Sundgot på vei bort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #81
    Opprinnelig skrevet av PA
    Det er stor forskjell på og kaste Pål Strand ned på 2 laget og behandle han som søpel, i motsetning til Sundgot som vi vil selge. Så dette skjønner jeg ikke hvorfor du skal skamme deg over.
    Her blander du klubbens handlinger med supporternes reaksjoner. Om du ikke ser forskjellen på det bør du ta en tur til optiker.

    Opprinnelig skrevet av PA
    Jeg er helt enig at han har vært lojal og gitt oss gode stunder
    men alt og alle går ut på dato en dag. Nå mener jeg at det er riktige stunden og selge han. Nå får vi mye for han, og i tillegg hadde vi fått ressurser til og få kjøpt en klasse ving.


    Uannsett ser det ut om at vi får se Sundgot i gult og svart i 08. Han kan jo overraske og våkne etter par års dvale.


    P.S : vet at dere som liker Sundgot kommer til og si: - Han skårer jo alltid mye mål osv.
    Men alltså: jeg hadde også putta 10 mål på en sesong om jeg har hatt 30 store sjanser og i tillegg tar 4 straffer i året.
    1. Hva får deg til å si at Sungodt er gått ut på dato? Han leverer varene som han alltid har gjort. Med det samme trege løpesettet som han alltid har hatt. Kanskje det er derfor du synes det ser ut som han har gått ut på dato?

    2.[ironi] La oss kjøpe en utenlandsk ving som vi la gå som Bosman etter 3 år for pengene vi får for Arild. God idè!]/ironi]

    3. Dvale???? Hvilke kamper har du sett?

    4. Sett deg ned og regne litt på effektiviteten på spissene i LSK og i TL så kan det hende du får en overraskelse. Å si at Arild er ineffektiv og får målene servert på sølvfat er bare tull. Om det stemmer skulle vel Occean, som kanskje er ansett som en bedre spiss, scoret vesentlig flere mål?

    Opprinnelig skrevet av Henrik
    Nå er det vel ikke bare noe supportere som vil selge han, men klubben har takket ja til to bud på han.

    Forøvrig vil jeg si at det er mer lojalt å gå når klubben ønsker å selge deg enn å nekte å flytte på seg.
    At klubben har takket ja til bud skjønner jeg godt. Det dreier seg om penger. Problemet er vel bare at det vanskelig kan kjøpes den samme kvaliteten igjen? Om vi selger Gilbert for 5-6 mill gjør Molde (eller andre) ett vesentlig bedre kjøp enn vi gjør salg.

    Det sagt, Arild har aldri vært den mest populære mannen på tribuene, men sånn er det når han ikke besitter ekstremegenskaper annet enn å være på rett plass til rett tid og ha kliniske avslutteregenskaper. Han har aldri hatt teknikken til Zane, kraften til Powell/Helguson eller farten til Mifsud.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #82
      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      At klubben har takket ja til bud skjønner jeg godt. Det dreier seg om penger. Problemet er vel bare at det vanskelig kan kjøpes den samme kvaliteten igjen? Om vi selger Gilbert for 5-6 mill gjør Molde (eller andre) ett vesentlig bedre kjøp enn vi gjør salg.
      Her kan jeg ikke annet enn å være uenig med deg, tror ikke vi får noe dårligere kvalitet i Espen Hoff enn det vi ville mistet i Sundgot, i tillegg til det har vi i en desperat mangel etter en ving mens vi som midtspiss har OO (klart førstevalg) og Gundersen (som jeg syns har virket meget lovende og fortjener spilletid).

      Så å selge reserven for å la talentet slippe til som andrevalg samt skaffe til veie penger som kan brukes til å styrke laget der forsterkninger trenges mest syns jeg er helt naturlig.

      Men dette blir uansett litt på siden av det jeg først prøvde å si, nemmelig at når klubben mener at den er best tjent med å selge deg og få inn penger, er det mer lojalt å høre på klubben enn å nekte å dra derfra.

      Når det er sagt er selfølgelig Arild i sin fulle rett til å nekte å dra fra klubben...

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #83
        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Nå er det vel ikke bare noe supportere som vil selge han, men klubben har takket ja til to bud på han.

        Forøvrig vil jeg si at det er mer lojalt å gå når klubben ønsker å selge deg enn å nekte å flytte på seg.
        Solskjær hadde neppe vært en legende i Manchester hvis han hadde takket ja til Tottenham i 1997, til tross for at klubben hadde godtatt budet. Lojalitet er så mangt.

        At LSK er enige med en annen klubb om overgangssum, betyr ikke nødvendigvis at man vil klare å skaffe en tilsvarende spiller til samme pris. Arild er god nok til en plass i førsteelleveren. Uansett vil vi garantert ha behov for backup på spissplassen i løpet av sesongen.

        Bredde i stallen må ikke undervurderes. Jeg er litt som Ole Brumm, vil både ha Sundgot OG kantspillere!
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

          #84
          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          At LSK er enige med en annen klubb om overgangssum, betyr ikke nødvendigvis at man vil klare å skaffe en tilsvarende spiller til samme pris.
          Var ikke Stabæk og LSK enige ifjor om en overgangssum? Da å valgte Arild å bli. Synes lojalitet skal belønnes fra fansen.
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

          Kommentar

          • thomas wangen
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Mar 2004
            • 7

            #85
            Debatten som verserer på forumet om Sundgodt er et sammensurrium av følelser og litt fotballfaglig vurderinger. Her må man skille litt.

            Sundgodt er en meget bre type. Han er hyggelig og sympatisk. Han hilser på fansen i gata, bidrar i miljøet på laget osv. I tillegg er han selvsagt en lojal spiller og vår mestscorende gjennom tidene.

            Denne saken handler også om hvorvidt LSK bør selge for 7 millioner. En god pris spør du meg. Bak en slik vurdering er det mange forhold som må trekkes inn.

            Det er fokusert på at han scorer så mange mål - gjør han egentlig det, og hvor viktige er målene.

            Alle som er på et visst antall kamper og som skjønner litt fotball ser klart at Sundgodt trenger mange sjanser for å score mål. Han er ingen Inzagi for å si det slik. Stikk også innom en trening eller to så blir dette enda tydligere.

            I VG søndag kunne man lese at Ronaldo hadde vært kampavgjørende og tjent 22 poeng for Man U. i år. Hvor mange avgjørende scoringer har Sundgodt. Jeg vil heller ha en spiss som putter 10 mål hvor alle gjør at vi tar poengene, Zane i 2001, enn en som scorer mål som ikke er av betydning.

            For Sundgodt scorer endel mål. Men tre i en kamp mot Ålesund når vi vinner 7 - 0 spiller vel egentlig ingen rolle. Hadde vært bedre å få det i uavgjort kamper mot Start, Odd mv.

            Og mange mål kommer på straffe.

            Sundgodt har vært svært tung i vinter. Dette så man på La Manga, i LSK hallen, mot Molde osv.

            Kanskje er det da ikke så dumt å selge for 7 mill?

            Dersom jeg var trener i LSK ville jeg for fremtiden brukt eller prøvd Sundgodt som super reserve. En som kom innpå i kamper de siste 15 - 20 min etter at Ollie hadde mørnet forsvarerne. Da kunne vi hatt to sterke som kunne vært der på innlegg fra Riise og Essindiri.

            No offence Arild.
            T.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #86
              Opprinnelig skrevet av thomas wangen
              Kanskje er det da ikke så dumt å selge for 7 mill?
              Nå er vel den reelle markedsverdien på Arild nærmere 5 mill enn 7 mill.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                #87
                Når ble Sundgot verdt 7 mill?

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av skotten
                  Når ble Sundgot verdt 7 mill?
                  Summen er blitt nevnt i forbindelse med en mulig overgang til Molde.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av thomas wangen
                    Det er fokusert på at han scorer så mange mål - gjør han egentlig det, og hvor viktige er målene.

                    For Sundgodt scorer endel mål. Men tre i en kamp mot Ålesund når vi vinner 7 - 0 spiller vel egentlig ingen rolle. Hadde vært bedre å få det i uavgjort kamper mot Start, Odd mv.
                    LSK hadde lenge en statistikk som viste at vi aldri tapte når Sundgot scoret, så jeg tror målene hans har gitt oss ett og annet poeng opp gjennom årene, selv om denne rekorden har røket nå.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #90
                      De som her opererer med en eller annen sum for Arild bør tenke på at penger ikke spiller fotball av seg selv.
                      Vi trenger en venstreving og dersom denne personen ikke er å finne hjelper det lite med millioner på bok.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                        Var ikke Stabæk og LSK enige ifjor om en overgangssum? Da å valgte Arild å bli. Synes lojalitet skal belønnes fra fansen.
                        Ja jøss. Han blir BRA lønna av LSK. Holder ikke det? Tipper det er lønna og familieforholdet som gjør at han klorer seg fast i LSK selv om klubben vil selge. Han har gjort MYE bra for LSK, men Lillestrøm trenger en bra ving bedre mer enn vi trenger en god reserve som koster mye i lønn.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #92
                          Med tanke på at kontrakten til Arild ikke er av nyeste dato tviler jeg på at vi får den klassevingen vi etterlyser for amme lønn som Arild.

                          Ikke er jeg sikker på at det hadde vært riktig å ta vingen i mot i bytte mot Arild heller.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Med tanke på at kontrakten til Arild ikke er av nyeste dato tviler jeg på at vi får den klassevingen vi etterlyser for amme lønn som Arild.

                            Ikke er jeg sikker på at det hadde vært riktig å ta vingen i mot i bytte mot Arild heller.
                            Så du mener at det ikke hadde vært bedre med en sårt trengt ving som Hoff fremfor andrevalget Sundgot?

                            Kommentar

                            • KimFL
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 1410

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av veiron
                              Så du mener at det ikke hadde vært bedre med en sårt trengt ving som Hoff fremfor andrevalget Sundgot?
                              Hvorfor mener du at vi må bytte ut Sundgot med en ving? Hvorfor ikke beholde Sundgot, og hente en ny ving? Klubben, og dens økonomiske støttespillere, har jo sagt at penga til en ny ving finnes, så hvorfor må man da selge Sundgot?

                              Ikke at jeg er prinsipielt imot et salg, men spilleren ønsker å bli i klubben, og da blir han nok ikke solgt uansett...med mindre klubben "mobber'n" ut av klubben da...men det spørs nok om det skjer igjen, med det første.


                              KimFL

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Med tanke på at kontrakten til Arild ikke er av nyeste dato tviler jeg på at vi får den klassevingen vi etterlyser for amme lønn som Arild.
                                Han fikk vel ny kontrakt mot slutten av 2006 om jeg ikke husker feil.

                                Kommentar

                                • blue
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2004
                                  • 1429

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av KimFL
                                  Hvorfor mener du at vi må bytte ut Sundgot med en ving? Hvorfor ikke beholde Sundgot, og hente en ny ving? Klubben, og dens økonomiske støttespillere, har jo sagt at penga til en ny ving finnes, så hvorfor må man da selge Sundgot?

                                  Ikke at jeg er prinsipielt imot et salg, men spilleren ønsker å bli i klubben, og da blir han nok ikke solgt uansett...med mindre klubben "mobber'n" ut av klubben da...men det spørs nok om det skjer igjen, med det første.


                                  KimFL
                                  Penga til en ny ving finnes, men kjøpet av Bjørkøy må finansieres.
                                  Fugla 4 Life!

                                  Kommentar

                                  • Martin83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 794

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av KimFL
                                    Hvorfor mener du at vi må bytte ut Sundgot med en ving? Hvorfor ikke beholde Sundgot, og hente en ny ving? Klubben, og dens økonomiske støttespillere, har jo sagt at penga til en ny ving finnes, så hvorfor må man da selge Sundgot?
                                    Dette har med kroner å gjøre, så enkelt. Lillestrøm har ikke de samme ressursene som RBK, vif, Brann og Viking. Det er greit å ha dobbelt dekning på alle plasser, men som Nordlie sier: Vi må handle smart. De spillerne vi kjøper inn må kunne spille flere på plasser.

                                    Ren hypotetisk tanke: Sett at vi solgte Sundgot for 5-6 mill og kjøpte Espen Hoff for ca det samme (kontrakten går ut). Vi har da solgt en spiller som i utgangspunktet bare kan spille spiss. Blir Ocean skada, hva gjør vi da? Jo, Gundersen er på vei og kan spille spiss, det samme kan Myklebust. Og henter vi en ving a-la Hoff kan han også spille spiss. På den måten er vi mer fleksible (og uforutsigbare?).

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                                      Dette har med kroner å gjøre, så enkelt. Lillestrøm har ikke de samme ressursene som RBK, vif, Brann og Viking.
                                      Når det gjelder Rosenborg har du utvilsomt rett, men sammenlignet med de andre har vel LSK like mye, eller mer penger å rutte med (i farten mener jeg å huske at RBKs budsjett er på ca 190 mill, LSK og Brann ca. 130 mill, mens de andre har noe mindre).

                                      Forresten, hvor ha det blitt av pengene til spillerkjøp. Det var vel signalisert 30 friske millioner til spillerkjøp i år?
                                      ¨

                                      Kommentar

                                      • Martin83
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2007
                                        • 794

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                        Når det gjelder Rosenborg har du utvilsomt rett, men sammenlignet med de andre har vel LSK like mye, eller mer penger å rutte med (i farten mener jeg å huske at RBKs budsjett er på ca 190 mill, LSK og Brann ca. 130 mill, mens de andre har noe mindre).
                                        Det er flere ting som spiller inn. Budsjett forteller om hvor mye penger som skal utgiftsføres og hvor my som skal inn. Derfor er budsjett en fin målestokk på hvordan klubben drives, hvor mange ansatte etc, og derfor hvor stor den er.

                                        Ressurser kan være mer enn budsjett:

                                        Brann
                                        - Eneste storlag i Bergensområdet (Hordaland/Sogn og Fjordane).
                                        - Mange betalende tilskuere (snitt på 17310 hjemme)
                                        - Det er et stort næringsliv som har muligheter til å støtte klubben (ref Hardball)
                                        - Stor landsdelsavis (Bergens Tidene)

                                        Viking
                                        - Eneste storlag i Stavangerområdet (Rogaland)
                                        - Mange betalende tilskuere (nesten stinn brakke hver hjemmekamp: kapasitet 16600)
                                        - Kanskje Norges rikeste region (i forhold til innbyggertall) med tanke på olje og gass.
                                        - Stor landsdelsavis (Stavanger Aftenblad)

                                        vålerengen
                                        Her er jeg enig med deg. Det er denne klubben vi kan sammenlikne oss mest med av de jeg nevnte. Men her har de Norges ikeste mann som investor. I tillegg har de satset enormt foran denne sesongen. Anser de som en større klubb en Lillestrøm. Uten at Hæstad er en spiller jeg vil ha, uttalte han at Vålerenga oppfattes som en større enn LSK da han signerte for dem.

                                        Jeg synes vi skal være stolte av at LSK er en såpass stor klubb i forhold til hvilken landsdel vi ligger i. Klubben har gjort mye riktig, men vi har et stort potensial. Dog må verdiene i klubben styres riktig uten å sette seg i en økonomisk vanskelig situasjon.
                                        Last edited by Martin83; 18.03.2008, 09:45. Begrunnelse: Trykkleif...

                                        Kommentar

                                        • KimFL
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1410

                                          Opprinnelig skrevet av blue
                                          Penga til en ny ving finnes, men kjøpet av Bjørkøy må finansieres.
                                          Ang. Bjørkøy, så var jo det, ifølge Nordlie, en spiller LSK lenge har jobbet for å få tak i, så jeg vil tippe at finansieringa har vært i orden lenge her. Om disse penga har vært endel av kaka til Per Berg, vites ikke, men jeg tviler på at et Sundgot-salg er tvingende nødvendig ifm dette kjøpet.



                                          KimFL

                                          Kommentar

                                          Working...