mars 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Nyhetstråd mars 2008

NOK EN UAVGJORT: Steinar Pedersen (t.v.) og Khaled Mouelhi vinner denne duellen mot Strømsgodsets Mattias Andersson, men LSK er langt unna toppformen, 29 dager før seriestart. ALLE FOTO: GEIR EGIL SKOG
    Lider av omgangssyken

LILLESTRØM:

(Lillestrøm – Strømsgodset 2-2). Flere av LSK-spillerne led av omgangssyke før Godset-kampen. Diagnosen er også dekkende for prestasjonene på banen, for laget holder ikke hele omganger for tida.
    Av Espen Solbakken Publisert 01.03.2008 - 06:30

SCORET: Steinar Pedersen setter ballen under Espen Johnsen.

– Det varierer enormt, ikke bare fra kamp til kamp men også innenfor samme omgang – fra fine angrep til det helt håpløse, konkluderte trener Tom Nordlie etter nok en uavgjort kamp. 2-2 mot Strømsgodset føyde seg dermed inn i rekken av kamper LSK ikke greier å avgjøre.

I år har man kun slått Ham-Kam, mens det er blitt hele fem uavgjort. To matcher er tapt. Og i dag er det 29 dager til seriestart.

I går havnet man bakpå umiddelbart da Otto Fredriksons løse boksing ikke ble viderebefordret ut av feltet av en halvsløv Simen Brenne. Etter at Godset ble snytt for straffe, kom LSK tilbake og som vanlig var det Olivier Occean og Steinar Pedersen som sørget for målene. I en svak 2. omgang fikk Stian Ohr utligne for gjestene.
    Målfarlig duo

Duoen Occean og Pedersen er det nærmeste LSK-supportere kommer lyspunkter i en hanglende vinter. Duoen har henholdsvis fem og fire mål i vinterens treningskamper – Occeans uttelling var varslet for helt siden cupfinalen, mens Pedersens fulltreffere fra backplass er vinterens største overraskelse.

– Jeg må nok få et handicap for å henge på Occean, men jeg fortsetter å dukke opp på dødballene. Det er en god egenskap, og den følelsen tar jeg med videre inn i serien. Det spørs bare om jeg har brukt opp friheten jeg har fått til nå. Vi har mange store spillere som pådrar seg oppmerksomhet, sier Steinar Pedersen.

Mens Steinar Pedersens hovedoppgave tvert i mot er å nekte baklengsmål, så lever Olivier Occean av scoringer – det er jobben han får godt betalt for å utføre.

– Dette er min beste vinter scoringsmessig. Det teller ikke i poeng, men selvtilliten det gir meg er viktig. Jeg håper at det blir flere enn Pedersen og meg som scorer, sa Occean.
    Mye å gå på

Selv om Occean og Pedersen fortsatte sin egen interne scoringskonkurranse mot Strømsgodset, var det ingen lagdel som fungerte perfekt. Det var både nøkkelspillere og trener Tom Nordlie enig i.

– Jeg leter fremdeles etter kjemien, innrømmet en noe rådvill Nordlie etter kampen.

– Jeg er kritisk mot meg selv på førstemålet deres, men jeg synes også jeg burde fått mer hjelp til å få ballen videre unna etter at jeg skyvde den vekk, sa Otto Fredrikson.

Kaptein Kippe syntes forsvarsspillet var ok, men at trøkket i laget var delvis fraværende.

Simen Brenne på sin side syntes ikke LSK hang sammen som et lag i det hele tatt.

– Dette var ikke store greiene. Vi gikk på samme giret hele veien, var på etterskudd og virket generelt tunge i beina. Det er kun i korte glimt vi viste noe, sa Brenne.
    RoyVaadal.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Ringerikes Blad

Ringerikes Blad melder at Hønefoss BK har skrinlagt planene om å hente Påsan:
    Vi har valgt å satse på fem gutter fra vårt eget juniorlag. Det blir ikke aktuelt å hente Pål Strand i denne omgang. Han ble for dyr for oss.
    Last edited by RSP; 01.03.2008, 12:32.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Aftenposten (papir)

Notis i dagens Aftenposten om at Stabæk forsøker å få Alanzinhos agent til Norge for å få en endelig avklaring av om Alanzinho forlenger:
      Ifølge Bohinen skal det ikke være andre klubber inne i bildet, heller ikke Lillestrøm.

Kommentar

• Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

Nå må LSK kjøpe

ÅRÅSEN:
        Behovet for en ny LSK-spiller økte fra moderat til dramatisk da Espen Søgård ble skadet fredag. Alternativene er få og dyre – og kanskje må Arild Sundgot selges for at kabalen skal gå opp?
        Av Kommentar: Espen Solbakken
        Publisert 02.03.2008 - 06:30

ALTERNATIV 2: Espen Hoff fra Lyn som ny ving.

ALTERNATIV 3: Alanzinho fra Stabæk som ny ving.

BILDESERIE

– Akkurat nå har vi flust med angripere, men for få forsvars- og midtbanespillere, oppsummerte Tom Nordlie etter en ny skuffende treningskamp.
        LSK-treneren pekte ganske riktig på ubalansen i sin spillerstall, og det ble ikke bedre av at nettopp Søgård nå er ute til sommeren. Med hans anvendelighet (back og midtbane) er det som å miste to spillere når Søgård er ute. Fra før er Markus Kiesenebner (midtbane) og Marius Johnsen (back) ute i lang tid. Dermed kan også ønsket om en ny ving endre seg til kjøp av en spiller som kan erstatte Søgård.

Middels vinter

LSK har til nå hentet Steinar Pedersen, Vidar Riseth og Jon Midttun Lie på fri transfer. Alle er solide, hardbarkede norske typer – samtlige tre helt og fullt til å stole på, men heller ikke de overgangene som får Åråsen-publikummet til å reise seg på stolene.
        Slik sett føler jeg også at forventningene til årets lag faktisk er lavere enn i Tom Nordlies debutsesong. Med Søgård som ferskt og langvarig skadeoffer, trengs det friskt blod for å puste nytt liv i klubbens medaljeambisjoner. En måned før seriestart ligner ikke LSK en gullkandidat. De har kun slått et b-preget Ham-Kam i vinter, og spillerne virker også noe passive i forhold til troen på at dette skal blir Åråsen-Året med store Å'er.

Nytt fokus

Spørsmålet er nå hva sportslig utvalg kommer fram til på onsdagens møte. Foreløpig har ønsket om en ving à la Alanzinho eller Espen Hoff vært prioritert på overgangsmarkedet.
        De har ikke lykkes så langt, og kanskje var planen å vente til sommeren før man forsøkte seg på Hoff en gang til? Med Søgård ute, er det ifølge Nordlie større behov for nye spillere på midtbanen og backene.
        Skal Søgård erstattes, er det liten tvil om at Fredrikstads John Anders Bjørkøy er det mest åpenbare alternativet. Gjelleråsen-gutten kommenterer av prinsipp ikke sin egen tilgjengelighet, men det har vært Bjørkøy-beilere både fra Rosenborg og Odense uten at en overgang har skjedd. Som Søgård kan han spille overalt på midtbanen og på høyrebacken.

Kvalitet koster

Uansett hva LSK bestemmer seg for, så vil det koste mye penger å forsterke laget. Enten man fremdeles velger å gå for en ving eller satser på å erstatte Søgård direkte. Muligens må man selge noen for å finansiere et kjøp?
        Så langt i vinter har Arild Sundgot spilt lite, og Olivier Occean har lagt beslag på den ene rene spissplassen i Tom Nordlies system. Dette har likevel ikke svekket Sundgots verdi blant kjøpelystne klubber. LSK kan trolig lett oppnå en overgangssum på 7-8 millioner kroner – og det er godt betalt for en spiller som per i dag innehar status som reserve.
        LSK er nødt til å vurdere hva man ønsker mest, trolig er ikke pengebingen stor nok til at Nordlie kan få alt han peker på. Dermed er valget som følger:
        Ønsker man å beholde Sundgot som cover for Occean?
        Ønsker man å erstatte Espen Søgård med en ny spiller?
        Er fremdeles en ny ving øverst på ønskelista?
        Utfallet er usikkert, men behovet for nytt blod er udiskutabelt.

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

Sesongkort på Åråsen 2008

Sakset fra kfl.no:

Det blir et rekordsalg av sesongkort i 2008.

Skrevet av kfl.no

Det selges sesongkort som aldri før denne sesongen. Rekorden fra 2007 på ca. 4.200 er allerede slått og "drømmegrensen" på 5.000 solgte sesongkort, som vi har prata om i mange år, er meget realistisk. Her er noen viktige punkter mht sesongkort:

Hvor lenge selger man?
          LSK har i alle år stengt salget av sesongkort ca 1/3, men i år gjør man noe helt nytt. Man selger sesongkort så lenge folk vil ha det, og det er plasser tilgjengelig. Man kan i år investere i sesongkort også etter man har starta salget av enkeltbilletter. Prisene i år er jo så bra at det kan lønne seg å kjøpe f.eks. 1. mai, hvis man da allerede er lei av køståingen som da har vært på de første kampa.

Hva koster det?
          - Det koster fortsatt kr. 1.350,- for de over 16 år, og kr. 700,- for de under 16 år, for et sesongkort på Kanari-Feltet. Dette er og blir latterlig billig, husk at 50,- av denne summen går direkte til Fugla Tifo.

Hva har man av fordeler?
          - Du har fortrinnsrett ved fordeling av billetter til store kamper.
          - Du sparer masse penger. Selv om du er borte fem kamper, tjener du på dette.
          - Du slipper køståing og alt mas det er rundt mange av kampene på Åråsen.
          - Du støtter klubben i ditt hjerte med penger.
          - Du kommer gratis inn på LSK2-kampene sesongen 2008

Hvordan betaler du?
          - Du går inn på www.lsk.no og følger linken inn til hvordan du skal betale over nettbank.
          - Du kan kjøpe sesongkort på LSKs stander rundt på diverse kjøpesentra før seriestart.

Nytt!
          Fram til seriestart kan du også betale via bankkort på LSK-Kontoret.Dette gjør du mandag til fredag kl. 08.00 - 16.00, spør etter Anders eller Anita.
          For mer info ringer du Anders Riiber på tlf. 950 39 068 eller LSK på tlf. 63 80 56 60.

Nå nærmer det seg sesongstart, det er ingen grunn å vente lenger. Bestill ditt sesongkort, NÅ!

Mvh Arild Myklebust
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Dagbladet

Bjørn Helge Riise er som eneste LSKer tatt ut i troppen til landskampen mot Montenegro 26. mars:

Kommentar

• Kanarizz2
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 355

http://www.lsk.no/default.aspx?did=9096062

- Tilbake om åtte uker
              Espen Søgård pådro seg fredag en skulderskade, og torsdag blir det operasjon på den lokale spilleren. - Jeg er tilbake om åtte uker, sier han til LSK.no.

Av: Ole Kristian Bakkene
              - Jeg falt etter en duell, og merket med en gang at det var noe feil. Jeg trodde først at skulderen var ute av ledd, men det viste seg at det var mer alvorlig enn som så, sier Espen Søgård til LSK.no.
              - Leddbåndet i skulderen er røket rett av, og nå blir det operasjon.

Fetsokningen som lenge har vært en av de faste innslagene i førsteelleveren har denne sesongen fått prøve seg til nå i treningskampene ofte på høyrebackplassen. Tom Nordlie har vurdert å omskolere midtbanespilleren, men nå går det mot et opphold på sidelinjen.
              - Jeg får ikke trent fotball framover. Jeg har smerter i skulderen, og må opereres.

Søgård havner derfor under kniven på torsdag, og har dermed en tid i etterkant hvor han er nødt til å la skaden leges.
              - Jeg har hørt at flere sier at jeg er ute til langt utpå høsten, men dette er feil. Jeg er tilbake om åtte uker, sier han.
              - Dette skal gå så raskt som mulig, og jeg skal ha en bra sesong i år. Det kan jeg garantere alle LSK-supportere, avslutter fetsokningen.
              ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Fredriksstad Blad

Notis med henvisning til RBs kommentar om at John Anders Bjørkøy bør hentes inn for å erstatte Espen Søgård under hans fravær. Følgende limes inn:
                FFKs sportslige administrative leder Per Morten Haugen sier på dagen i dag at klubben ikke hart hørt noe fra Lillestrøm.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

INGEN KRISE: – Vi har fortsatt flere kvalitetsspillere i vår stall enn Stabæk hadde da de tok sølv i fjor, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft. Han kan ikke garantere at klubben vil kjøpe nye spillere før seriestart. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Gir ingen kjøpsgaranti

LILLESTRØM:
                  Panikken har ikke nådd Åråsen selv om Espen Søgårds skade gjorde ei lang fraværsliste enda lengre. LSK-manager Jan Åge Fjørtoft garanterer ikke spillerkjøp før seriestart.

Av Morten Svesengen
                  Publisert 04.03.2008 - 06:30 Oppdatert 04.03.2008 - 06:49

– Vi har fortsatt flere kvalitetsspillere i vår stall enn Stabæk hadde da de tok sølv i fjor. Det betyr at det ikke er noen krise. Hvis vi skal hente spillere inn før seriestart, skal det være kvalitetsspillere som kommer inn og styrker vårt førstelag. Det har ingen hensikt for oss å kjøpe spillere som ikke er bedre enn dem som ikke spiller. Stallen vår er stor nok fra før, sier Jan Åge Fjørtoft.

– Helt naturlig
                  LSK-manageren innrømmer at Espen Søgårds skade har aktualisert muligheten for spillerkjøp før seriestart, men LSK vil på ingen måte la seg påvirke til kjøp.
                  – Det er helt naturlig at folk rundt klubben vil ha fokus på nye spillere og hvem vi kan kjøpe. Men vi kommer ikke til å kjøpe bare for å tilfredsstille omgivelsene, sier Fjørtoft.

– Ingen ønskekonsert
                  Espen Hoff fra Lyn, Alanzinho i Stabæk og Fredrikstad-spiller John Anders Bjørkøy er alle navn som er satt i forbindelse med overgang til LSK. Foreløpig uten at det har vært mer enn rykter og snakk.
                  – Overgangsmarkedet fungerer ikke som ønskekonserten hvor vi som klubb kan velge hvem vi vil kjøpe. Flere ting spiller inn i en slik prosess, og vi som er ledere i klubben har også økonomiske rammer å forholde oss til. I tillegg er vi avhengig av at klubber vil selge de spillerne vi ønsker å kjøpe, sier LSK-manageren.
                  Åråsen-klubben har ifølge Fjørtoft ikke en seddelbunke som når som helst kan brukes på nye spillere.
                  – LSK har ikke penger til å kjøpe spillere. Vi er avhengig av hjelp utenfra for å få det til. Espen Søgårds skade har heller ikke gitt oss flere penger å handle for. Men det kan kanskje bety at vi vurderer litt annerledes i forhold til hvilke spillertyper vi prioriterer. Men fortsatt er vi avhengig av andre for å få det til, sier han.

Sundgot til salgs likevel?
                  At LSK ikke har brukt en eneste krone på overgangsmarkedet betyr ifølge manageren ikke at klubben har forholdt seg i ro.
                  – Dette er en prosess som pågår hele tiden. Vi har vært i dialog med flere spillere i opptil fire måneder, enkelte med ukentlig kontakt, uten at det foreløpig har resultert i kjøp, forklarer Fjørtoft.
                  Manageren har tidligere utelukket at Arild Sundgot er til salgs. Uten å nevne spissens navn utelukker han ikke lenger at et salg kan være aktuelt før klubben eventuelt kjøper.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Bergens Tidende (100% Fotball)

HØYAKTUELL: Men John Anders Bjørkøy vil ikke kommentere en overgang til LSK. ( Foto: Digitalsport )

Nordlie krever spillekjøp nå

MYE Å TENKE PÅ: Tom Nordlies LSK sliter med skader før seriestart. ( Foto: Digitalsport )

IKKE TIL SALGS: Espen Hoff. ( Foto: Digitalsport )

ÅRÅSEN: Ber om minst én forsterkning før seriestart

Av: Øyvind Nordli
                    Publisert: 04.03.2008 kl. 07:17
                    Endret: 04.03.2008 kl. 07:26

Sentrale spillere hos Lillestrøm er skadet og ute til sommeren.
                    Fredrikstads John Anders Bjørkøy skal være høyaktuell som erstatter.
                    - Det er for tidlig å si noe om nye spillere, men vi jobber med saken, bekrefter LSK-trener Tom Nordlie.
                    Aftenposten vet at Nordlie har kommet med en innstendig bønn overfor LSKs styre om å frigi penger til et spillerkjøp før årets seriedebut 30 mars. Årsaken er at fjorårets cupmester er kraftig svekket før fotballen begynner å rulle igjen.
                    Midtbanespilleren Markus Kiesenebner er skadet frem til sommeren.
                    Det samme gjelder for venstrebacken Marius Johnsen. Også han går trolig glipp av halve sesongen.
                    I går ble det klart at midtbanespilleren Espen Søgård må opereres etter skulderskaden han pådro i treningskamp mot Strømsgodset sist fredag.
                    - Åtte til ti uker er jeg er ute. Utrolig kjedelig, sier Søgård.

Het Bjørkøy
                    På Åråsen fortviler LSK-trener Nordlie over situasjonen.
                    - Vi har vært utrolig uheldig med skader. Dette er ikke bra, sier slår han fast.
                    Klubben er allerede i gang med å se på mulige forsterkninger. LSK, som har vært ujevne i treningskampene, har etter hva Aftenposten får vite John Anders Bjørkøy høyest på ønskelisten.
                    Bjørkøy har to ganger vært nære ved å forlate Fredrikstad. I fjor strandet en overgang til Rosenborg visstnok på grunn av lønnskrav og om kontraktslengde. I år var han på vei til danske Odense, men klubbene ble ikke endelig enige om overgangen.
                    - Jeg kommenterer aldri overganger, begynner Bjørkøy.
                    - Men det jeg kan si er at jeg vokste opp på Gjelleråsen og i ungdomsårene mine spilte jeg fotball for Gjelleråsen og Skjetten. Det får være kommentar nok, sier FFK-spilleren til Aftenposten.
                    Bjørkøy er midtbanespiller, den plassen LSK mest av alt trenger spillerforsterkninger i. Men han vil ikke bli billig.
                    Derfor vurderer LSK å selge angriperen Arild Sundgot for å frigjøre penger til innkjøp. På spissplassen er LSK fra før av godt forspent. Molde er over gjennomsnittlig interessert i LSK-spissen og FFK har også hatt følere ute etter tidenes mestscorende for Romeriksklubben.

Hoff uaktuell.
                    Ingen på Åråsen vil kommentere navn. Men Stabæks midtbanespiller, brasilianeren Alanzinho, har lenge vært i kikkerten til LSK. Teknikeren har fortsatt ikke skrevet under noen kontrakt for bærumsklubben. Høye lønnskrav gjør imidlertid en overgang usikker, om ikke klubbens rike investor og styreleder i LSK AS, Per Berg, vil bla dypt i lommeboken.
                    Espen Hoff har også vært nevnt, men Lyn nekter å selge.
                    - Som de aller fleste har fått med seg, så er statusen rundt Hoff uforandret. Espen er ikke til salgs. Han er en av våre viktigste spillere, sier sportsdirektør i Lyn, Torgeir Bjarmann fast.
                    En Hoff-overgang vil derfor være mer aktuell til sommeren.
                    Uansett - LSK akter å strekke seg langt i å forsterke stallen om gullambisjonene fortsatt skal leve.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Tv2

Foto: TV 2 VIL HA MAKT: Per Berg selger LSK-aksjene sine til dumpepris.

Investor uten innflytelse

Av Jan Magnus Weiberg-Aurdal og Per Angell Berntsen

Investor Per Berg selger alle sine Lillestrøm-aksjer til dumpepris for å få mer innflytelse i klubben.

Lillestrøms etterlengtede cupgull i fjor hadde neppe blitt en realitet hvis ikke det hadde vært for de titalls millionene som Berg har spyttet inn i klubben.

I januar solgte han over halvparten av aksjene sine tilbake til klubben for to kroner - helt frivillig og for å få mer å si på Åråsen.

- Kan overkjøres
                      - Hvis det virkelig kommer til stykket, så kan klubben overkjøre meg i alle viktige spørsmål, forteller Berg til TV 2 Sporten.
                      Berg - som selv har en innholdsrik LSK-karriere bak seg - har investert seg inn i klubben med hjertet. I ettertid har han imidlertid reagert kraftig på Fotballforbundets rigide regelverk, der eksterne investorer i realiteten har null innflytelse i klubbens styring.
                      Berg mener fotballinvestorer må passe seg for ikke å bli overkjørt.
                      - Heldigvis så har de vært veldig samarbeidsvillige de som jeg har samarbeidet med. Jeg hadde aldri i verden turt å gå inn i en sånn avtale med en klubb hvor jeg ikke kjente folka og miljøet, påpeker han.

- Amatørmessig
                      Og får støttende ord fra Kapital-redaktør Trygve Hegnar.
                      - Det er amatørmessig å tro at masse mennesker skal bruke utrolig mye penger uten at de får noe å si. Det er urimelig og naivt.

Se TV 2 Sportens innslag her:

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Nettavisen (100% Fotball)

Uønsket i LSK og Brøndby

UØNSKET: Dan Anton Johnsen var ikke ønsket videre i LSK og heller ikke i Brøndby. Foto: Stian Lysberg Solum, SCANPIX.

Dan Anton Johansen har hatt det bedre.

Backen ble nylig frigitt av Lillestrøm. Derfor hadde han håpet på et comeback i gamleklubben Brøndby. Slik gikk det ikke. Brøndby, som Johansen tidligere har spilt snaut 300 kamper for, ville ikke ha ham tilbake.
                        - Det var en perfekt mulighet for meg å trene med dem. Jeg har jo spilt her hele livet. Men de har sagt at jeg ikke får være med, sier Johansen til den danske TV 2 Sporten ifølge B.T.
                        Brøndby begrunner avslaget med at de heller vil konsentrere seg om spillere som faktisk skal spille for klubben.

[Under litt tvil synes jeg at denne fortjener plass her.]

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Porsgrunns Dagblad (ANB-NTB)

Forslag fra forbundsstyret i NFF om nye retningslinjer ved røde kort i treningskamper. Kommentar fra Fjørtoft:
                          I fjor ble Lillestrøms Simen Brenne utvist mot Rosenborg og ilagt to kampers karantene. Han måtte sone de to første rundene i serien.
                          – Dette ønsker jeg velkommen, og jeg er positiv til alle slike tiltak. Jeg har lenge etterlyst sunn fornuft i denne sammenhengen, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til NTB.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Tv2

ØNSKET AV LSK: Lillestrøm ønsker å finansiere kjøpet av John Anders Bjørkøy ved å selge angriperen Arild Sundgot til Molde.

Lillestrøm går for Bjørkøy

Av Sturla Johannessen og Kristian Oma

John Anders Bjørkøy har lenge stått på ønskelisten til flere av storklubbene i Tippeligaen.

Lillestrøm ønsker å kjøpe John Anders Bjørkøy fra Fredrikstad. Men først må Åråsen-klubben selge spillere.

Nå kan 28-åringen ende opp på Åråsen. For ifølge TV 2 Sporten ønsker Lillestrøm å kjøpe midtbanespilleren fra Fredrikstad.
                            Men først må Kanarifuglene selge spillere. Arild Sundgot har lenge stått på Molde ønskeliste, og TV 2 Sporten vet at Lillestrøm vurderer å selge angriperen til «Røkkeløkka» for å skaffe seg pengenene klubben trenger for å sikre seg Bjørkøy.
                            Se ditt lag i aksjon på La Manga eksklusivt på TV 2 Sumo her
                            Sundgot er Lillestrøms toppscorer gjennom alle tider, og Strømsgodset har også tidligere forhørt seg om sunnmøringen som spilte for Hødd fram til 1997.
                            Bjørkøy blir en dyr spiller for gullkandidat Lillestrøm. Rosenborg ønsket å kjøpe midtbanespilleren i fjor sommer for ti millioner kroner. Men den overgangen strandet fordi spilleren ikke kom til enighet om sin personlige kontrakt på Lerkendal.

Får oversikt: Slik ser du TV 2 Sport

Lillestrøms manager Jan Åge Fjørftoft er som vanlig ordknapp når det gjelder spørsmål om spillersalg og spillerkjøp på Åråsen.
                            - Men jeg kan bekrefte at vi må selge spillere for å kjøpe nye spillere, sier «Fjøra» til TV 2 Sporten.
                            - Fansen vil jo alltid ha spillere inn og ingen ut, men vi må finne balansen oppi det hele, poengterer han.

Se TV 2 Sportens intervju med Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft i videovinduet:

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

Kampen om spissplassen

TVROMERIKE: Arild Sundgot og Magnus Myklebust kjemper om spissplassene på LSK. Men hvem vet mest om hverandre?

Se innslag på TV-Romerike her:

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Demokraten

Foto PER H. FORSBERG

Bjørkøy neppe til LSK

Aftenposten meldte i går at FFKs John Anders Bjørkøy er høyaktuell for FFK. Det benektes av Per Morten Haugen, sportslig administrator i FFK. Heller ikke LSK-manager Jan Åge Fjørtoft åpner døra mye på gløtt for en overgang.

Av STEIN H. JOHANSEN I tekst stein.johansen@demokraten.no
                                Publisert 05.03.2008 - 06:32 Oppdatert 05.03.2008 - 06:42

Ryktene om LSK-interessen for John Anders Bjørkøy har kommet i kjølvannet av midtbanespilleren Espen Søgårds skade. En skade som vil parkere ham på sidelinjen store deler av vårsesongen.
                                Nå krever LSK-trener Tom Nordlie en erstatter for Søgård – og Bjørkøy skal være høyaktuell.
                                Det spekuleres også i om LSK-spissen Arild Sundgot forvinner motsatt vei – som ledd i en byttehandel. FFK har tidligere visr interesse for Sundgot. Deadline for overganger i denne omgang er 31. mars.

Ingen kontakt
                                –Jeg leser jo aviser og har registrert disse ryktene. Men faktum er at vi ikke har fått noen henvedelser fra Åråsen vedrørende Bjørkøy. Spilleren selv har heller ikke tatt kontakt med meg.
                                Pr. i dag har vi 24 spillere i FFKs A-stall. Det er det tallet vi ideelt sett skal ha og i den stallen inngår Bjørkøy, sier Haugen.
                                –Så du utelukker kategorisk at Bjørkøy forvinner til LSK?
                                –I fotball kan man ikke utelukke noe, men slik situasjonen er nå er det lite som tyder på at det vil skje.
                                Hvis Bjørkøy mot formodning skulle forsvinner må vi ha inn en erstatter, men uavhengig av ryktene rundt Bjørkøy ser vi stadig på mulige forsterkninger. Offensivt er vi bra forspent og i den grad vi kommer til å handle ytterligere er det snakk om en forsvarspiller.
                                Men i det store og hele er vi fornøyd med stallen slik den nå framstår, uten at jeg vil utelukke helt at det kan komme en forsterkning til, sier Haugen.

Ble for dyr
                                John Anders Bjørkøy ble allerede i fjor sommer koblet til Rosenborg da tidligere FFK-trener Knut Torbjørn Eggen ville hente ham. Klubbene ble enige om en overgangsum på åtte millioner kroner, men overgangen strandet da trønderklubben syntes Bjørkøys personlige krav ble i drøyeste laget.
                                For en tid tilbake ble samme Bjørkøy koblet til den danske toppklubben Odenese. I det tilfellet kom ikke klubbene til enighet.

–Ingen ønskekonsert
                                –LSK har ikke penger til å kjøpe spillere nå. Vi er avhengige av hjelp utenfra for å få det til. Søgårds skade har heller ikke gitt oss mer penger å handle for. Overgangsmarkedet fungeret ikke som ønskekonserten hvor vi som klubb kan velge hvem vi skal kjøpe.
                                –Flere ting spiller inn i en slik prosess, og vi som er ledere i klubben har også økonomiske rammer å forholde oss til. I tillegg er vi avhengige av at klubber vil selge de spillerne vi ønsker å kjøpe, sier LSK-manageren til Romerikes Blad.
                                Fjørtoft innrømmer likevel at Espen Søgårds skade har aktualisert muligheten for spillerkjøp innen 31. mars, men påpeker samtidig at LSK på ingen måte vil la seg påvirke til kjøp.
                                Fjørtoft holder med andre ord døra litt på gløtt. Kankje finnes det en åpning for Bjørkøy likevel?

[Denne bygger dels på kjent stoff, men jeg synes likevel at den fortjener plass her.]

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Bergens Tidende (100% Fotball)

– Vinterens beste kjøp

LILLESTRØM: Steinar Pedersen (32) skrytes opp i skyene for sine prestasjoner i LSK

Av: Arild Sandvik
                                  Publisert: 05.03.2008 kl. 07:41
                                  Endret: 05.03.2008 kl. 07:42

– Steinar har vært fantastisk bra. Han er Lillestrøms klart beste kjøp denne vinteren. Vidar Riseth har på langt nær innfridd slik Steinar har gjort.
                                  Det sier journalist Per Kristian Torvik i Romerikes Blad, som har fulgt LSK tett i 21 år.
                                  – Han har vært god i hver eneste treningskamp til nå, og ikke minst vist seg svært målfarlig. Jeg mener LSK har en bedre høyreback i år enn hva Anders Rambekk var i fjor, sier Torvik.

«Hel ved»
                                  LSK-manager Jan Åge Fjørtoft er også tilfreds.
                                  – Vi visste vi hentet «hel ved» i Steinar. Han går foran hva holdninger og innstilling angår, og det var akkurat det vi trengte, sier Fjørtoft til Fædrelandsvennen.
                                  Pedersen selv legger ikke skjul på at fotballhverdagen har fått et kraftig oppsving etter mareritthøsten i fjor, som ikke bare endte med nedrykk, men også med at han ble frosset ut og plassert på tribunen av daværende Start-trener Stig Inge Bjørnebye.
                                  – Jeg har oppnådd akkurat det jeg ønsket med klubbskiftet. Det har gitt meg ny inspirasjon, glød og motivasjon og det ekstra kicket en ny utfordring er i seg selv, sier Pedersen.
                                  Etter at han tok med familien og flyttet østover, har han vunnet den tradisjonsrike Nordlie-testen, spilt sju av åtte treningskamper (suspendert i den siste grunnet rødt kort) og scoret hele fire mål.

Var i dårlig form
                                  – Planen min var hele tiden å være på hugget fra start, slik at jeg gjorde et godt førsteinntrykk. For å klare det måtte jeg trene ekstra hardt i ferien. Jeg var nemlig ikke i god nok form i fjor høst, sier Pederse, og toucher dermed på ny borti det som nok var Starts hovedproblem i fjor.
                                  – Nå er formen meget god, og jeg stortrives, sier Pedersen, som har satt seg ett hovedmål:
                                  – 30. mars skal jeg være på laget.
                                  Fortsetter han i samme spor som til nå, bør det være det være grei skuring

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

RB

KOMMER KANSKJE: Gjelleråsen-gutten John Anders Bjørkøy har vært aktuell for LSK tidligere. I dag avgjør sportslig utvalg på Åråsen om de skal forsøke å hente ham fra plankebyen. FOTO: SCANPIX

Skal, skal ikke?

ÅRÅSEN:
                                    John Anders Bjørkøy er trolig LSKs eneste mulige overgangsmål på det norske markedet denne våren. I dag avgjør Åråsen-klubben om de skal gå for Fredrikstad-spilleren.

Av Morten Svesengen
                                    Publisert 05.03.2008 - 15:31 Oppdatert 05.03.2008 - 15:34

Espen Hoff og Alanzinho har begge stått høyt oppe på LSKs ønskeliste siden i fjor høst. Men de blir neppe LSK-spillere før overgangsvinduet stenger ved utgangen av denne måneden.
                                    En landslagsaktuell John Anders Bjørkøy er trolig det eneste reelle overgangsalternativet i Norge for fjorårets cupmester.
                                    Også Fredrikstad-spilleren har stått på lista over interessante spillere lenge, men Østfold-klubbens stive prislapp på 9 millioner kroner har så langt holdt LSK på avstand.

Nordlie-argumentasjon
                                    Skulderskaden som holder Espen Søgård ute av spill til juni, har aktualisert muligheten for at Bjørkøy fra Gjelleråsen kan bli LSK-spiller.
                                    29-åringen som forlot Skjetten for åtte år siden, kan i likhet med Søgård spille både høyreback og indreløper.
                                    I dagens møte i sportslig utvalg i LSK vil trener Tom Nordlie argumentere for hvorfor LSK nå bør forsøke å hente Bjørkøy til Åråsen.
                                    Spørsmålet er om han klarer å overbevise medlemmene i utvalget om at dette er en riktig investering for LSK.
                                    Uansett er det neppe aktuelt for LSK å betale i nærheten av de 9 millionene som Fredrikstad tidligere har krevd for romerikingen.
                                    RB-sporten vet at fjorårets FFK-kaptein Bjørkøy ikke går så godt overens med trener Anders Grönhagen, og at han gjerne kan tenke seg å forlate plankebyen. Og østfoldingene vil muligens være villig til å gå en del ned på prisen for å kvitte seg med en misfornøyd spiller.

Har penger til kjøp
                                    Men det er langt fra sikkert at dagens møte i sportslig utvalg vil ende med et vedtak om å gå i Bjørkøy-forhandlinger.
                                    Opprinnelig står ikke temaet en gang på dagsordenen.
                                    – I utgangspunktet skal vi diskutere siste halvår av 2008 og 2009 i dag. Men etter at Espen Søgård ble skadet, vil vi selvfølgelig diskutere situasjonen, sier LSK-investor Per Berg.
                                    Og ifølge Berg finnes midler å handle for.
                                    – Hvis vi kan få inn gode spillere, finnes det også penger å handle for. Men vi kommer ikke til å kjøpe stallfyll, sier han.
                                    Berg er heller ikke blant dem som mener at klubben nødvendigvis trenger å kjøpe flere spillere for å stå godt rustet til serieåpningen om 25 dager.
                                    – Det er absolutt ingen krise om vi starter sesongen med de spillerne vi har nå. Vi har en stall med mange gode spillere. Om det er kvalitetsspillere tilgjengelig nå, vil vi selvfølgelig vurdere kjøp. Men primært skal vi diskutere det som skal skje til sommeren og enda lenger fram i tid, sier Berg.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB

IKKE PANIKK: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft mener fortsatt at kvalitet teller foran kvantitet. FOTO: TOM GUSTAVSEN

LSK kjøper ikke i panikk

ÅRÅSEN:
                                      Espen Søgårds skulderskade har ikke brakt panikk inn i LSKs sportslige utvalg. Klubbledelsen avventer med nye spillerkjøp.

Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 05.03.2008 - 17:07 Oppdatert 05.03.2008 - 18:30

– Møtet vi hadde onsdag var konstruktivt og godt. Vi tenker framover og står på det vi har sagt lenge. Vi handler ny spiller om den rette dukker opp. For oss er det kvalitet som gjelder, sier manager Jan Åge Fjørtoft.

– Betyr det at det ikke er aktuelt å kjøpe en spiller før overgangsvinduet stenger 31. mars?

– Nødvendigvis ikke. Men om en ny mann er klar for LSK i løpet av de neste ukene, er det fordi vi har fått napp etter et langsiktig arbeid, ikke fordi Espen Søgård er blitt skadet.

– John Anders Bjørkøy fra Fredrikstad er blitt nevnt som en aktuell mann. Hva sier dere om ham?

– Jeg kan ikke kommentere enkeltspillere.

– Selv om Søgård er ute, er letingen etter en venstre kantspiller første prioritet?

– En kantspiller er punkt 1, gjerne en som kan spille på begge sider. Vi vil gjerne ha typer som kan bekle flere roller.
                                      Noe som er nytt i den offentlige diskusjonen de siste dagene, er at LSK ser på muligheter for å selge.

– I løpet av 2008 skal vi vurder muligheten av å selge en spiller eller to, sier Jan Åge Fjørtoft.

Det gjør ikke spekulasjonene om at Arild Sundgot kan være på vei ut av porten på Åråsen mindre. Om Bjørn Helge Riise skal oppnå sin drøm om å spille i utlandet, aller helst i England, er kanskje 2008 også det rette året.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

Årets dommerklubb

Lillestrøm Sportsklubb ble mandag kåret til årets dommerklubb i Akershus Fotballkrets.
                                        På kretstinget mandag 3.3.08 ble LSK kåret til årets dommerklubb for 2007. LSK har rekruttert flere dommer til dommergjerningen og har hatt mange aktive som har dømt for klubben i aldersbestemte klasser.

Leder i LSK Per Mathisen fikk utmerkelsen på kretstinget av lederen av dommerkomiteen i AFK Per Christensen.

Per Mathisen viser stolt frem beviset på at LSK er kåret til årets dommerklubb i Akershus Fotballkrets.

LSK-leder Per Mathisen og Per Christensen fra Akershus Fotballkrets.

Kommentar

Working...