Sundgot på vei bort?
Collapse
X
-
1. Hva får deg til å si at Sungodt er gått ut på dato? Han leverer varene som han alltid har gjort. Med det samme trege løpesettet som han alltid har hatt. Kanskje det er derfor du synes det ser ut som han har gått ut på dato?
2.[ironi] La oss kjøpe en utenlandsk ving som vi la gå som Bosman etter 3 år for pengene vi får for Arild. God idè!]/ironi]
3. Dvale???? Hvilke kamper har du sett?
4. Sett deg ned og regne litt på effektiviteten på spissene i LSK og i TL så kan det hende du får en overraskelse. Å si at Arild er ineffektiv og får målene servert på sølvfat er bare tull. Om det stemmer skulle vel Occean, som kanskje er ansett som en bedre spiss, scoret vesentlig flere mål?
2. Om vi tenker at vi mister en bosmann om 3 år kan vi slutte og kjøpe spillere da.
3. Jeg har sett 85 % av kampene våre de siste 3 årene. Og på den tiden har jeg sett nok av Sungodt.
4. hvorfor blander du inn Occean som har måte spille på vingplass mens Sungodt har hatt midtspiss plassen de fleste kampene? Jeg ser bla nå som Ocean har fåt spille som midtspiss. det går da bra det ?Kommentar
-
Det hjelper ikke stort at han skårer mål så lenge laget ikke vinner.
Jeg tror ikke man gjør lurt i å undervurdere Sundgots bidrag til laget. Jeg tror nok ikke det er så riv ruskende ille å ha en mann på topp som er spillbar og klarer å distribuere baller videre på fornuftig vis, selv om det finnes andre som muligens er sterkere i boksen.Kommentar
-
Først: Sundgot er en god spiller, la det være sagt. At han har scoringsrekorden i LSK er bra, og all ære til Arild for det! Han skal også ha ros for å være lojal mot klubben i våre hjerter :-)
I Nordlies 4-3-3-system er det kun plass til én midtspiss. Det vil si at Sundgot i utgangspunktet konkurrerer med Occean om å være midtspiss. I fjor spilte de begge sammen enkelte kamper, da med Occean som venstre ving, noe som ikke ble ubetinget suksess. Vi spilte da sjeft, nesten uten venstre ving. Dette gikk utover bredden i angrepet mener jeg.
Det viktigste spørsmålet er vel egentlig å spørre seg om hvor god Arild egentlig er. Han beste egenskap er å være på riktig plass når innlegg kommer, det er da han scorer mål. Jeg tror ikke han klarer å danke ut Occean som førstevalg som midtspiss. Han blir derfor som reserve å regne. Det er vanskelig å være målgarantist som reserve...
Et annet ankerpunkt er at Sundgot blir 30 i april. Selføleglig ingen alder, men skal LSK få mest igjen får ham er det kanskje lurt å selge når han er ettertraktet, ikke altfor gammel, og på lang kontrakt. Da vil klubben få mest igjen for ham. Hvis vi ser inn i glasskulen kan vi fort se samme situasjon som Pål Strand, at prestasjonene seiler akterut og klubben ønsker å kvitte seg med ham. Vil vi ha en slik situasjon igjen?
Rent prestasjonsmessig tror jeg ikke vi skal være redde for å miste Sundgot. Vi har spillere som Gundersen og Myklebust som kan spille midtspiss med gode resultater. Begge er unge med et stort potensiale. Det er derimot på det emosjonelle det stikker litt.
Dessuten kan pengene vi får av et potensielt salg bidra til at klubben kan handle inn en ny ving med vesentlig mindre hjelp fra investorer. Det kan klubben tjene store penger på ved et eventuelt videresalg...Kommentar
-
Det hjelper ikke stort at han skårer mål så lenge laget ikke vinner.
Jeg tror ikke man gjør lurt i å undervurdere Sundgots bidrag til laget. Jeg tror nok ikke det er så riv ruskende ille å ha en mann på topp som er spillbar og klarer å distribuere baller videre på fornuftig vis, selv om det finnes andre som muligens er sterkere i boksen.
Om du tenker sånn så: Hjelper ikke om laget spiller bra om vi ikke skårer ?
Vi vinner ikke kamper da heller!Kommentar
-
Poenget mitt er at jeg helst ser at Sundgot blir i stallen. Da har vi flere strenger å spille på. Han har noen egenskaper Occean mangler, og vice versa.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg må si jeg fortsatt er overrasket over hvor mange som har sterke meninger om at LSK ikke trenger Arild fordi han i beste fall er reserve og kun har ett ytterst begrenset reportoar.
Jeg fatter det rett og slett ikke! Mannen hamrer inn mål på bestilling, ingen i LSK er i nærheten av hans mengde mål. Han har komplementære egenskaper til Occean og han er lojal som F. Takken? En supportergjeng som skriker selg! Helt forb***a utrolig.
Det dummeste argumentet jeg har lest for at Arild bør forsvinne er at han er 30 år! Da synes jeg vi skal selge alle på 30 eller eldre; Steinar Pedersen og Vidar Riseth må rett ut! Nå! Kippe kan få lov å være med frem til sommeren.
Det siste er ironi. For de som ikke skjønte det.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Men alt i alt så har Sundgot etter hvert fått seg langt flere supportere enn de få her på forumet som benytter anledningen til å få ut sin frustrasjon over ham. De som har veldig sterke negative meninger om ham vil være aktive, de som ser Sundgot som en av stallens par og tjue menn vil ikke ønske å gå inn i en slik diskusjon, men forholder seg tause, uten at det betyr at de samtykker med de negative.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Men alt i alt så har Sundgot etter hvert fått seg langt flere supportere enn de få her på forumet som benytter anledningen til å få ut sin frustrasjon over ham. De som har veldig sterke negative meninger om ham vil være aktive, de som ser Sundgot som en av stallens par og tjue menn vil ikke ønske å gå inn i en slik diskusjon, men forholder seg tause, uten at det betyr at de samtykker med de negative.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg tror det er mange som forventer att spissene til LSK skal være teknisk gode med ballen. Men nå gjør sundgot det en spiss skal gjøre, nemlig putte ballen i mål oftere enn mange andre spisser i Norge. Men hvis ikke målene taler for seg, så nytter det ikke. Sundgot kommer aldri til å være den spilleren som dribler seg igjennom tre forsvarere og vipper ballen over keeperen. Men fortsatt mener jeg att Sundgot gjør det som er aller viktigst for en spiss, nemlig score mål for LSK :-)Kommentar
-
Det er fokusert på at han scorer så mange mål - gjør han egentlig det, og hvor viktige er målene. Alle som er på et visst antall kamper og som skjønner litt fotball ser klart at Sundgodt trenger mange sjanser for å score mål.Kommentar
-
Jeg ser at det reageres litt på innlegget og velger å konkretisere litt.
Først vil jeg presisere at Sundgot er en god spiller, ingen tvil om det. Det er heller ikke slik at jeg vil ha Sundgot ut stadionportene på Åråsen så fort som faen. Mitt poeng er å se på aldrende spillere VS unge talenter.
I Tore Andreas Gudersen har vi kanskje Norges største spisstalent. Når skal han få sjansen? I tillegg lurer Ciise Abshir i kullissene. Myklebust kan også spille midtspiss. Alle disse tre spillerne har et potensiale til å bli minst like stor målgarantister som Sundgot.
Når det gjelder alder er jeg enig at det alene ikke utelukker at en spiller kan prestere, se på Maldini og Costacurta i Milan. Men dessverre er det slik at aldrende spillere blir mindre verdt og kanskje vanskeligere å selge. Se på Påsan, hadde vi solgt ham for 1-2 år siden hadde vi sannsynligvis fått penger for ham (nå måtte vi gi sluttpakke) og klubben hadde kommet godt ut av det.
I dagens fotball er det blitt slik at skal man vinne titler og spille i Europa. Det krever store økonomiske ressureser. Vi kan ikke regne med at Berg & Co skal betale for hele gildet. Vi er nødt til å selge for å kjøpe. Gi for å ta.
Jeg mener Sundgot-saken (og tilsvarende caser) et godt eksempel hvor klubben kan utføre en vinn-vinn situasjon. Vi selger en spiller til god pris og kan gi talenter mulighet til å prøve seg i større grad enn i dag.
En hypotetisk tanke (satt på spissen):
Ved å selge Sundgot kan vi få 5 mill i pluss. Gundersen (kostet 1 mill(?) gir 4 mill i pluss til ny spiller) slår til og vi kan om to til tre år kanskje selge ham med en fortjenste på 15-20 mill, altså 19-24 mill i pluss. Alternativet er at vi tviholder på Sundgot og at Gundersen ikke får sjansen. Det gir lite profit.
Når det gjelder Riseth og Pedersen er jeg skeptisk. Utvilsomt gode nå, men hva om et par år? Jeg tviler på at de er førstevalg om to år, og håper klubben har planer om å erstatte disse over tid.
Til dere som mener Sundgot er en målgarantist. Da Henziboy ble solgt i fjor skrek vi alle (meg inkludert) at vi måtte ha en klassekeeper. Det viste seg at den keeperen hadde vi selv. Det handler om å gi sjansen.
Det vanskelige er at Sundgot er en veldig sympatisk person med et stort LSK-hjerte.Kommentar
-
Jeg er uenig i at det er tilfeldig hvem som blir stjerner og ikke. Ta Nannskog for eksempel. Scorer dobbelt så mange mål som Arild hver sesong, og scoringene er ofte mer spektakulære.
Jeg vil ikke være med på at det er tilfeldig at Arild så godt som aldri har vært i en landslagsdiskusjon. Kjøper ikke argumentet noen kommer med om at det er media som tar ut laget.
Arild er lojal, putter en anseelig dose scoringer hver sesong, og er således tidenes toppscorer i LSK. Men dette alene gjør han ikke til en superstjerne.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Jeg håper Arild kan være en superreserve i 2008, og med litt flaks ende på to-sifra antall scoringer i TL.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Forskjellen på de beste og de nest beste er ikke så fantastisk stor, og stjernene er heller ikke alltid de beste, for eksempel Riise og Gamst Pedersen for det norske landslaget. Nedved ble eksempelvis omtalt som "stjernen" på Tsjekkia selv om han snarere var en "Beckham light" på slutten og Tsjekkia alltid er bestående av jevngode spillere med ferdighter på høyt nivå. Hvem av dem som får mediatekke og blir forherliget er litt mer tilfeldig. Prestasjonene varierer jo også fra kamp til kamp, og såpass bra er nivået og jevnheten i toppfotballen.
Uansett, en altfor lang digresjon, og enig i at nå som Sundgot blir i LSK er ikke diskusjonen om et salg særlig "videreførende".Last edited by Canário; 19.03.2008, 13:46.Kommentar
Kommentar