mars 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB

FYLLES OPP: LSK håper å passere 10.000 tilskuere mot Tromsø. FOTO: SCANPIX

Håper på 10.000

ÅRÅSEN:
    Billettsalget til LSK-Tromsø har tatt seg opp de siste dagene. LSK håper på over 10.000 tilskuere søndag.

Se billettbørsen her!

Av Morten Svesengen
    Publisert 29.03.2008 - 16:47 Oppdatert 29.03.2008 - 16:48

For første gang i historien skal LSK spille seriekamp hjemme på Åråsen i mars.

Publikum er muligens ikke helt i fotballmodus etter at vinteren kom tilbake i forrige uke, men billettene til serieåpningen mot Tromsø har likevel gått bra unna.

Vil slå rekorden
    Lørdag ettermiddag var det solgt over 8.700 billetter til søndagens åpningskamp på Åråsen.
    Forrige sesong satte LSK publikumsrekord med et tilskuersnitt på 9.018 tilskuere. Målet er å slå den rekorden i 2008.
    – Vi mener det er realistisk å øke publikumstallet i år. Mot Tromsø i åpningskampen krysser vi fingrene for vi vil passere 10.000, sier arrangementssjef Anders Riiber i LSK.

Nytt Åråsen-system
    I løpet av 2007 var det over 10.000 tilskuere innenfor Åråsen-portene fire anger i løpet av sesongen. Det var i serieåpningen mot Fredrikstad og i oppgjørene mot Vålerenga, Brann og Rosenborg at LSK oppnådde så store publikumstall.

PS! Denne sesongen har LSK gjort om port- og billettsystemet på Åråsen. Dette er gjort for at folk skal unngå å stå i lang kø på vei inn på stadion.
    • Hvem vinner?
      Når Lillestrøm spiller hjemme mot Tromsø er det 46% sannsynlighet for at Lillestrøm vinner. (Basert på alle spilte kamper siden 1948].
    • Karantener
      Lillestrøm: Ingen. Tromsø: Ingen.
    • Antall mål
      Det scores i gjennomsnitt 3.67 mål per kamp når disse lagene møtes på Lillestrøm sin hjemmebane i Tippeligaen.
    • Største seier - største tap for Lillestrøm hjemme mot Tromsø
      Lillestrøm sin største seier på hjemmebane kom i 1992 da laget vant 6-0.
      Største tap kom i 2007 da Tromsø vant 0-3.
    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3437058.ece

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Bladet Tromsø (100% Fotball)

De beste utlendingene i eliteserien, med én LSKer på laget:
      KEEPER: Otto Fredrikson, Lillestrøm (Finland)
      Fikk først sjansen da LSK solgte Heinz Müller i sommer, og imponerte voldsomt i høst. Har det aller, aller meste som keeper. Har størrelsen, er uredd, har gode reflekser og er i tillegg under vingene på Frode Grodås, som får veldig gode skussmål som keepertrener. 14 baklengs på 13 kamper i fjor, og bare 9 på 12 om man tar bort LSKs begredelige 1-5-tap mot Brann. Mangler bare rutine.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Bergens Tidende (100% Fotball)

Endelig hjemme

John Anders Bjørkøy håper at solid spill for Lillestrøm skal føre til flere kamper med flagget på brystet. Her på gårsdagens trening. ( Foto: Svein Erik Furulund )

Som liten satt han på Åråsen som supporter. I dag går John Anders Bjørkøys drøm om LSK-spill i oppfyllelse.

Av: Are Bye
        Publisert: 30.03.2008 kl. 10:34
        Endret: 30.03.2008 kl. 10:35

- Å komme til Lillestrøm har vært en udelt positiv opplevelse, sier John Anders Bjørkøy til Aftenposten.
        Han er nettopp ferdig med en lang og våt økt på Åråsen, etterfulgt av en nesten like lang og våt prat med Tom Nordlie.
        - Tom er profesjonell, nøyaktig og veldig opptatt av detaljer. Han har gitt meg klar beskjed om hva han venter av meg.
        - Og det er?
        - Hehe. Nei, det blir jo mye løping da, sier Bjørkøy som er indreløper i dag.
        Han har spilt ungdomsfotball for Gjelleråsen og Skjetten, og som ung gikk han ofte på Lillestrøms hjemmekamper. At han nå spiller for Romerikes stolthet betyr mye for 29-åringen.
        - Jeg sto aldri sammen med Kanarifansen, men jeg holdt med Lillestrøm.
        - Godt å være hjemme?
        - Ja, å gå ut på matta her til første seriekamp vil bli stort. Det er utrolig moro å være her, sier Bjørkøy.
        Siden overgangen fra Fredrikstad har han glidd godt inn i LSK-miljøet, men han merker også forskjell på klubbene.
        - Fredrikstad er en flott klubb, og jeg hadde det fint der. Men samtidig er klubben relativt fersk på flere områder. De har historien, men det er lenge siden sist de spilte på høyt nivå. FFK er på rett vei, men i LSK er det profesjonalitet i alle ledd allerede. Man føler at det er en storklubb, sier Bjørkøy
        Han forteller at det ikke har blitt satt noen målsetting for årets sesong, for i Lillestrøm gir den seg selv.
        - Vi skal gjøre det veldig, veldig bra. Det er opplest og vedtatt for lenge siden. Det ligger i klubbens sjel, og sånn har det vært i 20 år, sier Bjørkøy.

Kapteinstyper
        Halvannet år med landslagssamlinger har ikke gitt fast plass. Med overgangen til LSK håper Bjørkøy å vise Åge Hareide at han er en å satse på.
        - Mer landslagsspill er et mål, men første prioritet er å ta mange poeng med LSK, sier Bjørkøy som nå er gjenforent med Simen Brenne. Sammen ledet de FFK til cuptriumf i 2006, og kaptein Bjørkøy løftet kongepokalen.
        I Lillestrøm er han ikke kaptein. Mot Tromsø leder Vidar Riseth de gule. Vanligvis bærer Frode Kippe armbindet, men han er skadet.
        - Kapteinsbindet betyr ikke mye for meg. Jeg er meg selv, og bidrar med mitt uansett, sier Bjørkøy.
        Men for Tom Nordlie er kapteinsemner et tema. At LSK i år har kapteinstyper i alle lagdeler ser han på som et stort pluss.
        - Jeg håper de skal pushe hverandre, holde hverandre våkne, og ta ansvar alle sammen. Kanskje vil det skåne stemmen min litt også, tror treneren.
        Han er klar over at Lillestrøm ikke har hatt noe godt tak på Tromsø de senere år, men han er trygg på at laget hans er godt forberedt.
        - Selv med sentrale folk ute har vi et knallsterk lag. Jeg gleder meg, sier Tom Nordlie.

Kommentar

• fugla4ever
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jul 2005
          • 212

Ifølge Aftenposten papiurutgave 30.03 var den mest sannsynlige lagoppstillingen mot Tromsø

- Otto Fredriksson¨

- Steinar Pedersen - Pål Steffen Andresen - Vidar Riseth - Jon Midtun Lie -

- John Anders Bjørkøy- Kiko Mouheli - Simen Brenne -

- Tor Andreas Gundersen - Olli - Mangnus Myklebust

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

Foto Solum, Stian Lysberg MER AV DETTE: Til tross for denne utblåsningen mener Tom Nordlie at han har opptrådt for rolig som LSK-trener.

Vil lokke fram engasjement

ÅRÅSEN:
            LSK-trener Tom Nordlie mener han har vært altfor rolig siden han ble trener på Åråsen. Denne sesongen vil han hente fram engasjementet han hadde fra Start-tida.

Av Morten Svesengen
            Publisert 30.03.2008 - 12:26

– Siden jeg kom til LSK har jeg vært unormalt rolig til meg å være. Dette gjelder både på spillermøter og på benken. Dette har jeg som mål å gjøre noe med fordi jeg tror det er viktig, sier Tom Nordlie.
            Det betyr ikke at du får se LSK-treneren kjefte og smelle på alle og enhver – hele tiden.
            – Engasjement har ikke noe med å være sint å gjøre. Mitt engasjement skal være konstruktivt, enten det er i garderoben eller på benken. Ellers har det ingen hensikt.
            – Hvorfor mener du at du har vært roligere i LSK enn du for eksempel var i Start?
            – Det er mulig jeg ubevisst har holdt igjen, fordi jeg vet at det er mye fokus rundt min person. I år håper jeg å slippe meg litt mer løs på benken. Tar du vekk engasjementet mitt, blir også en del av meg borte, mener treneren.

Én episode i fjor
            Og når han står og skriker til spillerne sine fra sidelinja, er det ifølge treneren veldig lite kjefting.
            – De eneste som får kjeft er spillere som er illojale mot taktikken eller har dårlig innsats. En spiller som gjør en stor feil, vet det så godt selv at det ikke er noen grunn til å si noe. Ropene fra meg til spillerne er stort sett konstruktive og av taktisk art.
            Forrige sesong kom Nordlie i fokus én gang i løpet av en ellers turbulent LSK-sesong. Det var da han kom i munnhuggeri med Odds Espen Ruud – i andre serierunde. Innslaget ble vist på fjernsyn gjennom hele sesongen, og derfor har nok folk flest inntrykk av at Nordlie var i negativ fokus langt oftere.
            – Det er slik at ting som blir gjentatt mer enn tre ganger blir til en sannhet. Men det må jeg leve med. Jeg får ikke gjort noe med hva andre mener, sier Nordlie.

– Ingen "gampetrening"
            – Bryr du deg for mye om hva andre mener om deg og LSK?
            – Nei, egentlig bryr jeg meg ikke om så mye. Men av og til blir jeg irritert når jeg leser for eksempel fansens diskusjonsforum. I det siste er det blitt hevdet der at LSK under min ledelse driver med "gampetrening". Når det kommer slike feilaktige uttalelser som er basert på ukvalifisert synsing fra folk som ikke har vært til stede på en eneste trening, blir jeg irritert, sier han.
            Og fortsetter:
            – Foruten ti minutter oppvarming, foregår resten av våre treninger med ball. Vi har hatt én ukentlig intervalltrening i vinter. I tillegg har gutta løpt en økt i uka hjemme som restitusjon etter kamp. Er det "gampetrening".

Hever forventningene
            Også på ett annet område har han den siste uka sett seg nødt til å "arrestere" deler av supportergjengen.
            Jeg har opplevd en enorm pessimisme blant deler av supportere. Hvor de har fått den fra, skjønner jeg ikke. Det er ingen grunn til at ikke vi skal få en god sesong.
            – Arne Erlandsen ble kjent for å dempe forventningene i sin tid som LSK-trener. Du bruker tida på å heve forventningene?
            – Vi har en bred og god stall. Selv om fem spillere er ute med skade i serieåpningen i dag, stiller vil likevel et meget godt lag. Når vi får tilbake alle dem som er skadet, vil vi ha veldig mange alternativer. Det manglet vi i fjor. Derfor mener jeg at vi er mye sterkere i år.
            Bare én ting skulle han ønsket seg.
            – Jeg hadde tenkt å bruke vinteren til å trene inn flere alternative formasjoner som kan tas i bruk i løpet av en kamp, ut fra resultatet. Folk tror generelt at jeg bare kan spille 4-3-3. Det er en myte jeg ønsker å avlive.

Mange formasjoner
            Nordlie mener han har variert mye i formasjoner i sin trenerkarriere.
            – Tipper det er få trenere som har brukt flere forskjellige formasjoner i løpet av en kamp. I år kan det hende dere får se LSK både i 3-5-2, 5-4-1, 4-5-1 eller 4-1-4-1. Jeg er ikke så opptatt av én formasjon som mange tror. For meg handler taktikk mye mer om hvor mange du angriper med og hvor mange du forsvarer deg med.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

NFF - Troms Fotballkrets

I kveld kl. 1800 er det duket for Lillestrøm-Tromsø på Åråsen.
              Fra Tromsø IL rykket opp i øverste divisjon i 1985 og fram til i dag, har Lillestrøm og Tromø møtt hverandre 42 ganger i seriesammenheng (samt i noen klassiske cupoppgjør). Den mest berømte seriekampen er utvilsomt Valhall-oppgjøret i 1986 da Kræmer ryddet banen for snø og Sigmund Forfang og Trond Johansen ordnet resten.

I kveld møtes altså Lillestrøm og Tromsø for 43. gang i 1.divijon/Tippeligaen. Lillestrøm som i mange år var før sin tid i norsk fotball. leder-kvartetten Einar Krokan, Svein Skoglunn, Odd-Iver Pellfoch og Ivar Hoff var den profesjonelle fotballens pionerer i Norge, og tok allerde midt på 70-tallet den kritikken det medfører å stikke hodet litt fram i rampelyset.
              Det var Ivar Hoff og Odd-Iver Pellfoch som 24. august 1977 møtte nylig avgåtte Manchester United-manager Tommy Docherty på Fornebu, og senere skrev kontrakt med den engelske trenerlegenden. Og det var de samme Lillestrøm-lederne som senere på høsten måtte konstatere at det dessverre ikke ble noe av samarbeidet med Docherty. - For å være ærlig, Tommy, så tror jeg dette er noe av det dummeste du har gjort, sa Ivar Hoff til Docherty da det ble klart at engelskmannen angret på Lillestrøm-avtalen, og heller valgte managerjobben i Derby.

I kveld kl. 1800 er det Tromsø som besøker Lillestrøm på Åråsen, og med vinterens positive utvikling i Tromsø-laget, tipper vi at Lillestrøm får seg et nytt skudd for baugen - godt og vel 30 år etter at Tommy Docherty snudde i døra på Åråsen.
              [Under litt tvil synes jeg at denne kan fortjene plass her; artig historikk.]

Kommentar

• rulfi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 982

Seieren glapp for LSK

ÅRÅSEN:
                (LSK-Tromsø 1-1). LSK ledet ufortjent til pause, men så ut til å gå mot tre poeng. Men ti minutter før slutt glapp det bakover, og to poeng forsvant.

Av Anders Løvstad
                Publisert 30.03.2008 - 18:04 Oppdatert 30.03.2008 - 21:32

– Jeg er skuffa nå. Vi bør få med oss tre poeng når vi leder kampen så lenge som vi gjør. Mot slutten tok vi for mange sjanser, og fikk for stor avstand mellom lagdelene. Vi mistet ballen for lett, og fikk stadige brudd i mot. Dette må vi skjerpe oss på, sier dagens LSK-kaptein og debutant Vidar Riseth.
                Men alt var ikke mørkt i debuten for Riseth.
                – Jeg fikk en meget god mottagelse av Kanarifansen, og resten av Åråsen, før kampen. Det varmet meg langt inn i hjertet, sier Riseth som innrømmet at han var spent foran kampen.

Merker ikke hjerteproblemene

Riseth som tidligere i vinter har slitt med hjerteproblemer, har ikke noen problemer med dem underveis i kampene.
                – Det er ikke noe jeg tenker på. Jeg har det under kontroll, og det er bare å passe på at jeg tar medisinene mine, så går det greit, sier Riseth.

Tromsø klart best

Tromsø dominerte første omgang, men utrolig nok ledet hjemmelaget til pause.
                Det målet var av den heldige sorten. For det var et selvmål av Tromsøs keeper Sead Ramovic. Men Simen Brenne skal ha stor del av æren for målet. Først vinner han ballen, så banker han til på halvspretten fra drøye 20 meter. Ballen smeller i tverrliggeren før den går i ryggen på Ramovic og i nettet.
                – Tromsø var betraktelig mye bedre enn oss i første omgang, var trener Tom Nordlies oppsummering av første omgang.

Mer krig enn fotball

Etter pause jevnet kampen seg mer ut, og Tromsø klarte ikke skape like mange sjanser.
                – Vi hever oss i andre omgang, og kommer bedre med i kampen. Men vi kan bedre enn det her. En serieåpning er alltid spesiell, og kampene blir ofte mer krig enn fotball, fortsetter Nordlie.
                På spørsmål om skadesituasjonen svekket LSK mye i dag, svarte sjefen følgende.
                – Samhandlingen i laget mangler litt med fem mann ute, og de fire bak har bare spilt ti minutter sammen, i treningskampen sist mot Lyn. Men forsvaret har ikke skylden for at samhandligen manglet i dag, og det at vi manger fem mann er ingen unnskyldning.

Innbytterne avgjorde

Ti minutter før slutt fikk Tromsø sin fortjente utlikning.
                Et innlegg fra venstre headet innbytter Keijo Huusko ned til en annen innbytter, Douglas Sequira, han satte ballen i mål via et LSK-bein.
                Resten av kampen sto og vippet, uten at det ble skapt noe særlig med sjanser. Og da 90 minutter var over kunne to lag, som nok begge er misfornøyd med 1-1, tusle i garderoben.
                Steinar Nilsen var ikke spesielt misfornøyd med poengdeling, selv om laget hans var det beste laget.
                – Åråsen er en vanskelig arena, og det er viktig å ta med seg poeng herfra, sier Nilsen.
                Kampen på Åråsen ble spilt i et utrivelig vær. Regnet høljet ned under hele kampen, men Åråsen-gresset så ut til å klare seg bra kampen igjennom.

Kommentar

• holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

JUBLET FØRST: Simen Brenne (t.h.) ga LSK ledelsen og feiret med kaptein Vidar Riseth og Pål Steffen Andresen. Men Tromsø var best og kunne fort tatt med seg alle poengene.
                  Foto: Stian Lysberg Solum, Scanpix

- Vi sløser bort to poeng

Irritert Riseth etter sen Tromsø-utlikning.

MADS GUDIM BURHEIM
                  mgb@dagbladet.no

ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Lillestrøm - Tromsø 1-1.
                  Tromsø hadde ikke tapt på Åråsen siden 2003, og var også det klart beste laget i store deler av dagens gjørmebad på Åråsen.

Likevel så det lenge ut til at den gode statistikken skulle ryke, og at LSK skulle jobbe med seg en heldig seier etter Simen Brennes kanonskudd i første omgang.
                  Men da innbytter Douglas Sequeira dukket opp inne i LSK-feltet ti minutter før slutt, fikk TIL poenget de virkelig fortjente.

- Vi er «on fire» de første 45, og fører kampen i begge omganger. Jeg er overrasket over at vi takler forholdene så bra som vi gjør, sier Steinar Nilsen etter kampslutt.

Kanskje får Tom Nordlie rett i sine spådommer om at Tromsø kan være en outsider i toppen i år.

- Vi gjør en god match, selv om jeg har møtt verre LSK-lag. Men gullfavoritter er vi ikke, sier Sigurd Rushfeldt.
                  Vet hvor skoen trykker

For Tom Nordlies gutter er det en del som må rettes på om gullplanene på Åråsen skal bli virkelighet.

Heldigvis har Nordlie full kontroll på hva som mangler.
                  - Vi spiller på oss en haug av kontringer fordi vi slår for kort når vi spiller langt, og pådrar oss brudd. Når spissene ikke vinner duellene foran, gir vi Tromsø mye rom på midten, sier Nordlie.

Han mener LSK ikke kan være fornøyde med ett poeng på hjemmebane, men er ikke så veldig bekymret.

- Det er soleklart hva som er galt i dag, så det tar jeg med ro. Jeg er mer skuffet over at vi ikke klarer å rette på det raskt nok, sier Nordlie, som mener Tromsø fortjente poenget de fikk.

Skuffet Riseth etter god debut
                  Vidar Riseth fikk æren av å bære kapteinsbindet i sin første tippeligakamp i gult, og markerte seg tidlig og godt i duellene med Adriano Munoz.
                  Etter kampen var han irritert over at innsatsen som ga ham Kanari-fansens bestemannspris, ikke holdt til tre poeng.

- Vi sløser bort to poeng når vi leder 1-0 og har kontroll ti minutter før slutt, sier Riseth.

Han synes bestemannsprisen er en mager trøst uten tre poeng, og mener manglende defensiv jobbing fører til utlikningen.

- Vi må være konsentrert på dette nivået, og de defensive løpene må tas helt til siste stund, sier LSK-kapteinen om situasjonen der Sequeira fikk gi Tromsø 1-1 etter innlegg fra kant.
                  Drømmetreff og regndans

Bortelaget fikk kampens første mulighet allerede etter et minutt, da Sigurd Rushfeldts heading fra kloss hold dro en god redning ut av Otto Fredrikson.
                  Men det var hjemmelaget som skulle ta ledelsen denne gangen, og det med et smell etter 14 minutter.

Simen Brenne smalt til på volley fra nærmere 25 meter, ballen dundret i tverrliggeren bak Sead Ramovic, som i langstrakt positur fikk returen i ryggen.

Ballen rullet tilbake i hjørnet, og som en anerkjennelse av Brennes knalltreff gir vi ham den scoringen, selv om den fort kan bli regnet som selvmål. 1-0, i hvert fall.
                  Utover i omgangen tiltok regnet voldsomt i styrke over Lillestrøm, og den en gang vårjevne matta ble slitnere og slitnere. Det merket også spillerne, som fikk det tyngre og tyngre.

- Vi er heldige som leder, sa Tom Nordlie i pausen, og hadde rett i det.
                  Snytt for straffe, men fikk utlikningen

Og Tromsø-presset fortsatte i andre omgang, uten at de store sjansene kom på løpende bånd.

Banen var fortsatt vanskelig, TIL-spissene forsøkte seg helst med langskudd, og Vidar Riseth styrte LSK-fireren med stødig hånd.

Kanskje litt for stødig da Tommy Knarvik ble lagt i bakken etter halvspilt omgang.

TIL-spillerne ropte på straffe og hadde nok retten på sin side. Men i stedet for straffe ble oppmerksomheten rettet mot en skadet Vidar Riseth.

- Han (Riseth) er ikke borti ballen, og da er vel konklusjonen grei. Men han er rutinert og vet at han skal bli liggende nede, gliser Knarvik når han blir spurt om han tror Riseth hadde det vondt.
                  Straffe der kunne gitt en tidligere utlikning, men ti minutter før slutt dukket altså Douglas Sequeira opp inne i feltet etter en stuss, vendte seg riktig vei, og trillet ballen i motsatt hjørne.

Slitne bein på det tunge føret hindret store sluttspurter, og lagene fulgte hverandre tett til fløyta gikk.

Poengdeling, og nok et år uten Lillestrøm-seier over Tromsø på Åråsen.

- Vi er nok dårligere enn Tromsø i dag, sier målscorer Simen Brenne.

Steinar Nilsen er mest opptatt av at Tromsø skal holde seg nøkterne, selv om mange ble imponerte i ettermiddag.
                  - Det er altfor tidlig å si om vi kan ta medalje. Vi kan ikke ta av på grunn av ett poeng, sier Nilsen.

Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

Debutantkvelden

Sakset fra kfl.no

Ikke mindre enn fem spillere debuterte fra start på Åråsen i dag. Det ble ingen lykkelig debut for dem, men kfl.no fikk deres reaksjoner etter kampen.

Skrevet av Ronnie Hallén

1-1 og ett poeng i seriepremieren mot Tromsø var et resultat som LSK skal være godt fornøyd med. Tromsø var bedre enn LSK i alle spillets faser og sjansestatistikken er nok ikke lystig lesing for Tom Nordlie & Co.

En av dagens beste LSK-spillere, Vidar Riseth, mente dog at så lenge LSK ledet såpass lenge, var det surt å se utligningsmålet til Tromsø.

- Jeg er skuffa nå. Vi bør styre kampen inn, være kompakte og ri inn de tre poengene vi hadde. Dessverre blir vi for spredd og slipper de til for mange sjanser i dag. Vi kunne nok være mer kyniske når det drar seg til, snøre igjen bakover og heller satse mer på kontringer. Det er ikke alltid det er lurt å gå for et mål nr. to.

- Som kaptein og naturlig sjef i en nykomponert backrekke, hvordan synes du det gikk?

- Jeg har ikke spilt noe særlig med Steffi før, men jeg må si at han er en meget god spiller. Ikke misforstå, jeg trives godt sammen med Kippe også, men det var veldig godt å spille sammen med Steffi. Jeg ga ham beskjed om å knalle til i duellene fra start og det gjorde han til gangs.

- Hvordan er det å skulle styre de bak der i dag, med tanke på hvor lite dere har spilt sammen?

- Det er ikke så mye hokus pokus. Viktigste er å holde praten i gang og hele tiden gi beskjeder om hvor vi er, hvem som går osv. Alle er rutinerte, gode spillere som vet hva som skal til.

- Nå har du jo debutert for flere klubber og mange langt større enn LSK, men hvordan var det?

- Jeg var spent før kampen, men fikk en god mottagelse fra Kanari-Fansen og resten av publikummet på Åråsen. Det å komme ut til oppvarming og oppleve synging og støtte allerede da, var veldig godt. Det gjør det mye lettere.

- Ikke som jeg tenkte.
                    Tore Andreas Gundersen har debutert på Åråsen tidligere, men dette var selve debuten fra start og det var en tent Gundersen som trådde ut på matta i dag.

- Jeg var kjempetent før kampen i dag. Fikk beskjeden i dag tidlig og selv om jeg ikke ble overrasket, rakk jeg å bli både nervøs, spent og jeg hadde sommerfugler i magen.

- Hvordan er du fornøyd med debuten?

- Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg kom ikke til noen målsjanser og fikk ikke helt dreisen på kampen. Det var en vanskelig bane og vi fikk ikke etablert noe skikkelig angrepsspill. Men ett poeng mot Tromsø er kanskje bedre enn LSK har vært vant til de siste årene.

- Hvordan passer en kantrolle for deg?

- Jeg spilte veldig mye kant i Kongsvinger, så det er jeg vant til. Jeg får bare tilnærme meg denne rollen så godt som mulig.

- Hva tror du om fremtiden? Regner med at du vil spille mer.

- Nå er muligens Riise klar til neste kamp, så det kan bli vanskelig å kreve startplass i neste kamp også. Men jeg har hatt bra fremgang i vinter, ser frem til neste trening og bare jobbe så godt som mulig sånn at Tom ikke kan komme utenom meg.

Hyggelig "återkomst"
                    Med sin redebut på Åråsen, startet Steinar Pedersen et nytt kapitel i sin fotballkarriere. Og det selv om resultatet ikke stod den kjekke bi, mente Pedersen at dette var hyggelig.

- Veldig hyggelig å spille på Åråsen igjen som hjemmespiller. Dette har jeg gledet meg til lenge og det var akkurat like deilig som jeg hadde drømt om med hensyn til å få spille for LSK igjen.

- Men selve kampen ble ingen "høydare"?

- Nei, det ble etter hvert mye å gjøre bak der og vi hadde hele tiden mye trøkk på oss og Tromsø kom til en del sjanser, så alt i alt skal vi være glad for at vi fikk med oss et poeng. Men vi har mye mer å gå på og vi skal komme sterkere tilbake allerede i neste kamp.

Kjedelig
                    LSKs venstreback for dagen, Jon Midtun Lie, var lunken til både egen og lagets innsats.

- Det var gøy å få spille kampen og debutere for LSK her på Åråsen, men det blei kjedelig når vi fremstår som vi gjør i dag. Vi blir til tider kjørt hardt, mister ballen når hele laget er på vei fremover og blir løpende mye tilbake for å dekke rom.

- Dine egne prestasjoner da?

- Ustabilt. Presterer bra i deler av kampen, men gjør også noen merkelige feil og har noen dårlige klareringer som jeg bør gjøre bedre. Men vi har et meget bra lag og kommer sterkere tilbake.

- Like deppa som deg
                    Bjørkøy så leppa til undertegnede etter kampen og det var ikke noen smil fra den kanten heller.

- Jeg er ikke fornøyd med verken prestasjon eller resultat. Vi får med oss et heldig poeng i dag. Blir løpende altfor mye i mellom, får for store avstander i laget og klarer ikke å holde på ballen. Jeg skal ikke komme med noen unnskyldninger for hvorfor jeg og laget ikke klarer å prestere og kan bare beklage ovenfor fansen.

- Apropos fansen, morsommere å spille på Åråsen som LSK spiller kontra Fredrikstad-spiller?

- Definitivt. Akkurat det var veldig morsomt, jeg har gledet meg skikkelig til å spille foran Kanari-Fansen og dere leverte absolutt varene, som alltid. Så får vi utpå banen begynne å levere spill som dere fortjener. Men det kommer. Garantert.

kfl.no takker som vanlig spillerne som velvillig stiller opp sammen med sutrete skribenter. Selv om det ikke ble full pott i dag, husk at vi eLSKer dere alikevel.

Dagens Bøffel var en jevn kamp mellom midtstopperkollegene, men vi havner til slutt ned på Riseth. Han er fremdeles et rasshøl (på banen), men fy faen, nå er han vår!
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

RB

STERK: Vidar Riseth hadde et godt grep på både Adriano Munoz og de andre Tromsø-spillerne. Men til slutt fikk tromsøværingene et fortjent utlikningsmål. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Gigant fra første dag

ÅRÅSEN:
                      (LSK – Tromsø 1-1). LSK mistet to poeng og imponerte ingen. Beholdningen var Vidar Riseth. Trønderen var tok grep og var best av alle i sin aller første LSK-kamp.

Av Morten Svesengen
                      Publisert 31.03.2008 - 06:30 Oppdatert 31.03.2008 - 07:20

Det oste vinnervilje av Vidar Riseth fra første sekund på Åråsen. Men som den vinnertypen han er, var han selvfølgelig ikke fornøyd etter at Tromsø utliknet – og LSK mistet to poeng de hadde i lomma.
                      – Det er skuffende å gi fra seg ledelsen når vi ledet så lenge. Vi tok litt for store sjanser og fikk kontringer mot oss. Vi må samle oss litt mer og være litt mer kyniske mot slutten når vi leder 1-0. Der har vi noe å lære, mener Riseth.
                      At Tromsø var klart best før pause, erkjente de fleste i gult og svart. Men LSK ledet, og da vil det alltid være en nedtur å gi fra seg ledelsen.
                      – De skapte noen store sjanser på oss før pause, men jeg følte likevel at vi hadde noenlunde kontroll fordi vi sto i veien for alle avslutningene. Etter pause hadde vi enda bedre kontroll, men dessverre fikk de det ene målet. Derfor er vi ikke fornøyd med åpningskampen. På Åråsen skal vi styre, fastslår gårsdagens LSK-kaptein.

Spent veteran
                      Innsatsen til Riseth var det lite å utsette på. Han styrte LSK fra stopperplass og var akkurat så god som han har vært på sitt beste i Rosenborg – og var banens beste på Åråsen.
                      På den måten viste han allerede i første kamp de drøyt 10.000 tilskuere på Åråsen at han er verdt de millionene LSK har betalt i både lønn og sign-on-fee. Selv innrømmer 35-åringen at han var litt spent foran Åråsen-debuten.
                      – Det kriblet litt ekstra før kampen. Men jeg fikk en veldig god mottakelse og fant meg godt til rette.
                      Samarbeidet med kollega Pål Steffen Andresen var han veldig fornøyd med – selv om de bare har spilt sammen i 13 minutter mot Lyn.
                      – "Steffie" er en god spiller, og det var artig å spille med ham, fastslår Riseth.

– Feil valg offensivt
                      LSK-trener Tom Nordlie var veldig fornøyd med kaptein Riseth.
                      – Han viste vel at han hadde lyst til å vinne. Egentlig synes jeg hele forsvarsfireren spilte bra, sier LSK-treneren.
                      Men han var ikke tilfreds med det laget hans presterte i åpningskampen på eget gress.
                      – Det er skuffende ikke å vinne så lenge vi ledet 1-0, og kunne gjort 2-0 da Karim Essediri var alene med keeper rett før de utliknet, sier han.
                      At Tromsø fikk skape så mye før pause forklarer Nordlie slik:
                      – Folk vil generelt sikkert si at vi slet defensivt siden Tromsø skapte så mye før pause. Men grunnen til at de så ut som et fantastisk lag, var faktisk vårt offensive spill. Vi spilte for ambisiøst på det vanskelige underlaget, og i tillegg slo vi ikke langt nok når vi slo langt. Derfor kunne Tromsø enkelt klarere og kontre på oss. Det hadde ikke noe med forsvarsspillet å gjøre, sier Nordlie.

Offensive korrigeringer
                      LSK-treneren er på ingen måte bekymret for fortsettelsen ut fra det laget hans presterte.
                      – For meg er det så opplagt hva vi må rette på til neste gang. Gjør vi bedre valg i det offensive spillet, vil vi heller ikke få store problemer defensivt. Det bør være enkelt å rette på, og da er det heller ingen grunn til å bekymre seg. Men når det er sagt, så skulle vi gjerne hatt tre poeng hjemme mot Tromsø, fastslår Nordlie.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB: Børsen LSK-Tromsø

Lillestrøm – Tromsø 1-1 (1-0)

Åråsen.
                        Mål: 1-0 (12) selvmål Sead Ramovic, 1-1 (78] Douglas Sequeira.
                        Gule kort: Khaled Mouelhi, LSK. Kevin Larsen, Tom Høgli, Tromsø.
                        Målsjanser: LSK 3, Tromsø 6.
                        Cornere: LSK 2, Tromsø 10.
                        Tilskuere: 10.024.
                        Dagens kanarifugl: Vidar Riseth.

LSK (4-3-3):

Otto Fredrikson 6
                        Måtte i aksjon allerede før minuttet var spilt da Rushfeldt fikk heade på frispark. Reddet også Knudsens skuddforsøk. Sikker i valgene i feltarbeidet på det vanskelige underlaget, men bommet én gang og ble reddet av Midttun Lie på streken. Fikk også hjelp fra stolpen én gang. Kunne ikke gjøre noe med utlikningen som skiftet retning på Midttun Lies fot.

Steinar Pedersen 5
                        Vant alt av dueller i starten, men slet noen ganger med å komme inn i spillerne. Villig til å bidra framover og prøver alltid å være konstruktiv i sine valg av løsninger. Overspilt på kanten før Tromsøs utlikning, men kan ikke klandres for målet alene.

Vidar Riseth 7 BB
                        Med unntak av en klareringsfeil rett før pause, var han prikkfri i 1. omg. Ruvet i forsvarsfireren. Alltid riktig plassert til å stoppe Tromsø-forsøkene da. Reiste seg etter smellen han fikk i 2. omg. og fortsatte det gode spillet også de siste 45. Banens beste. Viste allerede hvor lurt kjøp han er for LSK.

Pål Steffen Andresen 6
                        Generelt meget god i alt av dueller. Taklet så det luktet svidd ved flere anledninger. Reddet også på streken i 1. omg. Slet av og til med posisjonen i forhold til Rushfeldt fordi han tok ut for stor avstand til kraftspissen. Mange kloke valg da han satte fart med ball og spilte seg ut bakfra.

Jon Midttun Lie 6
                        Lite involvert i starten. Etter hvert viste han hvor klok spiller han er. Tør å holde på ballen og dra av en mann for å kunne velge en kreativ løsning. Spiller med stor ro som smitter. Meget god LSK-debut med bare to treningskamper i vinter.

John Anders Bjørkøy 4
                        Slet med litt glatt underlag. Kom aldri inn i kampen før pause. Virket litt tyngre i beina enn medspillerne. Mulig treningsovergangen fra FFK til LSK hemmer ham foreløpig. Skal ha pluss for at han alltid forsøker å gjøre ting enkelt og at han løper kontinuerlig. Ble naturlig nok veldig sliten.

Khaled Mouelhi 4
                        Trives bedre når banene er lettere å spille på. Valgte generelt altfor vanskelige og ambisiøse løsninger første halvtimen. Slo for mange feilpasninger og ga gjestene overgangsmuligheter. Hevet seg etter hvert og ble mer ballfordeler da, men det var langt unna det han kan på sitt beste.

Simen Brenne 5
                        Viste fram sitt gode skuddbein og skjøt LSK i ledelsen med en herlig bananvolley som først traff stolpen og så Ramovic på vei inn. Ikke dominant ellers før pause, men enkelte fine detaljer. Godt driv med ballen. To avslutninger også etter pause som kunne gitt scoring. Vil score mye i år.

Magnus Myklebust 4
                        Livlig i åpningskvarteret, men forsvant utover i 1. omg. Ett middels skuddforsøk med venstre. Gjorde heller ikke så mye ut av seg etter pause før han ble byttet ut. Trenger kanskje noen kamper på å komme i gang igjen etter skadeavbrekket.

Olivier Occean 4
                        Kom ikke til sjanser i går. Bare en avslutning med venstre som gikk utenfor. Men kanadieren var sterk og god på topp i duellene langs bakken. Vond å ta fra ballen da. Men slet mer med duellene i lufta før pause. Vant ingen, og det bør en så stor spiss klare.

Tore Andreas Gundersen 3
                        Virket i overkant preget av sin debut fra start. Nølte for mye da han fikk ballen og ble som regel et lett bytte å stoppe for Tromsø-spillerne. Kom til et par muligheter, men fikk ikke avsluttet ordentlig. Byttet ut midtveis i 2. omg – og det var nok ikke for tidlig.

SUM 11 MANN: 54

INNBYTTERE

Arild Sundgot
                        (23 min. for Gundersen)
                        Flink til å holde på ballen på topp. Men kom ikke til sjanser på den halve omgangen.

Karim Essediri
                        (15 min. for Myklebust)
                        Kunne avgjort alene med keeper. Slo et par gode dødballer.

DOMMER

Kristoffer Helgerud, Lier 4
                        Startet med to feil det første minuttet med feilaktig frispark som nesten ga mål for Tromsø. Unnlot sekunder senere å gi gult til Helge Haugen da han meide ned Brenne. Slet egentlig med en del feilvurderinger hele veien, men uten at han gjorde avgjørende feil.

ANALYSEN
                        LSK hadde tradisjonelt et fantastisk tak på Tromsø på hjemmebane fram til 1998. Men før denne kampen hadde tromsøværingene tre strake seirer på Åråsen. I alle disse kampene har LSK vært best, mens Tromsø har vunnet.
                        I går åpnet det helt motsatt. Tromsø spilte best og skapte mest. Men et sekunds briljans av Simen Brenne var nok til å gi LSK en ledelse som de holdt til pause.
                        Uten at det var fortjent i det hele tatt. Tromsø ga LSK mye trøbbel før hvilen. Særlig på midtbanen slet LSK med å få tak i ballen, fordi Tromsø enkelt kunne klarere hver gang LSK angrep. Spissene vant for lite på topp og bortespillerne vant alt av andreballer. Derfor fikk de et ganske stort trøkk på LSK de første 45
                        LSK fikk justert dette noe etter hvilen og skapte mer enn gjestene da. Essediri nær ved å øke til 2-0 rett før Tromsø utliknet. Gjestene scoret på en overgang hvor LSK egentlig hadde nok folk på riktig side. Likevel var laget fra Troms i overtall da innlegget kom inn foran mål.
                        Alt i alt fortjente ikke LSK mer enn det ene poenget de fikk.

Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

P4 Sport

Dette er Nordlies fokus

Tekst: Kjetil Flygind
                          Dato: 31.03.2008 07:22

P4 (Oslo): Irritert Nordlie etter 1-1 i sesongpremieren mot Tromsø.

Lyd

Nordlie om fokus

LSK-trener Tom Nordlie, som har fem spillere skadet, tviler likevel på at det kommer nye spillere inn før overgangsvinduet stenger ved midnatt. Fokuset ligger nemlig et annet sted.

- Vi har fokus på å få de vi har her i form, sier Nordlie til P4.

Men han innrømmer at de er interessert i en ny ving.

- Vi har funnet ham, sier Nordlie.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

VG

Nordlie skal vekke LSK-spillerne med «gladvideoer»

ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-Tromsø 1-1) LSK-trener Tom Nordlie har resepten klar for hvordan han skal få spillerne opp på et høyere nivå: vise videobilder av godt LSK-spill.

VISER DET BESTE: Tom Nordlie kommer til å vise LSK-spillerne bilder av situasjoner hvor angrepene faktisk sitter, fremfor å fokusere på det negative. Foto: Scanpix

For Nordlie var langt fra fornøyd med det han fikk se av sitt eget lag mot Tromsø.

- Vi slår for kort når vi skal slå langt. Da er midtbanespillerne på full fart fremover, og får en lang løpetur hjem igjen, sier han, og er rask med å legge til:

- Jeg synes ikke problemene er så store. Det er få ting som gjør at snøballen ruller.

Ukloke valg

LSK-treneren vil ta frem pedagogen i seg for å få spillerne til å forstå at de er gode fotballspillere.

- Når kampbildet blir som i dag, spiller du på deg dårlig selvtillit. Vi må tro på det vi holder på med, og sånn resultatmessig er uavgjort mot Tromsø mye bedre enn LSK har gjort på lenge. Men spillemessig er det mye dårligere, sier han.

Derfor vil han ikke bruke altfor mye tid på å kikke på alle feilene som ble begått på Åråsen søndag kveld.

- Jeg skal vise bilder der vi har vært gode, i stedet for å bare vise det som har vært dårlig. Mange av valgene våre offensivt er ukloke, og det må vi selvsagt gjøre noe med. Det kan vi ikke feie under teppet, sier Nordlie.

- Ikke analysere ihjel

- Vi har valget mellom å analysere alle feilene og drive på med det en stund, eller så kan vi prøve ta taket i hovedårsaken til at det blei som det blei. Og det siste har jeg lyst til å gjøre, sier han.

- Blir det ekstra tid foran TV-skjermen den kommende uken?

- Jeg tror ikke vi skal analysere oss ihjel, men jeg tror vi skal ta på alvor det som er hovedårsaken, sier Nordlie.

Søndag om én uke møter LSK gullrival Stabæk på Nadderud.

ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-Tromsø 1-1) LSK-trener Tom Nordlie har resepten klar for hvordan han skal få spillerne opp på et høyere nivå: vise videobilder av godt LSK-spill.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Dagbladet

I KJENT STIL: Vidar Riseth (t.v.) la ingenting imellom i sin første tippeligakamp for Lillestrøm, mot Tromsø og Munoz Adriano.
                              Foto: MORTEN HOLM/SCANPIX

- Mottakelsen varmet hjertet

Vidar Riseth fra hatobjekt til Kanari-favoritt.

MADS GUDIM BURHEIM
                              mgb@dagbladet.no

ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Vidar Riseth har aldri vært blant Kanarifansens favoritter, hat er vel strengt tatt det beste ordet på følelsene som boblet i de gule i all den tid Riseth spilte i sort og hvitt.

Men i løpet av vinteren har mange kameler blitt svelget på Åråsen, og da speaker gikk gjennom lagoppstillingene før poengdelingen med Tromsø i går, var det nettopp Vidar Riseths navn som framkalte den høyeste jubelen.

- Jeg var jo selvfølgelig litt spent, men mottakelsen varmet hjertet, sa Vidar Riseth etter kampen i går.
                              Og om det var noen som tvilte på om 35-åringen kommer til å spille med det hjertet utenpå drakta når den nå har skiftet farge, så gjør de neppe det etter kampen i går.
                              Riseth var god fra første spark på ballen, og spilte seg til Kanarifansens bestemannspremie i duell med to av Tippeligaens mest fysiske spisser, Adriano Munoz og Sigurd Rushfeldt.
                              - Jeg er fornøyd med egen innsats, men det er en mager trøst når vi ikke tar tre poeng, sa trønderen etterpå.

Uvurderlig rutine
                              Som kaptein i Tippeliga-debuten styrte Riseth LSK-fireren og stopperkollega Pål Steffen Andresen med sedvanlig myndig hånd.
                              - Så lenge det prates bak der går det bra, dessuten er Pål Steffen veldig god og artig å spille med, sa Riseth.

I går viste han flere ganger hvor viktig rutinen hans kan bli for Lillestrøm denne sesongen.
                              Først sendte han kollega Andresen rett i hodeduell med Sigurd Rushfeldt i første minutt, for å få forsvarspillet godt i gang.
                              - Det gjør det enklere for oss å komme inn i kampen når Pål Steffen markerer oss tidlig i duellene, sa Riseth.
                              Så i andre omgang var det kanskje 35-åringens «smarte smerter» som var med på å flytte fokus vekk fra straffesparket Tromsø strengt tatt skulle hatt da Tommy Knarvik ble lagt i bakken av kapteinen selv.
                              - Han (Riseth) er ikke borti ballen, og da er vel konklusjonen grei. Men han er rutinert og vet at han skal bli liggende nede, gliste Knarvik etter kampen i går.

Medisiner resten av livet
                              Riseth fikk en alvorlig vekker tidligere denne måneden da en hjertetest på La Manga viste at høyt blodtrykk hadde ført til at han hadde et forstørret hjerte.
                              Dét kunne ingen legge merke til i de 90 minuttene 35-åringen spilte i går.
                              - Jeg tenkte ingenting på hjertetrøbbelet. Husker jeg å ta medisinene mine går det bra, sa Riseth etter kampen.
                              - Jeg sjekker det hver dag, så jeg har kontroll.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Banens 3 beste spillere (Aftenposten-papir)

(1) Rushfeldt, (2) Riseth og (3) Knarvik.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

Tommy Skjerven dømmer Stabæk - LSK søndag 6. april. kl. 20.00:

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

- Kunne vært veldig mye bedre

John Anders Bjørkøy spilte sin første kamp for LSK etter overgangen fra Fredrikstad. Gjelleråsgutten gledet seg over å få spille på sin nye hjemmebane, men gledet seg ikke over resultatet.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Det kunne vært så veldig mye bedre, sa han skuffet rett etter kampslutt.
                                    - Vi er ikke så gode som vi ønsker å være, og vi blir løpende en del i mellom. Vi makter ikke å holde ballen i laget, og er ikke fornøyde med prestasjonen og resultatet.

Likevel gledet det han stort å få gå ut som LSK-spiller på Åråsen-matta.
                                    - Det var utrolig moro. Skulle ønske at kampen utartet seg annerledes. Da kunne det blitt enda mer moro, fortalte han.

Espen Søgård var i garderoben etter kampen for å prate med spillerne. Han er ute fram til 29. mai, og oppsummerte det positive i 1-1-kampen.
                                    - Vi scorte endelig på langskudd. Det ble få av de i fjor. Derfor beviser det at vi er nødt til å fortsette å skyte, sa han.
                                    - I tillegg synes jeg nykommer (Vidar) Riseth gjorde en fin kamp. Han viser at han oser av rutine. Pål Steffen (Andresen) viste også at han er i godt slag.

Se resten av intervjuene på LSK-TV

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

Riseths første

Vidar Riseth fikk søndag sin debut for LSK etter overgangen fra Rosenborg i fjor. Med kapteinsbindet på armen var han sikker i forsvar, og ble kåret til dagens kanarifugl av Åråsens publikum.

- Jeg synes det gikk greit til at det var den første kampen, sa Vidar Riseth kort tid etter kampslutt.
                                      - Det var spesielt å spille foran Kanarifansen. Skikkelig artig. Jeg fikk god støtte hele kampen, og det varmer hjertet.

Riseth utdyper.
                                      - Det blir mye enklere å spille når man føler at man har folk med seg. Kanarifansen var i dag vår 12. mann, og vi kan ikke skylde på dem når vi mistet to poeng. Vi må gå i oss selv, og rette på det.
                                      Det ble ett poeng mer i år enn i fjor da LSK tapte 0-3 for Tromsø.
                                      - Det er alltid positivt at man ikke taper fotballkamper, men vi skal ikke være fornøyd med å spille uavgjort på hjemmebane. Når vi spiller hjemme så skal vi være sjefer i vår egen lekegrind. Vi er derfor litt skuffet over at vi ikke fikk med oss tre poeng, men det er bedre enn å tape. Vi må bare jobbe videre.

Se hele intervjuet på LSK-TV

Kommentar

• Kanarizz2
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 355

Sovna da han skulle se LSK-TIL i reprise

TV Romerikes nye program fotballprogream, LSK Magasinet..
                                        ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

Fjørtoft: - Ingen signeringer i dag
                                          Ved midnatt stenges overgangsvinduet i Norge, og mandag kveld kunne LSK-manager Jan Åge Fjørtoft fortelle at det ikke blir hentet inn flere spillere.

Foto: Scanpix.

LSK har vært aktive på overgangsmarkedet og hentet inn John Anders Bjørkøy, Vidar Riseth, Steinar Pedersen, og Jon Midttun Lie før denne sesongen. Likevel har det vært høy prioritet på å få inn en ving. Det blir det ingenting av i denne omgang kan LSK-manager Jan Åge Fjørtoft fortelle til LSK.no mandag kveld.
                                          - Til tross for at det har vært en del rykter så kan jeg med dette si at det ikke blir signert noen flere spillere i dette overgangsvinduet, sier Fjørtoft.
                                          - Vi har ingen som står mellom vinduskarmen og vinduet engang.

Fjørtoft forteller at man har leitet både høyt og lavt etter en ny ving.
                                          - Det er helt riktig at vi har forsøkt å finne en ving, men vi har ikke funnet en som både er god nok og som er tilgjengelig.
                                          - Vi har reist både innen- og utenlands, men vi har ikke funnet den spilleren som er riktig.

Han vil likevel røpe såpass at man har funnet spillere som passer inn, men som ikke er tilgjengelige.
                                          - Det er ikke tvil om at at det finnes et par vinger der ute som er gode nok, men de må også være tilgjengelige for at vi skal kunne hente de inn.

NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                          Mr.Jordbakke

Kommentar

Working...