mars 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Frediksstad Blad

Gjenforenes på Åråsen

Her feirer Simen Brenne (27) og John Anders Bjørkøy (29) cupgull med FFK. Nå håper de to på flere triumfer – men denne gang i svart og gult.

Tekst: Joakim Simensen
    joakim.simensen@f-b.no

Simen Brenne ønsket i går John Anders Bjørkøy velkommen til Åråsen. Sammen kan de to tidligere FFK-spillerne bli meget viktige brikker i LSKs kamp om seriegullet.

Kaptein x2
    – Det er hyggelig at John Anders kommer hit, sier Simen som i fjor noterte seg for 32 kamper og syv nettkjenninger for "Kanarifuglene".
    Likevel endte laget på en skuffende 4. plass og ble ydmyket av amatørlaget Käerjeng i UEFA-cupen.
    Derfor satser Tom Nordlie & co. knallhardt foran denne sesongen og har blant annet forsterket med den tidligere Rosenborg-kapteinen Vidar Riseth. I går kom en ny tidligere kaptein til Åråsen, nemlig John Anders Bjørkøy.

Nekter å gi fra seg plassen
    Med Bjørkøys inntreden får Simen Brenne også en ny konkurrent. Likevel velger ikke Skjærviken-gutten å se sånn på det.
    – Vi er mer lagkamerater, men jeg ser poenget ditt, vi kan også bekle den samme rollen, sier Brenne som spilte halvannen sesong sammen med Bjørkøy i FFK. Høydepunktet var utvilsomt cupgullet i 2006.
    – Men jeg har ikke tenkt til å gi fra meg noe plass, gliser Brenne humoristisk.
    – Hvordan er konkurransen på midtbanen i Lillestrøm om dagen?
    – Det er stor konkurranse, men vi har spillere som kan bekle ulike roller. Vi har flere offensive midtbanespillere, men også en del defensive. Derfor har vi stor variasjon, sier Brenne.

Tror på et løft
    – Hvordan tror du Bjørkøy vil takle overgangen til Lillestrøm?
    – Jeg tror det vil gå veldig bra. Jeg tipper han vil få seg et løft her, svarer Brenne.
    – Er dere i rute på Åråsen med tanke på seriestart?
    – Jeg vil si det. Vi har fått trent bra, og selv om vi ikke har fått de helt store resultatene i treningskampene er vi optimister med tanke på denne sesongen, sier Brenne.

Med i troppen
    I dag reiser Lillestrøm til Stavanger for å møte Uwe Röslers Viking. Selv om Brenne har slitt med en vond lyske regner han med å teste formen.
    – Hva med Bjørkøy?
    – Jeg tror nok helt sikkert han skal være me bortover, sier Brenne.

– Spesielt for meg
    Bjørkøy som er født og oppvokst på Gjelleråsen – bare et langt steinkast unna Åråsen – sa på gårsdagens pressekonferanse at det var en drøm som nå har gått i oppfyllelse.
    – LSK er toppklubben fra området der jeg vokste opp (Gjelleråsen). Alle drømte om en gang å få spille for LSK, sier John Anders Bjørkøy til LSK.no.
    Bjørkøy avslører samtidig at det var viktig for han personlig å komme til en klubb med ambisjoner.
    – Det betyr veldig mye for meg at jeg har troen på at LSK nok en gang skal hente hjem seriemesterskapet til Romerike og Åråsen.
    – Jeg ser på LSK som en klubb med en stor fremtid. Den ønsker jeg å være en del av, sier han til rb.no.

– Hatt god dialog
    Ryktene om at Bjørkøy skulle forsvinne fra FFK startet allerede i høst. Da var Rosenborg hetest på grøten, men etter at Bjørkøy ikke klarte å bli enig med trønderklubben om en mulig overgang kastet den danske klubben Odense seg på i jakten på Bjørkøys underskrift.
    Det så lenge ut til å gå i boks, men bare timer før overgangsvinduet stengte trakk danskene seg.
    Til slutt var det altså Romerike-klubben som fikk tilslaget på Bjørkøy.
    – Jeg har hatt en god dialog med Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie helt siden dette ble aktuelt. Jeg har alltid ønsket å spille for LSK, sier han.

Eies av LSK AS
    På Åråsen jubler man over signeringen av Gjelleråsen-gutten og mener Bjørkøy var midt i blinken for Lillestrøm – særlig ettersom Espen Søgård nylig pådro seg en skade som setter han ut av spill store deler av sesongen.
    – Før sesongen definerte vi hvilke type spillere vi ville ha. John Anders er en slik spiller. En leder, som vil spille for LSK, sa LSK-manageren på pressekonferansen.
    Fjørtoft sa videre at klubben måtte vente på å få finansiert kjøpet. Til slutt ble det LSK AS som hentet Bjørkøy og den tidligere FFK-spilleren eies nå av aksjeselskapet.
    Bjørkøy vært innom både Gjelleråsen, Skjetten og Raufoss før han reiste til Hønefoss og deretter Fredrikstad. Denne uken ble midtbanespilleren vraket fra landslagstroppen til Åge Hareide som skal møte Montenegro senere i måneden.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Romsdals Budstikke

Magne Hoseth mener at Mame Biram Diouf vil bli minst like god som Arild Sundgot i løpet av sesongen:
      MFK har jaktet på Sundgot det siste halvåret og har fortsatt ikke gitt opp håpet om å hente LSK-spilleren til Molde. Hoseth understreker at Sundgot er hjertelig velkommen hvis overgangen skulle bli noe av.
      – Arild vil selvfølgelig være et kjempetilskudd hvis han blir Molde-spiller. Alle gode spillere blir ønsket velkommen med åpne armer, fastslår han.
      Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

UTSTØTT: Pål Strand er utstøtt av det gode selskap i LSK. Nå kan det bli rettssak med påstand om at toppklubben er en mobbeorganisasjon.

RYDD OPP!

Mens LSK jubler over å ha sikret seg John Anders Bjørkøys underskrift, går Pål Strand for lut og kaldt vann på Åråsen.

Publisert 08.03.2008 - 11:12

LILLESTRØM:
        Nå må LSK rydde opp i en betent affære, som kommer til å ende som en mobbesak om klubbledelsen ikke tar til vettet.
        Det er ikke hvem som helst klubben besluttet å fristille fra kontrakten, kaste på skraphaugen og kommandere til trening med rekruttene.
        Etter 227 obligatoriske kamper, 24 scoringer og mer enn 50 målgivende pasninger var det slutt. Mens spillere etter ti år på a-laget i England får sin testimonial, der supporterne takker en tro tjener for innsatsen, ble det dynga for Pål Strand.

Vålerenga-dødare
        Pål Strand var i flere sesonger Vålerenga-dødaren, som senket erkefienden eller sikret poeng med flere fantastiske langskudd. Hans pasningsfot var så lekker, at det var bare Espen Søgård som kunne måle seg med ham på kanarifansens popularitetsliste.
        Du setter ikke en slik mann til å trene med juniorene. Det er rein og skjær mobbing, som LO, hvis det går så langt, er nødt til å vinne i rettsapparatet.
        LSK har ingen dårlig samvittighet. De mener Pål Strand tidlig visste at han ikke var med i planene for 2008 og hadde flere måneder på å finne seg en ny klubb. Det burde være i hans interesse å jobbe for det. Og det er vel LSKs skyld at ingen har villet kjøpe ham for en million eller to?
        Pål Strand selv sier at manager Jan Åge Fjørtoft har sagt til ham direkte at han hadde en pris på mellom en og to millioner kroner. Det er et inntrykk hans agent Bjarne Sognnæs og Ham-Kam-trener Arne Erlandsen også satt med ved nyttårstider. Erlandsen sier det ville vært meget aktuelt å hente Pål Strand i november, hvis de hadde fått beskjed om at han var fri.
        Dessuten er det ingen som tjener 900.000 i året som har lyst til å begynne å tjene 300.000, hvis de kan unngå det. Pluss på med at alle klubbene i de to øverste divisjonene går rundt med en tro på at Pål Strand er udugelig, og det er lett å forstå at situasjonen er håpløs.

Betal ham ut
        Æren kan ikke LSK redde etter oppførselen i denne saken. Men de kan løse Pål Strand fra kontrakten og betale ham lønn for den tida han har igjen.
        Når Dan Anton Johansen anslagsvis kunne kassere inn 800.000 for å holde kjeft og reise hjem til Danmark, er det ikke mer enn rimelig, slik at klubben kan komme ut av saken med en flik av anstendighet i behold.
        I forgårs møtte jeg Pål Strand på Åråsen. Jeg har aldri følt meg så uvel i lokalene til LSK, da jeg så hvordan han snek seg i gangene, mens ingen så ut til å bry seg om at han eksisterte.
        LSK har et spillerutvalg. De diskuterer saker som ikke har store interessen i offentligheten.
        Denne gangen bør de klart si fra hva de mener. Gamle lagkamerater gjennom mange år, som Frode Kippe, Arild Sundgot og Espen Søgård synes behandlingen av Pål Strand er pyton.
        Enkelte ganger må arbeidstakere bare si fra. I LSK er denne gangen nå.

Per Kristian Torvik, sportsjournalist.

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

16 lag i 2009.
          Espen Søgård skal spille fire seriekamper mer i 2009. Neste år blir det 16 lag i eliteserien.

Publisert: 08.03.2008 kl. 12:05
          Endret: 08.03.2008 kl. 12:17
          Det ble vedtatt på tinget lørdag.
          Ett lag rykker ned etter denne sesongen.
          De tre beste i 1.-divisjon får direkte plass i eliteserien neste år. Nummer 13 i eliten møtes fjerdelaget i 1.-divisjon i kvalifisering.
          Lag 13-16 rykker ned fra 1.-divisjon.
          I 2009 går to lag rett ned fra eliteserien mens de to beste i 1.-divisjon går rett opp.
          I kvalifiseringen om den siste plassen møtes lag tre til fem i 1.-divisjon og nummer 14 i eliteserien.
          Dette skjer etter «semifinaler og finale». (©NTB)

(byttet ut bilde av brann og skrev Espen Søgård i stede for Per Ciljan Skjellbred)

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Viking har i ettermiddag slått LSK med 1-0 i en treningskamp på
            Øksnevad-banen utenfor Stavanger. Vikings mål kom ved Peter Ijeh etter
            62 min.

Kommentar

• Kanarizz2
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 355

http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article16 63432.ece

VINNERDUO: Peter Ijeh sørget for seier til Uwe Roslers mannskap. Foto: Alf Ove Hansen ( Scanpix )

Tap I Bjørkøy-debuten

VIKING – LILLESTRØM 1-0: Den ferske Lillestrøm-spilleren John Anders Bjørkøy ble byttet inn i starten av annenomgang, og fikk dermed sin første opptreden for kanarifuglene, uten at han klarte å markere seg.
              Dårlige baneforhold gjorde det til en umulighet å by opp til festfotball, men begge lag viste tidvis glimt av godt spill i en jevnspilt kamp før pause.
              I annenomgang sørget Peter Ijeh for at siddisene tok ledelsen på Vikings første store sjanse etter pause. Andrius Velicka serverte ballen til Ijeh innenfor 16-meteren, og spissen nølte ikke med å demonstrere sin evne til å få ballen i mål.
              Ijeh har signert en gullkantet avtale med Viking som vil gi ham 25000 kroner for hvert scorede mål i Tippeligaen. Mot Lillestrøm viste han altså at han har intensjoner om å tjene gode penger på den avtalen.
              Lillestrøm presset på mot slutten i håp om å utligne, uten å lykkes.
              Ijehs mål ble dermed kampens eneste og Viking kan notere seg for en seier etter to uavgjort og ett tap i de tre siste kampene.
              ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• BlodigHøne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 729

Tom Nordlie (i midten) gikk i klinsj med Viking-supportere etter tapet. ( )
                Nordlie i klinsj med Viking-hordene

ØKSNEVAD, Viking - Lilliestrøm 1-0: LSK-trener Tom Nordlie fikk et ublidt møte med gamleklubben Viking.

Av: Magnus Isaksen Line
                Publisert: 08.03.2008 kl. 17:01
                Etter tapet mot Viking var nemlig Viking-fansen på krigsstien overfor gamletreneren: "Hvem f... er Tom Nordlie, vi har Uwe Rösler", sang Hordene.
                Dette likte den tidligere Viking-treneren dårlig og gikk rett bort til hordene hvor det oppsto et basketak mellom Nordlie og noen Viking-tilhengere.
                Avdramatiserte episoden

Da krangelen var over etter noen minutter, gikk LSK-treneren til garderoben hvor han avdramatiserte hele episoden overfor Aftenbladets web-tv.
                - De slang dritt, og det må de få lov til. For 1,5 år siden var jeg god nok. Nå er jeg tydeligvis ikke det lenger, sa Nordlie.
                Tror på Viking

Tom Nordlie reddet Viking fra nedrykk i 2006-sesongen og måtte se Peter Ijeh senke Lillestrøm med 1-0 lørdag formiddag.
                - Vi har flest og størst sjanser og burde ledet før Viking scorte, mente Nordlie. Han var misfornøyd med forholdene på Øksnevad.
                - Det var vanskelige baneforhold, banen var våt, og folk taklet forholdene forskjellig, sa LSK-treneren, som fortsatt holder en knapp på Viking til å ta gullet.
                - Men det tror jeg vi også kan gjøre, sa han.
                Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                That went wherever I... did go!

Kommentar

• woody
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 374

Overskriften på Nettavisen var "Munnhuggeri".

Viser jo at avise er forutinntatt. Kunne like gjerne vært:

"Hjemmfansen hetser Nordli" . . . . .
                  woody

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

HØYT OPPE: Tore Andreas Gundersen har gode dager i LSK

Bare målet manglet for Tore

ØKSNEVAD:
                    (Viking-LSK 1-0). I fjor var han aldri i nærheten av å starte en viktig kamp for LSK. Tre uker før seriestart er Tore Andreas Gundersen nærmere førstelaget enn noen gang.

Av Morten Svesengen
                    Publisert 09.03.2008 - 11:44

FIKK EN OMGANG: John Anders Bjørkøy fikk testet seg i LSK-drakta. - Ble som en treningsøkt, sier han til Romerikes Blad. FOTO: SIGBJØRN ANDREAS HOFSMO, DIGITALSPORT

RUTA KNUSTE: Forholdene var ikke akkurat Tippeliga-standar i Stavanger. Da LSK skulle inn i garderoben og få tilbake noe av varmen i pausen, ble de møtt av ei låst dør. Fysisk trener Erlend Slokvik startet jobben med å få opp døra, men fikk det ikke til helt som han håpet ¿ og glasset i døra sprakk. FOTO: MORTEN SVESENGEN

I går startet han i LSK-angrepet sammen med Olivier Occean og Magnus Myklebust.
                    Og Flisa-gutten gjorde mye riktig i den drøye timen han fikk spille. Bare den aller viktigste jobben for en spiss – å score mål – klarte han ikke.
                    Men det sto ikke på mulighetene for spissen. Tre ganger fikk han sjansen til å score, og ved alle anledningene gikk avslutningen rett utenfor stolpen.
                    – Jeg burde definitivt scoret i denne kampen. Alle sjansene var store nok til det, sier Tore Andreas Gundersen.

Tre store sjanser
                    Solungen var likevel fornøyd med innsatsen sin på den vanskelige banen på Øksnevad utenfor Stavanger.
                    – Jeg følte det gikk bra selv om det var vanskelig å spille. Vi kom til flere store sjanser og skapte mer enn Viking. Derfor burde vi kommet ut med et bedre resultat, og det må jeg ta på meg noe av skylda for, sier Gundersen.
                    LSK-trener Tom Nordlie var også fornøyd med det både Tore Andreas Gundersen og de andre spissene leverte på Jæren i går.
                    – Tore Andreas kommer til tre store sjanser, og det er i seg selv bra. Utover det gjorde han en god kamp. Jeg synes alle spissene våre sto opp bra i denne kampen. Det var vanskelig å spille utpå der, sier Tom Nordlie.

Statistrolle
                    Gundersen er nå nærmere førstelaget på Åråsen enn han noen gang har vært siden han kom til LSK fra Kongsvinger før forrige sesong.
                    Han var skadeplaget store deler av 2007-sesongen og var aldri med i betraktningen når det ble spilt viktige kamper.
                    På hele sesongen fikk han tre kamper som innbytter i Tippeligaen og to cupkamper. Med tre uker igjen til seriestart er Gundersen en reell utfordrer til en spissplass i LSK. Og selv om han ikke skulle starte kamper med en gang, har han i vinter vist nok til at han uansett vil få en mer sentral innbytterrolle.

Tok tak i desember
                    Det har skjedd noe med 22-åringen siden cupfinalen.
                    På vei hjem til ferie i desember fikk han følgende beskjed fra trener Tom Nordlie: «Hvis du skal bli min mann, må du komme godt forberedt i januar».
                    Det signalet tok Gundersen.
                    – Jeg har aldri trent mer enn jeg gjorde i desember, og det er liten tvil om at det har gitt resultater, sier han.
                    Tidenes LSK-toppscorer Arild Sundgot ble i går vraket til fordel for U21-landslagsspilleren. Ifølge spissen selv betyr ikke det at han er på vei vekk.
                    – Jeg er selvfølgelig ikke fornøyd med ikke å spille, og over tid er det uholdbart. Uansett er det er ingenting som tyder på at jeg er på vei vekk nå, sier Arild Sundgot.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Rogalands Avis

Rasende Nordlie

Tom Nordlie likte dårlig at Lillestrøm tapte. Frustrasjonen lot han gå ut over VikingHordene.

Av KURT ARNE NILSSEN
                      Publisert 08.03.2008 - 20:18 Oppdatert 09.03.2008 - 10:36

Hvem f... er Tom Nordlie, vi har Uwe Rösler, sang Hordene da Nordlie passerte dem etter kampslutt. Da tente Lillestrøm-treneren på alle plugger, og havnet nesten i håndgemeng med Hordene.
                      Fredrik Bratteli var en av Hordene som fikk gjennomgå.
                      – Vi ble ganske sjokkerte. Riktignok er vi ikke så glad i Nordlie, etter måten han forlot oss på, men dette hadde vi ikke ventet oss, sier Bratteli.

Slengte skjellsord
                      Han beklager at det i samme situasjon ble slengt skjellsord til Nordlie, men han forstår likevel ikke den tidligere Viking-trenerens reaksjon.
                      – Da jeg prøvde å snakke med ham, så truet han med å fyre meg. Heldigvis kom Frode Grodås, og fikk dratt ham med videre, sier Bratteli.
                      Viking-Hordene hadde tidligere i kampen sunget støtteerklæringer til Pål Strand. Lillestrøm ønsker ikke å ha med Strand videre, og den mangeårige Lillestrøm-spilleren hevder at klubben prøver å presse ham ut.
                      – Jeg tror det var da Nordlie ble forbannet. Lillestrøm-spillerne applauderte oss da vi støttet Strand, men Nordlie ble rasende, sier Bratteli.

– Unødvendig
                      Det lyktes ikke Rogalands Avis å komme i kontakt med Nordlie i dag, men til TV Vest avdramatiserte han episoden.
                      – Jeg gikk forbi, og så slengte dem en del dritt. De har betalt for å komme inn, så det må få lov til. Jeg sa en kommentar om at det var unødvendig, de var rimelig fornøyd med meg for ett og et halvt år siden, sier Nordlie.
                      Det ble også knust en rute ved inngangen til Lillestrøms garderobe. Ifølge Nordlie måtte ruten knuses for at spillerne skulle komme seg inn i garderoben i pausen.

Kommentar

• Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

Denne fortjener kanskje en link her. Ikke mye nytt, bortsett fra at Hønefoss tjener solide penger på overgangen.

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

LSK: - Kunne håndtert Strand-saken annerledes

Nå ønsker klubben endelig avklaring rundt ordlyd i spillerkontrakter

LILLESTRØM (VG Nett) Daglig leder i Lillestrøm SK, Frank Grønlund, er overrasket over stormen som kom etter at Pål Strand ble erklært uønsket på Åråsen.
                          [FONT=Arial] Av JAMEL RAKE

[/FONT]
                          [FONT=Arial,Helvetica]
                          FERDIG I LSK: Pål Strand - her etter å ha blitt matchvinner i en eliteseriekamp. Foto: Scanpix

Sammen med Dan Anton Johansen ble Strand ble degradert til B-laget tidligere i vinter. Nå innrømmer Grønlund at klubben kunne ha håndtert saken annerledes.

Les også:Kontaktet advokat etter LSK-vraking

- Når reaksjonene har blitt så mange, må vi se på om vi kunne ha gjort en bedre jobb. Vi kunne nok ha håndtert det annerledes, men kjernen i saken står vi fast ved, sier Grønlund til VG Nett.

- Mobbing og trakassering

NISO har slaktet klubben for behandlingen av Strand, og har kalt det hele «mobbing» og «trakkassering.»

Det er ikke Grønlund enig i.

- Nei, det føler vi jo ikke at det er. Vi mener jo at vi har gjort det riktige, ut i fra ordlyden i kontrakten, som sier at det er klubben som bestemmer hvor og når spilleren skal trene.

- Vi er jo ikke helt hundre prosent sikre på tolkningen. Men skal det være slik at klubben skal være prisgitt spilleren, og vi dermed ikke har noen rettigheter? Jeg vet at det er mange klubber som er spente på dette, sier Grønlund.

To NISO-møter

Lillestrøm har to ganger vært i møte med NISO angående Strand-saken. Grønlund, som selv ikke har vært tilstede på møtene, synes det bare er positivt om det kommer en endelig avklaring på ordlyden i spillerkontraktene.

- Det er andre klubber som har gjort dette på samme måte, men da med mindre markante spillere. Det hadde absolutt vært greit å få en avklaring.

LSKs daglige leder håper nå at Strand finner seg en ny klubb.

- Vi vet at det finnes interessenter, og vil sette oss ned med Pål for å forsøke å få til en løsning.

(VG NETT 10.03.08 kl. 15:15, sist oppdatert 10.03.08 kl. 15:16)
                          [/FONT]
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• dIsTurBeD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 668

LSK dropper Alanzinho

SØVNLØS: Alt styret har holdt Alanzinho søvnløs enkelte netter. Foto: Stian Lysberg Solum ( Scanpix )

Jan Åge Fjørtoft avslører at Lillestrøm er ute av Alanzinho-jakten.

NADDERUD/OSLO (Nettavisen):

Fortsatt er Alanzinhos fotballfremtid like uklar, men mandag ble det klart hvem som IKKE blir hans neste arbeidsgiver. Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft bekrefter overfor Nettavisen at Stabæks brasilianske juvel ikke blir å finne i gult med det første.
                            - Jeg kan garantere at Alanzinho ikke blir LSK-spiller i dette vinduet, det er helt uaktuelt, sier Fjørtoft.
                            - Hvorfor?
                            - Vi var i kontakt med (agent) Lars Petter Fosdahl og diskuterte hva vi kunne gitt for Alanzinho i en gitt situasjon. Men denne saken er altfor uoversiktlig, og derfor valgte vi å trekke oss ut, noe jeg også ga Lars Bohinen og Stabæk beskjed om i forrige uke.
                            - Etter hva Nettavisen får opplyst var dere villige til å gi Alanzinho en årslønn på 4,2 millioner?

HELT FEIL: Jan Åge Fjørtoft avviser at LSK tilbød Alanzinho 4,2 mill. kroner.
                            Foto: Stian Lysberg Solum

- Nei, det er helt feil. En slik sum har vi aldri vært i nærheten av. Ikke heller 4,1, 3,9, 3,8 eller 3,7 og så videre, sier en meget tydelig Jan Åge Fjørtoft.
                            Lars Petter Fosdahl bekrefter overfor Nettavisen at han var i kontakt med LSK rett før jul og tidlig i januar, men avviser beløpet Nettavisen har fått.
                            - Det stemmer ikke. Det er ingen hemmelighet at det har vært kontakt med Lillestrøm, og det ble sagt at de hadde god økonomi, men det ble aldri noe konkret, sier Fosdahl.
                            - Stor forskjell
                            Alanzinho er på sin side ikke like kategorisk. Når Nettavisen viser ham årslønnen han skal ha blitt tilbudt av henholdsvis LSK og Stabæk, en forskjell på nærmere to millioner kroner i året, vil han ikke avkrefte beløpene. Snarere tvert imot.
                            - Det er stor forskjell på det Stabæk har tilbudt meg og det jeg har fått tilbudt fra annet hold – for stor, sier Alanzinho til Nettavisen.
                            Kontraktssamtalene er fortsatt pågående ifølge Alanzinho, og snart håper han at det skal bli en endelig avklaring.
                            - Agenten min kommer til Norge enten denne uken eller neste. Forhåpentligvis kommer man til en enighet da, håper brasilianeren.
                            - Har du latt deg påvirke av all oppstyret rundt forhandlingene?
                            Søvnløs på Stabæk
                            - Selvsagt er jeg trist, og av og til har jeg ligget søvnløs på grunn av dette. Jeg spiller bedre når jeg er lykkelig, men formen er likevel bra, og jeg spilte en god kamp (mot IFK Göteborg) i forrige uke.
                            - I Stabæk ser man ut til å håpe at du kommer til å velge det trygge fremfor en økonomisk, lukrativ kontrakt. Er det slik at det kan bli utslagsgivende for deg?
                            - Jeg trives veldig godt i Stabæk, og ønsker å bli her – bare de kan betale noe i nærheten av det de andre tilbyr meg, forteller midtbanespilleren.
                            - Men alle andre spillere bytter klubber, og det kan jeg klare også, sier Alanzinho selvsikkert.

OPTIMIST: Jan Jönsson håper fortsatt at Alanzinho blir i Stabæk.

Optimistisk Jönsson
                            Trener Jan Jönsson er likevel fortsatt optimist, og har på ingen måte gitt opp håpet om å få Alanzinho til å signere en ny kontrakt.
                            - Jeg skjønner at spillerne tenker på lønn, og vi skal selvsagt anstrenge oss for å tilby Alanzinho en best mulig kontrakt, men jeg håper jo også at han vil tenke på den neste kontrakten. Ved å bli værende i Stabæk tror jeg han kan legge et meget godt grunnlag for veien videre, sier Jönsson.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Hegnar Online

De fleste Tippeliga-klubbene har nå avholdt sine årsmøter og dermed offentliggjort sine budsjetter for inneværende sesong. Litt her og der, men mest hos NA24, har vi funnet tallene som vi nå samlet sammen i en tabell (antall millioner i parentes).

Tippeligaen 2008 - budsjettene
                              1) Rosenborg (191)
                              2) Brann (140)
                              3) Lillestrøm (125-130)
                              4) Vålerenga (123)
                              5) Viking (120)
                              6) Fredrikstad (92,5)
                              7) Tromsø (76)
                              7) Lyn (76)
                              9) Aalesund (70)
                              10) Strømsgodset (60)
                              11) HamKam (52,4)
                              12) Stabæk (50)
                              13) Molde (48,3)
                              14) Bodø/Glimt (45-50)
                              http://www.hegnar.no/sport_fritid/article259083.ece

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

VIL FINNE EN LØSNING: LSK-leder Per Mathisen.

Niso venter svar fra LSK

LILLESTRØM:
                                NISO-leder Silje Johannessen har send brev til LSK-ledelsen.

Av Per Kristian Torvik
                                Publisert 10.03.2008 - 16:30 Oppdatert 10.03.2008 - 16:32

VIL HA SVAR: NISO-leder Silje Johannessen.

Spillerorganisasjonen NISO har skrevet brev til LSK. De regner med at det vil skje noe i saken der LSK har satt Pål Strand ned til å trene med b-laget ganske snart.
                                – Vi har ikke fått noen tilbakemelding. Men brevet ble sendt fredag, så jeg regner med at det tar en dag eller to til, sa NISO-leder Silje Johannessen til rb.no.
                                Saken ligger i øyeblikket til vurdering i LOs juridiske avdeling.
                                LSK-leder Per Mathisen sier klubben er interessert i en rask løsning.
                                – Vi jobber med å komme til en enighet og er interessert i at det skal skje så raskt som mulig, sier han.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Treningskampen mellom Molde og LSK på Aker stadion fredag 14. mars kl. 17.45 vises på TV2 Sumo.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Frediksstad Blad

- Trist å forlate FFK

Les hva John Anders Bjøkøy sier om overgangen til Lillestrøm.

Tekst: Anette Torjusen
                                    anette.torjusen@f-b.no

Forrige uke ble det kjent at den tidligere FFK-kapteien, John Anders Bjørkøy, blir Lillestrøm-spiller denne sesongen.

- Guttedrømmen
                                    I et intervju med Radio Fredrikstad sier han at han først og fremst sitter med tosidige følelser etter at overgangen ble klar.
                                    - På en side er det trist å forlate Fredrikstad hvor jeg har hatt så mange fine år og fått veldig gode venner. Men jeg gleder meg til å komme hjem på en måte, til en toppklubb i nærområdet der jeg vokste opp, sier han åpenhjertig.

For Bjørkøy legger ikke skjul på at å spille for Lillestrøm - ja det er guttedrømmen over alle drømmer.
                                    - Det har alltid vært en drøm å få spille for Lillestrøm. Spesielt og veldig positivt blir det å spille sammmen med Simen Brenne igjen. Sist jeg spilte sammen med ham var da vi vant Cupfinalen for halvannet år siden. Nå skal vi forhåpentiligvis vinne mer sammen, sier han optimistisk.

- Glad i klubben
                                    Hvis John Anders Bjørkøy skal trekke frem høydepunkt fra sin tid i FFK, kommer Cupfinalen høyt opp på listen.
                                    - Cupfinalen er vel det jeg vil huske best. Men jeg har hatt mange fine stunder på både gamle og nye Stadion. I den tiden jeg har vært i Fredrikstad har jeg blitt glad i klubben og i mange av personene rundt klubben. Jeg kommer fortsatt til å følge klubben tett, understreker han.

Når Lillestrøm la frem sitt forslag til kontrakt og til Bjørkøy var spilleklar, gikk det fort.
                                    - Ja, det gikk litt fort unna i svingene når Lillestrøm først kom på banen. Jeg følte at jeg nesten ikke hadde noe valg. Som sagt er dette guttedrømmen, legger han til.

Trent hardt
                                    Siste måneders turbulens, og spekulasjonene om at Bjørkøy var lei FFK, har han følgende kommentar til.
                                    - Alle andre har pratet. Jeg har tatt det med knusende ro og har trent hardt og forberedt meg til sesongen på vanlig måte.

Han legger ikke skjul på at han har vært i tenkeboksen de siste månedene.
                                    - Man tenker mye rundt situasjonen. Setter opp pluss og minus sammen med folk man har nært rundt seg. Det blir natrulig at vi snakker om nåværende situasjon og fremtiden.

- Tatt vel i mot
                                    Bjørkøy har allerde rukket å trene for sin nye klubb og der har nye lagkamerater møtt ham med åpne armer.
                                    - Jeg har blitt tatt godt i mot. Jeg kjente jo mange fra før også. Hele livet har jeg fulgt Lillestrøm og kjenner både klubben og strukturen godt.

Selv om FFK er historie for Bjørkøy har han følgende hilsen til gamle lagkamerater.
                                    - Jeg gleder meg til å følge Fredrikstad tett og jeg ønsker dem alt godt i hele verden. Men jeg gleder meg også til å spille for Lillestrøm, avslutter han.

Kommentar

• PA
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 500

Det er ikke noe nytt, så lagt her under STERKT tvil

- Unngå konfrontasjon med fans

Men trenerleder forstår Nordlies frustrasjon.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/03/10/529287.html

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

SUKSESS: Robert Koren kan oppleve å vinne FA-cupen og rykke opp til Premier League i sin første hele sesong i engelsk fotball. FOTO: SCANPIX

Herdet på Åråsen

BIRMINGHAM:
                                        Robert Koren brukte lengre tid på å tilpasse seg norsk enn engelsk fotball. I West Bromwich Albion sto klubben klar med ny kontrakt allerede etter et halvår.

Av Espen Solbakken
                                        Publisert 11.03.2008 - 06:30

POPULÆR: Robert Koren var en populær spiller hos LSK-fansen og har på rekordtid også vunnet hjertene til West Bromwich Albion-tilhengerne.TEGNING: EGIL NYHUS

MATCHVINNER: Fra perioden i LSK. Her scorer Koren seiersmålet mot Fredrikstad i Tippeligaen i 2006.FOTO: GEIR EGIL SKOG

Slik sett kan du si at den tekniske sloveneren ble herdet til en mer fysisk type fotball på Åråsen. Ingen tvilte noen gang på fotballferdighetene til Koren, men de kom ikke like mye til syne umiddelbart etter overgangen fra Publikum Celje.
                                        Da han også begynte å takle duellspillet – eller fant ut hvordan han skulle unngå de hardeste påhoppene – ble han med ett en av Tippeligaens aller største profiler. Å miste en så stor stjerne på Bosman-overgang måtte være som å vri kniven rundt i hjertet på LSK-administrasjonen.

En drøm
                                        Koren valgte bevisst en storklubb med opprykksambisjoner fra Championship League da han hadde vokst seg ut av Lillestrøm. Og drømmen om Premier League ble nær oppfylt med en gang.
                                        – Jeg kom hit i januar, og fem måneder senere spilte vi playoff-finale mot Derby. Selv om vi var det beste laget, tapte vi 0-1. Vi var fulle av selvtillit, men i én kamp kan alt skje – en sinnssyk skuffelse for alle i West Bromwich Albion, minnes han.
                                        – Hvordan påvirker finaletapet dere i en ny innspurt?
                                        – Ikke negativt. Vi har mange nye spillere i år, og de som var med forrige gang vil ha revansje, sier Koren, klar til å gi drømmen en ny sjanse.

Stortrives
                                        I september signerte Robbie en ny og forbedret avtale med Birmingham-klubben. Etter kun seks måneder hadde de sett nok – de var fornøyd med hva de hadde hentet gratis fra LSK.
                                        – Først hadde jeg kun en 18-månederskontrakt, men klubben kom til meg i høst og sa de ville ha meg lenger her. Nå har jeg kontrakt til 2010.
                                        Med sin samboer og en sønn på to år trives familien i sin nye hjemby. Forholdene både på og utenfor banen er flere hakk over Lillestrøm.
                                        – Jeg ønsker å fortsette her, familien trives veldig godt i byen og jeg har tillit hos manageren. Jeg valgte rett, det føles alltid bra, sier en lykkelig eks-LSK'er.

Wembley igjen
                                        Under fjorårets playoff-finale bidro 75.000 tilskuere til en fantastisk Wembley-ramme rundt det som kunne blitt Robert Korens største fotballopplevelse.
                                        I stedet ble det en kjempenedtur og minimum ett års utsettelse av Premier League-eventyret. Nå kan det bli Wembley igjen, ikke bare i en eventuell ny opprykksfinale, men også i FA-cupen. Søndag kveld avanserte laget lett til semifinalen, hvor bare Portsmouth kommer fra Premier League.
                                        – Det er serien vi har fokusert på, men det er klart; med bare et hinder unna en cupfinale er også det en forlokkende tanke.
                                        Han fikk aldri med seg noen pokal fra Åråsen. Da Olivier Occean senket Haugesund, satt Robert Koren i Birmingham i sitt nye fotballiv.
                                        – Det var fantastiske nyheter å få. Jeg er glad på spillernes og klubbens vegne, er Korens hilsen til sine gamle lagkamerater,
                                        Med LSK klar for UEFA-cupen til høsten, og WBA på vei inn i samme turnering som en potensiell cupvinner i England, kan faktisk Korens og Lillestrøms veier krysses igjen ...

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

TV2 Sport

Kippe knallhardt ut mot Lillestrøm

Lillestrøm-kaptein Frode Kippe går knallhardt ut mot egen klubb. Han mener en klønete behandling av Pål Strand skader klubben.
                                          - Det var et sjokk for veldig mange. Spillergruppen er veldig kritisk til måten dette ble gjort på, sier Frode Kippe til TV 2 Sporten.
                                          Pål Strand er inne i sin tiende sesong for Lillestrøm, og ble degradert til rekruttlaget midt i kontraktstiden.

– Man blir skuffet og forbannet, sier Pål Strand .

Frode Kippe mener saken skader klubben og ber de ansvarlige rydde opp.

- Situasjonen er verken bra for Pål, for oss spillerne eller klubben. Det er en lite heldig måte å gjøre dette på. Vi har prøvd å få snakke med ledelsen i klubben for å få en avklaring på situasjonen, men det har ikke latt seg gjøre så langt. Det er dumt, sier LSK-kapteinen.
                                          - En kan spørre seg om dette burde vært håndtert annerledes, sier Lillestrøm-formann Per Mathisen.
                                          Spillerorganisasjonen NISO mener Pål Strand mobbes av Lillestrøm. Saken håndteres nå av advokater, og partene møtes trolig i løpet av uken.

NB! Bruk lenken, og se innslaget med Frode Kippe:

Kommentar

Working...