mars 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1252

Vi er iallfall godt trent !!!!

BEST: Bjørn Helge Riise overbeviste på Nordlie-testen. FOTO: ROAR GRØNSTAD
    – Vi er i hvert fall godt trent

LILLESTRØM:
    Ny Nordlie-test for LSK-gutta.
    Av Rune Bernhus og Morten Svesengen
    Publisert 11.03.2008 - 13:19
    Tips en venn om denne saken
    Skriv ut denne siden

Det er 19 dager igjen til seriestart, og i dag testet 19 av LSK-spillerne formen. De viste at i hvert fall formen er intakt før Tromsø gjester Åråsen 30. mars.
    For dagens Nordlie-test var den beste siden lillestrømlingen Tom Nordlie tok over som trener før 2007-sesongen.
    Hele ti spillere satte personlig rekord, mens ytterligere fem spillere tangerte sin bestenotering.
    – Jeg er ikke overrasket, erklærer trener Tom Nordlie.

Riise på topp

Best av alle var Bjørn Helge Riise.
    Løpsmaskinen løp 31,25 runder, noe som er det beste resultatet noensinne for Nordlies menn.
    – Det var bedre enn forventet. Jeg hadde som mål å følge Steinar Pedersen, men jeg følte meg pigg underveis. Da var det bare å øke, sier Riise til rb.no.
    De to som fulgte landslagsmannen nærmest, var den forrige testvinneren Steinar Pedersen og indreløper Simen Brenne. Også de to passerte 30 runder.

Første for Bjørkøy

På tirsdagens test manglet de to langtidsskadde spillerne Espen Søgård og Marius Johnsen. Begge har tidligere løpt mer enn 30 runder.
    I tillegg har Jon Midttun Lie og Eirik Bertheussen vært gjennom lange skadeavbrekk, mens det var nyervervelsen John Anders Bjørkøys første test.
    Testens opphavsmann, Tom Nordlie, var derfor fornøyd med det spillerne viste.
    – Dette snittet er det beste vi har hatt. Man skjønner at laget i hvert fall er godt trent, konkluderer han.

Kommentar

• fugla4ever
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jul 2005
      • 212

Lillestrøm-rekord på Nordlies «helvetestest»

Ingen skal slå Lillestrøm på fysikken i år. Tom Nordlie smilte bredt etter at den fysiske testen var ferdig i dag.

UTSLÅTT: Så sliten var Olivier Occean (liggende) da han tok Nordlie-testen tidligere i vinter. Foto: Aftenposten

- Det er den nest beste testen noen gang for et lag jeg har trent. Bare en gang i Start lå vi høyere. Det gir selvtillit at hele troppen er i så god form, og jeg er ganske sikker på at ingen vil slå oss på fysikken, sa Nordlie til NTB.

«Nordlie-testen» handler om sju minutters løping på en 60 meter lang «bane» markert av kjegler. Bjørn Helge Riise løp lengst, 31,25 runder.

- Det er sju minutters helvete hvor den siste halvdelen går på ren vilje, sa Riise.

Ti mann satte personlig rekord, seks stykker tangerte bestenoteringen sin.

- Jeg ser en forbedring på flere prosent i snitt på spillerne i forhold til samme tid i fjor, sier Erlend Slokvik som er ansvarlig for de hyppige fysiske testene i Lillestrøm.

Noen av troppens mest løpssterke spillere manglet, så testresultatet kunne vært enda bedre.

- Jeg er ikke redd for at fysikken skal stoppe oss, nå gjelder det bare å få spillet på plass, sa Nordlie.

(© NTB 11.03.08 kl. 13:24, sist oppdatert 11.03.08 kl. 13:26)
      Last edited by Torolf; 11.03.2008, 17:49. Begrunnelse: Opprydding

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Kickoff på onsdag

LSK arrangerer onsdag kickoff for sesongen 2008. Tidligere har sponsorer, frivillige og sesongkortinnehavere blitt invitert. Nå åpnes det for alle.

Med sesongen 2008 kun noen korte uker unna er det på sin plass med et realt kickoff for årets sesong. I fjor fikk LSK mye positiv omtale for kickoffet, og lista er ikke lagt lavere i år. Det vil bli presentasjon av LSKs spillerdrakt for 2008, presentasjon av LSKs spillerstall og støtteapparat for årets sesong, og ikke minst moteshow med framvisning av LSKs supporterkolleksjon.

Kickoffet blir arrangert på Lillestrøm Kultursenter, og alle spillere og trenere vil delta i showet. Både i dress, i spillerdrakt, og også i forskjellige andre settinger.

Kickoffet har start 18:00, og blir avholdt i Stjernesalen. Det er imidlertid begrenset med plasser, og derfor vil det raskt bli fullt.

Gå til følgende adresse for å melde deg på:

http://connectorretail.com/lskzone/kickoff.asp

Inngangen er gratis.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

FØRER AN: Fysisk trener Erlend Slokvik fører an foran Bjørn Helge Riise og Simen Brenne. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Knuste test-rekorden

LILLESTRØM:
          Over halvparten av LSK-spillerne leverte sin beste Nordlie-test noensinne. Bjørn Helge Riise var best av alle.

Av Morten Svesengen
          Publisert 12.03.2008 - 06:30

Se Nordlies menn løpe

Se bildene!

Slik er "Nordlie-testen":
          Spillerne løper i åttetall mellom og rundt to kjegler som står 30 meter fra hverandre.
          De skal løpe så mange runder (60 meter) som de klarer på sju minutter. Vendingene som spillerne må gjøre hver 30. meter gjør den veldig lik løpingen på banen.
          Nordlie har brukt denne testen siden 1992, og Start har rekorden med 29,5 runder i gjennomsnitt (1.770 meter).

Landslagsspilleren som ble operert i begge lyskene så sent som i januar, har kommet tilbake i sin beste form i løpet av svært kort tid.
          I går løp han sin beste test siden LSK-trener Tom Nordlie kom til klubben med løpstesten, som er oppkalt etter ham.
          – Det gikk bedre enn forventet. Målet var å henge på Steinar Pedersen og slå ham mot slutten. Men underveis gikk det såpass lett at det bare var å kline til. Dette viser i hvert fall at formen er god, sier Bjørn Helge Riise.

10 av 19 perset
          Totalt var det 10 av 19 LSK-spillerne som fikk sitt beste resultat noen gang på Nordlie-testen. I tillegg tangerte fem av de øvrige spillerne sin bestenotering.
          – Jeg har vært involvert i ulike tester på ulike nivåer tidligere, men aldri sett en så formidabel framgang på en hel gruppe, sier LSK-assistent Svein Cato Bakkemo.
          Derfor var det også en fornøyd hovedtrener Nordlie som oppsummerte etter at spillerne hadde satt ny klubbrekord med 28,9 – nesten en halvrunde bedre enn forrige bestenotering i januar.
          – Tatt i betraktning at gode testløpere som Espen Søgård og Marius Johnsen ikke var med, at Jon Midttun Lie tok testen etter å ha vært skadet i to måneder (løp 29 runder red. anm.), og Eirik Bertheussen har vært et kvart år borte, så er dette meget gode resultater. Snittet er en halvrunde bak det beste resultatet jeg hadde i Start, men der løp keeperne veldig langt. Dette viser at formen vår er god, mener Nordlie.

Bjørkøys første
          Riise satte med sine drøye 31 runder en personlig rekord. En snau runde bak ham kom forrige testvinner, Steinar Pedersen, som også forbedret seg fra januartesten.
          I hælene på ham igjen kom Simen Brenne.
          Nykommer John Anders Bjørkøy løp sin første Nordlie-test noensinne. Han åpnet i tempoet til Riise, Pedersen og Brenne, men klarte ikke å holde tempoet helt inn.
          Men han lover at ingen skal bli misfornøyd med resultatet hans når han får mer erfaring med testen.
          – Det var ikke noe moro, men det visste jeg fra før. Når jeg lærer testen å kjenne, skal jeg uansett klare å levere et resultat Tom vil være fornøyd med, sier Bjørkøy.
          Med sine snaue 29 runder er han ikke avskrekkende langt unna kravet LSK-treneren stiller til en indreløper.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Romsdals Budstikke

MFK jobber fortsatt med en overgang for Arild Sundgot. Seinest i går kveld var ledelsen i kontakt med Lillestrøm for å komme nærmere en mulig overgang.
            – Vi ønsker å komme i en dialog slik at vi en gang for alle kan slå fast om det er muligheter for at klubbene kan bli enige eller ikke. Tidligere har vi fått signal om at det kan være aktuelt for spilleren, men vi er foreløpig ikke kommet så langt at vi snakker direkte med Sundgot, sier Nordstrand Jacobsen, som i går befant seg i Oslo sammen med MFK-formann Oddne Hansen. De to møtte ledelsen i Aker for å diskutere økonomi rundt eventuelle forsterkninger.
            Etter det Romsdals Budstikke har grunn til å tro krever LSK om lag seks millioner kroner for Sundgot – MFK skal være villig til å strekke seg til fem.
            Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

SÅ RØDT: Kortproblemene til LSK viste seg for alvor i bortekampen mot Stabæk på høstsesongen. Frode Kippe var en av to som ble utvist i toppkampen som kanarifuglene måtte vinne. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Tror Kippe er blitt snillere

LILLESTRØM:
              Spillselskap spår årets råtasser.

Av Rune Bernhus
              Publisert 12.03.2008 - 11:55 Oppdatert 12.03.2008 - 12:09

UTVIST: Her får Frode Kippe Lillestrøms første røde kort i fjor. Det skjedd i den andre serierunden, mot Odd i Skien. FOTO: TOM GUSTAVSEN

DYTTET: Allerede i 3. serierunde fikk ble det klart for LSKs andre utvisning. Khaled Mouelhi ble vist ut mot Strømsgodset i Drammen. FOTO: GEIR EGIL SKOG

FRUSTRERT: Også Bjørn Helge Riise så rødt i fjor. Det skjedde mot Stabæk på Nadderud. FOTO: GEIR EGIL SKOG

I 2007 var Frode Kippe den store råtassen i Tippeligaen. Det blir han ikke i år.
              Det er i hvert fall spådommen til spillselskapet Betsafe. Nå tilbyr selskapet spill på hvilken spiller som får flest kort i Tippeligaen 2008.
              Kortfavoritt er nemlig HamKams Jan Michaelsen.
              – Jan Michaelsen hadde åtte gule kort på 27 kamper i Adeccoligaen, og nå som nivået er enda høyere, synker neppe det tallet, mener Betsafes oddssetter Geir Magne Gjersvoll.
              Spilleselskapet tilbyr også spill på hvilket lag som får flest gule kort og her rangeres Lillestrøm i midten med 15 i odds, med kvartetten HamKam (4 i odds), Molde, Bodø/Glimt og Aalesund (alle tre har fem i odds) som favoritter.
              – Det ble alt for mange kort og karantener på Lillestrøm i fjor, så vi sitter med en følelse av at Tom Nordlie vil luke bort mange av kortene denne sesongen, melder Gjersvoll.

Fire kanarifugler
              Lillestrøm-kvartetten Frode Kippe, Khaled Mouelhi, Bjørn Helge Riise og Pål Steffen Andresen er alle med på den lite lukrative oddslisten over råtasskandidater i Tippeligaen.
              Men til tross for at LSK-kaptein Frode Kippe toppet listen i fjor med totalt ni kort (seks gule og tre røde) på 18 kamper, spår selskapet fire andre spillere foran på listen.
              Råest av alle blir altså Jan Michaelsen. Hamkam-spilleren får sju i odds. Deretter følger Aalesunds Gustave Bahoken (9 i odds), Bodø/Glimts Runar Berg (10 i odds) og Branns Eirik Bakke (12 i odds).
              At disse spillerne får lavere odds enn Lillestrøms tøffing, kan neppe karakteriseres som noen overraskelse.
              Gustave Bahoken fikk i fjor ett kort mindre enn Kippe. Sju gule og ett rødt kort på 19 kamper ble det. Eirik Bakke spilte bare ti kamper, men endte likevel opp med fire gule kort.
              Kortsamlingen til Jan Michaelsen fra Adeccoligaen er allerede nevnt. Men også forrige gang dansken spilte i den øverste divisjonen – i 2006 – ble fargerikt. Han toppet nemlig kortstatistikken med åtte gule kort.
              Året før der, var det Runar Berg (sammen med Simen Brenne) som var årets råtass. Sju gule kort fikk nordlendingen.

LSK-spillernes odds
              Frode Kippe og Khaled Mouelhi (to røde og tre gule i fjor) har fått 15 i odds.
              – Seks gule og tre røde i fjor på Kippe. Det bør bli færre i år for LSK-tøffing, men noen karantener må han regne med. Mouehli fikk tre gule og to røde i fjor, noe som vitner om tøff spillestil. De røde bør bort i år, kommenterer Betsafes oddssetter Geir Magne Gjersvoll.
              Kippes stopperkollega Pål Steffen Andresen har 40 i odds.
              – Han kommer til å dele ut masse juling sammen med Kippe i år, sier Betsafes oddssetter.
              Også landslagsspiller Bjørn Helge Riise har 40 i odds. Den oddsen er basert på de fire gule og det ene røde kortet fra 2007.
              – Bjørn Helge bør sørge for at hans motstandere oftere må ta til ufine midler enn han selv må gjøre det i 2008, sier Geir Magne Gjersvoll.
              Nyervervelsen Vidar Riseth har lenge hatt et ry på seg for å være en ufin spiller. I fjor fikk han imidlertid kun tre gule kort, og i år er ikke en av råtasskandidatene til Betsafe.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

LSK-MEDIA ønsker deg med på laget

Med en ny sesong på vei ønsker LSK-Media å utvikle seg videre og nå sine målsetninger om også å være en av de ledene klubbene på dette området.

Vi ønsker derfor kontakt med

- Personer som har bakgrunn som skribent/journalist. Har god kjennskap til LSK, fotballinteresse, stort ønske å utvikle seg innen for faget og ikke minst kunne tenke seg å skrive for LSK. Dette kan være saker som vil bli benyttet på www.lsk.no, nyhetsbrev, wap, etc.

- Personer som har bakgrunn eller interesse for TV, filming, redigering, og som vil være med å bidra til at LSK-TV utvikler seg videre.

Høres dette interessant ut så send en mail

Kommentar

• sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

LSK skal spille i blått

LILLESTRØM:
                  Under LSKs Kick Off i kveld kom de blå LSK-draktene fram.
                  Av Espen Solbakken | Espen Bolstad

Det er selvfølgelig bortedraktene det er snakk om.
                  I Manchester City-blått skal LSK spille sine kamper mot de andre gule-lagene i årets eliteserie.
                  Draktene stammer fra Diadoras Napoli-kolleksjon.
                  Kaptein Frode Kippe var fornøyd med de nye bortedraktene:
                  – Jeg synes blåfargen var stilig, dessuten er det greit at den ikke er lik den Vålerenga spiller i, sier han til rb.no.
                  Bjørn Helge Riise likte seg også i den nye fargen.
                  – Alle gutta her kler blått, sier han tørt.

Kommentar

• forzakanaris
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Feb 2007
                    • 92

Viktor til Island
                    Midtbanespilleren Viktor Bjarki Arnarsson er utleid til KR Reykjavik ut året. - Jeg er nødt til å spille førstelagsfotball, sier Viktor selv.

Av: Ole Kristian Bakkene

Det har ikke blitt mye spilletid på Viktor siden han tråkket kraftig over på treningsleir i Marbella rett før sesongstart i 2007. Islendingen så ut til å få en fin sesong, men har etter overgangen fra islandsk fotball slitt mye med skader. Nå blir det retur til Island, og spill for KR Reykjavik. Viktor er selv godt fornøyd med utlånsavtalen som strekker seg ut året.
                    - Jeg er nødt til å spille førstelagsfotball, og det kommer jeg til å få i KR. Min samboer fødte for kort tid siden, og vi har leilighet i Reykjavik. Derfor passer det fint å reise hjem en stund for å få spille fotball hjemme på Island, sier Viktor som til tross ikke mistrives i LSK.
                    - Det har ingenting med mistrivsel å gjøre. Jeg vil bare få spille fotball på høyest mulig nivå.

Hjemme på sagaøya venter den gamle LSK-legenden Runar Kristinsson som herjet i den gule og svarte drakta på 90-tallet med trøye nummer 10. Nå er han trener i KR Reykjavik, og får ut 2008 en sulten Arnarsson på lån.
                    -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

Kommentar

• Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

Pål Strand til HamKam

SKVISET UT: Pål Strand var svært skuffet over å bli vraket i Lillestrøm. Nå er han klar for HamKam. Foto: Jon Eeg ( Scanpix )

Siste fra Nettavisen:

Pål Strand har fått seg ny arbeidsgiver.

Pål Strand, som ble skviset ut i Lillestrøm, er klar for HamKam.
                      Det melder Hamar Arbeiderblad.
                      To år
                      Han har skrevet under på en toårskontrakt. Strand slutter seg torsdag til sine nye klubbkamerater som er på vei til treningsleir i Tyrkia.
                      - Det gjenstår noen formaliteter, men jeg har stor tro på at dette skal løse seg. Dialogen er veldig positiv, sier styreleder i Lillestrøm, Per Mathisen, til Nettavisen.
                      Pål Strand sa i et intervju med Nettavisen for kort tid siden at han har hatt det tungt etter at han fikk beskjeden om at han ikke ville bli satset på i Lillestrøm.
                      - Dette er ingen enkel situasjon. For min egen del kjører jeg nå egentrening på formiddagene, så trener jeg med rekruttene på kveldene. De er en fin gjeng, men det er klart at det er ikke samme nivået som på A-lagstreningene, sa Strand.
                      Uforstående
                      Strand kunne ikke forstå hvorfor han ble sparket ut av A-laget.
                      - Jeg var vel nummer 12, 13 eller 14 når det gjelder spilletid i fjor. Når jeg så kommer tilbake fra en måneds ferie, så er jeg plutselig blitt nummer 26. Så dårlig blir man vel ikke på fire uker, spurte han.
                      Nå ser det altså ut til at saken går mot en lykkelig slutt for Pål Strand

Kommentar

• Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

UTSTØTT: Pål Strand er utstøtt av det gode selskap i LSK. Nå kan det bli rettssak med påstand om at toppklubben er en mobbeorganisasjon.
                        Gjenforenes med eks-trener

Pål Strand klar for HamKam.
                        Publisert 13.03.2008 - 09:10 Oppdatert 13.03.2008 - 09:16
                        Tips en venn om denne saken
                        Skriv ut denne siden

Etter ni år i Lillestrøm, er Pål Strand klar for HamKam.
                        Ifølge Hamar Arbeiderblad skrev den tidligere LSK-vingen under på en toårskontrakt med hamarklubben på Gardermoen i natt.
                        Dermed gjenforenes han også med sin tidligere trener Arne Erlandsen.

Venstre back

Signeringen kommer etter en svært turbulent tid for Strands vedkommende.
                        I slutten av januar fikk han beskjed av klubb-ledelsen om at han var vraket i a-stallen. I stedet for treningsleir i Spania, ble det treninger med LSK-rekruttene.
                        Nå skal han slutte seg til sine nye klubbkamerater på treningsleiren i Tyrkia.
                        Ifølge Hamar Arbeiderblad, ses Pål Strand som en viktig tilvekst på venstre backplass for eliteserieklubben.

Kommentar

• Juven
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2006
                          • 212

Pål Strand til Kamma

Pål Strand, ex Lillestrøm og Raufoss, ble i natt klar for HamKam.
                          Tekst: Trine H. Løken
                          trine.h.loken@ostlendingen.no

Etter ni år i Lillestrøm, og en god del turbulens rundt hans framtid der den siste tiden, signerte Pål Strand en toårs kontrakt med HamKam i natt. Det skriver h-a.no. Strand har også spillt for Raufoss.

Nå er Strand på Gardermoen og slutter seg til sine nye klubbkamerater, som er på vei til treningsleir i Tyrkia.

Strand blir en viktig tilvekst på venstre backplass for hamarklubben.

Publisert: 13.03 08:41, Sist endret: 13.03 08:51
                          Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Dagbladet

FORTSETTER KARRIEREN PÅ HAMAR: Pål Strand har fått seg ny klubb, etter at LSK degraderte han til B-laget i vinter.
                            Foto: Scanpix

Strand går gratis til Ham-Kam

LSK og veteranen skilles som venner.

GORM S. ANDRESEN
                            gan@dagbladet.no

(Dagbladet.no): Lillestrøm og fagforeningen NISO har funnet en løsning i Pål Strand-saken.

32-åringen blir løst fra kontrakten på Åråsen og spiller for tippeligarival Ham-Kam kommende sesong.

I en pressemelding skriver NISO at Strand slutter i Lillestrøm etter en konstruktiv dialog.

LSK-styreleder Per Mathisen sier til Dagbladet.no at klubbens løsning med Strand har skjedd parallelt med at midtbanespilleren signerer for Ham-Kam.

Verken Lillestrøm eller NISO ønsker å røpe detaljer om sluttavtalen.

- Vi kan ikke ikke gå ut med noe, men begge parter er fornøyde og har kommet fram til noe som begge synes er bra. Nå kan vi legge saken bak oss, sier Mathisen.

- Betaler Ham-Kam en overgangssum?

- Nei, vi har vært opptatt av løsning her. Vi har ikke krevd Ham-Kam for overgangssum. Det ville vært unaturlig sånn saken står nå.

Strand ble degradert til LSKs reservelag i februar, verken han eller danske Dan Anton Johansen fikk være med på klubbens treningssamling i Spania.

De måtte i stedet trene med klubbens rekrutter og ble oppfordret til å finne seg nye arbeidsgivere. Noe NISO reagerte kraftig på.

- Vi er fornøyd med at vi har kommet i mål, og Pål er allerede på vei til treningsleir med Ham-Kam.

- Angrer dere noe?

- Det blir vanskelig å kommentere hvordan denne saken gikk, men vi må se på oss selv og evaluere denne som andre saker. Og ta med lærdom videre. Vi får glede oss over at vi kan skilles som venner, og at Pål kan få spille fotball videre på et høyt nivå, sier LSK-styrelederen.

Pål Strand har ikke besvart Dagbladet.nos henvendelser i dag tidlig.

Kommentar

• hoyt
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 2850

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article1 02482.ece

Riseth har hjerteproblemer

- Vi fant ut etter hjertetestingen på La Manga i februar at Vidar Riseth hadde et forstørret hjerte. Det er ikke uvanlig hos toppidrettsutøvere, men hos Vidar var det høyt blodtrykk som førte til et voksende hjerte, forklarer Schultzen til adressa.no.

Riseth, som gikk fra Rosenborg til Lillestrøm i desember i fjor, er nå sykmeldt, men legen har et godt håp om at han rekker seriestart, og kanskje allerede generalprøven mot Lyn på Marbella 23.mars.

- Vi har fått dette under kontroll nå, og ser det som forsvarlig at han spiller igjen om kort tid. Men foreløpig trener han kun alternativt på et lavt nivå, sier han.
                              Frostingen spilte kamper også etter hjertetestingen, men be altså sykmeldt foran kampen mot Viking forrige helg.
                              -Hvor vanlig er dette?
                              - På La Manga ble 120 spillere testet, men kun Vidar fikk konstantert problemer. Så helt vanlig er det ikke. Dette viser hvor viktig det er med hjertetesting i klubbene, sier han.
                              Det har ikke lyktes adressa.no å komme i kontakt med Riseth.
                              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                              - Nosa

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

SYKEMELDT: Vidar Riseth har høyt blodtrykk og et stort hjerte. Derfor trener han på egenhånd denne uka. FOTO: SCANPIX
                                LSK-LEGE BJØRN SCHULTZEN:

– Kunne blitt dramatisk

ÅRÅSEN:
                                Vidar Riseth har et unormalt stort hjerte på grunn av høyt blodtrykk.

Av Espen Bolstad
                                Publisert 13.03.2008 - 16:05 Oppdatert 13.03.2008 - 17:50

STREKK I LYSKEN: Olivier Occean.

UTE TIL MAI: Espen Søgård.

UTE TIL SOMMEREN: Marius Johnsen.

UTE TIL SOMMEREN: Markus Kiesenebner.

Under treningssamlingen på La Manga ble det oppdaget at Vidar Riseth hadde et unormalt stort hjerte, skriver adressa.no.
                                Til rb.no forteller LSK-lege Bjørn Schultzen at hjerteproblemene til Riseth stammer fra et høyt blodtrykk.
                                – Det er ikke uvanlig at toppidrettsutøvere har et stort hjerte, men i Vidars tilfelle er det på grunn av blodtrykket, og det blir litt annerledes, sier han.
                                – Hvilke konsekvenser kunne dette fått, hvis det ikke ble oppdaget?
                                – I verste fall kunne det blitt dramatisk. Hjertesvikt, eller hjerteinfarkt, sier Schultzen.

Én av 120
                                På La Manga ble alle eliteseriespillerne testet i en «Ekko», noe Schultzen beskriver som en ultralyd av hjertet.
                                – Av 120 spillere, var det kun Vidar Riseth som hadde utslag. Og da satte vi inn grep for å få ned blodtrykket, sier han til rb.no.
                                – Hva blir gjort?
                                – Han har drevet lett trening denne uka. Med jogging og egentrening. I tillegg til det tar han noen tabletter mot blodtrykket.
                                LSK-legen forteller at så snart blodtrykket er på det normale vil hjerte trekke seg sammen til normal størrelse igjen.
                                – Vi regner med at han er klar for spill allerede da vi kommer til Marbella, sier Schultzen.

Occean skadet
                                Flere LSK-spillere sliter med skader om dagen.
                                Marius Johnsen og Markus Kiesenebner er langtidsskadde og LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen forteller til rb.no at situasjonen er uforandret og at ingen av de to vil være klare før fotballferien.
                                Espen Søgård skal ifølge Karlsen være klar igjen for spill i mai.
                                Olivier Occean er siste tilskudd på skadelista. Han merket i går antydningene til en strekk i lysken.
                                – Han har ikke trent med laget siden tirsdag og vi holder på å undersøke hvor alvorlig strekken er, sier Karlsen.
                                Jon Midttun Lie er i trening igjen. Han har slitt med en strekk i hamstringen den siste tida.
                                Lasse Bergan-Foss sliter med en strekk i låret. Han vil ikke trene med laget før de kommer til Marbella til uka.
                                – Vi skulle selvfølgelig ønske at alle var skadefrie, men jeg vil ikke si at situasjonen er dramatisk, sier Jørn Karlsen.

Det har ikke lyktes rb.no å komme i kontakt med Vidar Riseth i ettermiddag.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Romsdals Budstikke

Molde-direktør Nordstrand Larsen:
                                  – Arild Sundgot er fremdeles en spiller vi vil ha. Vi har fått tillatelse til å snakke med spilleren, og kommer til å ta initiativ til det de nærmeste dagene, sier direktøren.
                                  Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

LSKs Kick Off

Innslag fra TV Romerike:

Kommentar

• Eriksve
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 885

Steffen Hjelmtvedt (15) fra FK Toten har skrevet proffkontrakt med LSK.

Går ferdig ungdomsskolen før han flytter til Lillestrøm i august.

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

db.no

Mer helsestoff:

- Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd
                                        Riseth var uvitende om alvorlig hjertesvakhet.

Vidar Riseth (35) må bruke hjertemedisiner resten av livet etter å ha gått med høyt blodtrykk og forstørret hjerte.
                                        Riseth har vært sykmeldt på grunn av hjerteproblemene, men er nå gradvis på vei tilbake. En hjertetest på La Manga viste at høyt blodtrykk hadde ført til at Riseth hadde et forstørret hjerte.- Jeg er glad det ble oppdaget tidlig. Jeg tør ikke tenke på hva som kunne skjedde ellers, sier Riseth til VG.[/B]

- Min første tanke var at det er bra testene fungerer, og at de fant ut at noe var galt med meg. Men det ga meg også en skikkelig støkk, spesielt etter at jeg hadde mistet to gode fotballkamerater på kort tid, forteller Lillestrøm-stjernen.

Skotten Phil ODonnell, som Riseth spilte med i Celtic, døde av hjertesvikt i desember, og i februar døde hans tidligere lagkamerat i Kongsvinger, Ove Jørstad, av samme årsak.

- Det er klart jeg ble skremt. Og så sjekker jeg meg og finner at det er noe galt med meg også. Du blir redd. Men jeg tenker mer på hvor ille det kunne gått om de ikke tok disse testene, sier Riseth.
                                        Han ble sykmeldt etter treningskampen mot Strømsgodset i slutten av februar. Torsdag kom beskjeden om at testene ser bra ut, og at han gradvis kan begynne å spille fotball igjen.
                                        - Det er ikke normalt at en toppidrettsutøver får høyt blodtrykk. Så det er ingen tvil om at Vidar Riseth er arvelig belastet. Det er en massiv opphopning av høyt blodtrykk i familien hans. Vidar må bruke hjertemedisiner livet ut på grunn av dette, sier lege Bjørn Einar Schultzen til VG.

(NTB)

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Hamar Arbeiderblad

LSK måtte ut med sluttpakke til Pål Strand
                                          HamKam sparte 2 mill.

Da Pål Strand gikk til LSK-ledelsen etter cupfinalen og ba om en overgang til HamKam, fikk han en prislapp på to millioner kroner. Da han skrev under for HamKam i går var det Lillestrøm som måtte betale.

GJENFORENES: Pål Strand (nærmest) blir igjen elev av Arne Erlandsen, som han var i Lillestrøm. Her er han med sin nye lagkamerater på gårsdagens treningsøkt i Tyrkia. Fra venstre: Jan Michaelsen, Olivier Karekezi, Tommy Øren, Markus Ringberg, Vegar Bjerke, Adem Güven, Roman Kienast og Joachim Sørum

BELEK: Etter flere måneders kamp mot Lillestrøm-ledelsen, fikk Pål Strand viljen sin om en overgang til HamKam innfridd
                                          Og i stedet for at HamKam måtte betale overgangssum, endte det med at Strand fikk med seg en sluttpakke før han kunne forhandle om kontrakt som gratisspiller.
                                          - Lillestrøm har tapt en del penger på dette, men det synes jeg er helt greit, sier Pål Strand til HA-sporten.

Fikk sluttpakke
                                          Strand bekrefter overfor HA-sporten at han har fått en slags sluttpakke fra Åråsen-klubben.
                                          - Det ble sånn for at jeg i hvert fall ikke i år skulle tape noen penger, sier Strand.
                                          Det betyr at HamKam ikke betaler i nærheten av hva Strand hadde i lønn i LSK, men at 32-åringen totalt sett kommer like bra ut fordi Åråsen-klubben forpliktet seg til en sluttpakke.
                                          Sånn sett har HamKam, etter det HA-sporten erfarer, fått en billig kvalitetsspiller.

- Fjørtoft sa to mill.
                                          Lillestrøm derimot kunne sluppet billigere om de hadde latt Strand gå fra klubben før jul. I stedet har de nå lønnet kantspilleren i hele vinteren.
                                          - Etter cupfinalen mot Haugesund spurte jeg om å få gå gratis til HamKam, men jeg fikk beskjed fra Jan Åge Fjørtoft om at prisen for HamKam var to millioner kroner. Det var jo helt hinsides og ikke aktuelt, sier Strand.

Liker Erlandsen
                                          Flere klubber har hatt følere ute i forhold til 32-åringen, men HamKam har hele tiden vært Strands førstevalg.
                                          - Jeg liker Arne Erlandsen som trener. Jeg har jo spilt under ham i Lillestrøm, sier Strand, som opplyser at han vraket både tippeligaklubber og en utenlandsk klubb nå til fordel for HamKam.
                                          HamKam-trener Arne Erlandsen er glad for å få enda en spiller i stallen som kan utfordre til en plass i førsteelleveren.
                                          - Pål kan spille på begge kantene. Og han kan spille venstreback. Dette gjør at vi nå får enda bedre dekning, og det er med på å pushe de andre spillerne enda mer, sier Erlandsen.
                                          Pål Strand trente sammen med HamKam-laget i Belik i går kveld. Det var en lett restitusjonsøkt med fokus på pasningsspill langs.

http://www.h-a.no/artikkel.asp?Artid...EmneID=HAM-KAM-

Kommentar

Working...