RB, en støttespiller??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    RB, en støttespiller??

    Denne artikkelen sier vel det meste:


    Maken til illojal lokalavis tror jeg du skal lete lenge etter.
    RB sverter LSK og KFL sitt gode rykte kun for å selge mest mulig aviser.

    At de kaller seg en støttespiller er det største tullet jeg har hørt om!

    Har selv sendt en mail herr Torvik og fortalt han hva jeg synes om han artikkel og RB generelt!
    Oppfordrer alle til og gjøre det samme :evil:
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

    #2
    Utrolig lavmål å kjøre en,- i mine øyne oppkonstruert "ikke - sak" over halve forsida. Det må da finnes en eller annen krig å kunne skrive om?
    En kan jo lure på om det er journalisten eller supporterne som er dritings...

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Det er klart de kjører på det når det kommer inn over 100!!! svar på en tråd på en dag..

      Som man reder får man. Kan hende det kommer videre, for det var på p4 i morges

      Kommentar

      • CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

        #4
        Jeg synes det er ganske utrolig at vi fikk første sida på RB da det egentlig ikke skjedde noe spesielt. Skal bli spennende å se om denne journalisten kommer til å fortsette i samme duren, isåfall blir det skrivi mye om oss i tida fremover.

        Kommentar

        • D27H
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Apr 2005
          • 12

          #5
          RB

          All omtale er ikke possetiv som enkelte bedrifter mener det er, men det skulle egentlig bare mange om ikke Avisen vil ha med dette.

          Når dette taes opp her inne og RB`s folk leser dette daglig skulle det bare mange om de ikke tar det med når de ser hvilke interesse denne diskusjonen er innad i fansen.

          Var selv rimlig edru på turen 2-3 øl øver 16-17 timer er ikke mye, så både så og fikk med meg det neste.
          Jeg er også buss vert på en av de nye bussene og regner og tror heller ikke foreldre avskrekkes av dette.
          Det var som jeg har sagt tidligere , barn med på toget og som koste seg hele veien, NSB personalet var hyggelige og barna fikk til og med sitte
          sammen med lokfører på natta.

          Det jeg synes er mest skremmede er Franks uttalelser i mediene etter bare ting man hører eller leser på forumet. Alle vet da at ting legges på både i Media og ofte her også for å understreke ting litt ekstra.

          D27H
          Bøfflenes tilbakekomst

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            #6
            Re: RB

            Opprinnelig skrevet av D27H
            All omtale er ikke possetiv som enkelte bedrifter mener det er
            Det er ett slags journalist ordtak, det stemmer nok ikke alltid men i dette tilfelle så hadde det jo egentlig ikke skjedd noe.
            Hvis dette hadde vært dårlig for KFL så hadde ihvertfall Dagbladet hatt det på midtsida i den ynkelige vifavisen sin.

            Kommentar

            • general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

              #7
              Dette er direkte dårlig av rb, og dra ut innhold av en intern diksusjon som vi har for å forbedre oss og gjør dette til en stor sak. Målet er vel å skape en positiv stemning rundt LSK (ser ikke helt at dette er det).

              Til ledelsen så kan vel dere egentlig bare holde kjeft. Har vel et lag som nettopp har tapt mot start, et underskudd, spillerkjøp osv å tenke på. La oss fikse dette. Vi møter opp vi, dette går i svært liten grad utover dere.

              Hele diskusjonen er bygget på øya som ser. Alle har forskjellig syn på alkohol. Så lenge vi ikke har fått offisielle klager fra instanser (Politi, Ik Start osv) så var vel ikke problemet stort nok til å få et slikt etterspill i avisa.
              Seriegull 2016!!!

              Kommentar

              • christoffer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 326

                #8
                Rb kunne heller fokusert på at vi var 750 mann som lagde ganske god stemning!!!

                Dessuten har vel ....... & co også kost seg på byn når dem har vært på tur i regi av lsk..

                Husker strandvollyball kampen som en viss person deltok i 2timer før avspark på Fosshaugane, denne personen var ihvertfall ikke edru..

                Så uttalelsene i lokalpressa fra denne personen blir bare latterlig!!

                Drekk Øl, hvis du er Lillestrøm...

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #9
                  750 som sang? Hvor i all verden får folk 750 personer fra?? Det var 200 på toget, og noen reiste ned på egenhånd, men aldri i verden 550 personer vel? Dette var litt "off topic", sorry.

                  Kommentar

                  • christoffer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 326

                    #10
                    I følge bill ans i Ik start var det ca 750 betalende på feltet vi sto på!
                    Er en del bøfler som bor på sørlandet også vet du..

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      #11
                      OK, uansett hva man mener om at RB skrev dette innlegget så bør man i KFL benytte sjansen til å fremme egen selvjustis og fornuft. Det er nå man bør benytte denne saken til å legge en liten handlingsplan for enkle tiltak som kan iverksettes for å passe på at fylleræl ikke forekommer i like stor grad i fremtiden (uavhengig om man mener om det forekommer i stor grad nå).

                      Hvis man gjør dette og presenterer det i media med fokuset på at man har lyst til å få bukt med de få som ødelegger for de mange. Altså påse at folk drikker med måte heller enn med overdreven lyst med etterfølgende dårlig oppførsel.

                      Sånn virker man både ansvarsfull og moden i media. Dette er også måten å få snudd negativ PR til god PR. Hvis KFL i tillegg kunne laget en artikkel/uttalelse om hvordan en vanlig kampdag fortonet seg for de fleste (fotball, sang, moro og moderate mengder øl) etter først å ha gjort som beskrevet over.. Da hadde man med få grep endret hele saken fra dårlig, til meget god PR.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        OK, uansett hva man mener om at RB skrev dette innlegget så bør man i KFL benytte sjansen til å fremme egen selvjustis og fornuft
                        Det er jo akkurat det KFL har gjordt og gjør det.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2600

                          #13
                          Det har du rett i, men artikkelen i RB kan muligens oppfattes litt tvetydig og dermed hadde det kanskje ikke vært dumt med en oppfølging der KFL hadde presentert noen få konkrete tiltak mot dette problemet (eller "utfordringen" i politisk korrekt sjargong).

                          Slik kunne man tydeliggjort at man tar det på alvor i tillegg til at man ikke virker på defensiven, men offensivt søker å rydde opp. Slikt blir pen PR og det vil vi vel ha? Kanskje spesielt med tanke på at folk klager over måten klubben og fansen profileres i media. Det går an å være aktiv ovenfor media selv. Her har kanskje KFL i likhet med LSK noe å lære?
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • Do'h
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 1891

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av veiron
                            750 som sang? Hvor i all verden får folk 750 personer fra?? Det var 200 på toget, og noen reiste ned på egenhånd, men aldri i verden 550 personer vel? Dette var litt "off topic", sorry.
                            sto i rb: "oppunder 600 kanaris hadde tatt turen til kr.sand" Ja. ikke ordrett da.
                            Men tviler ikkepå at en del såkalte "barne familier" Hadde samlet seg på de andre tribunene
                            LSK FOR GULL 2006

                            Kommentar

                            • CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kimito
                              Det har du rett i, men artikkelen i RB kan muligens oppfattes litt tvetydig og dermed hadde det kanskje ikke vært dumt med en oppfølging der KFL hadde presentert noen få konkrete tiltak mot dette problemet (eller "utfordringen" i politisk korrekt sjargong).

                              Slik kunne man tydeliggjort at man tar det på alvor i tillegg til at man ikke virker på defensiven, men offensivt søker å rydde opp. Slikt blir pen PR og det vil vi vel ha? Kanskje spesielt med tanke på at folk klager over måten klubben og fansen profileres i media. Det går an å være aktiv ovenfor media selv. Her har kanskje KFL i likhet med LSK noe å lære?
                              Nå var det ca 5 stk som fra mandag til idag klarte og sutre på oss ei forside i Romerikes Blad.
                              Igår var flere av KFL styret i intervju med RB, og igår la de ut rettningslinjer for hvordan vi skal oppføre oss (forsiden av KFL.no.)
                              Er vel ikke akkurat så mye annet de kunne ha gjordt.

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2122

                                #16
                                Lillestrøm ryker til helvete mot Start og det eneste det fokuseres på er fulle supportere!!!! Det virka vel heller som om det var spellera som var på fylla , men uansett er det kjedelig å sitte i Bergen å lese om fulle supportere istedet for hva der Uwe har gjort denne ukan for å piske liv i spellera.... Kom til poenget her: Hvordan slår vi liin????
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Blystadlia fugl
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Jan 2005
                                  • 26

                                  #17
                                  RB er den mest ilojale avisen noensinne. Ser du forsiden skulle man tro at halve kanari-fansen hadde blitt arrestert i Kristiansand, mens inni står det at det verste som skjedde var at noen kanaris tråkket i et blomsterbed. Og Frank Grønlund, forhør deg om saken før du kommer med en så kvass uttalelse. Vi er tross alt skjelen i LSK. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Blystadlia fugl
                                    RB er den mest ilojale avisen noensinne. Ser du forsiden skulle man tro at halve kanari-fansen hadde blitt arrestert i Kristiansand, mens inni står det at det verste som skjedde var at noen kanaris tråkket i et blomsterbed. Og Frank Grønlund, forhør deg om saken før du kommer med en så kvass uttalelse. Vi er tross alt skjelen i LSK. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
                                    Enig, men sjela ihvertall :wink: .

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #19
                                      Er det noen som fortjener pepper i denne saken her så er Frank "jeg liker ikke kanari-fansen" Grønlund. den ene kommentaren hans fortjener IKKE en plass på førstesida!

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2600

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                        Nå var det ca 5 stk som fra mandag til idag klarte og sutre på oss ei forside i Romerikes Blad.
                                        Igår var flere av KFL styret i intervju med RB, og igår la de ut rettningslinjer for hvordan vi skal oppføre oss (forsiden av KFL.no.)
                                        Er vel ikke akkurat så mye annet de kunne ha gjordt.
                                        Jeg bryr meg egentlig lite om det var rett eller galt å skrive artikkelen (mest fordi jeg ikke var der selv og kan ikke ta stilling til om det var det), men når det først er gjort så. Er enig i at KFL har behandlet saken riktig så langt, men er ikke enig i at det ikke er mer å gjøre.

                                        Som foreslått kunne man laget en handlinggsplan med retningslinjer (f.eks. strengere grenser på alkoholserveringen om bord tog og buss, flyverutdeling om "hvordan være til støtte for laget sitt på en god måte"-kampanje og slike småting). Deretter går man ut i media igjen og forteller at man har gjort dette.

                                        Da gjør man mer enn både LSK og media forventer. Man får mer skryt og saken er blitt snudd til noe positivt for godt.

                                        Dette er bare forslag for hvordan jeg synes man burde tenke i forhold til slike ting som til stadighet dukker opp. Det er ment mer som et konstruktivt forslag enn som kritikk.
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        Working...