LSKs behandling av egne spillere

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

Opprinnelig skrevet av CocaJerry

Jeg spillte fotball selv engang, ble satt ned på andrelaget en stund. Det var rart med det var at jeg måtte trene med andrelaget :roll: .
    Med mindre det å sette deg ned på andrelaget var et middel for å få deg til å slutte, er vel ikke den sammenligningen særlig relevant?

Opprinnelig skrevet av Kimito

Så kan man jo spørre seg om Martins hadde syntes synd på seg selv, klaget over familiesituasjonen, og over hvor hardt de hadde det med 900 000.- i årslønn.
    Disse "barna-i-Afrika" sammenligningene vitner etter min mening om grunnleggende mangel på forståelse for hva dette egentlig handler om.

Kommentar

• Gullars
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 355

Opprinnelig skrevet av cave
      Danton har helt sikkert fått en sluttpakke, hvor mange måneders lønn vet ingen, men at han ikke fikk noe av LSK tror jeg er utopi.
      Danton fikk ca 800 000, og beskjed om å holde kjeft, vet ikke hvor mange måneders lønninger det er, men det er sikkert noen.

Kommentar

• CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

Opprinnelig skrevet av vollafugl
        Med mindre det å sette deg ned på andrelaget var et middel for å få deg til å slutte, er vel ikke den sammenligningen særlig relevant?.
        Nei var ikke fordi de ville at jeg skulle slutte at de gjorde det, jeg var bare ikke god nok for førstelaget. Hvordan kan du si at Lillestrøm SK satte ned Pål på andrelaget fordi de ville at han skulle slutte. Pål er mer enn gull verdt på andrelaget.
        Disse "barna-i-Afrika" sammenligningene vitner etter min mening om grunnleggende mangel på forståelse for hva dette egentlig handler om.
        Sammenligner man Pål som er en fotballspiller som nærmer seg pensjonstida si (da det gjelder fotball på tippeliganivå). med en vanlig lagerarbeider som ikke klarer å gjøre jobben sin på samme måte som før, så har Lillestrøm gjort akkurat det de er forpliktet til. De ordnet den ansatte jobb ett annet sted i firmaet.

Barna i afrika du liksom

Kommentar

• Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

Opprinnelig skrevet av Gullars
          Danton fikk ca 800 000, og beskjed om å holde kjeft, vet ikke hvor mange måneders lønninger det er, men det er sikkert noen.
          Kilde?
          Lauken er vår venn!

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Nei var ikke fordi de ville at jeg skulle slutte at de gjorde det, jeg var bare ikke god nok for førstelaget. Hvordan kan du si at Lillestrøm SK satte ned Pål på andrelaget fordi de ville at han skulle slutte. Pål er mer enn gull verdt på andrelaget.
            Du blander kortene. Påsan er ikke satt ned på andrelaget, men i en annen treningsgruppe, med null håp om førstelagsspill. De beste spillerne på andrelaget trener med A-laget.

Kommentar

• Gullars
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 355

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Kilde?

Kilde om Danton sin sluttpakke, fra RB.

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

Hjertlig, den hadde jeg ikke lest. Det bringer selvsagt fram spennende informasjon i forhold til hvordan Strand-saken skal håndteres.
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2602

Jeg må kunne diskutere en del av saken isolert uten at dere blir så forbanna forvirra. Går du ut og forteller om hvor vanskelig du har det i privatlivet på grunn av arbeidssituasjonen, står du lagelig til for slike hugg. Skjønner du ikke poenget, så la det ligge. Legg også merke til at dette inngikk i en altfor personlig debatt om min påståtte mangel på empati.
                  Last edited by Kimito; 12.03.2008, 17:10.
                  Ferdigskåra

Kommentar

• Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2602

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Media ville uansett laget en sak på dette, med eller uten Påsan. Jeg har jo snakket med noen av journalistene og de var jo nærmest opprørte over at klubben kunne oppføre seg slik.
                    Jeg tror jeg setter en strek for mitt engasjement i denne saken med dette innlegget (jeg har fått sagt det jeg ville). Vi er veldig uenige om mediasaken over. Det blir for enkelt å si at de uansett ville lage en sak. Media trenger noe å spinne videre på.

Mange er opprørte. Det er tydelig. Jeg synes man er en smule for opprørte.
                    Jeg vil bare få påpeke dette en gang til. Påsan var i kontakt med Ham-Kam vedr. en overgang før jul, men prislappen klubben satte på Påsan ble for høy. Så får man vurdere hvem som jobber konstruktivt for en løsning.
                    Dette har blitt korrigert.
                    Nå har jeg kanskje også et annet forhold til Sportsklubben enn deg og da. Jeg har viet ganske mange timer på frivillig arbeid for klubben og jeg mener det seriøst at jeg heller vil komme på 9. plass med en gjeng som blør for klubben, enn en 3. plass med en gjeng rasshøl.
                    Jeg håper ikke du prøver å gjøre dette til en konkurranse om hvem som er mest glad i klubben. Jeg kan ikke bidra med stort annet enn å skrive artikler for H&K herfra, men det er uansett ikke noe kriterium for å diskutere en slik sak. Jeg velger å tolke utsagnet ditt på best mulig måte, som at du har et spesielt forhold til klubben, sett fra mitt synspunkt. Ja, vi er forskjellige der. Jeg legger ikke mest vekt på personligheten til fotballspillerne i klubben. Da hadde jeg til tider fått problemer med engasjementet mitt for fotball, selv om jeg setter pris på fine typer.
                    Det at det blir litt støy nå er aldri gøy, men det kan kanskje komme noe godt ut av en slik prosess i etterkant. Klubben trenger en korreksjon og det får den ikke om alle holder kjeft og bukker underdanig.
                    Sant nok, men eventuelle korreksjoner kommer gjerne i etterkant av en sak, og jeg tror ikke det siste utspillet til Strand får noen positiv betydning for hvilke grep klubben tar på sikt, men her er vi garantert uenige.
                    Ferdigskåra

Kommentar

• Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

Ikke usannsynlig at Pål Strand har fått et tilsvarende tilbud, men takket nei.

Grådigheten blandt dagens Tippeligaspillere kjenner ingen grenser.

Kommentar

• Gullars
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 355

Opprinnelig skrevet av Ola
                        Ikke usannsynlig at Pål Strand har fått et tilsvarende tilbud, men takket nei.

Grådigheten blandt dagens Tippeligaspillere kjenner ingen grenser.
                        Det er faktisk jævlig usansynlig.. Det hadde tilsvart lønn for han ut kontraktsperioden, og selvfølgelig hadde han takket ja til det, og gått til en annen klubb. Det er faktisk ikke noe å lure på eller diskutere.

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

Opprinnelig skrevet av Kimito
                          Jeg håper ikke du prøver å gjøre dette til en konkurranse om hvem som er mest glad i klubben.
                          Absolutt ikke, men at man har forskjellig engasjement og tilnærminger til LSK er det liten om.

Noen følger A-laget og blir forbannet og sure når laget ikke kjemper om gull, andre følger klubben og er glad for at A-laget fremdeles er i den øverste divisjonen.

Jeg er ikke villig til å ofre hverken moral, anstendighet eller bestemor i bytte mot sportslig suksess for LSK. Det viktigste for LSK er ikke å vinne seriegull.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

Det er faktisk jævlig usansynlig.. Det hadde tilsvart lønn for han ut kontraktsperioden, og selvfølgelig hadde han takket ja til det, og gått til en annen klubb. Det er faktisk ikke noe å lure på eller diskutere.
                            Sorry. Dårlig formulering fra meg.

I et "tilsvarende tilbud" så mener jeg tilsvarende i forhold til Pål Strands betingelser. Hvis de f.eks er 20% lavere enn hva Dantons var så tipper jeg Strands "tilsvarende tilbud" er 20% lavere. Men jeg vet ikke noe om Pål Strands lønning, annet enn at han er oppført med 801.022 i ligningen fra 2006, og at jeg basert på dette og med viten om at han har stort lån på sitt hus, som gir ca ca 150k i fradragsberettigelse + antatte andre fradrag, ligger på en brutto inntekt på ca kr. 1.000.000,-.

Kommentar

• CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Du blander kortene. Påsan er ikke satt ned på andrelaget, men i en annen treningsgruppe, med null håp om førstelagsspill. De beste spillerne på andrelaget trener med A-laget.
                              Treningsgruppe du liksom.
                              Det kalles andrelaget eller b-laget.

Opprinnelig skrevet av Pål`s kommentar til VG
                              31-åringen mener vrakingen fra Lillestrøms A-lag kom som lyn fra klar himmel - selv om han har visst at han ikke ville bli satset på med ett år igjen av kontrakten.
                              - Det har jeg jo visst i ett år, så det er ikke noen nyhet. Men at de skulle sette meg ned på B-laget har jeg aldri fått noe signal om, sier Strand http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=516052
                              Siden jeg limte inn denne må jeg kommentere den bittelitt.
                              Jeg får ikke "har visst at jeg ikke ble satset på i 1 år" og "som lyn fra klar himmel" til å passe særlig bra sammen.

Kommentar

• vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

Jeg får ikke "har visst at jeg ikke ble satset på i 1 år" og "som lyn fra klar himmel" til å passe særlig bra sammen.
                                Kan du nevnte ett eneste sammenlignbart eksempel i klubbens historie? (Eller for den saks skyld fra en annen klubb i eliteserien).

Kommentar

• Gullars
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 355

Grunnen til at du ikke fåt det til å passe sammen er fordi du ikke tar med hele setningen. Pål sier ikke: "det at han ikke ble satset på kom som lyn fra klar himmel", han sier at han viste han ikke ble satset på, men at vrakingen fra A-stallen (Se: Ikke få lov til å trene med laget) kom som lyn fra klar himmel.

Det er mange spillere som ikke har blitt satset på i LSK sin historie, men ingen har blitt vraket på denne måten, så jeg skjønner at han ble overasket. Du kan ikke trekke de setningene sammen, han prater om to forskjellige ting.

Og det tror jeg du skjønner hvis du legger godvilja til.

PS: Det er også feil det du skriver om at han viste at han ikke ble satset på i 1 år, det han sier er at han hviste at han ikke ble satset på med 1 år igjen av kontrakten.

Kommentar

• Gullars
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 355

Jeg skrev det første innlegget i denne tråden, og jeg har tenkt til å skrive mitt siste i denne tråden, da jeg regner med at denne saken snart er over.

Når jeg skrev det første innlegget, så kritiserte jeg hvordan klubben håndterte denne saken, jeg fikk til å begynne med mange tommler ned på denne innlegget, og det var nesten bare Rønnern som var enig med meg i starten. Jeg syns derfor det var betryggende å se at mange snudde i sitt syn etterhvert som det kom mere informasjon ut i media. Mange fjernet også tommelen sin etterhvert.

Jeg står på det jeg skrev innledningsvis at jeg er forundret over måten LSK ønsket å løse denne saken på, og jeg syns det er rart at ingen ønsket å løse det når Pål holdt kjeft ovenfor media, men når han forrige fredag lettet litt på sløret, så innrømmet klubben at det sett i ettertid burde vært løst annerledes, og at de ønsket en snarlig løsning (derfor tror jeg det snart er over.)

Det er mange her inne som har prøvd å forsvare handlingen med å trekke paraleller til næringslivet, jeg har selv vært leder i næringslivet i mange år, og vært med på flere nedbemanninger. Og det å si at det foregår mye ufint i næringslivet (for det gjør det) er en grunn til at det er greit i LSK er bare tull, en ufin handling i næringslivet rettferdigjør ikke en handling i LSK. Nå har ledelse sagt de burde handlet annerledes, og andre spillere har bekreftet at dette syns det ikke noe om, så burde vel også supporterne kunne enes at dette ikke var en heldig situasjon og en bra måte å håndtere dette på. Jeg syns det er rart at noen mennesker har behov for å ytre at de syns det er greit at klubben behandler gamle helter på denne måten.

Jeg syns det er fryktelig trist at dette blir avskjeden Pål kommer til å få med Lillestrøm etter lang og tro tjeneste, og at han sannsynligvis ikke får en skikkelig avskjed med supporterne. Jeg håper at hvis han kommer tilbake til Åråsen med en annen klubb så blir han tatt i mot som en helt.

Jeg er redd for (etter å ha sett intervjuet med Kippe i media) at denne saken ikke er over internt selv om det skulle ordne seg med Pål. Spillerne er selfølgelig rystet over behandlingen fordi de ser at det ikke har vært sportselig betinnget, men også fordi de ikke ønsker å være en del av denne type kultur, de har bedt klubben om en redgjørelse uten å få det, dette skaper frustrasjon, og kan i hveste fall skape støy langt inn i sesongen.

Markedsmessig så vil denne saken bli glemt, pressen vil over tid slutte å skrive om det, spillerne vil slutte å tenke på det, og fansen vil også glemme det over tid. Det som er skummelt er at Lillestrøm over tid bygger seg et omdømme som er utrolig vannskelig å endre, og denne saken har vært med på å skade omdømme til klubben. Hva tenker f.eks en 20 år gammel spiller som står ovenfor valg i mellom flere klubber? Hvor trygt er det for en spiller å tegne lang kontrakt med klubben, som behandler spillere på denne måten. Jeg håper klubbledelsen vurdere seg selv etter dette, tar en titt i speilet, og stiller seg spørsmål om hva som kunne vært gjort annerledes, på den måten kan man oppnå forbedringer. Det hjelper ikke å være arroganta nå, og si at de hadde det juridiske på sin side, da vil ikke dette være siste gang vi opplever denne type saker.

Jeg unner Pål alt godt i framtiden, og håper han kan få noen gode år i en annen klubb som vet å sette pris på han sine kvaliteter. Jeg håper også at han etter en tid kan se tilbake på Lillestrøm som en fantastisk tid av sitt liv og sin karriere.

Kjære Pål du vil altid være SuperMann på Lillestrøm.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

Takk og pris, Påsan flytter til Hamar!

Kommentar

• KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Takk og pris, Påsan flytter til Hamar!
                                        Her er det lett å si seg enig!

Det er alltid vemodig at gamle helter takker for seg, og Pål Strand vil være blant de eks-LSK'erne som vil bli huska i lang, lang tid. Her er det bare å ønske lykke til videre med karrieren.

Forhåpentligvis vil også overgangen gjøre at det som mange av oss oppfatta som et stygt sår nå kan lukkes og bare ende opp som et ubetydelig arr.
                                        Vidar Evje

Kommentar

• 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

Kjære Pål du vil altid være SuperMann på Lillestrøm.
                                          Hvor?

Kommentar

Working...