mulighet for å ta farvel med fansen på en skikkelig måte (helst ved å sette spikeren i kista mot vif hjemme)ville kanskje dempet skuffelsen vår.

Kommentar

• Gullars
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 355

For de som ikke leser papirutgaven av RB, så sto det et stort stykke i dag hvor Arild Sundgot gikk ut og oppfordret supporterne å støtte Pål Strand.

Kommentar

• wænk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 2244

Jeg skal ha på meg drakta til Påsan på neste treningskamp.
            Full støtte til en klubbspiller som har slitt med alt for mange skader..
            If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

Opprinnelig skrevet av wænk
              Jeg skal ha på meg drakta til Påsan på neste treningskamp.
              Full støtte til en klubbspiller som har slitt med alt for mange skader..
              Da lover jeg å ha 6 ikveld, til ære for Påsan.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
              Mr.Jordbakke

Kommentar

• mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

Ifølge nyhetstråden har nå Danton fått en løsning på sin sak (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...3&postcount=98). Det er jo kjekt at den saken ser ut til å ha fått en "lykkelig" avslutning for alle parter.

Det eneste jeg er litt stuss over er at LSK tidligere øyensynlig har fått tilbud (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=121) fra andre klubber og avslått disse. Nå virker det isteden som om Danton går uten at LSK får noe i det hele tatt.

Iallefall, denne saken ser nå ut til å være løst og godt er det.
                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Håper at de/fjøra også bruker tid på å få til en løsning med Påsan. Den bør være gunstig for ham. I tillegg er det guffent å se ham forsvinne uten at det markeres på en skikkelig måte, personlig hadde jeg håpet at han kunne få et jobbtilbud i klubben når han (om lenge) legger opp? Går han ikke på BI? Tragisk hvis dette har spolert hans forhold til klubben.

Kommentar

• Gullars
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 355

Jeg syns det er rart at de har lagt opp til en løsning for Dan Anton og ikke for Pål.

Kommentar

• Messias
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 624

Opprinnelig skrevet av Gullars
                      Jeg syns det er rart at de har lagt opp til en løsning for Dan Anton og ikke for Pål.
                      Sikkert fordi Pål har dratt advokat og NISO inn i bildet.

Kommentar

• Gullars
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 355

Opprinnelig skrevet av Messias
                        Sikkert fordi Pål har dratt advokat og NISO inn i bildet.
                        Tviler jeg på, men det kan jo hende at det skjer noe mer der etterhvert..

Kommentar

• MoBee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 958

Slakt meg gjerne for å dra frem denne, men etter å ha lest hvordan Supermann har opplevd dette her, blir jeg så forbanna på klubben. Jeg driter i argumenter om at fotball er blitt bizniz, det er ikke noen unnskyldning. Pål Strand har en plass i denne klubbens historie som gjør at han fortjener så mye mer! Javel så er han ikke god nok for laget, men dette er blitt behandlet så ufattelig dårlig.
                          Som Pål selv sier: "...Men problemet er at når denne beskjeden kom så sent, så har mange av klubbene fått mye av troppene sine på plass, La Manga-turer er planlagt og så videre – det er ikke enkelt." For min del har ingen i ledelsen i LSK så høy stjerne som Pål Strand. Den iskalde behandlingen av denne saken er kler ikke mitt kjære LSK.
                          Er så jævlig forbanna på dette her!

Kommentar

• morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

Jeg forstår degraderingen,men måten den er utført på er meget amatørmessig. Han burde blitt med til La Manga,og fortsatt vært med i gruppen.Det kan iallefall ikke ha noe med økonomien å gjøre,derfor forstår jeg ikke hastverket.
                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Jeg skulle ønske klubben kunne innse hvilken bommert de har gjort istedenfor å stå på sitt og la saken gå til arbeidsretten. Basert på det som har kommet frem i denne saken, synes jeg det virker opplagt at Pål Strand er omplassert på et usaklig grunnlag. Han forsvarer en plass i en 25-mannstropp, og argumentet om at man ønsker å prioritere yngre talenter holder ikke så lenge Påsan er en bedre (eller like god) spiller. Silje Vaadals beskrivelse av behandlingen som mobbing virker dekkende.

Kommentar

• heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2131

Spesielt med tanke på at han spiller på en plass på banen der vi absolutt ikke har noen dekning, er dette skammelig.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Nå har de hatt muligheten til å rydde opp i dette i lang tid. Merkelig at blårussen som tydeligvis har mye å si i klubben ikke klarer å kommunisere at LSK taper penger på dette.

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Kan f.eks foranledningen være at Sportsklubben har forsøkt å selge spillerne, men spillerne har takket nei til kjøpende klubbs personlige tilbud, gang på gang. Neste steg har vært at Sportsklubben har forsøkt å gi bort spillerne, men kjøpende klubb har fortsatt ikke klart å matche spillernes krav til betingelser. Så har spillerne krevd at Sportsklubben skal betale for at de skal finne seg nye klubber. Argument her kan f.eks være at "det er billigere for dere å betale meg, enn at jeg blir her ut kontraktstiden".
                                    Du fikk en tommen ned fra Gullars på dette innlegget ditt, Gullars vet hva han prater om. Ref. dette fra NRKs gladsak om dette temaet:
                                    Etter det NRK kjenner til har flere klubber tidligere meldt sin interesse for Strand, men på grunn av Lillestrøms pengekrav har det ikke latt seg gjøre.
                                    Altså, LSK har krevd penger for at Påsan skal få forlate LSK og få spille fotball i en annen klubb. De krever penger for en spiller som de vurderer som dårligere enn de 26 spillerne som nå er i A-stallen...

Noen som fremdeles mener at LSK opptrer på en lojal og real måte?
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Noen som fremdeles mener at LSK opptrer på en lojal og real måte?
                                      Nei, men jeg synes de fortjente sjansen til å rydde opp i/svare for seg i denne saken.

Kommentar

• vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Jeg skulle ønske klubben kunne innse hvilken bommert de har gjort istedenfor å stå på sitt og la saken gå til arbeidsretten. Basert på det som har kommet frem i denne saken, synes jeg det virker opplagt at Pål Strand er omplassert på et usaklig grunnlag. Han forsvarer en plass i en 25-mannstropp, og argumentet om at man ønsker å prioritere yngre talenter holder ikke så lenge Påsan er en bedre (eller like god) spiller. Silje Vaadals beskrivelse av behandlingen som mobbing virker dekkende.
                                        Det er i hvertfall ingen grunn til å være sikker på at det er klubben som vil nå frem med sine argumenter dersom dette "drar seg til".

Forøvrig møtte jeg tilfeldigvis en gammel studiekompis i går som blant annet har skrevet hovedoppgave om fotballspillere og arbeidskontrakter. Han var ikke veldig imponert over klubbens håndtering av denne saken.*
                                        Last edited by vollafugl; 08.03.2008, 11:11. Begrunnelse: * Dette var da før NRK og TV2 hadde sendt sine intervjuer med Strand

Kommentar

• blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

Nå i etterkant synes jeg dette er skammelig av LSK. Jeg kjøper argumentet om at Påsan ikke er god nok for en plass i startelleveren, men den behandlingen han har fått er uverdig. Jeg tror Påsan kunne kjempet om en plass i 18-mannstroppen denne sesongen.

Jeg synes KFL burde sende en formell henvendelse til LSK i denne saken, dersom det ikke allerede er gjort. Med 6000(?) medlemmer i ryggen har vi noe vi skulle ha sagt.
                                          Fugla 4 Life!

Kommentar

Working...