Bjørkøy vs Sundgot

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

Kjøper vi Bjørkøy nå, så vil vi ha en overbefolket midtbane når sommeren kommer. Søgård er jeg trygg på er tilbake da, og jeg håper Kiesenebner blir friskemeldt.

Jeg vil gjerne beholde Sundgot i hvertfall denne sesongen slik at Gundersen og Cisse får litt tid til å utvikle seg videre. Når det er sagt, så håper jeg de får innhopp på A-laget slik at de får føle på kroppen hva det vil si å spille eliteserie.

Bjørkøy er en bra spiller, men jeg vurderer han ikke som bedre enn trioen Brenne, Kiko, Riise, og da blir det feil å bruke så mye penger på han. Skulle vi selge noen av midtbanespillerne våre til sommeren er Bjørkøy absolutt en mulig erstatter.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

Opprinnelig skrevet av MortenA
      Jeg vil gjerne beholde Sundgot i hvertfall denne sesongen slik at Gundersen og Cisse får litt tid til å utvikle seg videre. Når det er sagt, så håper jeg de får innhopp på A-laget slik at de får føle på kroppen hva det vil si å spille eliteserie.
      Problemet er vel at det blir vanskelig å utvikle seg videre når de, med Occean og Sundgot i klubben, ikke blir noe annet enn 3. og 4. valg. Blir også minimalt med innhopp på ferskingene, med mindre det blir noen skader.

KimFL

Kommentar

• svare1
        Medlem
        Bøffel
        • Dec 2006
        • 32

Ikke selg Arild!!

Ikke selg sundgot, skader og karantener får vi 100% helt sikkert, i løpet av en lang sesong, så vil tro det vil bli spilletid på både Arild og Gundersen, og innhopp av Cisse.

Kommentar

• Robiwan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 603

Det kan jo hende Riise blir solgt snart, og da blir plutselig ikke midtbanene våres så sterk lenger...
          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

Etter litt lett telling har LSK nå 4 spillere til tre plasser (anker og indreløpere) ved sesonstart;

Riseth, Mouelhi, Riise og Brenne.

Riseth er vel i tillegg tiltenkt en forsvarsjobb ved skader og suspensjoner.

Prinsippielt sett er jeg motstander av å handle inn ved skader, panikkartede innkjøp koster ofte mer enn det smaker. Allikevel kan jeg forstå hyling etter en ny indreløper fordi selv med Råner'n og Kiesen tilbake er det ikke mer enn knapp dobbel dekning på disse plassene.

Vanligvis henter klubber talenter (under 24 år) for å dekke opp for skader (og da gjerne før skadene inntreffer), Bjørkøy med sine 29 år er derimot en godt etablert spiller som sikkert koster sine millioner. Jeg er tvilende til om Bjørkøy er rett mann sett litt over tid, han må da i tilfelle være god nok til å sette enten Riise, Mouelhi eller Søgård på benken.

Uansett er fire spillere til å dekke tre plasser ved sesongstart rimelig tynt. Det er vel Arnarsson og JML som er de nærmeste "kriseløsningene" her.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

Opprinnelig skrevet av mooph
              Det er vel Arnarsson og JML som er de nærmeste "kriseløsningene" her.
              Som du sier er disse to også alternativer, altså 6 stykker på tre plasser med Kiesi og Søgård ute, og de kommer jo tilbake etterhvert. Syns det ser godt nok ut, dessuten er jeg ikke enig i at de er kriseløsninger. JML skal jeg ikke si så mye om, men islendingen syns jeg ser spennende ut.

Kommentar

• Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

Vi bruker bare tre midtbanespillere om gangen, så det er opplagt at flere av dem ikke får veldig mye spilletid. Det får være grenser for hvor mange eventualiteter man skal gardere seg mot, og hvor mye penger man kan bruke på å lønne spillere som ikke benyttes. Selvsagt er det alltid ønskelig å forsterke mest mulig, men skal noen nye inn må det være noen som er klart bedre enn dem vi har – og helst på vingen – ikke bare enda en konkurrent til "talentene" som allerede i utgangspunktet ikke kan regne med å få all verden med kamper. Det må jo reserveres et minimum av muligheter for dem òg, hvis ikke kunne vi like gjerne latt være å signere for eksempel Arnarsson. Han kommer sikkert til å heve seg med oppgaven bare han får tilliten til å gjøre det, på samme måte som med Gundersen. Derfor synes jeg det hadde vært helt ålreit om Sundgot hadde blitt solgt for å "dekke" et klasseving-kjøp, men ikke når det er snakk om Bjørkøy som ikke holder noe høyere nivå enn at han omtrent smyger seg inn mellom Arnarsson og Riise - og sågar er 29 år.

Vi får trolig ikke den vingen vi ønsket/forventet i dette vinduet, men da får vi heller ha litt is i magen og la pengene rente seg. Det er verre om det kommer feil spillere, enn ingen i det hele tatt. Det er også greit å ha litt ressurser igjen når overgangsvinduet åpner igjen, sånn at man kan korrigere underveis. Andre veien er det betimelig å spørre om den type forsterkninger midt i sesongen hadde vært nødvendige dersom man hadde forsterket før serien startet. Det er ganske dårlig hvis man ikke klarer å hente inn én eneste åpenbar vingforsterkning når målet er medalje og man har hatt så god tid på å forberede seg. Har inntrykk av at en skikkelig talentspeider nesten er en like viktig forsterkning i et vanskelig marked.

Kommentar

• Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

Opprinnelig skrevet av mooph
                  Uansett er fire spillere til å dekke tre plasser ved sesongstart rimelig tynt. Det er vel Arnarsson og JML som er de nærmeste "kriseløsningene" her.
                  Vil da våge å påstå at Gundersen og Abshir er minst like mye "kriseløsninger" som Arnarsson og JML...

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Bjørkøy ble i dag frattatt kapteinsbindet i FFK. Ikke ukjente Kasey Wehrman er nå sjefen i plankebyen. Mens svenske Abgar Barsom tar jobben som vise-kaptein.

Bjørkøy degradert og på vei ut?

Kommentar

• hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

Opprinnelig skrevet av sparwasser

Bjørkøy degradert og på vei ut?
                      Det har vel lenge vært kjent at han ikke fikk fornyet tillitt som kaptein etter at han nesten gråt seg til å bli solgt til RBK.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

Kommentar

• mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                        Vil da våge å påstå at Gundersen og Abshir er minst like mye "kriseløsninger" som Arnarsson og JML...
                        Vel, jeg vil jeg rangere Arnarsson og JML som hakket vassere i indreløper posisjonen, mens Gundersen og Abshir er vel nærmere å bli benyttet blandt de tre på topp.
                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• cyberspud
                          Medlem
                          Møteplager
                          • May 2004
                          • 86

Æsj

Jeg sier bare æsj æsj æsj jeg, ingen kan vel støtte en forsterkning som Bjørkøy.
                          Avgjørende for Hønefoss mot *denga*2005.
                          Rett til Fredrikstad 2005, kaptein 2006-2007.
                          Nesten(men ikke bra nok) det glemte talentet på Romerike.
                          Han har vel ikke valgt noen annen klubb.
                          Så hvorfor skal vi ikke ofre spiss på middelmådignivå for en midtbanespiller som scorer MINST like mange mål?

FORZA BJØRKØY
                          2004 Lillestrøm

spud

Kommentar

• kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

Opprinnelig skrevet av cyberspud
                            Så hvorfor skal vi ikke ofre spiss på middelmådignivå for en midtbanespiller som scorer MINST like mange mål?

FORZA BJØRKØY
                            Arild er en konituitetsbærer og en flott reprensentant for lsk. Han er et godt forbilde for de unge også. Så det er flere sider av saken.. ikke bare spilleren Arild Sundgot

Kommentar

• sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1826

Opprinnelig skrevet av kimmern
                              Arild er en konituitetsbærer og en flott reprensentant for lsk. Han er et godt forbilde for de unge også. Så det er flere sider av saken.. ikke bare spilleren Arild Sundgot
                              Hvorfor kvittet de seg da med Pål Strand? Og morromannen Danton?

Kommentar

• kimmern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 1174

danton.... drit dårlig, behandlingen påsan fikk var dårlig gjort, det har jeg skrevet tidligere

Kommentar

• sigurdsen
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 1826

Javel. MEn hvorfor skal vi beholde sundgot pga. diverse ting utenfor banen og ikke Strand eller Danton? Vi burde først og fremst beholde spillerne fordi de er gode fotballspillere, men er jo også litt viktig om de er ordentlige utenfor banen også.

Kommentar

• Bolsen3
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 1061

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                    Javel. MEn hvorfor skal vi beholde sundgot pga. diverse ting utenfor banen og ikke Strand eller Danton? Vi burde først og fremst beholde spillerne fordi de er gode fotballspillere, men er jo også litt viktig om de er ordentlige utenfor banen også.
                                    Det skal vel nevnes at Arild er en hel del nærmere en plass i 11'eren enn både Danton og Påsan. Det virker som om Tom synes Sundgot er god nok for LSK sportslig sett, og det er jeg 100% enig i. De gode egenskapene utenfor banen kommer i tilegg...

Kommentar

• PA
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 500

Opprinnelig skrevet av kimmern

Hvem sier at han er et større forbilde i motsetning til f.eks Kippe, Riise, Brenne Osv. som er inn og ut av landslaget?
                                      Jeg er enig at han er en god representant for klubben! men ærlig talt, vi driver ikke og skal samle en syklubb, men og danne så godt fotball lag som mulig!
                                      Og om du vil ha noen som reprensenterer klubben kan jeg nevne Søgard og PSA som lokale gutter. Så har vi Otto som det er mange posetive artikeler om. Og som nevnt har vi gutta som er på landslaget.

Sportslig mener jeg at Sundgot burde bli solgt slikk at Gundersen kommer en plass frem i rekka etter Ocean. Det er på tide at han får prøve prøve seg i noen kamper.

Kommentar

• cave
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Nov 2006
                                        • 108

Virker logisk å få hit Bjørkøy, han forlangte vel bare en årslønn på rundt 1,9 mill av RBK og det var vel uten bonuser. Det hadde virkelig satt en ny lønnsrekord for en middelmådighet som han egentlig er.

Jeg synes klubben er på ville veier når man i løpet av kort tid "sparker" Supermann og deretter selger Arild for en spiller som ikke nevnverdig styrker stallen eller kan sees på som et potensielt salgsobjekt. Ved siden av har vi sørget for en sinnsyk lønnspolitikk med signeringen av Riseth. Jeg merker at utviklingen i klubben i mitt hjerte ikke er noe jeg er glad for eller stolt av.
                                        Last edited by cave; 06.03.2008, 17:53. Begrunnelse: tillegg

Kommentar

• Bolsen3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 1061

Opprinnelig skrevet av PA
                                          Sportslig mener jeg at Sundgot burde bli solgt slikk at Gundersen kommer en plass frem i rekka etter Ocean. Det er på tide at han får prøve prøve seg i noen kamper.
                                          Flere som sier det der, jeg klarer bare ikke helt å være enig med dere. Hvis Gundersen presterer godt nok over tid, så skal han nok etterhvert "komme en plass frem i rekka". Hvis ikke, så er han bare ikke god nok, så enkelt er det. Nå er vi to sikkert ikke enige i hvor god Arild er, og et evt salg handler selvsagt også om hvor stort budet er. Legger Molde f.eks 10mill på bordet, så er nok også jeg langt mer positiv til salg. Poenget er at jeg ikke skjønner tankegangen "selg en god spiller, slik at talentet kan få sjansen". Talentet skal nok komme foran "gamlingen" (på 30 år) på lista hvis treneren vurderer han som bedre eller like god. Det virker ikke som om Tom synes Gundersen er like god som Sundgot for øyeblikket, hvorfor skulle vi da svekke stallen for at han skal være andrevalg?

Kommentar

Working...