Jeg er helt enig med deg. Det som jeg gjerne vil påpeke, som du nevner, er at til tross for at Husár er veldig offensiv, så lykkes han i minst 95% av tilfellene med å bryte ballbanen eller presse oppspillspunktet til å rote med ballen etter mottaket. Faktumet er at Husár er ekstremt god til å være tidlig oppe i presset, i motsetning til de 3 andre i backrekka, som jeg synes rygger alt for tidlig og lar Godset-spillerne stusse ballen umarkert. Martin har likevel en tendens til å holde for stor avstand til kantspillern når det rulles ut på siden, og da hender det at de kommer til farlige innlegg. Jeg synes likevel han kun er marginalt dårligere defensivt enn Marius Johnsen, men potensialet hans offensivt er jo enormt. Han hadde jo driv gjennom hele midtbanen til Godset ved flere annledninger, og kun elendig bevegelse på topp førte til at det sjelden ble farligheter. Jeg synes generelt vi er alt for ufarlige i kontringsfasen når vi setter fart framover. Da har vi sjelden gode alternativer, og vi har sjelden god bevegelse foran. Det virker som det eneste vi har trent på er spill mot etablert forsvar, og da er hovedplanen å prøve å treffe i et jævlig trangt bakrom ettersom Godset lå på 25 meter med forsvarslinja. Jeg håper vi har andre planer offensivt enn at Kippe og Pål Steffen skal klinke de ballene hver jævla gang, for det var relativt lett bytte for Godset.
LSK - Godset
Collapse
X
-
Kommentar
-
Jeg skal ikke si meg fullstendig uenig, fordi det fungerte bedre i førsteomgang da vi hadde Myklebust inne for Sundgot. Da var løpene enkelt og greit alt for dårlige, slik at det ble vanskelig å spille en god pasning og utnytte et ryggende forsvar. I andre omgang kom Sundgot inn, og vi mista naturligvis litt fart på topp. Likevel er Brenne og Riise hurtige spillere som jeg synes burde klare å følge inn i boksen på blant annet Martins gode raid i andreomgang. I tillegg burde Occean være i boksen. Brenne og Riise vil i det minste pådra seg to spillere til å dekke dem opp, og om de så ikke er gode nok til å sette kula i kassa så gir det Occean mer rom i boksen.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Kjenner det er på tide å få ut litt frustrasjon nå... Farten i laget er et tilbakevendende ankepunkt for min egen del. I forsvaret er det PSA som er den klart viktigste spilleren, nettopp på grunn av farten. Sidebackene våre (Pedersen/JML/Johnsen) har ikke fart nok. Dette er en av grunnene til at jeg gjerne vil se Husar i denne rollen, selv om han er uferdig. Fart er heller ikke Mouelhi sin sterkeste styrke. Siden Brenne har begynt å få ut sitt potensiale som box-to-box-player, er jeg enig i at han trekker opp. Men de to andre spillerne som har den nødvendige farten i kroppen (Riise & Mykle), får ikke brukt denne riktig fordi de spiller i feil posisjoner på banen. Espen er vel heller ikke av de raskeste, men veier opp for dette med utrettelig jobbing, noe som kan bli det største savnet med Rånern ute hele våren.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Tror også det hadde vært det beste for Lsk at Kiko og Riise bytta plasser,så lenge Riseth spiller sentralt.Kommentar
Kommentar