LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

Bare vis meg hvor jeg skal skrive under, så er jeg med.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Denne saken blir vondere og vondere jo lengre tid som går; først og fremst for Påsan. Jeg siterer fra Torviks kommentar i RB, nettopp lagt ut i nyhetstråden:
      I forgårs møtte jeg Pål Strand på Åråsen. Jeg har aldri følt meg så uvel i lokalene til LSK, da jeg så hvordan han snek seg i gangene, mens ingen så ut til å bry seg om at han eksisterte.
      Både for anstendighetens skyld - og for klubbens omdømme - bør LSK her som snarest forsøke å finne en konstruktiv og god løsning, og dermed redde stumpene.

Kommentar

• LSKOG
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Oct 2005
        • 131

Opprinnelig skrevet av blue
        Nå i etterkant synes jeg dette er skammelig av LSK. Jeg kjøper argumentet om at Påsan ikke er god nok for en plass i startelleveren, men den behandlingen han har fått er uverdig. Jeg tror Påsan kunne kjempet om en plass i 18-mannstroppen denne sesongen.

Jeg synes KFL burde sende en formell henvendelse til LSK i denne saken, dersom det ikke allerede er gjort. Med 6000(?) medlemmer i ryggen har vi noe vi skulle ha sagt.

Veldig enig i at man burde si fra klarere enn hva som er blitt gjort til nå. I tillegg til en henvendelse til klubben burde det legges ut en støtteerklæring til Påsan på KFL.no, samt en tydelig markering 30. mars. Vi kan ikke bare sitte å se på dette som nyttige idioter for Klubben.

Kommentar

• frua
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2005
          • 151

Jeg håper for Gud skyld at LSK nå tar til vettet.
          Jeg syns veldig synd på Pål Strand - og håper han får den oppreisningen han fortjener!!

Pål Strand: du er for alltid SUPERMANN!!!!!!

Berg, Lærum, Mathisen, Grønlund - hvem nå enn - Nordli, Kippe - gjør noe. Dette er for jæ*******!!!

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Jeg synes også at klubben bør legge forholdene til rette slik at vi kan ta farvel med ham på en skikkelig måte. Spillere bør hylles når de kommer og hylles når de går, LSK har bare fått halvparten riktig.

Kommentar

• veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

LSK må rydde opp og behandle Pål Strand med respekt! Latterlig oppførsel.
              Egentlig burde KFL demonstrere på et vis. Om det ikke er ordnet innen seriestart burde det vel vanke noen bannere?

Kommentar

• Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

Håper pål strand du er supermann vil runge over Åråsen 30 mars. Det fortjener han mer en noen gang.

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Opprinnelig skrevet av reka
                  Nei, men jeg synes de fortjente sjansen til å rydde opp i/svare for seg i denne saken.
                  Da jeg sendte mail til LSK og gjorde det klart at jeg ikke stiller som frivillig for LSK i år på grunn av denne saken, så fikk jeg svar fra Per Mathisen hvor han beklaget avgjørelsen min, men ville ikke si noe mer om akkurat denne saken.

Så jeg spekulerer i at det må ligge noe mer under her enn hva som kommer frem, men jeg er slett ikke sikker på at det eventuelt skal styrke LSKs sak...
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

At LSK skal ha sagt nei til å la Pål Strand gå dersom noen har ønsket å ta over lønnsforpliktelsene hans høres merkelig ut. Jeg mistenker at det er noe som ikke har kommet ut her, hva det nå enn måtte være.

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Opprinnelig skrevet av Henrik
                      At LSK skal ha sagt nei til å la Pål Strand gå dersom noen har ønsket å ta over lønnsforpliktelsene hans høres merkelig ut. Jeg mistenker at det er noe som ikke har kommet ut her, hva det nå enn måtte være.
                      Når Robbie Fowler gikk fra Leeds til Manchester City, så betalte Leeds deler av lønna til Fowler i den tiden som hadde vært den resterende kontraktsperioden hans hos Leeds. Det er måten man oppfyller en kontrakt for en spiller som ikke er ønsket med videre.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Når Robbie Fowler gikk fra Leeds til Manchester City, så betalte Leeds deler av lønna til Fowler i den tiden som hadde vært den resterende kontraktsperioden hans hos Leeds. Det er måten man oppfyller en kontrakt for en spiller som ikke er ønsket med videre.
                        Det er LSK tydligvis ikke villig til, så de satser vel på at Pål til slutt har mer lyst til å spille fotball for Ham-Kam (eller andre) enn å ikke få spille for LSK, til tross for at lønnen er høyere i LSK.

Kommentar

• Bondekanari
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2004
                          • 146

Pål Strand har vært min favorittspiller helt siden han viste frem hva som bor i den venstrefoten hans, så det var for meg utrolig trist når dette her skjedde.

Jeg har imidlertid en følelse av at det er noe annet som ligger bak, siden klubben er så sikker på at de har alt på det tørre. Dette er uansett en personalsak, og jeg syns ikke personalsaker skal diskuteres i media. Saken har fått nok spalteplass allerede, og håper de involverte kan få ordne opp i dette selv.

Jeg er også litt forundret over hvordan vi som supportere forandrer mening fra sak til sak. I et par år nå har vi vært svært kritiske til hvordan klubben er omtalt i media, og at det nærmest har vært en svertekampanje mot oss. I denne saken har imidlertid de fleste slukt det media sier som sannheten, og velger å stå på Påsan sin side. Hva har media gjort som gjør at vi nå stoler fullt og helt på dem?

Jeg så på gårsdagens TV2-sport, der det fra folket i studio ble slått opp at det er uro på Åråsen, med et innslag om Påsan, etterfulgt av et kort kort innslag om at vi nå har sikret oss en spiller som har vært ettertraktet blant flere norske klubber. Media er ute etter konflikter, ikke la oss velge side ut fra det vi får servert fra dem.

Kommentar

• blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                            Pål Strand har vært min favorittspiller helt siden han viste frem hva som bor i den venstrefoten hans, så det var for meg utrolig trist når dette her skjedde.

Jeg har imidlertid en følelse av at det er noe annet som ligger bak, siden klubben er så sikker på at de har alt på det tørre. Dette er uansett en personalsak, og jeg syns ikke personalsaker skal diskuteres i media. Saken har fått nok spalteplass allerede, og håper de involverte kan få ordne opp i dette selv.

Jeg er også litt forundret over hvordan vi som supportere forandrer mening fra sak til sak. I et par år nå har vi vært svært kritiske til hvordan klubben er omtalt i media, og at det nærmest har vært en svertekampanje mot oss. I denne saken har imidlertid de fleste slukt det media sier som sannheten, og velger å stå på Påsan sin side. Hva har media gjort som gjør at vi nå stoler fullt og helt på dem?

Jeg så på gårsdagens TV2-sport, der det fra folket i studio ble slått opp at det er uro på Åråsen, med et innslag om Påsan, etterfulgt av et kort kort innslag om at vi nå har sikret oss en spiller som har vært ettertraktet blant flere norske klubber. Media er ute etter konflikter, ikke la oss velge side ut fra det vi får servert fra dem.
                            Grunnen til at vi stoler på media i denne saken, er at vi tar Påsan sin side. At LSK har satt Pål til å trene med rekruttene er et faktum få i KFL er fornøyd med. LSK har ikke til nå gitt noen plausibel forklaring på hvorfor dette har skjedd. Det er ingenting som tyder på at det finnes 25 spillere i vår stall som holder et høyere nivå enn Påsan.
                            Fugla 4 Life!

Kommentar

• Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

Opprinnelig skrevet av blue
                              Det er ingenting som tyder på at det finnes 25 spillere i vår stall som holder et høyere nivå enn Påsan.
                              Har ledelsen sagt det? Det eneste jeg husker er at de sa at han var langt fra laget og at de ønsket å satse på talentene i klubben. Har jeg gått glipp av noe?

Kommentar

• skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

Media har ikke gjort noe som helst. Den bæsjen klarte LSK å legge i skuffen helt på egen hånd, gjennom sine egne nettsider.

At saken blir ensidig vinklet av mediene i etterkant kan LSK også skylde seg selv, da kun en av partene i saken viser åpenhet.

Kommentar

• Bondekanari
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2004
                                  • 146

Opprinnelig skrevet av skotten
                                  Media har ikke gjort noe som helst. Den bæsjen klarte LSK å legge i skuffen helt på egen hånd, gjennom sine egne nettsider.

At saken blir ensidig vinklet av mediene i etterkant kan LSK også skylde seg selv, da kun en av partene i saken viser åpenhet.
                                  De la ut en faktaopplysning om at Pål Strand var satt ut av A-lagstroppen. Utover det er dette en personalsak og derfor mener jeg at åpenheten skal være redusert og at videre informasjon om denne saken ikke skal videreformidles til resten av Norge.

Kommentar

• skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

De la ut en faktaopplysning om at Pål Strand var satt ut av A-lagstroppen. Utover det er dette en personalsak og derfor mener jeg at åpenheten skal være redusert og at videre informasjon om denne saken ikke skal videreformidles til resten av Norge.
                                    Det var en personalsak før det ble offentliggjort av LSK også, og skulle dermed ikke vært offentliggjort på denne måten. LSK har selv bragt personalsaken ut i media.

At de kun la ut en faktaopplysning om at Påsan var tatt ut av A-stallen i den publiseringen er dessuten FEIL, det fremkom der langt mer enn at han bare var satt ut av troppen.

Kommentar

• blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Har ledelsen sagt det? Det eneste jeg husker er at de sa at han var langt fra laget og at de ønsket å satse på talentene i klubben. Har jeg gått glipp av noe?
                                      De har ikke sagt konkret at 25 spillere er bedre, men det viser de med all tydelighet ved å nekte han å trene med A-laget. Det er tull å si at han er langt fra laget, når han var fast inventar på benken i 2007.
                                      Fugla 4 Life!

Kommentar

• Bondekanari
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2004
                                        • 146

Opprinnelig skrevet av skotten
                                        At de kun la ut en faktaopplysning om at Påsan var tatt ut av A-stallen i den publiseringen er dessuten FEIL, det fremkom der langt mer enn at han bare var satt ut av troppen.
                                        Dette er hva som ble lagt ut(klippet fra lsk.no):
                                        "Forandringer i spillergruppenLSK har i lengre tid, i samarbeid med aktuelle spillere, forsøkt å slanke stallen gjennom salg og/eller utleie.
                                        Vi har i dag meddelt våre spillere, Dan Anton Johansen og Pål Strand at de ikke lenger er med i våre planer for fremtiden. Dette betyr at de ikke er tatt ut til å reise med LSK til La Manga og at de fra 4. februar vil trene med en annen treningsgruppe i vår eliteavdeling. Dette betyr også at de nevnte spillere vil få bedre tid til å finne seg en ny klubb.
                                        LSK vil utover dette ikke grunngi denne avgjørelsen i forhold til det ansvar vi har som arbeidsgiver. Spillerne har selvfølgelig sin fulle rett til oppfylle sin kontrakt i LSK, og LSK vil oppfylle sine forpliktelser."

Hva fremkommer her utover at spillerene er tatt ut av troppen?

Kommentar

• skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

Dette er hva som ble lagt ut(klippet fra lsk.no):
                                          "Forandringer i spillergruppenLSK har i lengre tid, i samarbeid med aktuelle spillere, forsøkt å slanke stallen gjennom salg og/eller utleie.
                                          Vi har i dag meddelt våre spillere, Dan Anton Johansen og Pål Strand at de ikke lenger er med i våre planer for fremtiden. Dette betyr at de ikke er tatt ut til å reise med LSK til La Manga og at de fra 4. februar vil trene med en annen treningsgruppe i vår eliteavdeling. Dette betyr også at de nevnte spillere vil få bedre tid til å finne seg en ny klubb.
                                          LSK vil utover dette ikke grunngi denne avgjørelsen i forhold til det ansvar vi har som arbeidsgiver. Spillerne har selvfølgelig sin fulle rett til oppfylle sin kontrakt i LSK, og LSK vil oppfylle sine forpliktelser."

Hva fremkommer her utover at spillerene er tatt ut av troppen?
                                          Du kan lese?

Kommentar

Working...