mars 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

lsk.no

Spillerpresentasjon på Strømmen Storsenter
    Torsdag klokka 19:00 vil LSK ha spillerpresentasjon på Strømmen Storsenter, og da kan du i tillegg sikre deg autograf fra din favorittspiller.

Det er kun kort tid igjen til serien sparkes i gang. Alle ønsker seg en sesong hvor LSK henter hjem en ny tittel etter cupsuksessen i fjor. Siden sist har LSK hentet inn Vidar Riseth, Jon Midttun Lie, og Steinar Pedersen. Lars Ivar Moldskred signerte også en permanent kontrakt. Alle disse, i tillegg til alle de andre profilene, vil du torsdag klokka 19:00 kunne møte på Strømmen Storsenter.

Du kan få stille din favorittspiller spørsmål, og du vil i etterkant få muligheten til å sikre deg autografene til alle.

Samtidig kan du kjøpe deg sesongkort for 2008. Du kan kjøpe supporterutstyr, og du kan få møte Gullik.

Møt opp på Strømmen Storsenter torsdag klokka 19:00.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

Fra fotballtips:

2-lagene fortsetter i 2. divisjon

2. lagene til Tippeligalagene fortsetter i 2. divisjon også neste sesong. Tippeligaklubbene må stille med minimum fire og maksimum sju spillere som er innrapportert blant klubbens A-stall på 25 spillere.

- Vi er i ferd med å sluttføre en avtale med Norsk Toppfotball og ender trolig på denne løsningen, sier leder i Divisjonsforeningen av 2002, Kolbjørn Pettersen til fotballtips.no. Fotballtinget på Hamar tar avgjørelsen i helga.

Kommentar

• Kanarizz2
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 355

KFL støtter LSK

Kanarifansen stiller seg bak beslutningen i sportslig utvalg i LSK i går som vedtok å ikke erstatte Espen Søgård nå.

Radio Romerike:
        ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

100% Fotball

Tore Andreas Gundersen er tatt ut i U21-troppen som skal møte Ukraina i treningskamp 26. mars:

http://fotball.itromso.no/landslaget/article101951.ece

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

RB har i dag et oppslag om Michael Mifsud. Egentlig ikke LSK-relevant, men en lenke synes jeg kan fortjene en plass her:

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

SPILLERSIGNERING I DAG!

PRESSEMELDING FRA LSK: I dag fredag klokka 09:30 vil LSK offentliggjøre en ny spillersignering på en pressekonferanse på Åråsen stadion.

Spilleren sammen med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft, LSK-leder Per Mathisen, daglig leder i LSK, Frank Grønlund, og LSK-trener Tom Nordlie vil være til stede.

Pressekonferansen vil starte 09:30, og vil være i konferanselokalene på Åråsen stadion.

LSK.no vil oppdatere deg fra pressekonferansen, og kommer med mer om spilleren, og om signeringen så snart vi nærmer oss 09:30.

Kommentar

• forzakanaris
                Medlem
                Møteplager
                • Feb 2007
                • 92

Legges inn under tvil, spekulasjon:

KOMMER KANSKJE: Gjelleråsen-gutten John Anders Bjørkøy har vært aktuell for LSK tidligere. FOTO: SCANPIX
                Bjørkøy klar for LSK

ÅRSEN:
                FFK-spilleren fra Gjelleråsener klar for LSK.
                Av Espen Bolstad
                Publisert 07.03.2008 - 08:16 Oppdatert 07.03.2008 - 08:42
                Tips en venn om denne saken
                Skriv ut denne siden

Se større bilde

John Anders Bjørkøy vil i dag bli presantert som ny LSK-spiller på Åråsen.
                I en pressemelding fra klubben heter det:
                «I dag klokka 09:30 vil LSK offentliggjøre en ny spillersignering på en pressekonferanse på Åråsen stadion.»
                Etter det rb.no erfarer skal Bjørkøy ha kostet Årsen-klubben 4 millioner kroner.
                Den tidligere Skjetten, Raufoss og Hønefoss-spilleren har vært aktuell for LSK ved et par tidligere anledninger.
                Da har det aldri blitt noe av, men nå er Gjelleråsen-mannen klar for kanarifuglene.
                – Spilleren, sammen med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft, LSK-leder Per Mathisen, daglig leder i LSK, Frank Grønlund, og LSK-trener Tom Nordlie vil være til stede, heter det i pressemeldingen.
                Pressekonferansen vil starte 09:30, og vil være i konferanselokalene på Åråsen stadion.
                Rb.no kommer tilbake med mer!
                -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

Her går det fort, etter at forzakanaris la ut saken fra RB, har avisen gjort en liten tilføyelse mht. pris:
                  Han skal ha kostet Årsen-klubben 4 millioner kroner, som kan øke til 6.5 millioner.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Fredriksstad Blad

Jeg limer inn følgende fra Fredriksstad Blad.
                    FB vet at det er John Anders Bjørkøy som presenteres.
                    Han sto over kampen mot Tromsø i går fordi han var i personlige forhandlinger med LSK. Etter det FB erfarer ble klubbene enige onsdag.

Kommentar

• Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

Bjørkøy klar for LSK
                      John Anders Bjørkøy ble fredag klar for LSK. Gjelleråsen-gutten kommer til Åråsen fra Fredrikstad.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Det er flere grunner til at jeg ønsket å spille for LSK. Den ene er at LSK er den toppklubben som er fra området der jeg vokste opp. Jeg er fra Gjelleråsen, og har spilt både der og i Skjetten. Alle drømte om å få en gang spille for LSK, sier John Anders Bjørkøy til LSK.no rett før pressekonferansen på Åråsen.
                      - Det betyr også veldig mye for meg at jeg har troen på at LSK nok en gang skal hente hjem seriemesterskapet til Romerike og Åråsen.

Som nevnt har Bjørkøy vært innom både Gjelleråsen og Skjetten før han reiste til Hønefoss. Der gikk etterhvert veien videre til Fredrikstad hvor han i fjor var kaptein for laget fra plankebyen.
                      - Jan Åge (Fjørtoft) og Tom (Nordlie) har vist både seg selv og klubben fra en meget god side, og har vist stor interesse for meg. Vi har pratet sammen en stund, og det er godt at det endelig er enighet.
                      - Valget var veldig enkelt. LSK er det laget jeg har lyst til å ta seriegull med, sier han.

Pressekonferansen på Åråsen startet 09:30. LSK.no oppdaterer live.

09:35 Jan Åge Fjørtoft, LSK-manger, ønsker pressen velkommen til signeringen av John Anders Bjørkøy.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Fjørtoft på pressekonferansen:
                        - Vi har nå signert kapteinen til Rosenborg i Vidar Riseth. Vi har også nå signert kapteinen til Fredrikstad i John Anders Bjørkøy.
                        - Dette kom ikke fordi Espen Søgård skadet seg nå for litt siden. Denne overgangen kommer etter hard jobbing. Interessen har vært der lenge, og det er litt tilfeldig at det skjer akkurat nå.
                        - Vi har pratet med Espen Søgård i dag, og vi har signalisert at vi ønsker å få han på en lenger kontrakt. Det er mye fotball i Espen, og han kommer til å ha en lang og bra karriere.

- Jeg har vært mye i Lillestrøm og på Åråsen. Jeg har vokst opp ti minutter herfra. Det gjør det ekstra stort for meg å sitte her i dag, sier John Anders Bjørkøy.
                        - Gleder meg veldig til å bli en del av LSK.

Bjørkøy signerte så kontrakten, og deretter fikk han utdelt drakt nummer 5.

Kommentar

• morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

rb

PÅ PLASS: John Anders Bjørkøy, Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft på Åråsen. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                          – Bjørkøy er en leder

ÅRÅSEN:
                          Den tidligere FFK-spilleren blir presentert på Åråsen.
                          Av Espen Bolstad
                          Publisert 07.03.2008 - 09:35 Oppdatert 07.03.2008 - 09:58
                          Tips en venn om denne saken
                          Skriv ut denne siden

Les også

Jan Åge Fjørtoft forteller nå et samlet presseoppbud om hvorfor han og klubben har hentet John Anders Bjørkøy.
                          – Før sesongen definerte vi hvilke type spillere vi ville ha. John Anders er en slik spiller. En leder, som vil spille for LSK, sier LSK-manageren på pressekonferansen.

Måtte lete etter pengene

Jan Åge Fjørtoft forteller på pressekonferansen at signeringen drøyde ut, fordi de måtte lete etter midlene.
                          – Hvor er midlene hentet fra?
                          – De er hentet fra systemet. John Anders Bjørkøy er nå en eiendom i LSK AS, sier Fjørtoft.
                          Nordlie inrømmer at han har vært spent foran signeringen.
                          – Nordlie har ligget i respirator, mens Fjørtoft har pumpet luft inn, sier LSK-treneren på pressekonferansen.

Glad for å komme hjem

John Anders Bjørkøy er fra Gjelleråsen forteller at det er spesielt å komme til LSK.
                          – Jeg har vært mye i byen, både på fotballbanen og på byen. Jeg har vokst opp 10 minutter herfra, derfor er dette veldig gøy og spesielt for meg, sier Bjørkøy.

rb.no kommer med mer fra pressekonferansen
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

RB

– Å spille for LSK har alltid vært en drøm

ÅRÅSEN:
                            John Anders Bjørkøy (29) vil avslutte karrieren på Åråsen.
                            Av Espen Bolstad

Skriv ut denne siden

PÅ VEI: Her er John Anders Bjørkøy (i midten), sammen med materialforvalter Per Svendsen og LSK-manager Jan Åge Fjørtoft på vei inn til pressekonferansen.

– Hvis jeg presterer og lederne i klubben er fornøyd med det jeg gjør håper jeg å spille i klubben til jeg gir meg som fotballspiller, forteller John Anders Bjørkøy til rb.no.

Han har akkurat signert avtalen som gjør han til LSK-spiller i fem år.

– Jeg har selv stått på Åråsen da jeg var mindre. Dette er hjemmeklubben min og derfor er dette veldig spesielt for meg. Som en drøm, sier Bjørkøy.

Kostet 4 mill.

John Anders Bjørkøy skal ha vært i møte med LSK-ledelsen onsdag og torsdag.
                            Etter det rb.no erfarer skal Gjelleråsen-mannen ha kostet kostet Åråsen-klubben 4 millioner kroner, som kan øke til 6.5 millioner kroner.
                            Avtalen skal ha vært i boks i går kveld.

Ville kjøpe han til VIF

John Anders Bjørkøy har en fortid som spiller i Gjelleråsen, Skjetten, Raufoss, Hønefoss og Fredrikstad.
                            Da Nordlie var trener i Vålerenga siklet han på Bjørkøy, som da spilte for Skjetten.
                            – Men han ville ikke. Det vil vel kanskje glede en del kanarifans der ute, sier LSK-trener Tom Nordlie med et glis.
                            Bjørkøy skal ikke trene med LSK i dag, men hilser i formiddag på resten av spillerne. I morgen blir han med troppen til Stavanger for treningskampen mot Viking.

Ønsker å vinne

Den tidligere FFK-spilleren har også et sterkt ønske om å vinne noe med LSK.
                            – Jeg ser på LSK som en klubb med en stor framtid. Den ønsker jeg å være en del av, sier han til rb.no.
                            Han legger ikke skjul på at et seriemesterskap er drømmen.
                            – Jeg tror helt klart at LSK kan hente hjem seieren til Romerike. Det er en av grunnen til at jeg er her, sier Bjørkøy.
                            I diverse medier og fotballmiljøer har ryktene den siste tida gått på om Bjørkøy ville signere for LSK eller RBK.
                            Bjørkøy sier han selv aldri har vært i tvil:
                            – Jeg har hatt en god dialog med Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie helt siden dette ble aktuelt. Jeg har alltid ønsket å spille for LSK, sier han.
                            29-åringen overtar Dan Anton Johansens gamle drakt, nemlig nummer fem.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Nettavisen (fxt)

- Er kommet til en vinnerklubb

FORNØYD: John Anders Bjørkøy er glad for å kunne ikle seg LSK-drakta. Foto: Marius Vik ( Nettavisen )

Av Dag Langerød og Marius Vik

Fakta:

John Anders Bjørkøy:
                              Født 8/1/79 (29 år)
                              Høyde/vekt: 180/74
                              Posisjon: Midtbanespiller, back
                              Landskamper/landslagsmål: 4/0
                              Klubb: Lillestrøm
                              Tidligere klubber: Gjelleråsen, Skjetten, Raufoss (106/23), Hønefoss (40/4), Fredrikstad (63/15).
                              Kilder: Soccerassociation, Nettavisen.

I fjor startet Lillestrøm jakten på John Anders Bjørkøy (29). Fredag lyktes de.

ÅRÅSEN (Nettavisen): Først gikk overgangen til Rosenborg i vasken. Så ble det heller ikke noe av overgangen til danske Odense. Men på tredje forsøk ble det endelig klaff for John Anders Bjørkøy.
                              Fredag skrev han under på en femårskontrakt for Lillestrøm.

- Lønn etter prestasjon
                              - Når jeg så hva de kunne tilby meg, var det veldig lett å takke ja til dette tilbudet. Jeg har fulgt LSK lenge, har sett mange kamper, og når den beste klubben i området kom på banen så ble det veldig enkelt.
                              - Dette er en vinnerklubb. Jeg liker ambisjonene og visjonene til Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft, legger han til.
                              Derfor har Bjørkøy også skrevet under på en prestasjonsbasert kontrakt.

Foto: Stian Lysberg Solum

- Går det ikke bra med Lillestrøm, så vil jeg ikke tjene spesielt godt. Går det imidlertid bra med meg og klubben, så vil både jeg og klubben tjene gode penger. det synes jeg er fornuftig, sier Bjørkøy til Nettavisen.
                              Det siste er selvsagt drømmen. Bjørkøy, som har vært bortimot fast i den norske A-landslagstroppen det siste året, var nemlig ute av troppen som møter Montenegro 26. mars. Håpet er at overgangen til Lillestrøm skal få ham tilbake på landslaget igjen.
                              - Målet er selvsagt å utvikle seg som spiller her, så sjansene for å få spille på landslaget øker.

Jaktet lenge
                              Tom Nordlie var også fornøyd.
                              - Jeg ser ham først og fremst som indreløper, men han kan også brukes på midtbanen og som back. Vi trenger anvendelige spillere, og John Anders er en spiller vi har jobbet lenge mot. Vi har prøvd å få ham helt siden i fjor høst, sier LSK-treneren.

- Faktisk prøvde jeg å få ham til Vålerenga da jeg var trener der i 2000. Men jeg tror nok Kanarifansen er glade for at han valgte Raufoss fremfor 'Enga den gangen, humrer LSK-treneren.
                              Vel vitende om at jakten lyktes til slutt

Kommentar

• Kanarizz2
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 355

Bildegalleri Åråsen
                                Fredag startet arbeidet med å montere stoler på Åråsen, og i løpet av kort tid til hele stadion være dekket i gule og svarte farger.

Vi har i den anledning lagt ut et lite bildegalleri som viser hvordan det ser ut på Åråsen noen korte uker før seriestart. LSK spiller som kjent hjemme mot Tromsø i første seriekamp 30. mars.

Bildegalleriet kan du enten finne ved å gå til "Om klubben", "Åråsen stadion", og "Bildegalleri".

Eller du kan trykke her: Bildegalleri Åråsen stadion 070308

------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

100% Fotball

Sak om "scoringslønn" vrs. prestasjonslønn - Viking er alene om det første. Følgende limes inn:
                                  - Ingen i Lillestrøm har betalt per scoret mål. Vi har prestasjonslønn, men den går på lagets prestasjoner, og ikke individuelle, sier sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft.
                                  iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

Fra Nettavisen/FXT:

LANGT NEDE: Pål Strand innrømmer den siste måneden har vært et helvete. Foto: Jon Eeg ( Scanpix )

Det har vært et helvete

Av Marius Vik

Fakta:

Pål Strand:
                                    Født: 9/3/76
                                    Høyde/vekt: 180/82
                                    Posisjon: Midtbanespiller, venstresiden
                                    Klubb: Lillestrøm SK (171/14)
                                    Tidligere klubb: Raufoss: (25/5)
                                    Landskamper: 2/0
                                    Kilde: Soccerassociation

- Jeg har det veldig tungt, innrømmer Pål Strand en måned etter at han ble skviset ut av LSKs A-lag.

I England får man en testimonial og en klapp på skulderen for lang og tro innsats for en og samme klubb. Pål Strand fikk en kald skulder og ble degradert til rekruttlaget etter ni år på Åråsen.

Tung tid
                                    Nå, en drøy måned etter at han fikk beskjed om at han ikke lenger fikk trene med LSKs A-lag, prater Strand ut om den tøffe tida for første gang. Han innrømmer at tilværelsen har vært et helvete.

- Jeg har det tungt, innrømmer totningen.

Tonefallet til den vanligvis så muntre 31-åringen antyder at han ikke overdriver. Og han prater ikke bare på egne vegne.

- Dette er ingen enkel situasjon. For min egen del kjører jeg nå egentrening på formiddagene, så trener jeg med rekruttene på kveldene. De er en fin gjeng, men det er klart at det er ikke samme nivået som på A-lagstreningene, sier Strand bekymret.

BEDRE DAGER: Pål Strand med sin fryktede venstrefot i den tiden han fortsatt fikk trene med A-laget.

- Uheldig for hele familien
                                    I tillegg har han familien å tenke på.

- Jeg har tre barn og en gravid kone. Når jeg nå må trene på kveldstid, betyr det at jeg ikke kan stille opp, kjøre ungene på dansing og andre idrettsaktiviteter. Dette er ikke bare uheldig for meg, men for hele familien, påpeker mannen med en av Norges farligste venstreføtter.

- Har du gått på en smell?

- Nei, jeg forsøker å holde motet oppe, og støtten fra supportere, LSK-spillerne og folk i andre klubber har varmet mye.

- Jeg har en agent som jobber for meg nå, og jeg håper jo at noe skal skje. Men problemet er at når denne beskjeden kom så sent, så har mange av klubbene fått mye av troppene sine på plass, La Manga-turer er planlagt og så videre – det er ikke enkelt.

Selv kan ikke Strand forstå hvorfor han ble sparket ut av A-laget på den måten han ble. Han er i alle fall helt sikker på at den begrunnelsen som ble gitt, ikke er den egentlige grunnen.

- Jeg var vel nummer 12, 13 eller 14 når det gjelder spilletid i fjor. Når jeg så kommer tilbake fra en måneds ferie, så er jeg plutselig blitt nummer 26. Så dårlig blir man vel ikke på fire uker, spør venstreflanken retorisk.

KRITISK: Silje Vaadal i spillerforeningen NISO kaller behandlingen av Pål Strand for «mobbing» og «trakassering».
                                    Foto: Stian Lysberg Solum,SCANPIX.

- Mobbing og trakassering
                                    Han får full støtte av NISO, som fortsatt hjelper Strand med konflikten.

- Klubben brukte jo både keepertreneren og manageren på treningene etter at Pål ble skviset ut, så den forklaringen holder ikke.

- Vi ser på dette som mobbing og trakassering for å få Pål til å slutte, sier NISO-leder Silje Vaadal.

Ifølge Vaadal satt NISO i et møte med LSK-ledelsen kort tid etter at Strand ble degradert til rekruttlaget, men uten å nå frem.

- Vi har vært veldig løsningsorienterte, og håpet å få til en avtale og at partene skulle skilles som venner.

LO tar saken videre
                                    Det lyktes ikke, og nå vil NISO løfte saken videre.

- Vi har oversendt saken til LOs juridiske avdeling. I løpet av de neste dagene vil de sende et brev til LSK, forteller Vaadal.

Per Mathisen sier i en tekstmelding til Nettavisen at man ikke har så mye å si om saken.

- Men vi ønsker at ting skal løse seg til beste for alle, skriver Lillestrøms styreleder

Kommentar

• Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

LSK-trener: - Fin målestokk å møte Viking

Lillestrøm-assistent Svein Cato Bakkemo tror Viking kommer til å kjempe i toppen av årets eliteserie. ( Foto: Digitalsport )

STAVANGER: Lillestrøms assistenttrener tror det blir et tett og jevnt oppgjør mot Viking lørdag.

Av: Magnus Isaksen Line
                                      Publisert: 07.03.2008 kl. 14:08
                                      Endret: 07.03.2008 kl. 14:46
                                      - Vi gleder oss til å komme og håper det blir en bra match, sier Lillestrøms assistenttrener Svein Cato Bakkemo til Aftenbladet.no.

- Vi så Viking masse i La Manga. Det er et godt lag og kommer til å være helt i toppen av eliteserien i år, så kampen blir en fin målestokk for oss, fortsetter Bakkemo.
                                      Lillestrøm reiser med et noe skadeskutt lag til oppgjøret på Øksnevad lørdag. Marius Johnson, Espen Søgård, Jon Midttun Lie, Vidar Riseth og Ciise Abshir er alle ute med skader.
                                      Fredag ble imidlertid landslagsaktuelle John Anders Bjørkøy (29) presentert som ny Lillestrøm-spiller.
                                      Bakkemo er foreløpig usikker på om den tidligere FFK-kapteinen starter mot Viking.
                                      - Jeg og trener Tom Nordlie har ikke bestemt oss, og det gjør vi antakelig ikke før i morgen, sier han.
                                      Ifølge LSK-assistenten kan Lillestrøms startellever se slik ut:
                                      Sannsynlig LSK-lag (4-3-3): Otto Fredrikson – Steinar Pedersen, Pål S. Andersen, Frode Kippe, Martin Husár – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Olivier Occean.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

NRK Sport

- Pål Strand mobbet av Lillestrøm

Spillerorganisasjonen NISO vurderer rettsak etter at veteranen er degradert til B-laget.

Av Andreas Stabrun Smithog Kristian Elster.
                                        Publisert i dag 16:18 .

- De har behandlet Pål Strand veldig dårlig, sier Silje Vaaland i spillerorganisasjonen NISO til NRK.
                                        «I England får du en testimonialkamp etter lang og tro tjeneste. Her får du et spark i ræva.» (Pål Strand NRK)
                                        Etter ni år og 171 kamper for klubben ble Strand degradert til B-laget for en måned siden. Da fikk han beskjed om at han ikke lenger skulle trene med A-laget.
                                        - Vi mener Lillestrøm har bedrevet en form for mobbing ved å degradere ham, fryse ham ut, offentliggjøre det på sin hjemmeside og i tillegg har de gått ut i alle medier og sagt at han ikke er god nok, sier Vaaland.
                                        Vanskelig å finne ny klubb

Selv skjønner ikke Strand hvorfor Lillestrøm ikke lenger synes at han er god nok.
                                        - Når vi ser sesongen i fjor under ett var jeg nummer 12 eller 13 i stallen. Da er det merkelig å plutselig være nummer 26 etter en måneds ferie, sier Strand til NRK.
                                        Etter det NRK kjenner til har flere klubber tidligere meldt sin interesse for Strand, men på grunn av Lillestrøms pengekrav har det ikke latt seg gjøre.
                                        Strand er 32 år og har ett år igjen av kontrakten med Lillestrøm og
                                        Overgangsvinduet stenger i slutten av måneden, og det begynner å haste skal Strand finne seg en ny klubb.

Vurderer rettssak
                                        NISO har nå sendt saken til LOs juridiske avdeling og det betyr at saken kan havne i retten.
                                        Lillestrøms advokat Gunhild Lærum mener klubben ikke har brutt arbeidmiljøloven.
                                        - Vi har uttalt oss skriftlig i forhold til en henvendelse vi har fått. Det er etter mitt skjønn korrekt det Lillestrøm har gjort i forhold til arbeidsmiljølovens regler, sier Lærum.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

RB: Klar i går – spiller i dag

Klar i går – spiller i dag

ÅRÅSEN:
                                          Tom Nordlie nøler ikke. Allerede i dag sender han John Anders Bjørkøy på banen mot Viking – et døgn etter at han skrev femårskontrakt med LSK.
                                          Av Per Kristian Torvik
                                          Publisert 08.03.2008 - 06:30

ÅRÅSEN
                                          – Om han spiller fra start, må jeg tenke litt over. Men jeg finner ingen grunn til å vente med å se ham i LSK-drakt. Seriestarten er bare få uker unna, sier Tom Nordlie.
                                          Nyervervelsen fra Fredrikstad rekker ikke engang å trekke i klubbens treningstøy før han blir sendt ut i kamp. Selv gleder han seg til endelig å bli LSK-spiller.
                                          – Jeg er vokst opp ti minutter fra Åråsen, og LSK har vært klubben min.
                                          – Egentlig kommer du ti år for seint. Hva var det som skar seg før 1999-sesongen, da du var på vei inn?
                                          – Det må du spørre andre om. De syntes vel ikke jeg var god nok. Akkurat den biten skal jeg ikke bruke energi på. Nå handler det bare om å spille seg inn på laget.
                                          Toveisspiller

Tom Nordlie har alltid lett etter toveisspillere på midtbanen. De kravene mener John Anders han innfrir.
                                          – Jeg er minst like god defensivt som offensivt. Spillestilen Nordlie har innført i LSK passer meg også godt.
                                          Når gutten har scoret rundt ti mål i serie og cup hvert år i Fredrikstad, vil han møte store forventninger fra klubb og supportere.
                                          – Å love et slikt antall scoringer, skal jeg passe meg for. Men jeg liker å være med helt der framme og avslutte.
                                          Et par av målene hans i Fredrikstad har vært scoringer for historiebøkene. Verdt å huske er at Robert Koren scoret ti ganger for LSK som midtbanespiller i 2006. Før ham, må en tilbake til Ståle Solbakkens tid for å finne maken.
                                          Sammen med Simen Brenne ble han cupmester med Fredrikstad i 2005. Simen ser fram til gjensynet.
                                          – Jeg likte å være på lag med John Anders. Han er en allroundspiller som er god på mye og passer inn i stilen i LSK. Hvis jeg skal trekke fram det positive, vil jeg si han er god fysisk, trygg med ballen, bidrar begge veier på banen, samtidig som han har utviklet seg til å bli god foran mål.
                                          – Så god at han tar fra deg scoringene?
                                          – Nei, det har jeg ikke tenkt han skal. Men han kan gjøre noen i tillegg. Det beste er at laget blir enda bedre med nok en god spiller i stallen, sier Simen.
                                          Brukt tid

Manager Jan Åge Fjørtoft avviser at overgangen er kommet i stand fordi Espen Søgård ble skadet. I en sak han har jobbet med siden i fjor sommer, var det største problemet å få pengene på plass.
                                          – Vi har fulgt John Anders lenge, men det har ikke passet med timingen før nå. Heldigvis kom også det økonomiske på plass. Da vi snakket sammen i november, visste jeg at han ville til oss. Vi har lett etter ledertyper. Nå har vi fjorårets kapteiner i Rosenborg og Fredrikstad i stallen, sier han.
                                          Tom Nordlie vil ikke si at ambisjonene er blitt høyere i klubben etter gårsdagens signering.
                                          – De er like høye i LSK uansett. Er du her, får du høre at vi skal kjempe om titler. Mulighetene til å være med er jo ikke blitt mindre etter dette.
                                          Det passer John Anders Bjørkøy godt.
                                          – For meg er LSK en større klubb en Fredrikstad. Jeg tror vi vil være i stand til å kjempe om serie- og cupgull i større grad enn de aller fleste av konkurrentene, sier han.
                                          De første svarene på hva han står for når John Anders Bjørkøy skal la beina få snakke, kan vi få allerede på Øksnevad stadion i dag, der Viking er motstander.

Kommentar

Working...