LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
    For all del, skjønner at man kan bli sett på som for dårlig. men fins bedre måter å løse situasjonen på. Lillestrøm må da fortsatt betale lønna, kan vel fortsatt få trene med a-laget da.
    Jeg skal forklare det i klartekst.

    1. Man forteller spilleren og omgivelsen at dette ikke er tomme trussler, dette kan også skje andre.

    2. Man motiverer spilleren til selv bidra aktivt i jobben med å finne ny klubb.

    I tillegg er de offisielle argumentene, med at han ikke er inne i 25-manns troppen, går i veien for unge talenter etc.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1262

      Mildt sagt sjokkerende å høre at spillergruppa i LSK har prøvd å ta dette opp med ledelsen i klubben for deretter å bli ignorert.
      Det er mulig at mannen på Nesøya har støtte av flertallet her på KFL men hos menigmann er tilliten borte for lenge siden.
      Strand saken har selvsagt flere sider, men denne saken fører nok en gang til uro rundt klubben. Nesøyamannen har siden hans inntreden i klubben levd under mottoet at all pr er god pr. Denne gangen er lista derimot lagt altfor høyt og hvis Strand saken får fortsette å rulle så kommer hoder også til å rulle internt i klubben.

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2601

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        "Hyggelig" å se at gladnyheten om Bjørkøys signering druknet i støyen skapt av amatørene på Åråsen.
        VS.
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Jeg har flere ganger spurt hvorfor han ikke kjører saken hardere i media, hver gang har svaret vært at han ikke orker og at han på tross av alt er glad i denne klubben.
        Snakk om å lese bibelen på en viss måte. Jeg respekterer grunnholdningen hans, men det er synd at du var med på å overtale han til å skifte syn.
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Ikke bare mangler du empati, du har en egen oppvisning i manglende forståelse for elementære menneskelige handlinger.
        Du er klar over at du står i fare for å måtte gi deg selv et gult kort snart? Det er uansett en stor forskjell på å forstå menneskelige handlinger, og det å være enig i dem. Det er en grunn til at affekt er formildende i straffesaker, men det betyr ikke at jeg nødvendigvis synes det er riktig å ta liv i affekt.
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Ref. tråden om GrusomB som fikk totalt dominere dette forumet i et par dager. Da følte du at Grusom ble urettferdig behandlet og engasjementet ditt i den tråden var meget høyt.
        Ja, det er merkelig med det; hvordan mennesker uten empati kan gå ut med såpass høyt engasjement for en annen persons sak (mon Dieu, har du noensinne vondt i foten du skyter deg i?). Sammenlikningen av Strands utspill i media og Grusoms sak på forumet er altfor søk. At forumets praktisering av regler og toleransegrensen til moderatorene ble diskutert på et underforum om forumet, er noe helt annet enn å stå frem og fortelle om familiesituasjonen sin til Nettavisen, i en sak som får riksdekning og mye større konsekvenser.
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Jeg tør ikke tenke tanken på støynivået fra deg dersom du skulle selv bli utsatt for en slik urettferdighet som Påsan nå føler han blir.
        Dessverre tar du feil der. Jeg ville neppe ha frontet min egen sak offentlig på forumet, men nok diskutert (støyfullt) direkte med de involverte.
        Last edited by Kimito; 10.03.2008, 22:09.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • cave
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2006
          • 108

          Nå handler vel tråden om Pål Strand og ikke hvem som har empatiske evner og hvem som er egosentrisk.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2601

            Opprinnelig skrevet av cave
            Nå handler vel tråden om Pål Strand og ikke hvem som har empatiske evner og hvem som er egosentrisk.
            Du har helt rett, men jeg har problemer med ikke å forsvare meg mot en moderator som beskriver meg i ubekvemme ordelag (men det finnes en del om saken i svaret også da). Beklager.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Har ikke sett intervjuet med Kippe, men synes det høres utelukkende positivt ut at Strand får støtte fra spillerkompisene sine. Å behandle Pål Strand på den måten LSK har gjort er totalt uakseptabelt, og LSK må lære seg å opptre som en seriøs fotballklubb, ikke en amatørmessig syklubb. Dersom LSK skal ha noe som helst ønske om å bygge en god profil i Norge og lokke unge, norske spillere til klubben, er vel første bud å ikke vifte i media at vi er en klubb totalt uten medfølelse for spillere og supportere, og så lenge vårt synspunkt kan forsvares juridisk, driter vi i konsekvensene. Pål Strand er en gjennomført utrolig type som LSK skal være evig takknemlig for at vi har hatt så lenge som vi har. En meget bra kantspiller i mange år, den dag i dag har han fortsatt trolig klubbens beste innleggsfot, og han har aldri klaga. At klubben velger å sende han på dør som vrakgods er for meg uforståelig, det er mangel på respekt overfor spillern selv, og ikke minst supporterne som har blitt glade i Påsan gjennom mange år.

              Jeg mener det var rett av LSK å ta stilling til Strands rolle i LSK, og det er en ærlig handling og si at han ikke lenger er en del av framtidsplanene til LSK. Dette må både Strand og vi kunne akseptere, og det er vel liten tvil om at han ikke lenger holder det nivået som kreves. LSK burde gitt Pål Strand en verdig avskjed, og de burde gjort det de kunne for å hjelpe en trofast sliter med å finne seg en ny klubb. Jeg synes det minste LSK kan gjøre er å beklage offentlig for behandlingen av Strand. Det finnes trolig informasjon vi ikke kjenner til i denne saken, og det er derfor vanskelig å si noe om selve behandlingsprosessen. Uavhengig av om prosessen er ærlig, er måten LSK har lagt fram dette for media forkastelig.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Arind
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2006
                • 459

                Vi skal kanskje være varsomme med å synse og mene for mye fra utsiden her. Det er helt sikkert flere sider her og min lojalitet ligger alltid hos det som er det beste for klubben min.
                Alikevel synes det ut ifra de opplysninger som har kommet fram, at saken burde og kunne vært håndtert bedre fra klubben. LSK sin spillerstall skal være den beste man kan klare å stable på beina og det vil alltid skje upopulære utskiftinger, men det må være i fotballen som i næringslivet - skal man avslutte et ansettelsesforhold, så gjør det rent og skikkelig!
                At Kippe kommenterer i media at spillergruppa støtter sin medspiller, synes derfor helt naturlig.....
                Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                Kommentar

                • Gullars
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 355

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Mildt sagt sjokkerende å høre at spillergruppa i LSK har prøvd å ta dette opp med ledelsen i klubben for deretter å bli ignorert.
                  Dette syns jeg også er veldig sjokkerende, for da skaper ikke saken bare store diskusjoner på forumet her, men også internt i spillergruppa, og frustrasjon i spillergruppa kan i hverstefall gå utover prestasjoner, og dette burde klubben ta meget alvorlig.

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Mildt sagt sjokkerende å høre at spillergruppa i LSK har prøvd å ta dette opp med ledelsen i klubben for deretter å bli ignorert.
                    Dette har jeg innerst inne nesten vondt for å tro. Hvor hardt har man da prøvd?
                    Dersom dette virkelig er en sak de andre spillerne brenner for, så tør jeg påstå at et oppklaringsmøte mellom dem og ledelsen ikke hadde vært særlig vanskelig å få til.
                    Noe annet høres helt crazy ut.

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Smukken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2004
                      • 720

                      Jeg tipper saken løser seg ganske snart - og at noen snart må "spise" sokkene sine.......
                      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                      Kommentar

                      • Gullars
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 355

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Dette har jeg innerst inne nesten vondt for å tro. Hvor hardt har man da prøvd?
                        Dersom dette virkelig er en sak de andre spillerne brenner for, så tør jeg påstå at et oppklaringsmøte mellom dem og ledelsen ikke hadde vært særlig vanskelig å få til.
                        Noe annet høres helt crazy ut.

                        Mvh
                        Gammer`n
                        Enig i at det høres crazy ut, men kan ikke for alt i verden tro at det ikke stemmer når Kippe sier det i media.

                        Kommentar

                        • Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

                          Opprinnelig skrevet av Gullars
                          Enig i at det høres crazy ut, men kan ikke for alt i verden tro at det ikke stemmer når Kippe sier det i media.
                          Han sa vel ikke akkurat at spillerne på død og liv hadde forsøkt å få i stand et slikt oppklaringsmøte. De hadde forsøkt, det hadde desverre ikke latt seg gjøre til nå.

                          Kommentar

                          • Gullars
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 355

                            Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                            Han sa vel ikke akkurat at spillerne på død og liv hadde forsøkt å få i stand et slikt oppklaringsmøte. De hadde forsøkt, det hadde desverre ikke latt seg gjøre til nå.
                            De har vel egentlig hatt et oppklaringsmøte, det hadde de vel bare noen dager etter det skjedde, men tydligvis så venter spillergruppa på en form for tilbakemelding, uansett så er det viktig at klubben tar tak i det, så lenge gruppa har et problem de mener ikke er bra.

                            Kommentar

                            • Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

                              Opprinnelig skrevet av Gullars
                              De har vel egentlig hatt et oppklaringsmøte, det hadde de vel bare noen dager etter det skjedde, men tydligvis så venter spillergruppa på en form for tilbakemelding
                              Da har det ikke vært noe oppklaringsmøte, kun et orienteringsmøte i så fall.

                              Hentet fra http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...cle1670418.ece

                              Kippe sier at spillerne har prøvd å få en avklaring fra ledelsen i forbindelse med saken, men at det så langt har vært resultatløst.

                              Det er en lite heldig måte å håndtere saken på. Spillerne har forsøkt å få til et møte med ledelsen for å avklare saken, men foreløpig har vi ikke fått noen svar. Det er dumt, mener Kippe.

                              Kommentar

                              • CocaJerry
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2532

                                Opprinnelig skrevet av Gullars
                                Men kjære deg, du må jo ha misforstått hele saken.
                                Pål har vel aldri hevdet at han skulle spille på førstelaget samme hva? Han skjønte nok tidlig at han ikke ville få spilletid, og han klagde ikke over det en gang.. Saken handler faktisk ikke om det i det hele tatt. Det som er saken her, er at han ikke engang skal få lov til å trene med laget. LSK hevder dette er av sportslige grunner, men hvorfor spiller man da med trenere og støtteapperat på treninger for å fylle opp treningene, tror du virkelig på at vår fysiske trener er en bedre fotballspiller en Pål?
                                Jeg sa ikke at Pål hevdet det, men for meg så virker det som en veldig mange her inne inbiller seg det.

                                Jeg spillte fotball selv engang, ble satt ned på andrelaget en stund. Det var rart med det var at jeg måtte trene med andrelaget :roll: .

                                Skal si meg enig i at det er litt rart at de bruker trenere og støtteapparat istedet, men mener du at de skal bruke Pål på førstelaget til de har dekning på alle plasser for så å sette han ned på andrelaget midt i 2008 sesongen?
                                Hva skulle de gjort da?

                                Opprinnelig skrevet av Gullars
                                Hvor har du fra at Pål ikke skjønte før julaften at han ikke kom til å bli satset på? I november var han i dialog om overgang til HamKam men Lillestrøm ville ikke slippe han.. og alikevel så påstår du at dette er Pål sin feil?
                                Virker ikke som han eller agenten hans har jobba så veldig hardt for å finne en ny klubb. De starta rimelig seint ihvertfall.

                                Opprinnelig skrevet av Gullars
                                Du refererer til arbeidslivet og utvikling, Det som er rart er at for akkurat 1 år siden (merk rett før Nordlie kom inn som trener) så spilte Lillestrøm royal leage. Da var Pål lillestrøm sin beste spiller, Fjøra gikk da ut å sa i pressen at han ikke skjønte hvorfor Pål ikke hadde spilt mer på landslaget, tror du virkelig at en spiller går fra å være best blandt 24 spillere, til å være dårligere en støtteapperatet til klubben?
                                Fjøra sier mye rart i avisen!!!!!!
                                Jeg er langt ifra enig i at Pål var den beste spilleren vi hadde da. Tror faktisk dette var ett forsøk på å gjøre Pål mer attraktiv med tanke på en mulig overgang i fremtiden.

                                Opprinnelig skrevet av Gullars
                                Jeg syns det er trist at noen hevder at den måten å behandle spillere på er akseptabelt, det handler ikke om hva som er juridisk riktig heller for min del, men hvilken moral vi ønsker at klubben skal ha.
                                Sånn jeg ser det er det ikke noe galt med Lillestrøm SK sin moral. De har satset på Pål i flere år. Han er rett og slett ikke god nok for Lillestrøm lenger. Det var han ikke ifjor heller.

                                Kommentar

                                • S.Skywalker
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Oct 2007
                                  • 79

                                  At Fjøra prøvde å gjøre Påsan atraktiv for andre klubber for et år siden ved å hause han inn på Landslaget tviler jeg på. Påsan hadde aldri blitt solgt for et år siden. Tror du Fjøra prøver å gjøre Pål Steffen attraktiv for andre klubber med å prate han inn på landslaget.

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                                    At Fjøra prøvde å gjøre Påsan atraktiv for andre klubber for et år siden ved å hause han inn på Landslaget tviler jeg på. Påsan hadde aldri blitt solgt for et år siden. Tror du Fjøra prøver å gjøre Pål Steffen attraktiv for andre klubber med å prate han inn på landslaget.
                                    Jeg sier ikke at det var det som skjedde, men siden det skjer ganske ofte så jeg tror det.
                                    Nei jeg tror ikke Fjøra prøver på det. Pål Steffen er en Lillestrømgutt så han skal ikke noe annet sted alikevel.

                                    Kommentar

                                    • S.Skywalker
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Oct 2007
                                      • 79

                                      Selv om Påsan ikke opprinlig er Lillestrøm gutt så er han vært en av våre mest lojale spillere ved siden av Sungodt.

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                                        Selv om Påsan ikke opprinlig er Lillestrøm gutt så er han vært en av våre mest lojale spillere ved siden av Sungodt.
                                        La oss så krysse fingrene for at LSK framover fortsatt vil framstå som en klubb man blir glad i sjøl om man ikke opprinnelig er lokal, en klubb man med stolthet kan spille for i mange, mange år og en klubb man tar det tungt å måtte forlate den dagen man ikke kan prestere på et like høyt nivå som tidligere.

                                        På tide med en verdigjennomgang?
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                                          Flott gjort av Påsan, illojalt av de supportere som måtte oppfordre han til å gjøre det. Sportklubben kommer først, og det kommer ikke noe postivt for sportsklubben ut av å ta dette i media. Syns nå jeg da.
                                          Min lojalitet ligger hos LSK, klubben, historien og drakta, ikke hvem som er ansatt som manager, daglig leder eller hvilke aksjonærer som er representert i Sportslig Utvalg.

                                          Om det føles vondt akkurat nå, så vil denne saken antageligvis føre til noe positivt på lengre sikt. Alle trenger korreksjoner, når de oppfører seg som rasshøl, det være seg meg, deg eller LSK. Noe annet er å ikke bry seg...
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...