Er PR-strategien blitt bedre?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Er PR-strategien blitt bedre?

    I 2007 var det drøssevis med negative oppslag om LSK i pressen. Ved årsskifte lovte ledelsen bot og bedring. 2008 skulle blir året LSK var i fokus på en positiv måte.

    Drøyt to måneder er gått av det nye året, og status på hva LSK har oppnådde av oppslag i pressen (grovt sett) er følgende:

    * Tom N kranglet høylydt med Tom Kristoffersen fra TV-tribunen midt under treningskampen mot HamKam tidlig i januar. NRKs team sto ca fem meter fra LSK-treneren med dertilhørende mikrofoner og kamera. Store negative oppslag.
    * Påsan Strand blir degradert fra A-stallen. En helt legitim sak, men sinnsykt klønete løst. Store negative oppslag.
    * Tom N i nytt munnhuggeri/håndgemeng med noen få tullete Vikingsupportere på et forblåst jorde på Jæren. Med div pressefolk som øyenvitner. Betydelige negative oppslag.

    Har vår "nye" PR-strategi vært vellykket?

    Mvh
    Gammer`n - som innser at det er mange måneder og mange oppslag igjen av sesongen....
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    #2
    Den har ikke blitt mrekbart bedre nei. Vi lider av at LSK ikke har noen "Media-ansvarlig" som kan følge dette opp på en bedre måte enn i dag.

    Som noen sier, jeg vet ikke om det er en media-ansvalig eller venstre-ving vi trenger mest.
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Svaret er ganske åpenlyst. Klubben har kommet inn i en ond sirkel som den ikke har maktet å komme ut av. Behovet for en medierådgiver hat blitt presserende, da det er tydelig at de som har ansvar i dag ikke vet hva de skal gjøre med problemet.

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2129

        #4
        Jeg syns du er litt urettferdig her på klubben sine vegne. At man velger å blåse opp at Nordlie er engasjert under fotballkamper, blir som å ha hovedoppslag på nyhetene om at det ikke er fred i Midtøsten. Disse to sakene mener jeg er to ikke-saker, som uforståelig nok fokuseres på av media. Legg merke til at reaksjonene fra andre klubber/supportere på disse såkalte sakene er nærmest fraværende.

        Når det gjelder Påsan-saken, er den rett og slett utrolig klønete håndtert av klubben. Det at saken er såpass spesiell som den er, gjør den også til en virkelig godbit for media under agurktiden. Den eneste grunnen til at denne saken ikke har fått større oppmerksomhet enn den har gjort, er vel at den brast rett før La Manga-turneringen, og TV2 fant ut at de måtte bruke tiden sin til å sende fotballkamper.
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Opprinnelig skrevet av heidar
          Jeg syns du er litt urettferdig her på klubben sine vegne. At man velger å blåse opp at Nordlie er engasjert under fotballkamper, blir som å ha hovedoppslag på nyhetene om at det ikke er fred i Midtøsten.
          Rent saklig sett har du rett. Men LSK og alle andre - som lever i den "underholdningsindustrien" som fotballen er blitt - vet hvordan media jobber, hva media jager og hvordan media vinkler.

          Da bør man av og til innrette seg litt etter det. Av taktiske grunner...
          Det er ikke alle "kriger" som er verdt å kjempe for enhver pris.

          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Problemet kan være at det er noen ansatte som overvurderer sine analytiske evner mtp pressens væremåte...

            Petter

            Kommentar

            • Arind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2006
              • 459

              #7
              Svaret er vel egentlig åpenlyst - det er fortsatt en del å hente på å være mer taktiske!
              Jeg var i Stavanger i helga og leste hva Rogalands Avis skrev om episoden i går. I og for seg forstår jeg at Tom blir pisst på skitkastinga, men sånn er livet og fotballen.....helt èn dag og tosk dagen etter.
              Alikevel bør slike episoder unngås fordi de er så unødvendige.....
              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

              Kommentar

              • Geirfugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 561

                #8
                Tror vi skal være jævlig glad for at ingen fuglafans har kastet en biljardkule på banen. Da hadde helvete vært løs. At en Brann-fan gjør det, derimot, er mest uflaks..

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Det meste av "episoder" med Nordlie blir brukt mot ham. Synd, men sant. Er vel få trenere i norsk fotball som gidder å prate med grasrota i norsk fotball, selv om det her var snakk om råtne røtter. Dette blir til "munnhuggeri" og "håndgemeng". Det er jo mye på grunn av artige episoder med publikum Nordlie har fåttt den statusen han har. Blant annet Keiko-navnet han fikk tildelt, og en slengbemerkning om at hesten til en med cowboyhatt på tribunen hadde slitt seg. Det finnes mange eksempler på dette. Men nå blir det stort sett bare negativ omtale av det hele. Spørsmålet er om man skal la seg diktere av media.

                  Vikingsupporterne møter jo seg selv i døra. De var grisefornøyd da de reddet plassen, sure for at Nordlie ikke skrev under, men kjempefornøyd med Rösler. Hva har de egentlig å klage på?

                  Kommentar

                  • Dragern
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Nov 2006
                    • 13

                    #10
                    To episoder i år allerede. Har nå sluttet å tro på at Nordlie kan oppføre seg sånn noenlunde. Blir bare frustrert over at mannen ikke har lært en fnugg av folkeskikk siden han startet som fotballtrener.. Er vel snart nok med episoder nå skulle en tru...

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #11
                      Klubben ser ut til å være helt ute av kontroll på dette feltet. Det verste er ikke at sakene kommer på rekke og rad, men at en god del av dem raskt kunne vært dementert eller stoppet. Allikevel velger klubben å legge seg langflat hver gang de blir kritisert. Artikler og reportasjer med direkte feilinformasjon og/eller nesten injurierende innhold får passere uten at det ser ut som om noen gidder å ta tak i det. Eskalerende saker som den med påsan blir håndtert via SMS og notiser på web istedet for å ta en skikkelig pressekonferanse. Vi er blitt tabloidjournalismens nye melkeku - om LSK kan man skrive nær sagt hva som helst, de legger seg enten paddeflate og beklager eller holder kjeft.

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #12
                        Og den sirkelen kan bli veldig veldig vannskelig å komme ut av vis ingen tar tak snart.

                        Kommentar

                        • svare1
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Dec 2006
                          • 32

                          #13
                          enig at det er flere episoder vi kunne unngått og vært foruten, men vi skal heller ikke over dramatisere hver gang det er noe negativt om LSK. Selv om det er noen media aktører i Norge som har satt seg som mål å "ta" LSK, betyr det ikke nødvendigvis at hele fotball Norge er like intressert i dette, som flere her inne tror. Selv om det skrives negativt om LSK, betyr det ikke at dette er "snakkisen" rundt om i fotball Norge. Det skrives negativt om andre klubber også, uten at vi LSK'ere bryr oss så veldig. Vi alle vet litt om mekanismen rundt dette, og media får selvfølgelig "vann på mølla" når noen av oss "flagger" dette veldig her inne eller andre steder,som vi vet at visse medier overvåker oss, og bare venter på en oppfølging rundt en sak.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3452

                            #14
                            Skal vi få en 'bedre' PR-strategi, så må vi kvitte oss med Tom og Fjøra. Problemet til begge er at de er engasjerte, og i kampens hete kommer da uttalelser som media elsker.

                            Da er spørsmålet: Skal vi kvitte oss med gutta?

                            Jeg mener de er større ressurser for klubben enn et par negative avisoppslag.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Skal vi få en 'bedre' PR-strategi, så må vi kvitte oss med Tom og Fjøra..
                              Vi kan ikke løpe rundt og sparke alle som vi mener uttaler seg uheldig. Fjøra har forøvrig klart seg bra siden i fjor sommer. Så er det opp til TN og andre i klubben å tone ned og ufarliggjøre disse situasjonene på sidelinja som blir hausset opp. Å ta det hele med et smil og en liten vits er så mye bedre enn å lage drama av alt mulig. Hadde vi hatt en morsom eller litt avvæpnende uttalelse i etterkant hadde mye vært gjort. Å holde kjeft og vente på at det skal gå over er ikke bestandig like lurt. Presserådgiver nå!

                              Kommentar

                              • Superstefan
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 2180

                                #16
                                At Tom skriker,kjefter og krangler bryr jeg meg lite om.Dette viste vi når vi ansatte han som trener.Pål Strand saken derimot er veldig ille.
                                Fotograf Kreativ Kanaris

                                KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #17
                                  Denne holde kjeft og tone det ned tilnærmelsen er virkelig et bomskudd. I Pål Strand saken fører det bare til at bølgene går enda høyere. Ikke nok med at avgjørelsen kommer som lyn fra klar himmel, i tillegg må man hale opplysningene ut av LSK ledelsen. All kritikk som blir stående ubesvart oppleves som berettighet. Helt håpløst. En skikkelig pressekonferanse samt/eller et møte med pressen til stede hvor alle parter fikk uttale seg burde vært et minimum. Av respekt for pål synes jeg at de aillefall bør oppføre seg som om denne saken er viktig for dem.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3452

                                    #18
                                    Problemet med Pål Strand saken er, slik jeg har forstått det, at LSK som arbeidsgiver er pålagt taushetsplikt. I tillegg mener jeg at denne type saker ikke er best løst igjennom media.

                                    reka: Jeg regner med at resten av innlegget mitt besvarer min mening angående Tom og Fjøra. De bør absolutt beholdes i klubben. Personlig føler jeg at LSK får så mye pepper fordi vi er en stor klubb ifra et lite sted. Det er mange ifra storbyene som irriterer seg over at en gjeng bønder banker stoltheten deres, og i frustrasjon ser det på alt LSK gjør og sier med negative øyne.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #19
                                      Tom og Fjøra er ikke problemet i LSK's mediastrategi. Problemet med LSK's mediestrategi er at den ikke finnes! Gjentar det flere andre forumbrukere har savnet: Klubben trenger en PR/medierådgiver! Denne bør konsulteres i forkant av alle avgjørelser som skal tas på styrerommet i forhold til hvordan pressen og offentligheten vil oppfatte avgjørelsen. Ikke dermed sagt at vi skal la oss diktere av pressen, men at vi skal komme problemene i forkjøpet.

                                      Forøvrig tror ikke jeg klubben har tatt noe skade av noen av Toms utblåsninger på sidelinjen, tvert i mot...

                                      Kommentar

                                      • cave
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Nov 2006
                                        • 108

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Personlig føler jeg at LSK får så mye pepper fordi vi er en stor klubb ifra et lite sted. Det er mange ifra storbyene som irriterer seg over at en gjeng bønder banker stoltheten deres, og i frustrasjon ser det på alt LSK gjør og sier med negative øyne.
                                        Å så det er sånn det henger sammen, de er ute etter å ta oss...

                                        Og fra himmelen nynner Jokke "jeg er så paranoid".

                                        Kommentar

                                        Working...