Kamptråd LSK- Spartak Nalchik

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.sandass
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 972

    Opprinnelig skrevet av blue
    Utrolig at TV2 har et eget program som heter Tabloid når hele kanalen er "gjennomtabloidisert"! Skinner så utrolig lett igjennom at Davy og Mini bare er ute etter en god historie og overskrift. Deilig at Ola By ("jeg må spy") forsvarte oss litt.
    Er jo pga TV 2 at vi faktisk kunne se kampen da. Kred for satsing fra meg. Mini er jo bare dum. Alle som har jobbet med eller ved han vet det.
    www.ultrasfeltc.net

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Og senest igår var nevnte to på Tv2-sporten hvor de lovet tøft, men fair spill kommende sesong. Godt å ha to rutinerte karer som Kippe og Riseth som stoppere.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        Det eneste man får trøste seg med i dag er at dette var en treningskamp, og h e l d i g v i s ikke en serie/cupkamp.

        Det her var så ræva, at ræva engang ikke er et sterkt nok ord å bruke.
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Lavmål

          Drit i å skylde på bane, vind, dommere, kommentatorer, motstandere og tilskuere. LSK-presterer nok en gang lavmål. Tap med to mål mot ni mann. Skaper knapt sjanser. Blir latterliggjort. EOD.

          Tidligere denne måneden har LSK-ledelsen (Påsan-saken) og LSKs markedsavdeling (web-sidene) prestert på 8.-divisjonsnivå. Nå følger Tom og gutta opp med tilsvarende innsats på banen. LSK skal i hvert fall ha for en ting om dagen; de er konsistente i sine prestasjoner i alle deler av organisasjonen. Konsistent elendige.

          Det eneste som kan toppe dette (i negativ forstand) må vel være om Fjørtoft tropper opp på Oslo tinghus i morgen for å signe Morgan Andersen til en fri rolle i LSK.

          Vel, bunnen er ikke nådd, men det er faan ikke langt igjen.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Drit i å skylde på bane, vind, dommere, kommentatorer, motstandere og tilskuere. LSK-presterer nok en gang lavmål. Tap med to mål mot ni mann. Skaper knapt sjanser. Blir latterliggjort. EOD.
            Du annonserte rundt Cupfinalen i fjor at du hadde en lengre avhandlig (eller post om du vil) om LSK sitt offensive spill (eller mangel på det) som du skulle poste ved en senere anledning, har jeg godt glipp av den eller har du aldri postet/skrevet den?

            Kommentar

            • Martini
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 294

              Var vel nesten som forventa den matchen her, verken eller:???:
              Langt under pari med moldskred i buret, og dårlig effektivitet på de "voldsomt" mange sjansene vi hadde...
              Lyspunktet må være at det enda er ei stund til 30.mars....
              Forza Fugla!
              FUGLA TIL VI DØR!

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 967

                Ja dette var ræva men er ikke så negativ som mange andre her. Det er enda tidelig i sesongen og jeg tror BHR og kanskje Midtun Lie fort kunne vært den store forskjellen i dag.

                En ting jeg ikke skjønner er hvorfor Nordlie vil skille PSA og Kippe som midtstoppere. De var eliteseriens beste midtstopperpar i fjor med minst innsluppende mål. Hadde ikke Kippe sonet så mange kamper så hadde de sluppet inne enda færre.

                I tillegg synes jeg Riseth klarer seg mye bedre som back en PSA. Ikke minst for han plasserer seg bedre enn PSA og er flinkere til å bli med offensivt.

                I tillegg vil det være en utrolig backup og ha en mulighet å flytte Riseth inn som midtstoppere hvis Kippe/PSA har karantene eller er skadet.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  Kampen var dårlig, men la oss nå ikke gråte i februar. Grodås har en jobb å gjøre med Moldskred. Han spilte ikke noen god kamp.

                  Jeg tror definitivt ikke at Riseth kommer til å bryte Andresen/Kippe, men det er riktig av Nordlie å finne ut hvordan spillerne klarer de forskjellige rollene. Som ventet var Riseth habil, mens Andresen ikke har mye å bidra med fremover på høyresiden.

                  Unødvendig av Kippe å lage straffe, unødvendig av Sandemoen å dømme ihjel kampen, og unødvendig av meg både å stave Mouelhi og Arnarsson feil i én og samme kamp (det går litt fort nok en ganger, men har i alle fall rettet det opp).

                  Nordlie fremstod i alle fall godt i studio etter kampen og svarte også bra rett etter og under kampen. Til og med Mini måtte bryte inn i protest da Davyen prøvde å påstå at Mouelhis gule kort var grisete. Jeg tror ikke vi gjør noe lurt i å fortsette krigsstemningen mot TV2. Det er en ny sesong. La oss starte med blanke ark.

                  Hilsen femtekolonnisten.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Niern
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Jan 2007
                    • 73

                    Enig med at PSA ikke skal brukes på backen, men heller som midtstopper med Kippe. Forøvrig syns jeg Riseth burde få lov til å prøve seg sentralt som anker etterhvert, en posisjon han TIDVIS (Må understrekes) mestret i Rosenborg.

                    Så også til min store sorg at vi fortsatt bruker Occean på kanten og Arild i midten. Kan heller prøve ut noen andre på kanten og la dem få en omgang hver, nå i vinter.
                    "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      Opprinnelig skrevet av Niern
                      Enig med at PSA ikke skal brukes på backen, men heller som midtstopper med Kippe. Forøvrig syns jeg Riseth burde få lov til å prøve seg sentralt som anker etterhvert, en posisjon han TIDVIS (Må understrekes) mestret i Rosenborg.

                      Så også til min store sorg at vi fortsatt bruker Occean på kanten og Arild i midten. Kan heller prøve ut noen andre på kanten og la dem få en omgang hver, nå i vinter.
                      Hvis Occean spilte kant i kveld, må jeg begynne å følge bedre med. Men enig i at ingen av de har noe på kanten å gjøre. Er derfor vi leter etter en venstrespiss
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        3 personlige feil bakover, den groveste av vår 2. keeper er vel neppe noen nederlagsdom. At riseth ikke får frispark og Kippe kløner litt er vel ikke tilstrekkelig til å dømme lsk 2008 ned i gjørma.

                        Vi hadde vel et par gode sjanser og en ball i tverlliggeren. Selv om det offensive var skuffende var det vel lite annet å vente så tidlig - spesielt med antagonistene occean og sundgot på banen. Å sammeligne en treningkamp i februar med uefacupkampen mot kärjeng er vel å dra det litt langt. Brenne var langt mer aktiv enn jeg fryktet, Mouheli har lært seg å skjerme ballen litt bedre og Myklebust hadde noen fine raid. Pedersen virker solid. Andresen er en fullgod erstatning for Rambekk på godt og vondt. Helt greit, og tidvis hadde vi bra kontroll. Mye dårlige mottak og unøyaktige pasninger (Riseth) kommer seg nok med litt mer trening med ball. Som Tom Selleck sa: LSK løper hele tida mens de andre laga trener fotball.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Jeg må innrømme at jeg er en smule skuffet over at vi ikke skaper mer enn vi gjør mot et middelmådig lag fra Russland. Tidligere har vi hamlet opp med bla. Rubin som er et langt bedre lag(på papiret) på omtrent samme tidspunkt. Først og fremst fordi det var offensivt vi sleit mest ifjor, og fordi jeg både håpet og forventet forbedringer allerede. Man skal selvsagt ikke skyte laget i februar, men uavhengig av tidspunkt mener jeg det er oppsiktsvekkende at vi presterer på et så lavt nivå som idag. Fotballen jeg så i Start i 2005 har jeg knapt sett konturene av, og jeg må innrømme at jeg synes det er på tide å begynne og forme et skikkelig angrepsmønster snart. Det defensive er jeg relativt fornøyd med, og legger ikke all verden i at vi slipper inn 3 mål idag.

                          Av angrepsstruktur i Stabæk-matchen(som var den siste jeg så) hadde vi ikke kommet en centimeter videre fra der vi avsluttet ifjor. Som regel lange oppspill fra midtstopper/back ut mot cornerflagget hvor Myklebust og Essidiri løp, uten at de klarte å få tak i ballen. Det er likevel lettere å svelge drittfotball når du veit at laget er i en hard treningsperiode. Jeg nekter å tro at gutta har slitt ræva av seg på La Manga, og jeg hadde derfor forhåpninger om noe bedre enn hva vi klarte idag. Ettersom seriestart er ekstremt tidlig i år, allerede i slutten av mars, synes jeg det er på tide å vise tegn til strukturert angrepsspill nå. Det er tross alt kun halvannen måned igjen til kjøret begynner, og det er for seint å komme i gang i mai. Målet idag kom av en god enmannsprestasjon av Viktor, mens de gode angrepene virker til å være fraværende. Er på ingen som helst måte ute etter å krisemaksimere, men det begynner å bli kort tid til seriestart. Det kan virke til at vi ikke får den kantspillern vi sårt kunne trenge før showet starter, og da er det viktig at vi fokuserer på de spillerne vi nå har. Jeg forventer at de spillerne vi har idag skal kunne være med å kjempe om medalje, LSK er tross alt en toppklubb. Derfor er jeg smånervøs for å ta for lett på en treningsmatch, selv om det enda er en stund igjen.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            Jeg stusser litt på at Tom Nordlie i nyhetstråden sier at kampen ikke ga noen svar.

                            Det må være positive svar han snakker om. For han fikk vel mange negative svar?
                            Når man har ubesvarte "spørsmål" om ting er bra nok, må man også ta i mot negative svar i en evaluering.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Jeg stusser litt på at Tom Nordlie i nyhetstråden sier at kampen ikke ga noen svar.

                              Det må være positive svar han snakker om. For han fikk vel mange negative svar?
                              Når man har ubesvarte "spørsmål" om ting er bra nok, må man også ta i mot negative svar i en evaluering.
                              Enig med Roy. Nordlie bør i hvert fall ha fått et klart svar om at midstopperparet vårt ikke bør hete Kippe/Riseth.

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3208

                                Om Nordlie ikke fikk svar, så fikk iallfall jeg noen, selv om det dels var på spørsmål jeg enten ante eller alt visste svaret på:

                                1. Otto er minst én klasse bedre enn Moldskred, som fortsatt har et langt stykke å gå, heldigvis under Grodås' kyndige veiledning.

                                2. Pål Steffen misbrukes som høyre back - der skal vi ha Steinar Pedersen (eller evt Riseth) som førstevalg.

                                3. Midtstopperparet bør være Pål Steffen og Frode.

                                4. Steinar Pedersen har fortsatt, som i 1997, ikke noe venstrebein til pasninger, selv om han nå kompenserer med rutine, og med litt flaks kan skyte med venstra. Han skal spille på høyre, der han hører hjemme. På venstre back må vi, i mangel av Shane, håpe på Midttun Lie og etter hvert Marius Johnsen - Martin Husar har vært for usikker defensivt i de kampene jeg har sett.

                                5. Nordlie ga Steinar og Kiko godkjent i går, som de eneste. Totalt sett synes jeg Kiko i kampene hittil har vist mindre framdrift enn jeg håpet på etter de gode kampene midt i sesongen i fjor. I enkelte kamper kan Riseth kanskje være et alternativ her.

                                6. Såvidt jeg forstår har en trent mye individuelle ferdigheter (som ikke syntes mye i går) og kondisjon, og lite formasjon og samhandling hittil - og det syntes i går. Verken høyresida eller venstresida hang sammen, og samspillet var også ellers bare glimtvis synlig.

                                7. Banen var dårlig, spillerne tydelig tunge i beina etter de siste ukene, og Brage Sandmoen ikke på topp.

                                8. Konklusjon: Laget som snarest bør drilles bør være:

                                Otto
                                Steinar-Pål Steffen-Frode-JML
                                Espen-Kiko/Vidar-Simen
                                Bjørn Helge-Ollie/Arild-Magnus

                                gilbert

                                Kommentar

                                • caLitri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 634

                                  PS! Islendingen Viktor Bjarki Arnarsson stod for Lillestrøms mål. Den nyinnkjøpte unggutten scoret med sitt første spark på ballen da han kom inn fem minutter før slutt.

                                  Dette var nytt for meg. har da hatt han noen år nå.

                                  Skrekkelig dårlig kamp vil jeg si.
                                  begynner å bli lei av å høre syting om bane og dommer vind og masse tullete bortforklaringer.

                                  Godt at vi Riseth går foran og tar på seg skylden han selv hadde. uten dumme bortforklaringer.
                                  Gi alt, stå på LSK

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    akkurat det med viktor reagerte jeg på igår også. Godt gjort VG!
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1824

                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Om Nordlie ikke fikk svar, så fikk iallfall jeg noen, selv om det dels var på spørsmål jeg enten ante eller alt visste svaret på:

                                      1. Otto er minst én klasse bedre enn Moldskred, som fortsatt har et langt stykke å gå, heldigvis under Grodås' kyndige veiledning.

                                      2. Pål Steffen misbrukes som høyre back - der skal vi ha Steinar Pedersen (eller evt Riseth) som førstevalg.

                                      3. Midtstopperparet bør være Pål Steffen og Frode.

                                      4. Steinar Pedersen har fortsatt, som i 1997, ikke noe venstrebein til pasninger, selv om han nå kompenserer med rutine, og med litt flaks kan skyte med venstra. Han skal spille på høyre, der han hører hjemme. På venstre back må vi, i mangel av Shane, håpe på Midttun Lie og etter hvert Marius Johnsen - Martin Husar har vært for usikker defensivt i de kampene jeg har sett.

                                      5. Nordlie ga Steinar og Kiko godkjent i går, som de eneste. Totalt sett synes jeg Kiko i kampene hittil har vist mindre framdrift enn jeg håpet på etter de gode kampene midt i sesongen i fjor. I enkelte kamper kan Riseth kanskje være et alternativ her.

                                      6. Såvidt jeg forstår har en trent mye individuelle ferdigheter (som ikke syntes mye i går) og kondisjon, og lite formasjon og samhandling hittil - og det syntes i går. Verken høyresida eller venstresida hang sammen, og samspillet var også ellers bare glimtvis synlig.

                                      7. Banen var dårlig, spillerne tydelig tunge i beina etter de siste ukene, og Brage Sandmoen ikke på topp.

                                      8. Konklusjon: Laget som snarest bør drilles bør være:

                                      Otto
                                      Steinar-Pål Steffen-Frode-JML
                                      Espen-Kiko/Vidar-Simen
                                      Bjørn Helge-Ollie/Arild-Magnus

                                      gilbert
                                      Vil heller se en ny høyreback enn Steinar Pedersen som snart må bruke gå- stol når han skal hente ballen ved innkast. MEn allt er jo bedre enn at PSA spiller på høyreback eller Danton der!

                                      Kommentar

                                      • Ranakanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 496

                                        Til dere som synes dette ikke ser bra ut, så vil jeg minne på om att vi før sesongen 2001 ikke vant en eneste treningskamp(mener jeg da å huske, koriger meg gjerne), og vi kom på en ganske så fin 2 plass når sesongen var ferdig.

                                        Så ta nå disse treningskampene og resultatene, og dytt dem til ett området av hjernen som har dårlig minnekapasitet. Treningskamper betyr ikke en dritt for meg i allefall, bortsett fra mot vålerenga, da forventer jeg seier.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          De fleste av oss er nok bare skuffet over at det fortsatt virker like planløst og ineffektivt fremover som i mesteparten av fjorårets sesong. At f.eks. myklebust ser ut til å ha funnet formen retter ikke opp inntrykket, og viser nok en gang at en enkeltspiller ikke vil påvirke vårt ineffektive og lite samhandlende angrep mye. At Nordlie kan sende gutta hjem med beskjed om å finne ut av problemene selv virker også problematisk, all den tid det er et trenerproblem i form av offensiv samhandling og ikke personlig innsats det står på.

                                          Kommentar

                                          Working...