Riseth koster LSK 6 mill over 2 år
Collapse
X
-
Derfor hadde det vært greit å vite hvor mye de tjener/tjente, for å se hvor ille det er med 6 mil.Kommentar
-
En sammenligning med Ronny Johnsen er vel kanskje enda bedre og. Veldig gamle, men presterer alikevel på ett høyt nivå. I tillegg til at de begge nok har rimelig god lønn.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Ronny er vel tilbudt grunnlønn på 600 000 samt får 100 000 pr kamp hvor han spiller over 30 minutter. DVS mulighet til å tjene over 3 mill i året.
Vidar Riseth og Thomas Holm har en lønn på 2,5 i følge samme artikkel, Thomas Myhre har forøvrig 4,5.
Kommentar
-
Hvilken artikkel? Link?Kommentar
-
Jeg foreslår at vi legger taket på lønningene i LSK på linje med minstelønn i industrien. Fotball er da arbeiderklassens sport?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
At Flo og Lange har vært flopper er det ingen tvil om. Og det er jo noe alle sier seg enig i. Men å si at Riseth burde være en av de best betalte spillerne i TL får jeg hvertfall ikke til å stemme.
Det er, etter min mening, veldig situasjonsbasert grunnlag for at dette er feil vurdering. Når RBK leter febrilsk etter en stopper som er god nok for første 11'ern, og samtidig sier at Riseth ikke er en de kommer til å satse på, og er ikke engang tredje valg på stopperplassen, så ser jeg ikke helt hvor han får forhandlingsstyrken sin fra til å kunne kreve såpass mye i lønn. Han er ny i LSK drakta, så man kan jo si at de i LSK ikke vet hvordan utviklingen hans har vært det siste året (positivt eller negativt). Dette er noe de har mer kontroll på i Trondheim som faktisk har hatt han på trening hver dag. Derfor ser jeg det mer som en risiko for LSK å signere Riseth på denne lønna, enn feks for VIF å signere Ronny Johnsen på en 80% bonus basert lønning.
Nå kan det så klart være en del bonuser ute å går i lønna hans også, men Fjørtoft sa jo rett ut at han syns det er rett og rimelig at Riseth burde være en av Norges best betalte spillere. Jeg klarer ikke helt å se fornuften i det...Nå...
Men så klart, fortsetter han som han har gjort de siste åra, så er det kanskje gull verdt for dere. Men som nevnt over, så syns jeg dette er ett sjansespill for de gulkledde.Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
*Hoho er en skapfugl*Kommentar
-
Vil bare starte med at jeg syns det er hyggelig ar en Enga supporter er her inne og skriver saklige innlegg.
Og vil faktisk også påstå at han har rett, er et sjangsespill dette med Riseth, men hvilken signering er ikke det, Flo og Lange har vell ikke vært noen heldige signeringer, men hvem kunne vite d. Hoseth var vel heller ikke så heldig. Har vel heller ingen garanti for at Doffen og Strand skal gjøre d bra i Vålenga drakt, Er jo ikke sikkert Johnsen heller klarer og holde nivået en sesong til. Vi har våre såkalte dårlige signeringer i Fugla også, Vi har vel fortsatt trua, men Husar og Kiesenbauer ligner jo mer og mer påflopp kjøp, Danton kan jo ikke akkuratt kalles et knallkjøp han heller. Sånn er fotballen, man tar sjangser. Occean lignet ikke akkuratt noe storkjøp i 2006 han heller, men av og til treffer man. små marginer. Vårt beste kjøp de siste årene må jo være Clayton Zane. Koren og Mifsud har også vært store. Har veldig trua på Vidar. Er han delaktig i at vi skulle tatt et seriegull i 2008 så kunne han gått fått 15 mil i året for min del. Vi vet hva vi har fått i Riseth, En rutinert spiller og et h...... å spille i mot, Må bare håpe gamlingens kropp holder.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det er totalregnestykket som teller, å se på årslønn isolert sett blir håpløst.
Ta f.eks Occean, som kostet LSK 7 mill bare i overgangssum og Brenne i samme kategori. Lønnen deres kommer oppå dette.
Riseth er det ingen overgangspenger for. Om det er noe sign-on-fee inne i bildet vet jeg ikke, men magefølelsen sier at det ikke er tilfelle i denne overgangen så lenge han er sikret en såpass god grunnlønn. I så fall er 6 mill over to år ingen høy sum for en spiller av Riseths kaliber, men tvert i mot en god investering. Vel får vi nok ikke solgt han videre (alderen tatt i betraktning), men han er en type spiller alle spillerstaller med medaljeambisjoner trenger. Skulle oppholdet bli mislykket, har ikke LSK løpt noen enorm økonomisk risiko.Kommentar
-
Kommentar
-
At han får rundt 6 mill i sign-on fee, lønn og bouner for en kontrakt på 2 år, er da ikke så ille. Det er bare slik utviklinga har gått i norsk fotball. Hvis det er riktig at han får 2,5 mill i grunnlønn, så er vel det pga internasjonal erfaring, og slik erfaring koster. Og hvis den erfaringen hjelper LSK til cup-spill i Europa, så er det igrunn en ganske god investering.
KimFLKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kiko
Jeg er stygt redd for at Riseth er et skikkelig bom"kjøp". Nå begynner jeg å frykte at han tar Kikos plass som midtbanedirigent, og dermed stopper utviklingen til den spilleren i stallen med størst potensial. Jeg vil bare nevne nå at jeg tror at Riseth blir en flopp, slik at ingen skal beskylde meg for etterpåklokskap etter sesongen.Kommentar
-
Torvik i RB er enig: "At eksperimenteringen ellers har vist at Vidar Riseth blir midtbaneanker, er det neppe tvil om."Kommentar
-
Jeg synes Kiko har gjort en god figur som indreløper. Det er mulig at han ville utvikle seg mer på midten, men han vel vist at han fort blir defensiv og slår mye støttepasninger under press. Han er blitt en formidabel ballgjenvinner, men jeg synes det har gått på bekostning av hans offensive spill. Det er mulig at indreløperrollen vil gi ham større frihet både offensivt og defensivt. Han vil iallefall få mer rom og kan posisjonere seg litt friere, samt løpe opp flere baller. Kiko er best når han kan sette fart og avlevere sine pasninger upresset. Dessuten har han et godt skuddbein og trenger å komme litt høyere i banen.
Jeg synes/tror Riseth er flinkere til å gjøre seg spillbar på midten, er flinkere til å ta imot og avlevere under press. Han har vel også et mer defensivt hode enn kiko, og er nok bedre samkjørt med backrekka. I tillegg har han slått noen fine pasninger i bakrom, mens presisjonen ellers ikke er allverden.
Alt i alt håper jeg at Kiko etablerer seg som indreløper. En Riise i form på vingen vil profiterer på Kikos gode fotballhode og pasningskvalitet. Han er vel også i større grad med på Brennes artisteri enn Søgård, og vil bidra til at vi får en høyere kreativitet i angrepene våre.Kommentar
Kommentar