Ny LSK.no lansert 6.2.08

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

Opprinnelig skrevet av KimFL
    Ser faktisk ikke noe reklame der jeg, bortsett fra et lite felt helt i bånn, og det er vel bare en oversikt over sponsorene. Jo, forresten...der fant jeg en liten inneklmet flashreklame for RB...
    I Firefox, med AdBlock, så ser sida ganske pen og ryddig ut, faktisk.

KimFL
    To RB-reklamer, to sesongkort-reklamer og et stk reklame for lsk-shop'n vs to felter for lsk-tv, en nyhetssak, en serietabell og en nedtelling til seriestart (det man ser uten å måtte scrolle nedover, mao førsteinntrykket man får). I overkant mye reklame, som i tillegg er spredt rundt til alle kanter.

Totalinntrykket av reklame + reelt stoff er altfor mye forskjellig info presset inn på altfor liten plass.
    Ja til pause i pausen!

Kommentar

• A-net
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2006
      • 447

I mine øyne er en god nettside en som blir hyppig oppdatert. Som f.eks. kfl.no.
      Jeg velger derfor å gi det litt tid før jeg kommer med min dom.
      Designet var helt ok, men minus for at den ikke er tilpasset skjermoppløsningen..
      I med og motgang - vi er Lillestrøm!

Kommentar

• hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

Opprinnelig skrevet av A-net
        I mine øyne er en god nettside en som blir hyppig oppdatert. Som f.eks. kfl.no.
        Nå blir vel ikke akkurat kfl.no hyppig oppdatert, men forumet er det stor aktivitet på. Men ansvaret for en god og oppdatert nettside ligger heller ikke på kfl.no, men på lsk.no.
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

Kommentar

• KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

Opprinnelig skrevet av erlando
          To RB-reklamer, to sesongkort-reklamer og et stk reklame for lsk-shop'n vs to felter for lsk-tv, en nyhetssak, en serietabell og en nedtelling til seriestart (det man ser uten å måtte scrolle nedover, mao førsteinntrykket man får). I overkant mye reklame, som i tillegg er spredt rundt til alle kanter.

Totalinntrykket av reklame + reelt stoff er altfor mye forskjellig info presset inn på altfor liten plass.
          Den ene RB-reklamen (flash) kunne de godt ha fjerna, ja. Det holder med 1 liksom..
          Men dette med LSK-shop'n, sesongkort og LSK-TV (ser forøvrig bare 1 her...den andre er FXTV) regner jeg ikke som reklame, siden dette på en måte er en del av klubben.

KimFL

Kommentar

• Ballkunstneren
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 780

Hva som kunne endres..

* Høyresiden blir veldig tom, her kunne en bakgrunnsfarge få de til å se mer ordentlig ut. Enten grå eller hvit. Min mening er at den bør ha den samme fargen som menyen som ut av av ingenting popper opp på høyresiden når man klikker på en innholdside.

* Terminliste bør ikke være under spillerstall, men kanskje det ville vært smart å lage en et nytt menypunkt som heter tippeligaen 2008 eller sesongen 2008. Med terminliste, toppskorer, assist osv..

* Linkene på tabellen fungerer ikke

* Sponsorene nederst bør utfylle hele nederste delen. Hvis dere har laget siden i tabeller er ikke dette vanskelig å ordne. (Bør uansett ikke være vanskelig)

* Oppstillingen med en stor kolonne med nyheter til høyre og to små til venste er aldri heldig. Siden blir dermed rotete og ubalansert. en liten en stor og en liten er alltid det beste. Uansett.

* At innholdet skyves inn i midten og at en kolonne kommer ut av intet på høyresiden når man klikker på siden med innhold er heller ikke heldig og gjør siden bare enda mer rotete.

* Headingen er i overkant stor, men fin og interaktiv.

* Layouten dvs, størrelse på overskrifter, størrelse på vanlig tekst bør være den samme på alle innholdssider. Det er den ikke. For eksempel på kontakt oss er fonten og størrelsen ulik resten av siden.

* I Nyhetsarkivet, når man trykker på linken i menyen, kunne fonten ha vært større slik at man ikke må anstrenge seg for å se hva som står.

* LSKTV, her blir man sendt til en ny side, noe som ville sett bedre ut og sannsynligvis vært lettere for brukerene er om man får åpnet LSKTV i et nytt mindre vindu som popper opp. Et såkallt popupwindow. (Det finnes enkle javascript som ordner dette lett)

* Men som vanlig på er innholdet det viktigste på en hjemmeside og som alltid før er dette ikke blitt noe bedre på denne siden.

- Info om spillere (Ser det står at det snart kommer en ferdig løsning på dette, da håper jeg alt det viktige er tatt med slik som på nettavisen eller lignende) Noe som hadde vært fett var om det var et galleri for hver spiller, av bilder som blir tatt av ham i løpet av sesongen.
            - Info om trenere
            - Terminliste, skal man gjærne kunne se klokkeslett og kanskje til og med kunne trykke på kampene etterhvert for å kunne se hva som skjedde i kampen. Bare en kort oppsummering med målskorere, kort, lagoppstilling osv.

Det finnes sikker mer innhold man kunne tenke seg og det oppfordere jeg alle til å gi forslag til i denne tråden.

Kommentar

• Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

* Linken til LSK ZONE på introsiden virker forresten heller ikke.. i hvertfall ikke i firefox..

Kommentar

• sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                * Linken til LSK ZONE på introsiden virker forresten heller ikke.. i hvertfall ikke i firefox..
                min linker bare til en ny side med lsk.no. det også i firefox.

Petter

Kommentar

• Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062

Opprinnelig skrevet av petter
                  min linker bare til en ny side med lsk.no. det også i firefox.

Petter

Dette er nok en del av alt det uferdige med siden og det vil nok dukke opp senere skal dere se.

Er veldig optimistisk til denne siden. Kan bli bra, når alle feil er blitt rettet på.

Kommentar

• BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

Usability?

Nå sies det ofte at en nettside skal gjenspeile virksomheten den representerer. Med tanke på de siste dagers ståhei og utspill fra LSKs ledelse, så vil jeg si at man i det minste har klart én ting. Det nye designet reflekterer meget presist LSK og spesielt klubbens behandling av trofaste spillere:

I beste fall uryddigt, i værste fall pill råttent...

Her er nok nettsidene det letteste å rette på. Noen grunnleggende kurs innen usability eller tips fra eksterne nettsider er helt klart å anbefale (se f.eks. http://www.badusability.com/)

Jeg trodde man hadde gitt seg med å forsøke å stappe mest mulig inn på en nettside i 1997. Det blir vel ikke lenge til det kommer hoppenede scrolltekster og lyd på www.lsk.no.
                    Last edited by BennyLem; 07.02.2008, 20:21.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• fotball_marthe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1069

Åj! Har nettop sjekka ut sia.. Ved et raskt blikk på sia, må jeg si at jeg er imponert over disegnet, det var skikkelig kult!
                      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

Tippeligaen 2008 inneholder Odd, Start og Sandefjord ser jeg. Trodde de rykka ned jeg.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

Kommentar

• McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5102

All billettinformasjon er fra i fjor. Inkludert listen over hjemmekamper.

Ålreit nytt design, den virkelige jobben begynner nå.

Kommentar

• chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

Jeg trodde "splash" sider var noe som forsvant fra webben i forrige århundre jeg. Så feil kan man altså ta.

Jeg vet, og det gjelder de fleste tror jeg, sånn cirka hvor lenge det er til neste kamp. Å bruke så stor plass på nedtelling er tullball.

Ellers er det vel så som så. Innholdet er viktigst og når det kommer på plass er mye gjort. At designet ser ut som det er utført av noen med valgfag i webdesign på videregående er til å leve med; litt overraskende er det dog.
                            Bølerkanaris

Kommentar

• gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

Unnskyld meg;
                              Men fy faan så mange sutrete gubber det er her inne. Nå har LSK endelig forsøkt å ta et grep på noen dårlige og kjedelige web-sider. Gi dem da for Guds skyld mer enn et kvarter til å utvikle dem helt ferdig. Ikke hogg hodet av Ole Kristian og de andre før de får mulighet til å bevise at dette blir et klart løft fra det som var.
                              Slik som enkelte syter høres det ut som de selv befinner seg i en prikkfri verden og aldri gjør feilvurderinger, aldri har en dårlig idè og alltid gjør det som er rett.
                              Jeg blir nesten kvalm.

Mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

De ble nok lansert i en trøblete periode for mange. Lanseringer som dette bør times i forhold til hjemmekamper mot Rosenborg.

Kommentar

• Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Unnskyld meg;
                                  Men fy faan så mange sutrete gubber det er her inne. Nå har LSK endelig forsøkt å ta et grep på noen dårlige og kjedelige web-sider. Gi dem da for Guds skyld mer enn et kvarter til å utvikle dem helt ferdig. Ikke hogg hodet av Ole Kristian og de andre før de får mulighet til å bevise at dette blir et klart løft fra det som var.
                                  Slik som enkelte syter høres det ut som de selv befinner seg i en prikkfri verden og aldri gjør feilvurderinger, aldri har en dårlig idè og alltid gjør det som er rett.
                                  Jeg blir nesten kvalm.

Mvh
                                  Gammer`n
                                  Nå har vel en del kommet med synspunkter og meninger om hva som ikke er bra nok og som kan gjøre siden bedre. Dette vil bare gjøre jobben enklere for OKB.

Men det er helt klart noen som bare sier at sia er ræva og ikke noe mer enn det. Og det hjelper ikke så sinnsykt..

Kommentar

• chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Unnskyld meg;
                                    Jeg blir nesten kvalm.

Mvh
                                    Gammer`n
                                    Denne er nok ikke bare rettet til meg, og kanskje ikke i det hele tatt, meg likevel vil jeg svare.

Selvfølgelig er det positivt å ta grep. OKB har gjort en strålende jobb med å heve innholdet på gamle lsk.no og vil sikkert fortsette med det på nye lsk.no.

Nå antar jeg at OKB ikke selv har designet det nye designet, for akkurat det ligger vel kanskje ikke blant det han har ansvar for, eller?

Og du nevner at det tar mer en ett kvarter å bli ferdig. Vel, jeg antar at designtoget er kjørt og kommer ikke tilbake med det første. Da mener jeg at man på den delen av en nettstedutvikling som omhandler design og som i tillegg omhandler informasjonsarkitektur, brukervennlighet, tilgjenglighet, relevante "calls to action" osv. ikke treffer mål. Det er min personlige mening, som kommer fra 10 års erfaring som webredaktør på ulike nettsteder; mitt nåværende nettsted med nesten 200 000 besøk i måneden. Det gjør, tror jeg, at jeg vet litt om det som det snakkes om.

Ja, mener virkelig at designet ikke holder mål. Splashsider er ikke bare "yesterdays news", men også "last century". Designet er ikke bra. Sorry.

Er det overraskende? Nei, dessverre. Føyer seg bare inn i rekken over LSKs manglende kompetanse(?), fokus(?), ikke vet jeg, på informasjon, PR, markedsføring, salg, mediestrategi o.l.
                                    Bølerkanaris

Kommentar

• Beatles
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jan 2008
                                      • 80

Var det ikke PMM (i tillegg til back-up keeper pliktene) som var ansvarlig for LSK sin nettside om ikke så lenge siden?

Kommentar

• prefekt
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Jan 2007
                                        • 20

konstruktivt!

Design er vel strengt tatt det siste man begynne å jobbe med når man lager ny web (og det er fult mulig å endre et design, hvis man har penger).

Det designet som ligger der nå bærer preg av at noen litt eldre (?) foppalelskere har sett designet og tenkt: "cool, dette appelerer til kidza" Resultatet er en rotete side som kan minne om en nettavis (men med mye kulere farger).

Mine forslag er:

LSK må bestemme seg for hvilken funksjon nettsidene skal ha.
                                        (selge biletter, vise frem sponsorer, genere interesse for klubben etc)
                                        Ut fra funksjon, lage et innhold som "bekrefter" funksjon.
                                        når de har klart å begrense dette litt, hyr inn en designer til å rydde opp, og bruk "fornuftig" teknologi til å KOMMUNISERE (ikke informere)...

Det skader ikke å myse litt på W3C heller, det kan jo være litt fornuft i det som står der...

Aller viktigst! Bestem funskjon og innhold før man kontakter en programmerer.......!!!!!....!!!!!!!!!
                                        Jonathan Livingston ruules...

Kommentar

• veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

Gamle Perta, det er viktig å ikke blande person inn i dette. Jeg synes Ole Kristian er en jævlig bra kar, og han veit hva han driver med. Men nå var jo dette snakk om en webside som omhandler klubben vi er glad i. Da må man også få lov til å påpeke feil ved den. Uten negativ respons kan man heller ikke forbedre seg. Dessuten var det for min del bare designet og rotet jeg ser på med lett kritiske øyne. Innholdet blir helt sikkert bra ettersom det får satt seg.

Kommentar

Working...