Kommer Strand-saken til å påvirke framtidige signeringer?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Skywalker
    Medlem
    Møteplager
    • Oct 2007
    • 79

    Kommer Strand-saken til å påvirke framtidige signeringer?

    Nå virker det som Pål Strand saken løser seg, men har klubben startet gravingen av sin egen grav. Tenker da på. Vil våre nåværende spillere forlenge kontrakter. Vil eventuelt nye signeringer velge andre klubber framfor oss. Niso er et spillernes felles organisasjon og regner med at 99 prosent av spillerne i Tippeligaen støttet Påsan i denne saken. Vil de da velge å signere for Sportsklubben ved en senere anledning. Eller er dette en sak som vil bli glemt.
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2600

    #2
    Det der siste greiene du sa.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Nå som det ble en løsning på dette regner jeg med at det blir fort glemt ja. Tror f.eks ikke Bjørkøy tenke mye på dette da han signerte en bonusbasert kontrakt som fort kan bli hans siste.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Det jeg er bekymret for er at spillere som Sungodt, Kippe og Søgård skal bli redde for å få samme behandling og som en konsekvens kan komme til å bytte klubb selvom klubben vil beholde de og de selv egentlig ønsker å bli.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • S.Skywalker
          Medlem
          Møteplager
          • Oct 2007
          • 79

          #5
          tror forøvrig saken vil bli glemt jeg også, men redd det kan ta et par år. virket jo ikke som Bjørkøy ble påvirket . håper Hoff heller ikke har blitt skremt. Hvis man har valget mellom flere klubber, vil man ikke da luke bort en klubb som har en sån sak på seg.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2600

            #6
            Opprinnelig skrevet av xeR
            Det jeg er bekymret for er at spillere som Sungodt, Kippe og Søgård skal bli redde for å få samme behandling og som en konsekvens kan komme til å bytte klubb selvom klubben vil beholde de og de selv egentlig ønsker å bli.
            Tror nok det skal rimelig mye mer til for at Søgård forlater klubben i alle fall. Sundgot er slu nok til at han nok hadde tatt imot en ny og lukrativ kontrakt på tampen av karrieren. Begge disse spillerne havner trolig i dårligere klubber hvis de selges (jeg er forresten ikke helt overbevist om at klubben ikke vurderer et Sundgot-salg).

            Kippe er et unntak da toppklubber nok hadde vært interessert i han, men hva har han å være redd for? Den eneste faren jeg kunne ha sett med dette er at folk dro av prinsipielle grunner, men til det er ikke saken stor nok i mine øyne.
            Last edited by Kimito; 13.03.2008, 15:06. Begrunnelse: Parentesen.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kimito
              Tror nok det skal rimelig mye mer til for at Søgård forlater klubben i alle fall. Sundgot er slu nok til at han nok hadde tatt imot en ny og lukrativ kontrakt på tampen av karrieren. Begge disse spillerne havner trolig i dårligere klubber hvis de selges.

              Kippe er et unntak da toppklubber nok hadde vært interessert i han, men hva har han å være redd for? Den eneste faren jeg kunne ha sett med dette er at folk dro av prinsipielle grunner, men til det er ikke saken stor nok i mine øyne.
              Jeg håber du har rett.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #8
                Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                tror forøvrig saken vil bli glemt jeg også, men redd det kan ta et par år. virket jo ikke som Bjørkøy ble påvirket . håper Hoff heller ikke har blitt skremt. Hvis man har valget mellom flere klubber, vil man ikke da luke bort en klubb som har en sån sak på seg.
                Nei, tror ikke Hoff tenker et sekund over dette. Ambisiøse spillere tenker ikke så mye: "ja, men tenk om jeg plutselig ikke er god nok, og blir degradert til B-stallen". Spesielt ikke når de hentes for å forsterke førsteelleveren.

                Den eneste negative konsekvensen denne saken har fått er at bildet av LSK som en usympatisk klubb har blitt malt litt tydeligere. Dette kan gjøre små utslag overfor spillere, men det er ikke verre enn at det strykes ut av hukommelsen hvis klubben oppfører seg noenlunde i løpet av sesongen, og har sportslig suksess.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • S.Skywalker
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2007
                  • 79

                  #9
                  Hva hvis Hoff kommer til å stå med valget mellom Lyn, Brann, Vålerenga og Fugla. ganske sikker på at flere klubber kommer til å vise interesse for Hoff når kontrakten nærmer seg slutten.

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2600

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                    Hva hvis Hoff kommer til å stå med valget mellom Lyn, Brann, Vålerenga og Fugla. ganske sikker på at flere klubber kommer til å vise interesse for Hoff når kontrakten nærmer seg slutten.
                    I denne saken tror jeg Hoff allerede har gjort seg opp en mening (bare en følelse etter å ha sett små hint rundt omkring). Uansett så vil andre ting være mye viktigere for han. Kontrakten, klubbens ambisjoner, hans rolle i laget og geografi spiller mye mer inn enn den hypotetiske frykten for å bli degradert i fjern fremtid.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • S.Skywalker
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Oct 2007
                      • 79

                      #11
                      Tenker ikke bare på frykten for degradering. men sympati til
                      påsan. og p.g.a. av ryktet klubben har. Hvem vil vel spille for en drittsekk klubb.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                        Tenker ikke bare på frykten for degradering. men sympati til
                        påsan. og p.g.a. av ryktet klubben har. Hvem vil vel spille for en drittsekk klubb.

                        klubben er i en periode der en del ting burde vært håndtert annerledes. Men å kalle det en drittsekk klubb er å dra den alt for langt.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • S.Skywalker
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Oct 2007
                          • 79

                          #13
                          Min arbeidsgiver fant for noen år siden ut at de skulle kvitte seg med en del gamle travere og folk som var mye borte fra jobb for noen år siden Problemet var at ryktet gikk og det ble misnøye i firmaet. Ingen av de som jobbet der anbefalte sitt eget firma for andre søkende. Ryktet gikk om drittsekk firma og ingen søkte på de ledige stillingene. Tok et par år og rette opp . I tilleg må mitt firma ut med noe høyere timelønn en andre. ledelsen har selv gått ut og sagt at de gjorde en tabbe.

                          Kommentar

                          • S.Skywalker
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Oct 2007
                            • 79

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            klubben er i en periode der en del ting burde vært håndtert annerledes. Men å kalle det en drittsekk klubb er å dra den alt for langt.
                            Kan forsåvidt være litt enig, men vi har allerede fått ryktet som sutreklubb.

                            Kommentar

                            • MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

                              #15
                              Et godt spørsmål av trådstarter og jeg må si jeg selv har tenkt tanken.

                              Men til syvende og sist tror jeg alle fotballspillere vet at jobben er i fare om man begynner å trekke på årene og bli mer hyppig skadet.

                              Tror 9 av 10 spillere ikke legger noe i dette om de er i kontraktsforhandlinger med LSK. Kanskje noen tenker tanken men det er nok ikke alene årsaken til å stoppe noen overgang vil jeg tro.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                                Kan forsåvidt være litt enig, men vi har allerede fått ryktet som sutreklubb.
                                Det er relativt stor forskjell på sutreklubb og drittsekklubb spør du meg.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • morrari
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Nov 2006
                                  • 58

                                  #17
                                  Bedre å være drittsekk enn sutrekopp

                                  Kommentar

                                  • S.Skywalker
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Oct 2007
                                    • 79

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Det er relativt stor forskjell på sutreklubb og drittsekklubb spør du meg.
                                    Uanseth ikke noe godt rykte når det gjelder å lokke nye spillere til Åråsen

                                    Kommentar

                                    • Smukken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 719

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                                      Uanseth ikke noe godt rykte når det gjelder å lokke nye spillere til Åråsen
                                      Cash is king !!! Tror dette blir helt uproblematisk.
                                      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                      Kommentar

                                      • S.Skywalker
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Oct 2007
                                        • 79

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Smukken
                                        Cash is king !!! Tror dette blir helt uproblematisk.
                                        Håper du har rett, men tror fortsatt d er en del andre ting som oxo teller.

                                        Kommentar

                                        Working...