LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

Opprinnelig skrevet av Dragern
    Ja, får gratulere Pål med dagen, selv om jeg tipper at dette neppe er hans beste bursdag.

Får så vondt at en slik ordentlig og til de grader profesjonell kar som Pål skal få slik behandling. Særlig når en ser trener og ledelse oppfører seg som noen apekatter utenfor banen. Prater oppførsel som kvalifiserer for barnehagen!
    Skikkelig deppetråd blitt det her..Sett bort ifra Pål-saken ser jeg ingen grunn til å kritisere jobben til noen av de du nevner.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Yellowman
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2005
      • 191

Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
      Blir ikke noe sesongkort eller turer for meg til Åråsen før denne saken er ryddet opp. Kjenner Påsan litt privat. Ser han har d tøft.

Jeg skjønner du er inne på tanken og ikke dra på kamper,men det blir feil,resten av gutta trenger støtten.

Men en lojal spiller som Strand har vært for Sportsklubben fortjener ikke denne behandlinga.

Kommentar

• Gullars
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 355

Opprinnelig skrevet av Yellowman
        Jeg skjønner du er inne på tanken og ikke dra på kamper,men det blir feil,resten av gutta trenger støtten.

Men en lojal spiller som Strand har vært for Sportsklubben fortjener ikke denne behandlinga.

Jeg er helt enig, det hjelper ikke å slutte å reise på kamper, men jeg syns det hadde vært flott hvis fansen kunne markert det på noen måte, kanskje ikke mot klubben, men en avskjed for Pål.

Kommentar

• CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

Det er trist at for Pål at han ikke er god nok for Lillestrøm. Og det er trist for Lillestrøm SK som i alle år har vært en god arbeidsgiver som har gjort han til en av de store profilene i Lillestrøm, tatt vare på han og hjulpet han tilbake fra skade gang på gang å få igjen på denne måten.

Synes ikke Pål skal klage så mye. Han får fortsatt rimelig godt betalt for å fly rundt å sparke ball.

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

Jeg synes det er greit å se at det ikke bare er meg som begynner å bli litt lei av denne oppblåste saken. Jeg får sikkert motbør når jeg sier dette, men jeg synes det faktisk er på grensen til pinlig for en fotballspiller som drar inn 900 000.- i året, uten å spille fotball, å gå ut med en Se&Hør-aktig sutreartikkel om hvor vondt livet er fordi han ikke får spille med de store gutta og at tidspunktet for treningene gjør livet hardt for han og familien.

Saken har vært lite elegant behandlet av LSK, det kan jeg være enig i, men det går mest på at man burde ha gitt signalene tidligere, i tillegg til at det er litt klønete å kjøre hardball i overganger med en spiller man egentlig vil bli kvitt. Allikevel synes jeg det er langt i overkant å sutre om mobbing og trakassering. At NISO benytter anledningen til å berettige sin egen eksistens og fyrer opp under bålet, mens de sender løsningsforslag (med tidsultimatum av alle ting) som åpenbart er til gode for Pål Strand, heller enn for klubben, og rasler med sablene i media, synes jeg definitivt mitt om.

Prinsipielt synes jeg LSK bør være i sin fulle rett til å bestemme hvem som skal trene med A-lagstroppen.
            Ferdigskåra

Kommentar

• skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

Opprinnelig skrevet av Kimito
              Allikevel synes jeg det er langt i overkant å sutre om mobbing og trakassering.
              Hvis du ikke synes mobbing og trakassering er dekkende, utfordrer jeg deg til å finne mer dekkende begreper.

Prinsipielt synes jeg LSK bør være i sin fulle rett til å bestemme hvem som skal trene med A-lagstroppen.
              Det tror jeg ingen er uenig med deg i. Men det er et valg man tar når man inngår en kontrakt, når kontrakten er undertegnet er det denne man må forholde seg til. Hvis man skal flytte en spiller under proffkontrakt med profflisens ut av A-stallen, skal dette ha helt presserende årsaker. Lite tyder på at årsaken i dette tilfellet er annet enn for å mobbe vekk spillerne fra klubben for å bli kvitt lønnsutgiftene. Hadde Påsan gjort noen kontraktsbrudd han ikke ønsker publisitet rundt, hadde heller ikke han snakket med media.

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Jeg får sikkert motbør når jeg sier dette, men jeg synes det faktisk er på grensen til pinlig for en fotballspiller som drar inn 900 000.- i året, uten å spille fotball, å gå ut med en Se&Hør-aktig sutreartikkel om hvor vondt livet er fordi han ikke får spille med de store gutta og at tidspunktet for treningene gjør livet hardt for han og familien.
                Og motbør fortjener du av rang, dette innlegget var ikke bare en glimrende oppvisning i manglende empati, men også hvordan fanden faktisk leser bibelen.

Igjen, Påsan har ikke vært villig til å kjøre hardt på denne saken i media, på tross av at denne åpenbart er av stor interesse for mediene. Etter at han tilkjennega sitt syn på denne saken, da LSK kringkastet beskjeden på sine nettsider, så har det vært stille fra Pål, inntil han nå løsnet på tungebåndet igjen. Også denne gangen er det journalistene som kontakter Pål, ikke omvendt.

Og at man ikke har forståelse for at en fotballspiller plutselig får livet snudd opp ned etter en, for folk flest, merkelig avgjørelse fra LSK er nok et bevis på dette med manglende empati. Her har Påsan hatt en behagelig jobb, kunne være hjemme til middag hver ettermiddag og gjort ting som foreldre flest setter pris på med hensyn til å følge opp barna osv. Nå må Påsan plutselig jobbe hver kveld i tillegg til egentreningen som må gjøres om dagen for å holde nivået oppe. Hadde jeg fått en slik behandling fra min arbeidsgiver, ville jeg blitt svært skuffet. Det ville barna mine også.

i tillegg til at det er litt klønete å kjøre hardball i overganger med en spiller man egentlig vil bli kvitt.
                Dersom dette kvalifiserer til "litt klønete" i din verden, skulle jeg like å se hva du mener er bagateller. Langemyhrs behandling av polske arbeidere?

Allikevel synes jeg det er langt i overkant å sutre om mobbing og trakassering.
                At man blokkerer overganger ved å kjøre på med krav om overgangssum for en spiller som man ikke vil ha, kan kun ha en hensikt, nemlig å mobbe Påsan.

Når man tyr til prinsippriding for å forsvar sitt synspunkt i en slik sak, så kan jeg bare referere til min tese om manglende empati.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2602

Opprinnelig skrevet av skotten
                  Hvis du ikke synes mobbing og trakassering er dekkende, utfordrer jeg deg til å finne mer dekkende begreper.
                  Nedgradering er mer dekkende. Hadde folk gått rundt å sagt næ-næ-næ i gangene og peket nese kunne vi ha snakket om mobbing. Dette er en markering og et valg foretatt av sportslige hensyn. Tar man et valg om ikke å satse på spilleren, er det bedre å bruke andre i A-troppen.
                  Det tror jeg ingen er uenig med deg i. Men det er et valg man tar når man inngår en kontrakt, når kontrakten er undertegnet er det denne man må forholde seg til. Hvis man skal flytte en spiller under proffkontrakt med profflisens ut av A-stallen, skal dette ha helt presserende årsaker. Lite tyder på at årsaken i dette tilfellet er annet enn for å mobbe vekk spillerne fra klubben for å bli kvitt lønnsutgiftene. Hadde Påsan gjort noen kontraktsbrudd han ikke ønsker publisitet rundt, hadde heller ikke han snakket med media.
                  Jeg skal ikke påstå at jeg kjenner loven godt nok til å hevde at det du sier er feil, men jeg synes det er merkelig om man bryter loven ved å flytte en spiller ned i systemet. Det er vel flere eksempler på at dette har blitt gjort i andre land, uten at jeg tror det har blitt noen lovsaker av dette. Jeg sier ikke at Pål Strand har gjort noe galt, men jeg ser ikke noen grunn for alt oppstusset og jeg kan ikke si at jeg synes så synd på han, selv om det er dumt at gammel helt får et trist sorti.
                  Ferdigskåra

Kommentar

• Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

At LSK har vist mangel på empati er det vel ingen tvil om, spørsmålet er vel heller hvor mye empati vi ønsker at LSK skal vise. Flertallet her skulle ønske at LSK viste mer empati overfor Påsan, mindretallet (meg selv inkludert) mener at så lenge vi oppfyller kontrakten (som vi etter alle praktisk formål gjør, såvidt jeg kan tolke dette) skal vi gjøre det vi mener er best for klubben.

Kommentar

• erly
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Jun 2005
                      • 3

Må bare si meg enig med Rønnren sine innlegg igjennom denne tråden...

Ikke bare er det skuffende for en LSK supporter og følge med på hvor ræva ledelsen håndterer denne saken.
                      Men det er irriterende også når lederne oppførere seg så uprofesjonelt,
                      så får resultatene vise om denne uprofesjonaliteten også gjelder på trenings feltet!!

Kommentar

• skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

Nedgradering er mer dekkende. Hadde folk gått rundt å sagt næ-næ-næ i gangene og peket nese kunne vi ha snakket om mobbing.
                        Takk for at du selv eksemplifiserer Rønners avsnitt om empati og mangel på sådan, med denne beskrivende forklaringen!

Kommentar

• Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2602

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Og motbør fortjener du av rang, dette innlegget var ikke bare en glimrende oppvisning i manglende empati
                          Jeg har massevis av empati for folk som sitter alene med barn og jobber 60 %, sliter med gjeld og egen mental helse. Jeg har ikke like mye empati for noen som hever en misunnelsesverdig årslønn, og har fått det lengre enn andre spillere på hell normalt klarer på grunn av en, i retrospekt, for lang kontrakt. Dette til tross for en overgangsperiode med mindre tid til barna.
                          men også hvordan fanden faktisk leser bibelen.
                          Igjen, Påsan har ikke vært villig til å kjøre hardt på denne saken i media, på tross av at denne åpenbart er av stor interesse for mediene. Etter at han tilkjennega sitt syn på denne saken, da LSK kringkastet beskjeden på sine nettsider, så har det vært stille fra Pål, inntil han nå løsnet på tungebåndet igjen. Også denne gangen er det journalistene som kontakter Pål, ikke omvendt.
                          Vel, din lesing er ikke akkurat nøytral i formen den heller. Uansett om det er journalistene som kontakter han, så velger han selv å svare. At han har vært stille lenge gjør meg ikke mer fornøyd med den siste artikkelen.
                          Og at man ikke har forståelse for at en fotballspiller plutselig får livet snudd opp ned etter en, for folk flest, merkelig avgjørelse fra LSK er nok et bevis på dette med manglende empati. Her har Påsan hatt en behagelig jobb, kunne være hjemme til middag hver ettermiddag og gjort ting som foreldre flest setter pris på med hensyn til å følge opp barna osv. Nå må Påsan plutselig jobbe hver kveld i tillegg til egentreningen som må gjøres om dagen for å holde nivået oppe. Hadde jeg fått en slik behandling fra min arbeidsgiver, ville jeg blitt svært skuffet. Det ville barna mine også.
                          Jeg hadde sikkert vært skuffet jeg også. Har ingen problemer med å forstå det. Folk blir skuffet når de får harde realiteter smelt i fjeset. Det er normalt, men allikevel ikke en grunn til at en sak skal innta disse proporsjonene.
                          Dersom dette kvalifiserer til "litt klønete" i din verden, skulle jeg like å se hva du mener er bagateller. Langemyhrs behandling av polske arbeidere?
                          At du trekker linjer mellom polske arbeidere og Strand sier mer om ditt syn på denne saken.
                          At man blokkerer overganger ved å kjøre på med krav om overgangssum for en spiller som man ikke vil ha, kan kun ha en hensikt, nemlig å mobbe Påsan.
                          Du tror faktisk at klubben har foretatt disse valgene for å plage Strand?
                          Når man tyr til prinsippriding for å forsvar sitt synspunkt i en slik sak, så kan jeg bare referere til min tese om manglende empati.
                          Nei, prinsipper og kjølige analyser gjør seg bedre som reelle argumenter enn villt føleri. Selv om man kan føle empati for triste historier om enkeltpersoner, betyr det ikke nødvendigvis at man skal sette alle kluter til for å redde dette mennesket. Vi lever i en verden proppfull av triste historier. Pål Strand sin kommer ganske langt ned på listen.
                          Ferdigskåra

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

At du trekker linjer mellom polske arbeidere og Strand sier mer om ditt syn på denne saken.
                            Det gjør jeg absolutt ikke. Jeg bare insinuerer at basert på dine innlegg (og din manglende empati) i denne tråden, må du mene at saken om Langemyhr og polske arbeidere er en bagatell å regne.

Du behøver forøvrig ikke å svare på det spørsmålet, da dette ikke vedrører denne trådens tema, bisetningen var ment som et retorisk element. Ikke av de beste forsøkene dog.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kommentar

• skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

Jeg har massevis av empati for folk som sitter alene med barn og jobber 60 %, sliter med gjeld og egen mental helse. Jeg har ikke like mye empati for noen som hever en misunnelsesverdig årslønn, og har fått det lengre enn andre spillere på hell normalt klarer på grunn av en, i retrospekt, for lang kontrakt. Dette til tross for en overgangsperiode med mindre tid til barna.
                              Jeg har også mye sympati for folk som sitter alene med barn og jobber 60%, sliter med gjeld og egen mental helse. Dog uten å fatte og begripe hva i all verden dette har med saken å gjøre!?!

Det er ikke sikkert alle mennesker fortjener sympati, men alle fortjener empati i noe som for en selv oppleves som en vanskelig situasjon uansett hva slags rammevilkår man lever under!

Hold deg til sak!

Kommentar

• Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2602

Det gjør jeg absolutt ikke. Jeg bare insinuerer at basert på dine innlegg (og din manglende empati) i denne tråden, må du mene at saken om Langemyhr og polske arbeidere er en bagatell å regne.

Du behøver forøvrig ikke å svare på det spørsmålet, da dette ikke vedrører denne trådens tema, bisetningen var ment som et retorisk element. Ikke av de beste forsøkene dog.
                                Du skulle fått en tommel opp, hadde du ikke fortsatt på insistere på at jeg mangler empatiske evner.
                                Ferdigskåra

Kommentar

• skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

Du skulle fått en tommel opp, hadde du ikke fortsatt på insistere på at jeg mangler empatiske evner.
                                  Ærlig talt...

Ingen som behøver å gjette og tro noe om dine empatiske evner. De viser du til fulle blant annet i de to quotene jeg brukte fra deg lenger opp på denne siden...

Kommentar

• Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2602

Jeg har også mye sympati for folk som sitter alene med barn og jobber 60%, sliter med gjeld og egen mental helse. Dog uten å fatte og begripe hva i all verden dette har med saken å gjøre!?!

Det er ikke sikkert alle mennesker fortjener sympati, men alle fortjener empati i noe som for en selv oppleves som en vanskelig situasjon uansett hva slags rammevilkår man lever under!

Hold deg til sak!
                                    Ah, rot med empati og sympati er klassisk...og du har helt rett.

Hva det har med saken å gjøre? Jeg prøver å sette den i perspektiv. Da må man ha noe å sammelikne den med. Siden jeg blir beskyldt for manglende empati (noe jeg leser som en implisitt påstand om manglende sympati med Strand), prøver jeg å vise hvorfor jeg ikke har så mye sympati med han som andre synes å ha, i tillegg til at jeg senere prøver å vise at jeg har empati, ved å skrive at jeg forstår at Strand er skuffet.
                                    Ferdigskåra

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Det er vel flere eksempler på at dette har blitt gjort i andre land, uten at jeg tror det har blitt noen lovsaker av dette.
                                      De sakene er så få at det må googling til for å finne dem. Hadde dette vært såpass gjengs, ville ikke journalistene kastet seg over denne godbiten.

"Hyggelig" å se at gladnyheten om Bjørkøys signering druknet i støyen skapt av amatørene på Åråsen.

Får meg til å undres hvem som i helvete klarer å sørge for at LSK ikke skaffer seg en sårt etterlengtet medierådgiver.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kommentar

• skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

Ah, rot med empati og sympati er klassisk...og du har helt rett.

Hva det har med saken å gjøre? Jeg prøver å sette den i perspektiv. Da må man ha noe å sammelikne den med. Siden jeg blir beskyldt for manglende empati (noe jeg leser som en implisitt påstand om manglende sympati med Strand), prøver jeg å vise hvorfor jeg ikke har så mye sympati med han som andre synes å ha, i tillegg til at jeg senere prøver å vise at jeg har empati, ved å skrive at jeg forstår at Strand er skuffet.
                                        Du skrev i en tidligere post at at bruken av begrepet mobbing var alt for sterkt å bruke i dette tilfellet. Mobbing handler om mer enn buksevann og nesepeking.

Mobbing trenger ikke settes i perspektiv, det er totalt uakseptabelt i alle tilfeller! Pål Strand har gjennom NISO gitt uttrykk for at han har opplevd dette som mobbing/utfrysing. Pkt 1 i min lille empatiskole, og som blir brukt som et av hjørnestenspunktene i institusjoner som prøver å snu ukultur innad; "Det er mobbeofferet selv som definerer hva som er mobbing". Mobbing behøver ikke være ment som mobbing, for å være mobbing. Når man har innsett dette faktum, kan man begynne å påberope seg et minimum av empatisk tenkeevne i denne saken.

For ordens skyld; all nedskrevet nyere offentlig tilgjengelig mobbeforskning støtter dette synet.

Kommentar

• Anders_Aa
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Nov 2006
                                          • 76

Får meg til å undres hvem som i helvete klarer å sørge for at LSK ikke skaffer seg en sårt etterlengtet medierådgiver.
                                          Har selv gjort opp min mening angående Strand og hva Lsk burde ha gjort her. Men føler Rønnern treffer et viktig punkt. Uansett om sakens kjerne er lite etisk eller ikke, så er det innlysende at handlingene klubben til tider gjør mangler gangsyn på hvordan media kan oppfatte forskjellige saker.

Når jeg leste meldingen på Lsk sine hjemmesider var det innlysende at dette kom til å bli blåst opp i media. Klubben har uttalt at de skal være en åpen klubb, hvor lite skal holdes skjult. Når de da sender ut en pressemelding hvor to spillere har blitt kastet ut av A laget, hvor de videre uttaler at kommentarer ikke vil bli gitt. Her møter de seg selv så å si i døra.

Nei jeg støtter Rønnern her, en medierådgiver er i mine øyne mer prekært enn en venstre ving.
                                          Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

Kommentar

Working...