Ny LSK.no lansert 6.2.08

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

Det er faktisk helt utrolig at de ikke har gjort lsk.no kompitabel for Firefox og opera. Det ble nylig satt en ny rekord hos mozilla med 500millioner nedlastninger av firefox.

Fra hw.no
    "Til sammenligning bruker nesten 40 prosent av Hardware.nos lesere nå en variant av Firefox. De fleste (36 prosent) bruker Firefox 2.x, IE7 (30 prosent) er nest mest populær, mens Opera 9 (18 prosent) kommer på en tredjeplass"

Bare dette burde være god nok grunn til å gjøre siden kompitabel for firefox og opera?
    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Nå er vel neppe hardware.no's lesere representative for nettets almue?
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Neppe i antall, men majoriteten av dem tar nok opp to eller flere filer på the information superhighway. Uansett er manglende kompatibilitet en showstopper. Her må det redesign til.

Kommentar

• cave
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2006
          • 108

Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Nei, markedsandelen er vel rundt 20% på de andre nettleserne i sammen. Det vil vel si at på 1000 treff så vil altså 200 riste på hodet og innbille seg at denne nettsiden må være noe Nordlie har snekret sammen en sen kveld med et par "sterke" for mye i blodet.

Ehhh, nå ble jeg usikker her... har han det?

Kommentar

• Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Neida det er klart jeg bare fant noen tall ett sted for å vise hvor mange som faktisk bruker andre nettlesere enn IE.

Opprinnelig skrevet av cave
            Nei, markedsandelen er vel rundt 20% på de andre nettleserne i sammen. Det vil vel si at på 1000 treff så vil altså 200 riste på hodet og innbille seg at denne nettsiden må være noe Nordlie har snekret sammen en sen kveld med et par "sterke" for mye i blodet.

Ehhh, nå ble jeg usikker her... har han det?
            Det er vel feil. 20% bruker Firefox i NORGE ja, så har opera en andel på nesten 10% i Norge. Det blir tilsammen 30%.
            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• prefekt
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Jan 2007
              • 20

reklamemedier

Opprinnelig skrevet av KimFL
              Joa, klubben må tjene penger...men er web-sidene det rette mediet for dette formålet? Ser man på sidene til de andre klubbene i tippeligaen, så har de fleste mindre reklame der, enn på LSK sine sider....selv om noen helt klart er mye verre.

KimFL
              Det at LSK har sponsorer som har troen på lsk.no som kanal må jo være positivt. Er ikke sikker på businesscaset til LSK, men all reklame handler om eksponering, og webreklame handler ofte om "klikks".. Da er spørsmålet egentlig; er reklamen på lsk.no "addons" eller "piggybacks", altså; tjener klubben mer penger på web-reklamen, eller er det en del av "pakka" når man kjøper eksponering på plakater, drakter etc?

Min mening er at hvis web-reklamen er innteksgivende nok til å drifte weben (dekningsbidrag på teknologi + redaksjon), så er er det klart at det skal være reklame der!

Min argumentasjon tidligere har egentlig hatt som mål å gjøre LSK.no enda mer attraktiv for sponsorer og reklame (ikke nødvendigvis mer reklame, helst dyrere "spots")...

Og så må LSK vinne serien da... glemte jeg det?
              Jonathan Livingston ruules...

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Jeg må innrømme at jeg foretrekker at lsk selger reklame på websidene istedet for på drakta. Merkelig at det ikke satses mer på web når det nærmest virker som om laget må spille meg vg-caps og nordea skjerf om vi skal få penger til spillerkjøp?

Kommentar

• gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

For å tjene penger på webben er man avhengig av å kunne vise til gode besøkstall for å selge reklame - til gode priser. Derfor må det, som andre har tatt opp tidligere i tråden, fokuseres på innhold før man kan tillate seg å regne på reklamepotensialet (i de størrelser som det diskuteres her).

Og da har jeg sett bort fra "pakkeløsninger" som inkluderer eksponering for sponsorer over flere plattformer (for eksempel drakt+web+storskjerm på kampdag).

Kommentar

• KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

Opprinnelig skrevet av prefekt
                    Det at LSK har sponsorer som har troen på lsk.no som kanal må jo være positivt. Er ikke sikker på businesscaset til LSK, men all reklame handler om eksponering, og webreklame handler ofte om "klikks".. Da er spørsmålet egentlig; er reklamen på lsk.no "addons" eller "piggybacks", altså; tjener klubben mer penger på web-reklamen, eller er det en del av "pakka" når man kjøper eksponering på plakater, drakter etc?

Min mening er at hvis web-reklamen er innteksgivende nok til å drifte weben (dekningsbidrag på teknologi + redaksjon), så er er det klart at det skal være reklame der!

Min argumentasjon tidligere har egentlig hatt som mål å gjøre LSK.no enda mer attraktiv for sponsorer og reklame (ikke nødvendigvis mer reklame, helst dyrere "spots")...

Og så må LSK vinne serien da... glemte jeg det?
                    Jeg er ikke 100% imot reklame, sånn prinippielt sett...men på en web-side, så bør reklamen, hvis det i det hele tatt skal være noe, plasseres slik at det ikke blir rotete.

Om det bør, eller ikke bør være reklame på web-sida, er vel strengt tatt en annen diskusjon, selv om det inndirekte kan ha betydning for designet.
                    Men klart...hvis mer reklame på web-sida, vil føre til mindre, eller best av alt, ingen reklame på draktene, så er jeg for å pøse på med reklame på web'en . Men siden draktene, og kampene er det største muligheten for sponsorene å eksponere seg selv, så vil nok det aldri skje.

KimFL

Kommentar

• blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

Den som venter forgjeves, venter på noe godt...

19 dager til seriestart, og fortsatt finner jeg kun informasjon om billettsalget i 2007...
                      Fugla 4 Life!

Kommentar

• Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

Opprinnelig skrevet av blue
                        19 dager til seriestart, og fortsatt finner jeg kun informasjon om billettsalget i 2007...
                        Du skal ikke henge deg opp i sånne bagateller når markedsavdelingen tenker GULL.

Kommentar

• blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Du skal ikke henge deg opp i sånne bagateller når markedsavdelingen tenker GULL.
                          Når salget av sesongkort har satt nye rekorder, er det kanskje ikke så farlig med salg av enkeltbilletter lenger.

Sorry, men jeg er skuffet over innholdet på de nye sidene...
                          Fugla 4 Life!

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Er ikke mottoet noe sånt som "Del minnene - fordel pengene"? Greit med litt fokus på en av våre bedre sesonger de siste årene.

Kommentar

• cave
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2006
                              • 108

Opprinnelig skrevet av blue
                              Men nå kan jeg i hvert fall ikke finne informasjonen i Opera også. Bra at de har klart å lage dem leselig i Opera også.

Kommentar

• tommern7
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Sep 2007
                                • 13

LSK har andre lag en bare A-laget.
                                her er det bare fokus på A-laget ingen ting på rekrutt laget.
                                JR-interkrets laget er også blitt flyttet opp i LSK`s elite satsing og kunne vært bra om vi fikk noe info om de to lagene her også.

ser at de fleste andre tippeligalagene har egne sider for disse 2 lagene på sin hovedside. med kamp referater, spillerstall osv.

noen som vet om det vil komme noe av dette på siden?
                                INGEN HOBBY... EN LIVSSTIL
                                NORGESMESTER 2007

Kommentar

• glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

Hva skjedde med LSK tv

Syntes det er dårlig at de ikke lager litt reportasjer oftere.
                                  Har RB tatt over denne funksjonen.
                                  Intervjuver, oppdat etter treningskaper eller noe om seriestart.......
                                  Lenge siden det har kommet noe nå.
                                  Dette savner jeg, og trodde dette skulle bli jobbet mer med

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Opprinnelig skrevet av glasgow
                                    Syntes det er dårlig at de ikke lager litt reportasjer oftere.
                                    Har RB tatt over denne funksjonen.
                                    Intervjuver, oppdat etter treningskaper eller noe om seriestart.......
                                    Lenge siden det har kommet noe nå.
                                    Dette savner jeg, og trodde dette skulle bli jobbet mer med
                                    LSK-TV har sikkert påskeferie..

Petter

Kommentar

• glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

Opprinnelig skrevet av petter
                                      LSK-TV har sikkert påskeferie..

Petter
                                      Det fortjener de sikkert også.
                                      Men de har vel neppe hatt ferie siden 18 januar.
                                      Da siste rep om scoringer mot Halmstad på Lamanga.
                                      Trodde på bedre tider hehe..........

Kommentar

• glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1252

Merkelig at Lyn klarer og lage fyldige reportasjer fra treningskampen mot LSK, og at ikke "NYE" lsk.no klarer og vise/skriv en dritt fra kampen.
                                        Skuffende.

Kommentar

Working...