Lage LSK sang

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    Lage LSK sang

    Vil ha nye LSK-sanger
    Opprinnelig skrevet av RomerikesBlad
    LILLESTRØM::
    – Vi tror det er mange som vil kunne bidra til at LSK får en ny offisiell låt, og vi utfordrer nå alle talenter til å skrive den, sier markedsdirektør Robert Lauritsen. Nå går han først og fremst ut for å sjekke responsen.


    Kjempebra av Robert Lauritsen.


    Drømmer om fuglesang
    Opprinnelig skrevet av RomerikesBlad
    Vi står gjerne på matta og synger låten vår " Fugla ska' til topps!" mens tilhengerne blir med på refrenget, sier Morten Bergheim fra Strømmen og Morten Remberg fra Lørenskog


    Jeg var ikke på Martins etter Tromsø kampen så jeg har ikke hørt denne sangen.
    Er det noen som veit åssen sangen går? var den bra?, lagde de melodien selv, hvis ikke hva heter melodien.
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    #2
    hva skjer med hymnen??? skal den brukes på samme måte som ifjor??

    Vif har jo vålenga kjerke som sin sang, hymnen har jo noe av den samme effekten hos oss. Hadde det ikke vært mulig å utarbeidet/ forbedret denne til en ny versjon??
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Hymnene blir som den blir. Åssen skulle den blitt utbedra?

      Kommentar

      • Franken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1036

        #4
        Sorry om dette er helt på jordet (ikke at det tar seg ut på Lillestrøm men..) Hadde ikke en avis en kåring av supportersanger her forleden? Synes å lese noe om det i den ene norske avisen jeg har lest siden februar... Tar jeg feil? Hvilken LSK sang var med i den kåringen?
        Fra Baillsund

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Opprinnelig skrevet av Franken
          Sorry om dette er helt på jordet (ikke at det tar seg ut på Lillestrøm men..) Hadde ikke en avis en kåring av supportersanger her forleden? Synes å lese noe om det i den ene norske avisen jeg har lest siden februar... Tar jeg feil? Hvilken LSK sang var med i den kåringen?
          Tror Lillestrømgutt var med i den kåringen og at den fikk terningkast 3, vålerenga kjerke fikk selvfølgelig best terningkast av dagbladet...
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Do'h
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 1891

            #6
            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
            Opprinnelig skrevet av Franken
            Sorry om dette er helt på jordet (ikke at det tar seg ut på Lillestrøm men..) Hadde ikke en avis en kåring av supportersanger her forleden? Synes å lese noe om det i den ene norske avisen jeg har lest siden februar... Tar jeg feil? Hvilken LSK sang var med i den kåringen?
            Tror Lillestrømgutt var med i den kåringen og at den fikk terningkast 3, vålerenga kjerke fikk selvfølgelig best terningkast av dagbladet...
            Riktig. Tenk at en kirkesang får terningkast 6 som Fotballsang :roll:
            Skal vi ikke synge Barnet fra jerusalem?
            Dette blir nesten som det start hadde det. alle sender inn forslag og beste vinner? men hvor velykket var det? (hinter spesielt til: Vi e Kule, Vi e smarte, banker ballen rett i mål)
            Ikke det at ikke vi kan lage bedre sanger enn dem, men før dem spiller noen sang på åråsen bør iallefall den vurderes sterkt.
            LSK FOR GULL 2006

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #7
              Opprinnelig skrevet av Do'h
              Dette blir nesten som det start hadde det. alle sender inn forslag og beste vinner? men hvor velykket var det? (hinter spesielt til: Vi e Kule, Vi e smarte, banker ballen rett i mål)
              Ikke det at ikke vi kan lage bedre sanger enn dem, men før dem spiller noen sang på åråsen bør iallefall den vurderes sterkt.
              Du er inne på noe der, det er kjipt å må velge en sang fordi at man har utropt en konkuranse hvis alle forslagene er dårlige. Da blir det viktig at de som vil bidra får skikkelig tid på seg, og at de som velger ut hvem som er best tar god tid på seg. Siden det ikke er satt noen frist eller premie enda så er bare å sette igang for de som vil.


              Ifølge RB så virker det som LSK ved Robert Lauritsen kommer til å ha orden på folk/band som kan spille inn musikken, for han sier at folk skal sende inn bidrag, isåfall synes jeg det er bra. Om nye eller gamle LSK band spiller inn egne forslag så er sikkert ikke det en ulempe heller.


              Send ditt bidrag til: Lillestrøm sportsklubb ved Robert Lauritsen, postboks 196, 2001 Lillestrøm. Merk bidraget med "LSK-sang

              Kommentar

              • Fugla- patriot83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2005
                • 1241

                #8
                ..Jeg driver faktisk å leker med en egen sang.. Har spilt gitar i rundt ti år nå i alle slags sjangre. Jeg har laget en sang hvor refrenget går noe sånt som:

                "Du går aldri alene til Åråsen
                en gul og svart patriots mektige hjem
                der minner blir skapt, igjen og igjen
                du går aldri alene til Åråsen"

                Hehe.. Vet det blir litt You'll Never Walk Alone- aktig på teksten, men når Lillestrøm har flotte Åråsen, mener jeg den nesten fortjener en sang.

                Den er litt irsk- aktig(Ettersom jeg er svoren tilhenger av The Pogues, Dubliners og The Dropkick Murphys). Hadde vært stilig å enten få til alene med gitar og mandolin, kanskje tamburin. Eller fått med fullt band og mandolin slik at den rocker til samme grad som det Dropkick Muprhy's har rocka opp allsangen "Wild Rover".

                Finnes det flere musikere i KFL?
                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                  ..Jeg driver faktisk å leker med en egen sang.. Har spilt gitar i rundt ti år nå i alle slags sjangre. Jeg har laget en sang hvor refrenget går noe sånt som:

                  "Du går aldri alene til Åråsen
                  en gul og svart patriots mektige hjem
                  der minner blir skapt, igjen og igjen
                  du går aldri alene til Åråsen"

                  Hehe.. Vet det blir litt You'll Never Walk Alone- aktig på teksten, men når Lillestrøm har flotte Åråsen, mener jeg den nesten fortjener en sang.

                  Den er litt irsk- aktig(Ettersom jeg er svoren tilhenger av The Pogues, Dubliners og The Dropkick Murphys). Hadde vært stilig å enten få til alene med gitar og mandolin, kanskje tamburin. Eller fått med fullt band og mandolin slik at den rocker til samme grad som det Dropkick Muprhy's har rocka opp allsangen "Wild Rover".

                  Finnes det flere musikere i KFL?
                  Irsk musikk er standard musikk på fotballpuber så det passer nok bra, veldig bra tekst på refrenget.
                  Hvis sangen er bra nok da den er ferdig så fikser sikkert LSK det du trenger av ting og folk for at den skal bli best mulig.
                  Kanskje du og andre kanaris med musikalske talenter kan slå dere sammen å danne ett LSK band.

                  Er det noen som veit hvordan regler det er på å lage coverlåter(stjele melodier)?. Det er en god del melodier som fort kunne blitt veldig kule eller fine supportersanger hvis det var lov å lage tekst til de.

                  Kommentar

                  • HanseFrank
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 221

                    #10
                    Det vil overraske meg mye om ikke border JT Lauritsen stiller opp med gitaren sin.
                    HanseFrank
                    - på den andre siden...

                    Kommentar

                    • HanseFrank
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 221

                      #11
                      CocaJerry - Coverlåter er fritt frem, dersom rettighetsinnehaver godkjenner det. Men jeg tror fortsatt det vil koste penger til TONO om den spilles høyt på Åråsen.
                      HanseFrank
                      - på den andre siden...

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                        CocaJerry - Coverlåter er fritt frem, dersom rettighetsinnehaver godkjenner det. Men jeg tror fortsatt det vil koste penger til TONO om den spilles høyt på Åråsen.
                        Ok takker, dem blir sikkert fornøyd hvis LSK lar dem få noen % av salget.

                        Kommentar

                        Working...