LSK - Godset

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
    Søgård ut med skade.. Håper ikke det er noen langtidsskade på han..:???:
    Ifølge dagbladet, var det et mulig kragebeinsbrudd. Kjørt til sykehus. Han er nok rask tilbake...får man håpe.

KimFL

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Postmann pedersen leverer alltid!

Kommentar

• lillestroom
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1020

Arild Sundgot går inn for Magnus Myklebust... Occean på ving da?

Kommentar

• Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

2-2 Stian Hor
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Virkelig ingen som skal lobbe over johnsen i dag?

Kommentar

• Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2602

Opprinnelig skrevet av reka
              Virkelig ingen som skal lobbe over johnsen i dag?
              Satser på at Sundgot gjør det på tampen.
              Ferdigskåra

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

"ny farlig godset dødball"...

Så fint at vi skal bli flinkere på dette

Kommentar

• Martini
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 294

Bør nok bli bedre på dødballer innenfor 16 imot ja...
                  Sånn jeg ser det hadde vi flaks som ikke rota bort et uavgjort resultat på slutten...Ustabilt og vaklete bak, og ineffektive i andre enden..:???:
                  Jammen meg godt det er en måned igjen til fløyta blåses igang for alvor, forhåpentligvis kan det skje ting innen da...formkurva bør snart peke oppover:neutral:
                  FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2509

Opprinnelig skrevet av Martini
                    Sånn jeg ser det hadde vi flaks som ikke rota bort et uavgjort resultat på slutten...
                    Nja. Vi hadde en gigantisk trippelsjanse også. Riise ble spilt mutters alene gjennom, men fikk for god tid til å tenke, og Johnsen fikk stoppet lobben(!), men ga retur til Brenne som lobbet(!) i tverrliggeren før Occean dundret returen over det åpne målet.

Kommentar

• Ghostwriter
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 254

Våre beste i dag:

Martin Husàr og Kiko.

Husàr går mot en stor sesong om dette spillet fortsetter. Trygg og god bakover, og bidragsyter forover.

Kommentar

• mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

Tørre fakta om dagens bratalje.

447 betalende sjeler.

Dagens startellever;

Mykle-OO-Riise
                        Brenne-VR-Mouelhi
                        Pedersen-Kippe-PSA-Rånern

Otto passa kassa gjennom hele seansen.

Etter tjue min røyk sena i skulder'n til råne'n, Husar inn;

Mykle-OO-Riise
                        Brenne-VR-Mouelhi
                        Husar-Kippe-PSA-Pedersen

Annen omgang starta med den sedvanlige skjeive formasjonen.

OO-Arild-Riise
                        Brenne-VR-Mouelhi
                        Husar-Kippe-PSA-Pedersen

Med "skjeiv" menes her OO's mentale dragning inn mot midten, noe som skaper undertall på venstresia og en småforvirret Sundgot mht plassering.

1 omgang inneholdt 5 min innkjøring, 25 min godset så 15 min LSK. Etter røykepausa var det relativt jevnt, men med LSK hadde kula mest med overganger fra søringa.

Forsvaret vårt viser igjen en utrolig evne til å glippe merkeringer. Har Kippe gått på "jeg-skal-ikke-få-kort" kurs? Flere ganger går pasninger fram til umarkerte Godset folk innenfor vår 16-meter. Skumle greier.

Midtbanen var god uten kula, bra press på ballfører (noe som er til lite hjælp når forsvarer ikke markerer!). Med ball blei det litt mye ustrukturert "hva-gjør-jeg-nå?" spill.

Angrepet var... hvor? Struktur og samhandlings trening kreves. Altfor lite bevegelse ved etablert angrep, overgangene var imidlertid ok.

Otto - 5
                        Gjorde ingen store feil. Pusling ved cornere, trenger litt "skremme-motstanderen" trening. Førstemålet imot kunne vært unngått med en litt mer kontant inngrepen på corneren.

Pedersen - 6
                        Grei nok. 1 mål gir et poeng ekstra. Ingen stor kamp, men ikke dårlig heller. Synd ingen ser han når han elger oppover sidelinga.

Kippe - 4
                        "Markering" hørt om det? Tøff og flink når han var nærme nok. Blei bedre utover i kampen.

PSA - 5
                        Tidlig etter operasjon. Samarbeidet/avtaler med Kippe kan bli bedre. Ingen store feil, men ingen store inngripener heller. Fart hjælper når en i utgangspunketet er for langt unna.

Rånern - ?
                        20 min .... eh? Kommer nok tilbake. Kjør litt benkpress i mårra.

Husar - 7
                        Mannen viser tendenser. Selvtillit. Markeringsglipper bak. Husars mann ga 2. målet til drammensera. Morsomme raid fremover, synd alle står stille sånn at det ikke er noen å spille ballen til.

Brenne - 6
                        Uff, en smule ute av kampform. Tar til stadighet feil avgjørelser fordi han ikke helt har kontroll på hvor motstandera befinner seg. Det kommer etterhvert. Bra innsats uten ball. Bra tendenser med ball, men det er som regel en ting for mye (ennå).

Riseth - 6
                        Tøffen!Tok nesten knekken på en Godset krabat. Mye feilplassert i første, bedre i annen. God oppfatning av spillet, takler til rett tid og stjeler flere baller.

Mouehli -7
                        Ballbegavelse. Litt uheldig med en del taklinger (1 millisekund for sein), men må være en prøvelse for motsanderen. Glimrende pasninger når han finner et sted å spill ballen. MER BEVEGELSE FOLKENS!

Mykle -4
                        Uhmm... Vakke stort å skrive om, liten og for lett. Feilaktig avblåst for offside når han var alene igjennom, bra løp!

OO - 5
                        Grei nok som midtspiss. Som ving er han feilplassert (men har er ikke ving!). Teknikken ikke denne mannens sterkeste kort, styrken er dog upåklagelig. Får ikke ekstrapoeng for målet, det fikk'en av han vimsa i Godset målet (og Riise).

Riise - 3
                        Orker ikke, klarer ikke. Foreløpig. Fikk tak i ballen ved førstemålet, bra det.

Sundgot - 4
                        Ikke lett når alle står bortimot stille og OO til stadighet glir inn i midten. Blei noen baller i bakrom og fart er vel ikke din sterke side.

KFL - 0
                        Hvor?
                        Last edited by mooph; 29.02.2008, 21:59. Begrunnelse: Vakk'e ferdig !!!
                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

Synes Godset kjørte førsteomgangen, og vi skal være ekstremt fornøyd med 2-1 til pause. Vi var for seine i presset, noe som ga Godset muligheten til å spille seg ut. Dette gjorde de faktisk ganske bra, og viste seg å være habile med ball. Vi sleit mye, men var ganske effektive i første omgang.

Andre omgang mer jevnspilt, vi burde gått opp i 3-1 ved nevnte trippelsjanse, spesielt dårlig av Bjørn Helge og Ollie som hadde feite sjanser, mens Brennes forsøk var uheldig og traff tverrligger. Godset mista mye av spillet, primærårsaken var den vandrende katastrofen Christer George som det for meg er et mysterium at enda får spille fotball. Misforstå meg rett, så lenge han spiller for motstanderen er jeg lykkelig, men han får ikke til en jævla dritt ute på banen, og ødela stadig for Godset.

Synes det generelt var en svak kamp av LSK, slippe inn 2 mål mot Godset er for dårlig, og begge er veldig lettkjøpte. To mål på innlegg der Otto ruser idiotisk ut på 1-0, mens bakerste stolpe ikke ble fulgt. Ingen spesielle spillere som utmerket seg idag, annet enn Husár som både på godt og vondt viser et fantastisk engasjement i spillet sitt. Han er høyt og lavt, mest høyt, går på vanvittige driv, setter inn vanvittige taklinger og jobber steinhardt. Kom mindre til innleggsmuligheter enn tidligere, men har likevel et par gode offensive bidrag. Sliter litt med vurderinger, ruser rett inn i motspillere ved enkelte annledninger, står litt høyt og har litt for stor avstand til kantspillern. Har likevel kjempetroa på Martin i år, håper han får sjansen, selv om jeg har mine tvil.

En annen situasjon som er verdt å nevne er Vidar Riseth, som på profesjonelt vist skaller med en Godset-spiller ved et såkalt uhell, for å markere for Godset-spillerne som hadde holdt igjen ballen på et innkast slik at vi ikke fikk kjørt hurtig i angrep, kunne glemme å gjøre det en gang til. Godset-gutten forsvant av banen, dessverre for han, mens Vidar rista litt på huet og traska videre. Bra, Vidar!
                          Lauken er vår venn!

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Opprinnelig skrevet av Ghostwriter
                            Våre beste i dag:

Martin Husàr og Kiko.

Husàr går mot en stor sesong om dette spillet fortsetter. Trygg og god bakover, og bidragsyter forover.
                            Enig med deg når du sier Husar, klarer ikke helt å se hva Kiko gjorde som du ble imponert over. Idag holdt han for lenge på ballen og 9 av 10 passninger var støttepassninger.

Synes derimot Riseth gjorde en god figur sentralt idag.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Viser det seg at Søgård blir ute trenger vi nå forsterkninger STRAKS!

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

Opprinnelig skrevet av Paddis
                                Viser det seg at Søgård blir ute trenger vi nå forsterkninger STRAKS!
                                Reiner med at Nordli og Fjørtoft har alt under kontroll på evt forsterkninger. Håper noe skjer snart.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

Ja jeg stoler også på dem, men nå begynner det drastisk å haste for at en skal få med seg noen treninger før seriestart... Blir nervøs av dette!

Kommentar

• Ghostwriter
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 254

Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Enig med deg når du sier Husar, klarer ikke helt å se hva Kiko gjorde som du ble imponert over. Idag holdt han for lenge på ballen og 9 av 10 passninger var støttepassninger.

Synes derimot Riseth gjorde en god figur sentralt idag.
                                    Det er en myte at Kiko bare slår støttepasninger, men uansett - Er det ikke bedre med en støttepasning som gjør at vi beholder ballen i laget, enn en pasning fremover som gjør at vi mister den? Kiko er enormt flink til å velge støttepasning når det trengs, samtidig som han slår utsøkte pasninger, samt noen dårlige fremover når risikoen er liten. En sånn spiller er gull verdt i et lag, jf spillere som Paul Scholes og Effenberg, uten sammenligning forøvrig.

Og hvis du ikke husker det så var det Kiko som slo gjennom Riise med en fantastisk pasning i forkant av den gigantiske trippelsjansen.

Kommentar

• Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

Riseth var veldig god på sentral midtbane: Sterk defensiv, har evne til å ta ut enkeltspillere med tøff markering og taklinger, gjenvinner ballen, fordeler den videre og rettleder spillerne foran seg. Enig med Ghostwriter angående Mouelhi, men "problemet" er at han også etter min mening passer best som anker, og som den rolige "playmakertypen" som ligger dypt og prikker inn bakromspasninger. Riseth er en skikklig balansespiller – nesten som en tredje midtstopper. Kiko er litt av begge deler, pluss/minus et par kvaliteter, men med trygg pasningsfot og som veldig intelligent spiller passer han likeledes bra i ankerrollen. Tror han ikke har det samme potensialet til å dominere fra boks til boks som indreløper - til det er han ikke spillertypen for. Han kan sikkert gjøre en rimelig bra jobb som indreløper, men det er ganske naturlig å konkludere med at han fungerer best når han får spille på det han kan best, samtidig som han i det kollektive blir vanskelig å sette inn på bekostning av det man taper på å sette ut Riise. Men det spørs ikke om begge som i dag må fortsette med det som er "nest" beste løsninger, men som trolig er det beste for LSK.

Hvis ikke står vi igjen med en stall uten skikkelige vingspillere av godt nok kaliber. Vi blir et enklere lag å forsvare seg mot og "knekke" når enda mer av det offensive trolig konsentreres rundt oppspill mot Occean. Tendensen til at vi blir for "sentrerte" har vært gjennomgående hele tida. Det kan fort utgjøre forskjellen på medaljer og 6. plass. Hadde vi virkelig hatt vingspillere som er i stand til å komme rundt på kant, det vil si ikke med en skjev treer, hadde vi også hatt alternativer når motstanderen legger seg så lavt at vi ikke har tilstrekkelig bakrom å spille i. Når bakrommet blir stengt, må vingene benyttes mye mer. Det er her vi faller igjennom. Myklebust viste igjen ”juniortakter” mot store, slu midtstoppere, og det jeg så av Essediri i andrelagskampen var likeens dårlig. Får i det minste håpe Midttun Lie ikke blir satt mye tilbake av skaden når han er i gang igjen...

Kommentar

• Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

Når det gjelder Husár, spiller han med offervilje og innsats, men man kommer ikke langt med den type egenskaper hvis ikke de taktiske ferdighetene ligger i bunn. Hos Husár mener jeg han fortsatt mangler litt på det. Han spiller av og til med litt for høy risiko i sine defensive oppgaver, og timingen i forhold til når han skal gå opp i motspiller og når han skal falle av bør forbedres. Hvis han får kommet mer inn i samspillet på venstresida, og blir mer kjent med spillmønster og spillernes bevegelser, tror jeg han blir meget bra. Derfor håper jeg han får fortsette (og vokse videre) inn i venstrebackrollen framover i treningskampene. Det er ingen tvil om at han har et stort potensial.

Kommentar

• mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

Opprinnelig skrevet av Canário
                                          Riseth var veldig god på sentral midtbane: Sterk defensiv, har evne til å ta ut enkeltspillere med tøff markering og taklinger, gjenvinner ballen, fordeler den videre og rettleder spillerne foran seg. Enig med Ghostwriter angående Mouelhi, men "problemet" er at han også etter min mening passer best som anker og som den rolige "playmakertypen" som ligger dypt og prikker inn bakromspasninger..
                                          Riseth er best når våre angripere står stille, Mouelhi bedre når det finnes bevegelse der fremme.

Annenomgangen i dag var litt snodig; Det virket som om Tom hadde gitt beskjed om at Kiko skulle fordele baller. Riseth var defensivt anker mens Kiko stadig fikk ballen fra forsvarsleddet (defensiv indreløper og offensivt anker). Desverre var dagen i dag litt feil i så henseende i og med at angrepsrekke (i annenomgang) var støpt i sement. Ikke latt å bli kvitt ballen når alle står stille i håp om å slippe en løpetur.
                                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

Working...