Bjørkøy vs Sundgot

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

    Bjørkøy vs Sundgot

    Flere medier melder om at LSK er interessert i Bjørkøy, men at vi kanskje må selge Arild først.

    Jeg mener at vi ikke skal selge Arild før en ny venstrespiss er på plass. Hva synes dere? Er dere villige til å bytte bort Arild for å få Bjørkøy?
    161
    Last edited by blue; 04.03.2008, 19:50.
    Fugla 4 Life!
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Skjønner at media legger fram saken slik, men det blir jo helt feil å gjøre det på den måten. Den eneste grunnen til at man kan forsvare å holde på Sundgot er jo at han kommer til å spille mye så lenge vi ikke har noe venstrespisser av høy nok klasse. Henter vi en god venstrespiss mener jeg vi kan selge Arild (uansett hvor vemodig det måtte være), ettersom vi da vil ha fire mann som konkurrerer om den ene midtspissplassen. Med Occean, Gundersen og Ciise i stallen er det etter min mening uforsvarlig å holde på Sundgot når man kan få f.eks. 8 mill ved å selge ham. (Dette forutsetter som sagt at man henter en venstrespiss.)

    Et eventuelt kjøp av Bjørkøy (noe jeg er sterkt for) er en annen sak, slik jeg ser det.

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #3
      Jeg har i likhet med flere blitt overrasket over lommeboka ser ut til å være såpass slank i klubben vår. Ved juletider innbilte jeg meg at vi hadde 15-20 millioner til spillerkjøp. Men dersom det er hold i disse ryktene, er jeg interessert i å vite hvor mye Arild betyr for brukerne av dette forumet.
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Jeg tror ikke jeg orker enda en "selge sundgot"-debatt med blanke ark og fargestift. De fleste mener vel det samme som de har skrevet i Sundgot-tråden(e) fra i høst? Kan vi ikke heller dra opp den tråden igjen?

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Når det gjelder våre økonomiske muskler er jeg temmelig sikker på at vi har råd til både en og to Occean/Brenne/Johnsen-typer. LSK gjør imidlertid en veldig smart taktisk manøver ved ikke å gå ut i media og skryte av hvor mye de har å handle for. På dette punktet dreit man seg ut i fjor høst da Sharif gikk ut i media og fortalte hvor mye han var villig til å gi for den rette spilleren. Når sånt skjer blir overprisede, norske spillere sannsynligvis enda dyrere.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            LSK har hvert fall ikke satt seg i en bedre forhandlingspossisjon ved å utsette kjøpene så lenge som de har gjort. Med under en måned igjen er det liten tvil om at selgende klubb har langt mer tålmodighet enn hva vi har, ettersom vi ønsker en spiller inn som kan spille så fort som mulig. Det vil derfor bli enklere for selgende klubb å presse opp prisen dersom LSK viser interesse, og ettersom selgende klubb trolig helst vil beholde spilleren sin, tviler jeg på at de gir etter for våre første bud.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • occean-fan!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 737

              #7
              ut med sundgot inn med bjørkøy. dette virker helt riktig for meg!

              Men skal vi gjøre dette MÅ vi ha kontroll på å få inn en venstre kantspiller. ( aller helst før seriestart )

              Kommentar

              • glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

                #8
                Mener det er riktig og selge Sundgot.
                Vi har god dekning på spissplassen.
                Syntes også Sundgot er for god for en plass på benken vår.
                Dette mener jeg uahengig av om Bjørkøy kommer.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4386

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av glasgow
                  Mener det er riktig og selge Sundgot.
                  Vi har god dekning på spissplassen.
                  Syntes også Sundgot er for god for en plass på benken vår.
                  Dette mener jeg uahengig av om Bjørkøy kommer.
                  God dekning på spissplassen?? Hvem spiller midtspiss hvis vi selger Sundgot og Occean blir skada? Gundersen holder ikke mål enda. Håper virkelig ikke Arild blir solgt.
                  ..................

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    #10
                    Begynner å bli litt bekymra over ting som skjer i klubben etterhvert.

                    Søgård er vel ute i 8-10 uker. Altså 4-6 uker etter at sesongen har starta. DVS at han mister ca 5-7 kamper i starten av sesongen. Behovet for stor bredde i stallen melder seg gjerne mest litt senere i sesongen.

                    Mens søgård er skada har vi Pedersen som kan spille høyreback og Riseth som kan spille der om han er skada.

                    Jeg kunen godt sett at vi henta en høyreback til klubben, ettersom disse to er gamle og ikke akkurat noen store profiler på høyrebacken. Men da synes jeg det bør hentes en rimelig ung back av høy klasse. En spiller som f.eks Mikael Lustig fra gif.

                    Som indreløpere har vi Riise, Mouelhi og arnasson som jeg tror alle kan gjøre en minst like god jobb som bjørkøy(hvertfall de to første). I tillegg kan vi vel benytte tallenter som Preststulen og Gjersvoll om det virkelig kniper den måneden søgård er borte.

                    For Bjørkøy snakkes det om en pris på 8-10 mil. I tillegg snakkes det om å tilby fredrikstad Sundgot + penger. Sundgot er tidenes toppskårer i lsk og putter mål på bestilling. At han skal være vært mindre enn en middels 28 år gammel høyreback/indreløper fra Fredrikstad er for meg ganske utrolig. Et kjøp av bjørkøy for 8-10 mil når vi vistnok ikke har så mye penger og desperat mangler en venstreving virker for meg hinsides.

                    Om vi må selge Sundgot for å hente en venstreving av klasse så er det vemodig men greit. Jeg synes Gundersen er god nok til å være backup for Occean. Gundersen er jo tross alt fast på U-21 landslaget og må rykke litt opp i systemet om han skal utvikle seg videre. Om klubben derimot vet at andre klubber f.eks har vist interesse for Occean så kan det være veldig risikabelt å selge Sundgot. Om Sundgot og occean selges blir det alt for tynt. En spiss som Sundgot og occean er vanskelig å finne. Dette bør også gjøre sundgot dyr, dyrere enn bjørkøy som også vil vekk.

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      Er sykt usikker, for jeg ønsker Bjørkøy av hele hjertet.

                      Men dog på hvilken bekostning? Selge Gilbert og miste ving, eller begge...

                      Ingen tvil om at Arild ikke er en unggutt lenger så spørsmålet er hvor mange år til kommer han til å putte 10-12 mål?? Jeg frykter nemlig at om han ender på hele 5 mål vil prisen på han dumpes til 2 mill neste år, derfor bør vi kanskje selge nå som vi kan få 6-8 mil.

                      Derfor med vondt i hjerte og dårlig smak i munnen et ja til salg

                      Kommentar

                      • WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 967

                        #12
                        Enig at det ikke er noe krise om vi ikke skulle få en midtbane spiller før serien starter. Synes fortsatt midtbanen er der vi er best besatt selv om Søgård og Kisenebner er langtids skadd.

                        Sentralt er det vel Mouheli og Riseth som kjemper om plassen. Noe som burde være grei dekning fram til Søgård blir frisk og er en tredje løsning. Kiesenbner blir vel kanskje en fjerde utfordrer til høsten.

                        Som indreløpere mener jeg vi har to som skiller seg ut. Brenne og Riise. Skulle Riseth vinne kampen om den sentrale midtbaneplassen har vi et bra tredje valg i Mouheli som indre løper. Videre sies det at Midtun Lie kan spille i alle tre ledd så da vil vel han utgjøre fjerde og femte valget som indreløpere sammen med Viktor.

                        Der i mot vinger er det mangel på etter min mening. Ser vi på Riise som indreløper og Occean som ren midtspiss blir det Myklebust, Essediri og Midtun Lie som kjemper om to ving plasser. Mener det per dags dato bare en som er kvalifisert for den plassen om vi skal kjempe om gull.

                        Vet at Bjørkøy er ment som indreløper men kan han også spille kant/ving?

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #13
                          Ja til å selge Sundgot - så lenge vi får inn en tilsvarende like god erstatter som kan brukes som fast ving.

                          Jeg syns det er på tide å gi Tore A. Gundersen. og Ciise Abshi eller noen andre spennende spillere sjangsen som spiss.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

                            #14
                            heller myklebust enn arild

                            Kommentar

                            • Bolsen3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 1061

                              #15
                              Hvorfor man plutselig skulle være desperate etter en indreløper, bare fordi Søgård er skada i noen uker, skjønner jeg ikke. Synes uansett vi har grei dekning på den plassen, selv uten Espen. La heller en mann som Arnarsson (som forøvrig har fått så alt for få sjanser) rykke en plass nærmere 11'eren enn å svi av tosifret millionbeløp på Bjørkøy! Fokus ligge på ny ving, det har vært min oppfatning i mange måneder nå. Hvis man kan hente begge deler er det bare fint det, men virker ikke som om klubben har de helt store midlene til fri rådighet (noe man kunne få inntrykk av at de faktisk hadde i november, cuprus, anyone?).

                              På det tabloide spørsmålet om Bjørkøy vs. Sundgot, velger jeg Sundgot, ingen tvil. Jeg synes ikke dekningen vår på spisser er særlig mye bedre enn dekningen på indreløpere. Bytt ut Bjørkøy med kvalitetsving, så blir jeg hvertfall nødt til å tenke over saken...

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                #16
                                Jeg sitter med en følelse av at en ving kommer til klubben uansett, men hvis vi i tillegg skal ha Bjørkøy må vi selge Sundgot. Vi har altså midler til én dyr spiller, men ikke to.
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Jeg sitter med en følelse av at en ving kommer til klubben uansett, men hvis vi i tillegg skal ha Bjørkøy må vi selge Sundgot. Vi har altså midler til én dyr spiller, men ikke to.
                                  Har den samme følelsen. Fjørtoft er jo en luring, så det kan jo hende at de har kjørt et nytt Riseth-stunt...at de allerede er enig med en ny ving, og at Bjørkøy evt. kommer i tillegg.

                                  Om det er riktig å selge Arild, til fordel for Bjørkøy? Kommer nok mye an på prisen. Får man et bud på mellom 6 til 8 millioner, for en spiss, som i utgangspunktet er reserve, så ville vel de fleste TL-klubbene solgt på dagen. Når man i tillegg har 4 midtspisser i stallen, som kjemper om én plass, så sier det seg vel selv...

                                  Men det vil bli kjipt å se Sundgot i en annen drakt, enn den vakre gule ...men sånn er fotballen...spillere kommer og spillere går.


                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • El_Cabron
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2007
                                    • 218

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av blue
                                    Jeg sitter med en følelse av at en ving kommer til klubben uansett, men hvis vi i tillegg skal ha Bjørkøy må vi selge Sundgot. Vi har altså midler til én dyr spiller, men ikke to.
                                    Enten så har de allerede en kantspiller i kulissene, eller så holdt de oss for narr i fjor høst da de lovet gull og grønne skoger hvis bare de riktige spillerene dukket opp (da skulle det som kjent ikke stå på lommeboka). Hvis de nå går ut å sier at de er blakke vil jeg påstå at de juger uansett (enten da eller nå), med mindre de hoster opp en alan/hoff eller tilsvarende i løpet av måneden.

                                    Håper på Hoff, og skulle vi få en Bjørkøy i tillegg tror jeg vi kan ha fått de siste brikkene på puslespillet som vil gjøre livet som LSK supporter morsommere enn på lenge!
                                    |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                    Kommentar

                                    • hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av El_Cabron
                                      Hvis de nå går ut å sier at de er blakke vil jeg påstå at de juger uansett
                                      Det er nok bare forhandlingstaktikk, og en meget smart taktikk sådan. Hadde vi gått ut og skrytt av hvor mye penger vi har å kjøpe for ville det bare vært med på å presse opp prisen på de spillerne vi vil ha.
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

                                      Kommentar

                                      • El_Cabron
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2007
                                        • 218

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av hoyt
                                        Det er nok bare forhandlingstaktikk, og en meget smart taktikk sådan. Hadde vi gått ut og skrytt av hvor mye penger vi har å kjøpe for ville det bare vært med på å presse opp prisen på de spillerne vi vil ha.
                                        Nå er det vel vi neppe de eneste som har fått med oss utspillet de kom med om penger til spillerkjøp, så jeg syns det blir litt tåpelig å komme med slike utspill nå i etterkant.
                                        Alle de skal forhandle med vet jo at det eneste vi har gjort hittil i vinduet er å skaffe oss spillere som var bosman, og dermed kun har betalt sign-on-fee etter at vi skrøyt på oss en hel bunke med penger til spillerkjøp.

                                        Men, men når det er sagt er det jo alltids lov å prøve seg
                                        |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                        Kommentar

                                        Working...