Tankevekker

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jostein stabell
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2005
    • 52

    Tankevekker

    Jeg fikk dessverre ikke sett serieåpningen mot Start, men jeg så treningkampen mot Tromsø. 8) Og da la jeg merke til en ting :shock: Hver gang en spiller prøvde på noe bra, men ikke fikk det til så hørte han det fra publikum. Og når han kom til samme mulighet neste gang, så tørte han ikke å prøve på det på nytt. :x Og det mener jeg ikke er så veldig posetivt med kanari-fansen. Når vi skal spille mot ¨gode¨ lag som Rosenborg nytter det ikke og bare slå lange baller og bare spille sikkert spill. Da må vi prøve på noe som kanskje kan føre til litt ubalanse i spillerekkene til da f.eks rosenborg. Får vi til detta blir det garantert en bra plassering.For spillerene våre er de beste spillerne i hele landet..
    TEAM HADDAD:)
  • Do'h
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 1891

    #2
    Hvis dem ikke greier det, hva er vitsen med å prøve på nytt? ALDRI spill gambling mot store klubber.
    LSK FOR GULL 2006

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #3
      Opprinnelig skrevet av Do'h
      Hvis dem ikke greier det, hva er vitsen med å prøve på nytt? ALDRI spill gambling mot store klubber.
      Så om du ikke scorer på første forsøk, så skal du ikke prøve igjen? :shock:


      Det hørtes jo logisk ut.... :roll:
      Knurr...

      Kommentar

      • Do'h
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 1891

        #4
        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
        Opprinnelig skrevet av Do'h
        Hvis dem ikke greier det, hva er vitsen med å prøve på nytt? ALDRI spill gambling mot store klubber.
        Så om du ikke scorer på første forsøk, så skal du ikke prøve igjen? :shock:


        Det hørtes jo logisk ut.... :roll:
        Det er noe helt annet. Hva er vitsen med å gamlble på en finte når du kan sentre trygt til en medspiller?
        LSK FOR GULL 2006

        Kommentar

        • HanseFrank
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 221

          #5
          Opprinnelig skrevet av Do'h
          Hva er vitsen med å gamlble på en finte når du kan sentre trygt til en medspiller?
          Det kommer jo an på hvor stor risiko man spiller med. Dersom man hele tiden skal velge trygge løsninger, så vil vi ikke gjøre annet enn å slå på langs, tilbake, litt frem, på langs, og så tilbake igjen, mens motstanderen hele tiden vil være på rett side av ballen med nok folk.

          Poenget med å slå en finte, er jo å avansere forbi en spillere. La meg tegne det enkelt opp. Dersom Koren finter Ørjan Berg på stumpen om to uker, så har han passert hele midtbaneleddet til RBK. Da kan det virkelig bli farlig. Dytter han ballen til Kaey, som dytter videre til Espen, som dytter videre til Stoffe, som tar med Kippe og videre derfra til Rambekk, som spiller opp i midten på en umarkert Koren, så er vi....ehem, like langt?
          HanseFrank
          - på den andre siden...

          Kommentar

          • bøllefrø
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2004
            • 462

            #6
            Jess, gutta må jaggu prøve - det var det jeg syntes var mest positivt i går, at Robert f.eks. prøvde å spille de pasningene som er helt på marginen. 70% av gangene blir de snappet, men de 30% siste gangene blir det jaggu farlig. Jeg synes LSK de siste årene har vært altfor "safe", og så må man jo se det slik: prøver man ikke, lærer man aldri heller.

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #7
              Opprinnelig skrevet av bøllefrø
              Jess, gutta må jaggu prøve - det var det jeg syntes var mest positivt i går, at Robert f.eks. prøvde å spille de pasningene som er helt på marginen. 70% av gangene blir de snappet, men de 30% siste gangene blir det jaggu farlig. Jeg synes LSK de siste årene har vært altfor "safe", og så må man jo se det slik: prøver man ikke, lærer man aldri heller.
              Prøve skal man på trening, Prestere skal man på kamp.
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                Det du gjør på trening er vel det samme som du skal gjøre i kamp?
                Eller mener du at de skal gjøre én ting på treningene, for så å gjøre noe de ikke har trent på i kamper? :shock:
                Knurr...

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Do'h
                  Prøve skal man på trening, Prestere skal man på kamp.
                  Nå er det på tide å tenke seg om igjen. En spiller som prøver å komme forbi noen er ikke negativt per se. Ofte heller motsatt for eksempel hvis dette forsøket foregår på kanten offensivt.

                  Uansett har denne diskusjonen sklidd vekk fra det den var ment til å være (hvis jeg forstår opphavsmannen rett). Nemlig det at vi i KFL bør se oss for gode til å skjelle ut egne spillere da dette aldri har noen positiv effekt for eget lag. Jeg har, etter å ha vært på en del brannkamper her i Bergen, faktisk definert dette som en av de største "x-faktorene" til at Brann ikke får til unggutter, samt mye av grunnen til at laget ikke har vunnet spesielt mye til tross for det åpenbare potensialet. På Brann stadion er nemlig dette et veldig utbredt fenomen.

                  Utskjelling av egne spillere er den ukulturen blant supporter jeg tror irriterer meg aller mest og bør opphøre fullstendig blant folk som mener at de støtter et lag.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Do'h
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 1891

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                    Det du gjør på trening er vel det samme som du skal gjøre i kamp?
                    Eller mener du at de skal gjøre én ting på treningene, for så å gjøre noe de ikke har trent på i kamper? :shock:
                    På trening skal du øve deg, når du kan det kan du bruke det i kamp :|
                    ikke missforstå :shock:
                    LSK FOR GULL 2006

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Do'h
                      På trening skal du øve deg, når du kan det kan du bruke det i kamp :|
                      ikke missforstå :shock:
                      Slutt å vås vær så snill. Det er ingen garanti for at man får det til på kamp selv om man "kan" det. Allikevel er man nødt til å prøve ellers blir man feig og får ikke utviklet seg videre. Det er selvfølgelig ikke alle steder på banen man skal prøve seg på halsbrekkende stunts. Vil f.eks. ikke se Kippe eller Müller gjøre for mange.

                      Allikevel, som nevnt over, diskusjonen her burde være om å støtte spillerne sine. I motsetning til å skjelle dem ut.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Allikevel, som nevnt over, diskusjonen her burde være om å støtte spillerne sine. I motsetning til å skjelle dem ut.
                        Støttes fullt ut.
                        Side-diskusjonen legger jeg død, for min del...
                        Knurr...

                        Kommentar

                        Working...