Vidar Riseth har hjerteproblemer
Riseth sykmeldt
Collapse
X
-
Kommentar
-
Er jo helt utrolig hvis dette er den tredje spilleren vi henter på under et år som viser seg å være fotballinvalid...Kommentar
-
Et forstørret hjerte som følge av høyt blodtrykk kan oppstå relativt raskt. Er enig i at en 35-åring bør sjekkes med en medisinsk test, men dette kunne altså ha oppstått etter denne sjekken uansett.-= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-Kommentar
-
-
Kommentar
-
Når Riseth tar blodtrykket på alvor og får noen medisiner tror jeg han er klar før seriestart. Han er en mann av sjelden støpning.Kommentar
-
Det tar lang tid (opp mot flere år) å få et forstørret hjerte, på samme måte som det kan ta mange år med blodtrykksmedisiner før hjertet er tilbake i normalstørrelse. Er ikke noe som skjer over natta dette her, han må, uten selv å vite det, ha hatt høy blodtrykk i lengre tid. Kan kanskje være vanskelig å oppdage sånne feil under vanlig legeundersøkelse, men det høye blodtrykket burde da vitterlig blitt oppdaga i legeskjekken før overgangen. Merkelig hvis man ikke måler blodtrykk på slike tester, selv på sesjon i forrige uke gjorde jeg det...
Når Riseth tar blodtrykket på alvor og får noen medisiner tror jeg han er klar før seriestart. Han er en mann av sjelden støpning.
Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Stoler fullt og helt på LSK-legen da - har hatt en (litt langt) uti slekta med noe av det samme som har tatt flere år før det har blitt normalstørrelse, men sikkert ikke vanlig (og av samme typen). De fleste som har det Riseth har, blir sikkert bra igjen i løpet av ikke altfor lang tid igjen med medisiner og oppfølging osv. I alle fall veldig bra at det er oppdaga nå! Men man burde vel være klar over det høye blodtrykket mye før...
God bedring!Kommentar
-
Det er rart at det ikke er oppdaga før. Det kan vel tyde på at det er noe som har kommet ganske brått på. Blodtrykk er jo noe man måler stort sett hver gang man har en legesjekk. Mne dette blir synsing. Dette har jeg ikke greie på, hverken generelt eller Riseth sitt tilfelle.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Det tar lang tid (iallfall mer enn ett år) å få et forstørret hjerte, på samme måte som det kan ta flere år med blodtrykksmedisiner før hjertet er tilbake i normalstørrelse. Er ikke noe som skjer over natta dette her, han må, uten selv å vite det, ha hatt høy blodtrykk i lengre tid. Kan kanskje være vanskelig å oppdage sånne feil under vanlig legeundersøkelse, men det høye blodtrykket burde da vitterlig blitt oppdaga i legeskjekken før overgangen. Merkelig hvis man ikke måler blodtrykk på slike tester, selv på sesjon i forrige uke gjorde jeg det...
Når Riseth tar blodtrykket på alvor og får noen medisiner tror jeg han er klar før seriestart. Han er en mann av sjelden støpning.
Det jeg mener er at det KAN utvikle seg også over kort tid. Snakker her av egne observasjoner hos hjertepasienter.-= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-Kommentar
-
Håper du er snart tilbake Vidar.Kommentar
-
Fra dagens VG: "Vidar hadde gått med høyt blodtrykk over tid, som ikke var blitt oppdaget." Videre: "Så det er ingen tvil om at Vidar Riseth er arvelig belastet. Det er en massiv opphopning av høyt blodtrykk i familien hans."Kommentar
Kommentar