mars 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Hamar Arbeiderblad

- Vi skal knuse LSK

Pål Strand er lykkelig for overgangen til HamKam, men klarer ikke å legge skjul på bitterheten han føler til LSK-ledelsen. - Det gikk ut over hele familien min det de gjorde, sier 32-åringen.

UTFORDRER: John Anders Rise observer sin nyeste utfordrer til venstrekantplassen, Pål Strand.Foto: Rune Steen Hansen.

BELEK: På flyet ned til Tyrkia i går snakket Pål Strand ut om den tunge tiden i Lillestrøm etter at han har vært en viktig bidragsyter for Lillestrøm i ni år.
    Under intervjuet kommer det klart fram at Pål Strand er glad han slipper å spille mer under Tom Nordlies ledelse

Robotfotball
    - Jeg skjønte det ville bli et problem med Tom som trener. Den type fotballen blir for robotaktig for meg. Som kantspiller er det bestemt at du skal løpe dit og dit hver eneste gang. Det betyr at du løper i bakrom 20 ganger i løpet av en kamp, og så får du ballen kanskje en gang
    - Det passer ikke meg å spille slik, sier 32-åringen fra Raufoss.

- Trente med C-laget
    Etter å ha hatt en sentral rolle i laget på Åråsen i mange år, ble Strand degradert til tribune- og benkesliter i fjor
    Og etter juleferien fikk han beskjeden som gjorde at livet utenfor fotballbanen også forandret seg for trebarnsfaren.
    - Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle være med til La Manga. Og at jeg ikke skulle trene med A-laget mer.
    - En ting er at det gikk ut over det fotballmessige. Det blir for dårlig trening å trene med juniorer for meg. Jeg trente faktisk med C-laget i Lillestrøm en stund.
    - Men det gikk også ut over hele familien min. Dette betydde at jeg måtte trene på kveldstid, og for meg som har tre barn på to, fire og seks år betydde det at jeg ikke fikk fulgt opp barna mine. I tillegg er kona mi gravid. Det var ikke bra at hun måtte ta hånd om alt dette alene, sier Strand.

Fikk støtte
    Niso ble koblet inn i saken. Og de kritiserte LSK for elendig personalpolitikk. De sådde også tvil om de i det hele tatt hadde lov til å degradere en kontraktsfestet spiller på denne måten.
    Også internt i Lillestrøm har saken skapt reaksjoner. LSK-bautaen Frode Kippe kritiserte sin egen klubb for behandlingen av Pål Strand på TV2-nyhetene.
    - Jeg er glad for den støtten jeg har fått. Og det var godt at NISO gikk ut som de gjorde.
    - Hvordan er forholdet ditt til LSK-ledelsen nå?
    - Det er stort sett godt til alle det, men jeg har ikke snakket med noen av hovedpersonene under prosessen.
    - Hvordan blir det å spille mot LSK?
    - Det er noe jeg gleder meg til hvis jeg får sjansen. Da skal vi knuse dem!

Raufoss-kanter?
    - Hva tror du om HamKam i år?
    - Det er spennende lag som jeg tror vil gjøre det godt. Jeg er alltid optimistisk i forhold til det laget jeg spiller på, sier Strand.
    Som ikke legger skjul på at han føler seg lettere på alle måter nå:
    - Jeg var utrolig sliten da det endelig ble klart seint onsdag kveld, men det er en lettelse. Nå ser jeg fram til å komme i gang med fotballtreningen igjen. Jeg har nok litt å ta igjen, sier 32-åringen.
    En Pål Strand i form vil utvilsomt være en sterk utfordrer til begge kantrollene og venstrebacken.
    Det betyr at HamKam kan stille med en Raufoss-gutt på begge kantene i år.
    - He, he, ja pappa har trent Adem Güven på Raufoss. Han er talentutvikler der. Det er ingen tvil om at Adem er en god spiller, sier Pål Strand.
    Så får vi se om han selv kan leve opp til det LSK-fansen har sunget:
    «Pål Strand - supermann».

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

RB

HAR LÆRT: LSK-formann Per Mathisen forteller at klubben vil være mer nøye neste gang de skal "kvitte seg" med spillere.FOTO: TOM GUSTAVSEN

Millionsmell som lærepenge

ÅRÅSEN:
      LSK hadde håpet å tjene penger på salg av Pål Strand og Dan Anton Johansen. Isteden har klubben betalt spillere godt over én million for å dra.

Av Morten Svesengen
      Publisert 14.03.2008 - 06:31 Oppdatert 14.03.2008 - 07:20

Dan Anton Johansen godtok å forlate Åråsen for en sjekk på rundt 800.000 kroner. I går ble det klart at Pål Strand forsvinner gratis fra Åråsen til Ham-Kam – også han fikk med seg noen hundretusener i lommeboka på veien ut.
      Til sammen betyr det at LSK har vært nødt til å betale godt over én million kroner for å bli kvitt spillere som allerede etter cupfinalen i november fikk beskjed om at de kunne se seg om etter ny klubb.
      LSK ga ikke spillerne beskjed om at de kunne forlate klubben gratis. De mente åpenbart at spillerne ville bli solgt til klubber som ville betale.

– Mer nøye neste gang
      De klubbene dukket aldri opp, og med fasit i hånd er det lett å konkludere med at LSK vurderte feil – og at det har gitt klubben en smell på en drøy million.
      Med seg på kjøpet har klubben fått negativ publisitet, og LSK-formannen innrømmer nå at han gjerne skulle vært den foruten.
      – Nå er vi mest glad for at det har løst seg for Pål, slik at han kan fortsette karrieren i en toppklubb. Vi verken mente eller tenkte at saken skulle utvikle seg som den gjorde. Det var absolutt ikke planen, sier Per Mathisen.

– Hva var det som gikk galt?
      Vi mente at vi hadde en vare å selge som vi trodde markedet ville betale for. Selvfølgelig ser vi nå at det ikke helt stemte, men vi mener ikke nødvendigvis at bare vi gjorde feil. Etter vår mening har kanskje ikke markedet helt gjort jobben sin heller. Pål og Dan Anton er to gode spillere, og selv om de ikke var gode nok for oss, burde de vært attraktive for andre, mener Mathisen.
      – Hva ville dere gjort annerledes i november når du ser resultatet?
      – Vi ville ikke vurdert spillerne og deres verdi annerledes. Men vi ville nok vært tydeligere på de signalene vi ga, og i tillegg ville vi jobbet grundigere med saken for å selge dem, sier LSK-formannen.
      – Hva har dere lært til neste gang?
      – Vil ikke gå i detalj på hva vi vil gjøre annerledes, men vi kommer til å ta med oss en del av det som har skjedd. Vi ser at vi må være mer nøye i det vi gjør, innrømmer Mathisen.

Enig natt til torsdag
      Pål Strand og LSK har vært enig om et mulig sluttvederlag en stund, men forutsetningen for at Strand skulle forlate Åråsen var at han først fikk en kontrakt han var fornøyd med i en annen klubb.
      Natt til torsdag ble Strand enig med Ham-Kam om en toårskontrakt, og da var konflikten mellom totningen og LSK over.
      – Jeg er lettet over at det endelig ble en løsning. Bare så synd at det skulle ta så lang tid. Det har vært en veldig frustrerende periode, og etter min mening kunne dette vært løst på en annen måte, sier Pål Strand.
      Allerede i går reiste han til Tyrkia på treningsleir med Ham-Kam for å gjøre unna de siste forberedelsene til seriestarten om drøyt tok uker.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

TV2 Sport

-Jeg var lønnsadelen

Ståle Solbakken hadde fantasilønn da han var i Lillestrøm.
        FC København-treneren kommer med uttalelsene i programserien Nærbildet, som sendes på TV 2 SPORT førstkommende mandag klokken 21.30.

Fantasilønn
        Solbakken (40) forteller at han presset Lillestrøm til å gi ham en lønn som norske spillere bare kunne fantasere om på 1990-tallet.
        - Jeg var lønnsadelen, smiler han.
        Han hadde fått en kjempetilbud fra Queens Park Rangers som han vurderte seriøst. Derfor gikk han tilbake til LSK-ledelsen og fortalte hvor landet lå.
        - Jeg hadde akkurat fått en sønn og hadde fortsatt studielån. Jeg sa jeg var nødt til å takke ja, selv om det stred mot mitt fotballhjerte. Det var sikkert ikke gunstig rent utviklingsmessig, men det var så mye penger. Og så ga de meg et tilbud som ingen norsk fotballspiller hadde vært i nærheten av på den tiden, forteller han.

Strandli takket nei
        - Hvor mye snakker vi om?
        - Jeg tror ikke det er noen hemmelighet. Jeg tror mange snakker om det i Lillestrøm. Jeg fikk 2,3 millioner kroner i årslønn i 1997. Jeg tror Frank Strandli fikk tilbud om det samme. Han sa nei og dro til Panathinaikos. Jeg sa ja. Det gikk litt feil med økonomien i Lillestrøm, så jeg ble solgt ti måneder senere, ler Solbakken.

PS! Hele intervjuet, der Solbakken også forteller om hvor langt han var unna å bli landslagstrener, kan du se på TV 2 SPORT mandag.

Ståle Solbakken hadde fantasilønn da han var i Lillestrøm.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Oppland Arbeiderblad

15-årig totning klar for LSK.

Guttedrømmen i oppfyllelse

For Steffen Hjelmtvedt (15) gikk guttedrømmen i oppfyllelse i går kveld. Da signerte han en proffkontrakt med selveste Lillestrøm.

Av Line Ramsrud
          Publisert 14.03.2008 - 05:58

(Foto LINE RAMSRUD) Steffen Hjelmtvedt skrev i går under en proffkontrakt med Lillestrøm. Frank Grønlund var fornøyd med signeringen av det unge talentet.

Klubben har fulgt fotballtalentet et par år og valgte nå altså å tilby G16-spilleren kontrakt.
          - Det er en standard proffkontrakt. Reglene er endret og det betyr at vi kan signere spillere helt ned til 15 år, forklarer Frank Grønlund i LSK.

Må søke «disp»
          Men selv om kontrakten er helt lovlig må Lillestrøm søke NAV i Oppland om arbeidstillatelse siden Hjelmtvedt ikke har fylt 16 år.
          - Selv om reglene i norsk fotball er endret har ikke arbeidsmiljøloven forandret seg. I det øyeblikket vi skriver en kontrakt forplikter vi oss til å honorere eller lønne spilleren. Siden han ikke har fylt 16 år må vi søke om arbeidstillatelse, selv om Steffen ikke vil begynne treningen med oss før 1. august, forklarer Grønlund.
          - Det er med andre ord ingen fare for en ny «Mikel-sak», forsikrer LSK-representanten

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

SPILLER: Fra fødestua og rett til førstelagskamp på Arild Sundgot. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Fra fødestua til førstelaget

ÅRÅSEN:
            Mens Arild Sundgot ble far til en datter på Ahus onsdag, gikk ryktene om at spissen var i Molde for å forhandle om kontrakt.

Følg Molde–LSK Live her fra 17.45!

Av Morten Svesengen
            Publisert 14.03.2008 - 15:24 Oppdatert 14.03.2008 - 15:26

I kveld spiller spissen fra start på LSKs førstelag – mot Molde.
            Ryktene om en Molde-overgang tar han med knusende ro.
            – Dette har jeg ikke tenkt på siden LSK ga klar beskjed om at jeg ikke var til salgs. Jeg konsentrerer meg om å spille meg inn på laget i LSK, sier Sundgot.
            I Olivier Occeans skadefravær (lyskeskade) får han i dag sjansen fra start mot nettopp Molde i kampen på Aker stadion. Den har han tenkt å gripe.
            – Jeg gleder meg til å spille hvis jeg får sjansen.
            Og den kommer han til å få. Formasjonstreningen i LSK-hallen i går tyder på denne startoppstillingen mot Molde klokka 17.45:

Otto Fredrikson – Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – John Anders Bjørkøy, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.
            • Ifølge LSK-trener Tom Nordlie skal Midttun Lie spille én omgang i sitt comeback. Martin Husár overtar etter planen på venstrebacken i andre omgang.
            http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3412669.ece
            Last edited by RSP; 14.03.2008, 16:10.

Kommentar

• forzakanaris
              Medlem
              Møteplager
              • Feb 2007
              • 92

Legges ut under tvil, mye av det samme som tidligere innlegg her (moderator kan fjerne hvis ønskelig):

Fjørtoft krevde først to millioner kroner fra Ham-Kam, da Strand ville stikke i november.

DYR ARBEIDSKONFLIKT: I dag hevder Pål Strand (i midten) at LSK krevde to millioner kroner for ham for bare fire måneder siden. I går fikk han både sluttpakke og gikk gratis til Ham-Kam.
              Foto: Dagbladet / Daniel Sannum Lauten
              LSK taper millioner på Strand-krangel

Fjørtoft krevde først to millioner kroner fra Ham-Kam, da Strand ville stikke i november.

GORM S. ANDRESEN
              gan@dagbladet.no

(Dagbladet.no): I går gikk Pål Strand gratis til Ham-Kam. Det bekreftet LSK-styreleder Per Mathisen overfor Dagbladet.no.
              I november fikk 32-åringen en prislapp på hele to millioner kroner, da midtbanespilleren ville til nettopp hamarklubben.
              - Etter cupfinalen mot Haugesund spurte jeg om å få gå gratis til HamKam, men jeg fikk beskjed fra Jan Åge Fjørtoft om at prisen for Ham-Kam var to millioner kroner. Det var jo helt hinsides og ikke aktuelt, sier Strand til Hamar Arbeiderblad.
              LSK trodde på salgsinntekter
              I februar ble lysluggen degradert fra A-laget til LSK, noe fagforeningen NISO reagerte sterkt på. Da saken ble løst i går gikk ikke bare Strand vederlagsfritt fra Åråsen.
              LSK punget ut for at veteranen skulle forsvinne.
              - Lillestrøm har tapt en del penger på dette, men det synes jeg er helt greit, sier Strand og bekrefter at hans sluttpakke innebærer at han selv ikke har tapt ei krone på konflikten
              LSK-styreleder Mathisen sier til Romerikes Blad i dag at løsningen med å betale ut både Strand og Dan Anton Johansen (28) slett ikke var del av planen da duoen ble sparket ned til rekruttlaget.
              Klubben håpet på å få betalt for spillerne.
              - Vi mente at vi hadde en vare å selge som vi trodde markedet ville betale for. Selvfølgelig ser vi nå at det ikke helt stemte, men vi mener ikke nødvendigvis at bare vi gjorde feil. Etter vår mening har kanskje ikke markedet helt gjort jobben sin heller. Pål og Dan Anton er to gode spillere, og selv om de ikke var gode nok for oss, burde de vært attraktive for andre, sier Mathisen til avisa.
              Danske fikk 800 000
              Danske Johansen (28) skal ha fått 800 000 kroner for å forlate LSK, Strand fikk hundretusener. Det gir LSK noe å tygge på for framtida.
              - Vil ikke gå i detalj på hva vi vil gjøre annerledes, men vi kommer til å ta med oss en del av det som har skjedd. Vi ser at vi må være mer nøye i det vi gjør, sier Mathisen til Romerikes Blad.
              -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

Kommentar

• fugla4ever
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2005
                • 212

IKKE SÅ FORNØYD: Tom Nordlie var glad for seier, men ikke like fornøyd med spillet. FOTO: SCANPIX
                – Ikke noe hurra

MOLDE:
                Tom Nordlie strålte ikke etter 1-0-seieren over Molde.
                Av Espen Solbakken | Espen Bolstad
                Publisert 14.03.2008 - 20:07 Oppdatert 14.03.2008 - 20:17
                Tips en venn om denne saken
                Skriv ut denne siden

Fakta
                TRENINGSKAMP
                • <LI class="apiFact apiFact0">Molde – Lillestrøm 0-1 (0-1) <LI class="apiFact apiFact1">Aker stadion. <LI class="apiFact apiFact2">Mål: 0-1 Bjørn Helge Riise (38). <LI class="apiFact apiFact3">Gult kort: Martin Husàr og John Anders Bjørkøy, LSK. <LI class="apiFact apiFact4">Dommer: Per Ivar Staberg, Harstad. <LI class="apiFact apiFact5">Tilskuere: 1.000.
                • LSK (4-3-3): Otto Fredriksson – Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Martin Husàr – John Anders Bjørkøy, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Bjørn Helge Riise (Tore Andreas Gundersen i 23 min.), Arild Sundgot (Ciise Abshir i 6 min.), Magnus Myklebust (Karim Essediri i 58 min.)

Les også

Molde var klart bedre enn LSK, spesielt de første 25 minuttene. Med normal uttelling burde Molde ledet med minst to mål før LSK scoret.
                Mot spillets gang scoret Bjørn Helge Riise mål på et innlegge fra Karim Essediri i den 38. minutt..
                – Vi var ikke med i det hele tatt fra start. Jeg måtte vekke spillerne og vi hadde flaks som ikke lå under etter de første 20 minuttene. Vi kom oss i 2. omgang, men det var ikke noe hurra, det heller, sier LSK-trener Tom Nordlie.

REFERAT: Vi fullgte kampen live her!

Vinterens andre seier

For første gang på to måneder vant LSK en kamp. Da var det Ham-Kam som tapte 0-4 i LSK-hallen.
                – Det er alltid viktig å vinne kamper så tett mot seriestart, samtidig er jeg fornøyd med at laget holder nullen, sier Nordlie.
                Og fortsetter:
                – Men fotballen er snål. Tidligere i vinter har vi sluppet inn mål da det andre laget har hatt to-tre sjanser. I dag hadde vi åtte-ni sjanser imot og slapp ikke inn ett eneste mål.

LES OGSÅ: To kamper igjen til seriestart - her LSK-programmet!

Molde kvikkest

Det mest åpenbare med treningskampen fredag kveld var at Molde-spillerne hadde mer sprut i beina enn kanarifuglene. De var kvikkere og vant dueller over hele banen.
                – Jeg er ikke bekymra for det. Det vil løsne når vi slipper opp på treninga, og det skjer på Marbella til uka, sier Tom Nordlie.
                PS!: Magnus Myklebust forlot banen etter 32 minutter med skade i vristen. Alvorlighetsgraden er ennå uklar.

LES OGSÅ: Slik spilles Tippeligaen 2008

Kommentar

• vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

Arild; jeg blir

- Jeg blir i LSK

Arild Sundgot sier til TV 2 Sporten at han ikke er aktuell for en overgang til Molde. Fredagens treningskamp mellom de to lagene endte med LSK-seier. Se målet her.
                  Molde er på jakt etter en klassespiss før overgangsvinduet stenger, mens Lillestrøm trenger penger for å finansiere kjøpet av John Anders Bjørkøy.
                  Molde har fått tillatelse til å snakke med Sundgot om en overgang. Etter det TV 2 Sporten erfarer vil prisen LSK har satt på spissen være mellom fem og seks millioner kroner.
                  Ingen forhandlinger ennå
                  På grunn av at Sundgot ble pappa på ny denne uken, har ikke Molde begynt noen forhandlinger ennå.
                  - Det kommer heller ikke til å skje noe i kveld, sier Molde-direktør Tarje Nordstrand Jacobsen til TV 2 Sporten.
                  Nå ser det uansett ikke ut til at det blir behov for forhandlinger. Like etter at han ble tatt av banen i kveldens treningskamp, sa Sundgot til TV 2 Sporten at han ikke vil bli solgt til Molde.
                  - Jeg har det veldig bra i Lillestrøm og er akkurat blitt far. Jeg vil ikke bli solgt, sier Sundgot.
                  Nyinnkjøpte Bjørkøy gjorde sin debut for Lillestrøm i kveldens treningskamp.
                  Riise sikret seier
                  I den TV 2 Sumo-sendte treningskampen ble det bare en scoring. Den sto Bjørn Helge Riise for i det 38. minutt.
                  Essediri kom seg til et innlegg fra venstrekanten. Riise sniker seg frem ved den venstre stolpen og header ballen inn. Svakt forsvarsspill av Molde.

Arild Sundgot sier til TV 2 Sporten at han ikke er aktuell for en overgang til Molde. Fredagens treningskamp mellom de to lagene endte med LSK-seier. Se målet her.

Kommentar

• Eriksve
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 885

Sundgot vil ikke til Molde

Riise scoret da LSK slo MFK.

(Dagbladet.no) Molde - Lillestrøm 0-1. Arild Sundgot spilte alle LSKs kamper forrige sesong og ingen kanarifugler har scoret flere mål enn ham gjennom tidene.

Likevel har spissen blitt koblet til andre klubber i vinter.

Molde har vært interessert i å sikre seg underskriften hans, men selv sier Sundgot at han ikke vil bort fra Åråsen.
                    - Jeg har det veldig bra i Lillestrøm og er akkurat blitt far. Jeg vil ikke bli solgt, sier han til TV 2.

Riise-mål
                    I kveld spilte Lillestrøm borte mot laget som har siklet etter ham, uten at den rutinerte spissen lot seg påvirke av det.
                    - Dette har jeg ikke tenkt på etter at LSK ga klar beskjed om at jeg ikke er til salgs, sier han til Romerikes Blad.
                    Molde har likevel fått tillatelse til å snakke med Sundgot om en overgang, men siden han nylig ble far har ikke dette skjedd ennå. Og med Sundgots uttalelser om at han ikke vil bort fra LSK, er det vel tvilsomt om det blir noen forhandlinger også.
                    Bjørn Helge Riise scoret kampens eneste mål mot nyopprykkede Molde på Aker Stadion, da han headet et innlegg fra Karim Essediri i nettet sju minutter før pause.

Myklebust skadd
                    De gulsorte sleit i starten, men hevet seg flere hakk utover i kampen.

- De første 25 minuttene var vi veldig svake. Molde skapte mye, og forklaringen er at vi selv spilte uklokt. Bjørn Helge er nettopp tilbake etter skade og har en del å gå på. Det har flere andre også, men det er positivt å se at vi har flere unge spillere som viser seg fram, sier LSK-trener Tom Nordlie til Romsdals Budstikkes nettutgave.

Molde skapte mye, men klarte ikke omsette sjansene i scoringer. Nordlie sier det er viktig å vinne kamper nå som seriestarten nærmer seg, og han er fornøyd med at de holdt nullen.

- Men fotballen er snål. Tidligere i vinter har vi sluppet inn mål da det andre laget har hatt to-tre sjanser. I dag hadde vi åtte-ni sjanser imot og slapp ikke inn ett eneste mål, sier han til rb.no.

Det er et skår i seiersgleden til Lillestrøm at Magnus Myklebust ble skadd i 1. omgang. Angrepsspilleren skadet seg nemlig så alvorlig at han ble fraktet til Molde sykehus for å ta røntgen, skriver ANB.

Kommentar

• Mynten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 484

Endelig vant Lillestrøm igjen.

MOLDE - LILLESTRØM 0-1: Bjørn Helge Riise fikk æren av å bli matchvinner da Molde og Lillestrøm møttes til dyst fredag kveld.
                      38 minutter ut i kampen klarte Karim Essediri å komme til et innlegg fra venstrekanten. Riise snek seg fram ved venstre stolpe og kunne enkelt heade ballen i mål.

Trippelsjanse
                      Men det var Molde som startet best og allerede etter to minutter burde de ledet, etter en trippelsjanse. Første gang gikk ballen i stolpen, deretter i tverrliggeren og til slutt fikk LSK reddet på streken. Men den gode starten motiverte moldenserne, som satte i gang et offensivt press mot LSK, uten at de klarte å score flere mål av den grunn.
                      Utover i omgangen, som etter dramaet i starten av kampen var preget av å være sjansefattig, kom LSK mer med i kampen, og det var de som sto med ledelse til pause.

Sjansefattig
                      Andreomgang bød på omtrent det samme som store deler av førsteomgangen, nemlig så godt som ingen målsjanser til noen av lagene.
                      Til tross for at Molde utover i omgangen tok mer og mer over spillet og presset framover klarte de ikke å skape mer enn én fattig sjanse.
                      Dermed endte kampen i Lillestrøms favør. Det betyr at Lillestrøm kan inkassere sin første seier siden Molde-utklassingen 18.januar.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

VELTER OVERGANG: Arild Sundgot vil ikke bytte bort LSK og flytte til Molde for å bli lagkamerat med Thomas Holm (t.v.) ALLE FOTO: RICHARD BREVIK, DIGITALSPORT

Sundgot har siste ord: NEI!

Klubbene blir enige – spilleren vil bli

MOLDE:
                        (Molde – LSK 0-1). Klubbene nærmer seg enighet om overgangssum, men Arild Sundgot selv ønsker ikke å flytte på seg. – Jeg har siste ordet, insisterer spissen som ble pappa for tre dager siden.

Av Espen Solbakken
                        Publisert 15.03.2008 - 06:30

UFORTJENT SEIER: Bjørn Helge Riise (nr. 10) omfavnes av Arild Sundgot og pasningslegger Karim Essediri etter kampens eneste mål.

Dermed blir trolig tidenes toppscorer på Åråsen i LSK også i 2008, hans 12. sesong i klubben. Etter det RB-sporten kjenner til om forhandlingsklimaet mellom Molde og LSK, så nærmer de seg enighet etter god dialog de siste dagene. Trolig ligger totalsummen på cirka sju millioner kroner.
                        Men det er alltid tre parter som må være happy, og i denne saken er Sundgot mest fornøyd med å bli på Åråsen.
                        – Jeg ønsker å bli. Min ambisjon er som alltid å spille for LSK og score flere mål for klubben, sa Sundgot i går kveld og nærmest slo fast at han nå utelukker en overgang.
                        – Hva hvis klubbene kommer til deg og sier de er enige?
                        – Det er jeg som har siste ordet, ettersom jeg har kontrakt her i tre år til. Jeg har aldri vurdert Molde, for jeg har aldri hørt noe konkret – bortsett fra at jeg har snakket med Per Magne Misund. Det er bare LSK som gjelder for meg, og jeg blir ikke Molde-spiller, gjentok Sundgot.

Ingen forhandling
                        – Spiller det noen rolle for valget at du nylig ble far for første gang?
                        – Nei, nei. Det er bare kjekt det og har ingenting med dette å gjøre. Jeg stortrives i LSK, har alltid gjort det og vil fortsette her. Konkurransen er tøff, men Molde får gjerne ringe, sa Sundgot og etterlot seg dermed til slutt likevel en ørliten åpning i det han forlot Aker Stadion fredag kveld.
                        Ettersom LSK ankom rosenes by først fredag ettermiddag og reiste hjem umiddelbart etter kampen, var det ikke åpning for noen diskusjoner mellom Molde og Sundgot i går. Overgangsføljetongen er uansett et ikke-tema for Tom Nordlie. Treneren vil gjerne beholde spissen.
                        Og han fikk et nytt bevis på hvor sårbar angrepsrekka er da Magnus Myklebust satt på røntgenavdelingen (ikke brudd), i stedet for Aker Stadion i 2. omgang.
                        – For klubben er det et spørsmål om pris, og det er ikke noe nytt i at Molde får snakke med Arild. Det har de kunnet gjort hele tida, men etter hva jeg tror så ønsker Arild å bli.

Nærmer seg
                        I går kunne Nordlie stille et lag med spillere i kjente roller hele veien. Man vet aldri sikkert før dagen kommer hva som er et serielag, men det nærmer seg i hvert fall, i den forstand at alle 11 spillerne fredag var satt opp i den posisjonen de er best i.
                        På bakgrunn av det var treningskampen mot Molde en gedigen underprestasjon fra LSKs side, spesielt før pause. Molde kjørte over kanarifuglene fra start og produserte flere kjempesjanser. De burde ledet minimum 2-0 da Bjørn Helge Riise – mot spillets gang – stusset inn et innlegg fra innbytter Karim Essediri i det 38. minutt.
                        – Dritflaks at vi ledet, for de rundspilte oss virkelig. Vi mangler totalt sprut, og det må løsne snart ellers så klikker det for meg, sa en sliten og tung Riise etter kampen.
                        Også Nordlie var skuffet over det han så – selv om laget hans vant sin første treningskamp siden Ham-Kam (4-0) den 18. januar og holdt nullen for kun andre gang i vinter.
                        – Vi hadde flaks i starten, men fikk justert oss inn og 2. omgang var grei. Folk er tunge i beina, men nå skal vi slippe opp litt på treningen på Marbella, så den biten er jeg ikke bekymret for, sa Nordlie som virkelig måtte vekke spillerne.

Overkjørsel
                        Allerede i det første minuttet hadde Molde en firedobbel målsjanse, med redninger på streken og tverrliggertreff som resultat. Selv om vi kun teller den som én målsjanse i statistikken, kom Molde opp i fem totalt bare før pause. LSK hadde to – og scoret på en.
                        Det var jevnere i 2. omgang, men også da hadde Molde tre feite tilbud som de sløste bort. Ikke vanskelig å skjønne da at Otto Fredrikson var beste LSK-spiller, med margin. Steinar Pedersen var ok, Frode Kippe grei og Khaled Mouelhi brukbar – de andre spillerne leverte under pari.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Romsdals Budstikke

Sundgot til Romsdals Budstikke:
                          – Jeg kan ikke tenke meg å skifte klubb, jeg vil ta en plass på laget, score mål og være en viktig mann for Lillestrøm. Så det blir ikke noe av en overgang til Molde, sa Sundgot til Romsdals Budstikke.
                          – Vil du vurdere saken på ny hvis klubbene skulle komme til deg og være enige om en overgangssum?
                          – Nei, det vil ikke forandre situasjonen for min del. Jeg har kontrakt i tre år til, så det er jeg som har siste ord. Jeg blir Lillestrøm-spiller også i 2008, for tolvte sesong på rad, smilte Sundgot.
                          Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

TV2 Sport

Kan miste seriestarten

Skaden til Lillestrøms Magnus Myklebust må undersøkes nærmere.
                            Angriperen fikk en smell i høyre vrist i møtet med Molde fredag. Dagens røntgen-bilder ga ingen klare svar.
                            En MR-undersøkelse i morgen vil vise om Myklebust har et brudd i foten, får TV 2 Sporten opplyst.
                            I verste fall er LSK-spilleren ute i tre uker - i beste fall rekker han serieåpningen mot Tromsø 30. mars.

Se video fra Molde-Lillestrøm under:

Skaden til Lillestrøms Magnus Myklebust må undersøkes nærmere. Se eksklusive bilder av taklingen her!

Kommentar

• morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

RB (under tvil)

TOMANNSKØ: Maiken Sacchetti og Iren Arnesen er skuffet over den nye lyseblå bortedrakta, men er desperate etter å få årets hjemmedrakt. MMS-FOTO: RUNE BERNHUS
                              14 timer i kø for LSK-drakt

LILLESTRØM:
                              – Jeg har fått høre av familie og venner at jeg er sinnssyk, innrømmer Iren Arnesen.
                              Publisert 15.03.2008 - 21:38 Oppdatert 15.03.2008 - 21:47
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden

Utenfor billettluka på Åråsen stadion har to jenter pakket seg inn i ullundertøy, boblejakker, dyner og soveposer. Om åtte timer åpner billettsalget til første hjemmekamp mot Tromsø 30. mars.
                              De tre første i køen er lovet årets LSK-drakt. Gratis.
                              Det er natt til lørdag. Klokka er 02.00 og gradestokken har krøpet på minussiden.
                              Og det er da innrømmelsen kommer.
                              – Jeg har fått høre av familie og venner at jeg er sinnssyk, gliser Iren Arnesen (23).

Ute etter drakta

Hun var først i køen. Allerede klokka 19.30 slo hun leir utenfor stadion.
                              En halvtime senere ankom Maiken Sacchetti (20).
                              – Hva i all verden er det dere driver med?
                              – Vi skal ha drakta. Egentlig har vi sesongkort begge to, men kjøper billett til noen venninner, kun for å få drakta, forklarer Sacchetti.
                              – Jaha?
                              – Den nye bortedrakta skuffet meg, men hjemmedrakta har ålreit design. Problemet er jo at jeg faen ikke har råd til den.
                              – OK?
                              – Jeg bodde i Aalesund i høst. Da flydde jeg hjem til hver eneste kamp. Ei venninne beskriver meg som det mest unormale menneske hun vet om, flirer hun.

Køtradisjon

Og selv om jenta med det italienskklingende etternavnet er LSK-gal, er ikke Arnesen noe annerledes.
                              – Jeg gjorde det samme i fjor, og man må jo holde på tradisjonen, mener hun.
                              De kjente hverandre ikke fra før, men i den noe stusslige tomannskøen regner begge med å finne felles interesser i løpet av den iskalde natta.
                              For å få nok varme har Sacchetti satset på te med en ingrediens som varmer ekstra godt.
                              – Men det trenger du ikke nevne. Da kan du heller skrive at jeg har med en ekstra dyne. Den var til en kamerat, men han dukket aldri opp, sier hun lettere indignert.
                              Arnesen har satset på en solseng.
                              – Men det var dumt, for den kollapser hele tida, forteller Arnesen, mens Sacchetti skratter for seg selv.
                              Begge hadde hørt om at flere fra Kanari-Fansen skulle overnatte i køen.
                              – Ja, jeg lurer på når resten av køen kommer. Vi trengte vel kanskje ikke å gjøre dette likevel, erkjenner en etterpåklok Sacchetti.
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Romsdals Budstikke

PS: Arild Sundgot sa i helga endelig nei til en overgang fra Lillestrøm til Molde. MFK-ledelsen jobber videre med andre aktuelle forsterkninger.
                                Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

SKADET: Røntgenbilder viser at Magnus Myklebust har et gammelt brudd i foten. Likevel ser det ut til at trener Tom Nordlie kan bruke vingen i første seriekamp. FOTO: DIGITALSPORT

Oppdaget gammelt brudd

Sannsynligvis klar til seriestart.

Av Espen Solbakken
                                  Publisert 17.03.2008 - 08:53 Oppdatert 17.03.2008 - 09:21

Magnus Myklebust fryktet at skaden han fikk i treningskampen mot Molde fredag kveld var et brudd i ankelregionen.
                                  Men alt man kunne oppdage på røntgenbildene tatt i helga, var et gammelt brudd Magnus ikke visste om selv en gang.
                                  – Bruddet de oppdaget på bildene var ikke «ferskt» nok til at det kunne skjedd fredag. Men det rare er at jeg ikke kan huske noen skade i karrieren som kan ha forårsaket det. Muligens kanskje et overtråkk for to år siden, men det var jo på andre sida, sier en undrende Myklebust.
                                  Sannsynligvis skyldes de store smertene denne gang at smellen mot Molde kom på nøyaktig samme plass som det gamle bruddet.
                                  Uansett er et gammelt brudd bedre nytt enn et ferskt. For i ettermiddag lander Myklebust i Spania med resten av LSK-troppen for å gjøre unna den siste finpussen på Marbella.
                                  – Jeg satser på å trene så snart som mulig og håper at dette ikke skal sette meg utenfor altfor lenge, sier Myklebust, som har gjennomgått tre røntgenseanser i løpet av helga – først i Molde fredag, så på Ahus lørdag og deretter MR-røntgen i Oslo i går.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

RB-kommentar

IKKE I SLAG: Simen Brenne er en av LSK-spillerne som har mye å gå på fram mot seriestart. FOTO: RICHARD BREVIK

Ikke funnet gullformen

ÅRÅSEN:
                                    Nøyaktig to uker før seriestart har LSK en kjempejobb å gjøre før den kan framstå som klubben selv ønsker; en gullkandidat.

Av Espen Solbakken
                                    Publisert 17.03.2008 - 09:21 Oppdatert 17.03.2008 - 09:51

Arbeidet skal gjøres på Marbella (avreise mandag), og kanskje bør trener Tom Nordlie legge inn et par dager som ligner mer på turistenes Spania-hverdag.
                                    For de blytunge LSK-beina som var i Molde fredag så rett og slett ut som de trengte en ferie.

Skiftende vinter
                                    Lillestrøms seier var definitivt av det svært ufortjente slaget, og det var kun lagets andre vinst i en svært varierende fotballvinter.
                                    Nå begynner det å haste for Nordlie å finne både diagnose og kur før serien starter.
                                    Før kampen fredag var han fornøyd med at samtlige 11 i førsteoppstillingen omsider spilte i sine vante roller. Etterpå var det mer rynkebryn igjen.
                                    Lite stemte, guttene hans var ikke i slag.
                                    Pål Steffen Andresen hadde en katastrofe av en førsteomgang, mens sideback Martin Husàr fremdeles har en vei å gå før jeg stoler på ham. På midtbanen var Simen Brenne omtrent som i fjor vår, det vil si mye svakere enn i fjor høst. Og på topp ble Bjørn Helge Riise direkte løpt fra av Øyvind Gjerde (reverveback i LSK for 11 år siden).
                                    Både John Anders Bjørkøy og Arild Sundgot virket trege, og egentlig spilte kun Frode Kippe, Otto Fredrikson og Khaled Mouelhi en noenlunde godkjent match.

Kun fysisk?
                                    For LSK er det å håpe at alt kan tilskrives mangelen på sprut og overskudd. All den tid forrige ukes test viste strålende resultater (syntes ikke i Molde), bør den fysiske formen være bra.
                                    Det så bare ikke slik ut fredag kveld.
                                    Det gjenstår å gjenfinne spillemønsteret og hurtigheten – ingen av delene var med i bagasjen til Molde. Det var rett og slett Moldes utrolige udyktighet foran mål som reddet kanarifuglene, og definitivt ikke LSKs defensive styrke.
                                    LSK har denne vinteren utvidet spillerstallen sin gjennom å signere fire nye spillere. Samt at typer som Tore Andreas Gundersen og Martin Husàr nærmest er som nye gutter å regne, ettersom de har vist stor framgang i skadefri tilstand.
                                    Derfor bør man også evne å takle en skadeliste av viss størrelse.

Irriterende
                                    Det er likevel irriterende for Tom Nordlie at han ikke én eneste gang i vinter har fått spille med fullt lag.
                                    Parallelt med de tre langtidstilfellene Espen Søgård, Marius Johnsen og Markus Kiesenebner, dukker det stadig opp nye skader av mindre alvorlig karakter.
                                    Olivier Occean sliter med lysken og var ikke med til Molde, mens Jon Midttun Lie har spilt 35 minutter med a-lagsfotball i løpet av en hel vinter. Fredag fikk Magnus Myklebust en smell (neppe alvorlig) – alt dette gnager selvsagt Nordlie.
                                    Treneren har likevel mer enn nok med dem som er på banen for øyeblikket.
                                    En sydentur har gjort underverker for mennesker før. Det er liten tvil om at LSK har en stor jobb å gjøre, før de kan regne med en plass i solen når Tippeligaen begynner.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Brann-LSK hovedkamp på TV2 søn. 27. april

NFF, NTF og TV2 har plukket ut følgende kamper fra Tippeligaen i 5. serierunde for visning på TV 2, TV 2 SPORT og TV 2 Zebra:

Søndag 27/4
                                      20:00 Brann-Lillestrøm TV2

Kommentar

• Harvest
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 855

Dyrere cupgull

BENGALSKE LYS: Kanarifansen markerte cupgullet med å tenne bengalske lys og røykla den ene kortsiden på Ullevaal. (Foto: Digitalsport)

Lillestrøm får 40.000 i bot etter fansen oppførsel under cupfinalen.

Av: Anders Ruud
                                        Publisert: 17.03.2008 kl. 15:45

Mens Lillestrøm jublet for cupgullet tente Kanarifansen bengalske lys på Ullevaal. Det straffes Lillestrøm nå for.

I en pressemelding opplyser Doms- og sanksjonsutvalget i NFF at Lillestrøm får en bot på 40 000 kroner for tilhengernes bruk av pyroteknikk under cupfinalen 2007. I tillegg bemerkes det fra utvalget at LSK ødela flere stoler under feiringen.

Utvalget var enstemmig i bøteleggingen.

Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• A-net
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2006
                                          • 447

fxt.no

Flaut av NFF
                                          FYR OG FLAMME: Slik så det ut da LSK-fansen feiret cupfinaleseieren over Haugesund. Foto: Paul Weaver ( TV 2 Interaktiv )

Doms- og sanksjonsutvalget i Norges fotballforbund bøtelegger Lillestrøm på grunn av bruk av pyroteknikk under cupfinalen.

Lillestrøm har blitt ilagt 40.000 kroner i bot etter at supporterne brukte pyroteknikk og ødela 80 seter på Ullevaal stadion etter cupfinalen 11. november i fjor.
                                          - Utvalget har i skjerpende retning lagt vekt på omfanget av bruken av pyroteknikk, samt at det er utført betydelig hærverk på tribunen. Et enstemmig utvalg ilegger Lillestrøm SK en bot på 40.000 kroner, heter det i en pressemelding fra NFF.
                                          Ingen egenbot
                                          Dermed følger ikke Doms- og sanksjonsutvalget i Norges fotballforbund (NFF) sitt egen informasjonssjefs uttalelse om at man ikke ville gjøre LSK ansvarlig i denne saken. Umiddelbart etter cupfinalen sa nemlig informasjonssjef Roger Solheim i NFF til Nettavisen at forbundet tok ansvaret, og at man heller ville gi seg selv en bot.
                                          Slik ble det altså ikke.
                                          - Dette viser at NFF ikke tør å stå for det de selv sier, det er flaut. Vi skal ikke gjemme oss bak NFF for det vi gjorde, men vi lurer på hva deres bot ble. Som arrangementsansvarlig burde deres bot være vesentlig større. Pengene kunne jo for eksempel gått til et veldedig formål, sier talsmann for Kanarifansen, Erling Stray, til Nettavisen.
                                          Kanarifansen har allerede betalt for setene som nevnes i dommen fra Doms- og sanksjonsutvalget.
                                          Daglig leder i LSK, Frank Grønlund, forstår boten, og vil ikke anke dommen.
                                          - Kanarifansen visste hva de gjorde, så de får ta den boten. Jeg synes det ble litt mye, det var såpass at det fort kunne blitt farlig - men det skulle ikke forundre meg om NFF bruker bildene fra episoden i egenreklamer senere, det har de gjort tidligere, sier Grønlund til Nettavisen.
                                          Betaler
                                          Stray er innforstått med at supporterne må betale:
                                          - Vi visste hva vi gjorde, og tar ansvar ved å gjøre opp for oss.
                                          Roger Solheim er på påskeferie, men bekrefter via en tekstmelding at NFF ikke har ilagt seg selv noen form for bot.
                                          - Det var nok aldri aktuelt, det med å gi oss selv bot var mest ment som en spøk, skriver Solheim.
                                          I med og motgang - vi er Lillestrøm!

Kommentar

Working...