Er Karim Essediri aktuell for salg? (Spørsmål fra Tromsø)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Brutus
    Medlem
    Møteplager
    • Jun 2004
    • 86

    Er Karim Essediri aktuell for salg? (Spørsmål fra Tromsø)

    Så var det snart sesongstart igjen, LSK-supportere! Vi ser fram til første seriekamp i Lillestrøm 30. mars. Sannsynligvis blir vi fullstendig rundspilt, men haler likevel i land en knepen seier, slik pleier det jo å være mot LSK på bortebane!

    Ser av denne tråden at dere ikke var spesielt fornøyd med Karim Essediri i fjor. Han har hatt en merkelig karriere etter sin store sesong i TIL under Per Høgmo i 2004. Da var han inne på landslaget til Tunis, og var en av de klart beste høyrekantene i Tippeligaen. Så fikk han aldri tillit i RBK, og karrieren gikk nedenom og hjem, noe som forsåvidt ble bekreftet gjennom fjorårets sesong i LSK.

    TIL mangler et alternativ til Martin Knudsen på høyrekanten, er Essediri til salgs? Eller blir han satset på denne sesongen?
    DIXI
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    #2
    Opprinnelig skrevet av Rubinho
    Enig i det..men det er langt fra tilfelle at det ikke er bevegelse. Han gjør det uansett. Men på gode dager da er han selvf glitrende. Han hadde desv altfor mange dårlige dager ifjor, syns nå jeg. Håper på en forbedring i år. Da har Nordli fått 1 helt år på seg, og spillerne er begynt å bli vant til systemet - selv om det ikke var helt ukjent fra før.
    Kiko slet endel på vårsesongen, men da var Wehrman fast på ankerrollen, og Kiko fikk kun sporadiske kamper som anker. På høsten var han uheldig med rødt kort tidlig mot TIL, og skade kort tid etterpå. Frykter at Kiko kan slite litt med selvtilliten hvis Riseth skal ha ankerrollen, og skyver han ut på indreløperen.

    Opprinnelig skrevet av Brutus
    Så var det snart sesongstart igjen, LSK-supportere! Vi ser fram til første seriekamp i Lillestrøm 30. mars. Sannsynligvis blir vi fullstendig rundspilt, men haler likevel i land en knepen seier, slik pleier det jo å være mot LSK på bortebane!

    Ser av denne tråden at dere ikke var spesielt fornøyd med Karim Essediri i fjor. Han har hatt en merkelig karriere etter sin store sesong i TIL under Per Høgmo i 2004. Da var han inne på landslaget til Tunis, og var en av de klart beste høyrekantene i Tippeligaen. Så fikk han aldri tillit i RBK, og karrieren gikk nedenom og hjem, noe som forsåvidt ble bekreftet gjennom fjorårets sesong i LSK.

    TIL mangler et alternativ til Martin Knudsen på høyrekanten, er Essediri til salgs? Eller blir han satset på denne sesongen?
    Vi skal vel ikke så mange år tilbake i tid før Tromsø gikk på noen stygge smeller på Åråsen, men vi har slitt mer enn vi burde mot 'gutan' de siste sesongene. TIL er et spennende lag som jeg tror fort kan skape problemer for mange favoritter.

    Når det gjelder Essediri, så er han ifølge rapporter på vei, men ikke inne i varmen riktig ennå. Han har en pasningsfot som etter Påsan's exit er unik, men han er vel ikke viktigere enn om et seriøst bud skulle komme, så blir det vurdert nøye.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #3
      Opprinnelig skrevet av Brutus
      TIL mangler et alternativ til Martin Knudsen på høyrekanten, er Essediri til salgs? Eller blir han satset på denne sesongen?
      Alle spillere er til salgs, det er betingelsene det kommer ann på. Karim har hatt en, i likhet med resten av LSK-laget, rufsete oppkjøring så langt. Til tider bra, til tider helt håpløs. Pr dags dato er han nok bare reserve hvis LSK har alle spillere tilgjengelig. Men vi er selv noe tynt besatt når det gjelder rene vingspillere så veien til laget er ikke milevis lang for Karim. Tror ikke den sportslige ledelsen på Åråsen har gitt opp Karim så ser ikke for meg at et salg er spesielt aktuelt nå, med mindre vi får en bedre erstatter på plass.

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        #4
        Hvis vi får igjen den millionen(?) vi ga for Karim til RBK, håper jeg styret har vett på å selge!
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av blue
          Hvis vi får igjen den millionen(?) vi ga for Karim til RBK, håper jeg styret har vett på å selge!
          Var det ikke ca. 2 mill. vi betalte?
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • fotball_marthe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1069

            #6
            Jeg mener han burde få en sesong til til å bevise at han er dugelig. Man så jo tendenser til bra spill på slutten av fjorårssesongen, og det ville vært synd å selge unna noe som kan bli veldig bra. Nå har ikke jeg sett han spille i år, så vet ikke åssen form han er i nå da.
            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              #7
              Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
              Jeg mener han burde få en sesong til til å bevise at han er dugelig. Man så jo tendenser til bra spill på slutten av fjorårssesongen, og det ville vært synd å selge unna noe som kan bli veldig bra. Nå har ikke jeg sett han spille i år, så vet ikke åssen form han er i nå da.
              Han har hatt mange muligheter til å bevise hva som bor i han. Håper han bli solgt så fort som mulig.

              Kommentar

              • harald99
                Medlem
                Bøffel
                • Apr 2007
                • 36

                #8
                Var i VM-troppen til Tunisia

                Tenk dere! Han var med I VM for Tunisia, ganske sterkt det selv om han ikke spilte... Men nå spiller han nesten ikke tippeliga en gang:???:

                Kommentar

                • cave
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Nov 2006
                  • 108

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av harald99
                  Tenk dere! Han var med I VM for Tunisia, ganske sterkt det selv om han ikke spilte... Men nå spiller han nesten ikke tippeliga en gang:???:
                  Det forteller vel mer om alternativene til Tunsia enn Essidiri.
                  Trolig ble han vel tatt ut på "gamle meritter" og det er et fenomen vi har sett på vårt eget landslag også.

                  Kommentar

                  • Brutus
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Jun 2004
                    • 86

                    #10
                    Karim var inne i landslagsvarmen den siste tida han spilte for Tromsø, men forsvant ut av laget da han ikke fikk spilletid for Rosenborg. Tromsø er på jakt etter en ekstra høyrekant i dette vinduet, og jeg er sikker på at Karim er en av dem Steinar Nilsen & co vurderer å legge inn bud på.
                    DIXI

                    Kommentar

                    • Geirfugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 561

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av harald99
                      Tenk dere! Han var med I VM for Tunisia, ganske sterkt det selv om han ikke spilte... Men nå spiller han nesten ikke tippeliga en gang:???:
                      Han spilte! Bare noen minutter, men han spilte faktisk.

                      "Tunisia klart 2-2 i sin åpningskamp mot Saudi Arabia etter å ha utliknet på overtid. Essediri spilte de siste åtte minuttene." (fra http://www.nettavisen.no/sport/fotba...icle661278.ece)
                      Last edited by Geirfugl; 03.03.2008, 17:57. Begrunnelse: fakta

                      Kommentar

                      Working...