Sundgot på vei bort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stian
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2004
    • 156

    #61
    Vil ende sin karriere i LSK

    er jeg den eneste som husker det feite oppslaget i aftenposten hvor han sa at han ville ende sin karriere i LSK. Tviler derfor på at han går til Molde, men gud vet Powel og Stefanutto kom jo også som et sjokk. Gi mannen en uviktig jobb i ett eller annet trener team, så vil han alltid være i klubben+vi kan bruke han vis nødvendig+plass til nye spiller. eneste minus er at vi ikke tjener noe penger på han i den possisjonen
    stian;);)

    Kommentar

    • cave
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Nov 2006
      • 108

      #62
      Med alle de skadene vi har, de karantene vi sikkert kommer til å få i år også så kan jeg ikke skjønne at vi tør å kvitte oss med fler. Nå har vi jo kvittet oss med både danton, supermann og islendingen jeg aldri husker navnet på (et snev av gammel fiskeriminstersykdom). Nå bør vi behold de vi har.
      Vi sliter helt tydelig med å spille inn en ellever til seriestarten, og tror ikke det løser seg med å kvitte seg med en som bidrar med mye utenfor banen og få nok en ny inn. Kontinutet var vel Rosenborg sin måte og den tror jeg ikke skal undervurderes. Hvor mange fra førsteelleveren i 2006 kommer på banen til sesongstart 2008?

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #63
        Evt ramme i følge nyhetstråden:

        Opprinnelig skrevet av nyhetstråden
        Etter det RB-sporten kjenner til om forhandlingsklimaet mellom Molde og LSK, så nærmer de seg enighet etter god dialog de siste dagene. Trolig ligger totalsummen på cirka sju millioner kroner.

        Kommentar

        • gearet
          Medlem
          Bøffel
          • Feb 2004
          • 34

          #64
          Sundgot: Blankt nei til Molde

          – Jeg kan ikke tenke meg å skifte klubb, jeg vil ta en plass på laget, score mål og være en viktig mann for Lillestrøm. Så det blir ikke noe av en overgang til Molde, sa Sundgot til Romsdals Budstikke.
          – Vil du vurdere saken på ny hvis klubbene skulle komme til deg og være enige om en overgangssum?
          – Nei, det vil ikke forandre situasjonen for min del. Jeg har kontrakt i tre år til, så det er jeg som har siste ord. Jeg blir Lillestrøm-spiller også i 2008, for tolvte sesong på rad, smilte Sundgot.
          LSK fra vuggen til graven

          Kommentar

          • supermike
            Medlem
            Hoffnarr
            • Apr 2006
            • 45

            #65
            Garantist???

            Opprinnelig skrevet av Bolsen3
            Den har jeg hørt mange ganger, og jeg blir like kvalm hver gang! En spiller som kan garantere 10+ seriemål i en sesong hvis han får spille fast er mer enn god nok for hvilket som helst tippeligalag. Om ikke som klart førstevalg, så hvertfall som en meget sterk back up. Utover målene er han også veldig flink til å gjøre medspillerene gode, en kvalitet som kanskje ikke alltid er like lett å se, men som like fullt er ekstremt viktig for ethvert lag...


            Garanti? Javel.... Statistikken sier vel heller at han er en garanti for 10 mål hver tredje sesong. Det er jo kun fordi han har spilt i så mange sesonger at han har rekorden. Kvalitetsspisser rekker ikke spille så mange kamper i tippeligaen før de forsvinner til bedre ligaer. Sundgot er veldig langt unna å være en kvalitetsspiller.

            Kommentar

            • Bondekanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2004
              • 146

              #66
              Opprinnelig skrevet av supermike
              Garanti? Javel.... Statistikken sier vel heller at han er en garanti for 10 mål hver tredje sesong.
              2007: 10 serie + 3 cup
              2006: 7 serie + 2 cup
              2005: 11 serie + 4 cup
              2004: 14 serie + 5 cup
              2003: 8 serie + 1 cup
              (Kilde: Kanaripedia, og fvn.no)

              Det er ingen garanti for ti mål, men ikke undervurder mannen ved å vise til en statistikk som du tydeligvis finner opp selv.

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #67
                Ja ja, nå som han selv sier at han blir så håper jeg inderlig dette ikke går på bekostning av en ny ving.

                Da vil lojaliteten hans koste oss mange poeng i 2008.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                  Ja ja, nå som han selv sier at han blir så håper jeg inderlig dette ikke går på bekostning av en ny ving.

                  Da vil lojaliteten hans koste oss mange poeng i 2008.
                  Salget av Sundgot skulle ikke finansiere ny ving, men finansiere kjøpet av Bjørkøy.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • cave
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2006
                    • 108

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                    Tror nok ikke at lønnsutgifter er grunnen til at vi selger en spiller. For det første hadde vi MJ i fjor, så han er ingen ny "lønnskostnad". Vi har også kvittet oss med spillere som har tjent ganske greit. Kostnadene for lønn har selvfølgelig økt, men ikke så mye at vi trenger å selge en spiller. Selger vi sundgot er det for å få kapital til en ny spiller.
                    Nå svarte vel jeg på Ola sitt innlegg som sa at det var kjøpet av Bjørkøy som kanskje tvang oss til å selge. Jeg sa vel at det, kjøpet av Bjørkøy, og økte lønnsutgifter tilsammen kunne være grunnen til at vi måtte selge. Ikke lønnsutgiftene alene.

                    Kommentar

                    • supermike
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Apr 2006
                      • 45

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                      2007: 10 serie + 3 cup
                      2006: 7 serie + 2 cup
                      2005: 11 serie + 4 cup
                      2004: 14 serie + 5 cup
                      2003: 8 serie + 1 cup
                      (Kilde: Kanaripedia, og fvn.no)

                      Det er ingen garanti for ti mål, men ikke undervurder mannen ved å vise til en statistikk som du tydeligvis finner opp selv.
                      cup - mål mot Flisa og Blaker er jeg ikke særdeles opptatt av, derimot fokuserer jeg på seriemål. Hvis denne statistikken kvalifiserer til legendestatus, finnes det mange legender rundt om kring...

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Salget av Sundgot skulle ikke finansiere ny ving, men finansiere kjøpet av Bjørkøy.
                        Men om de må selge for å finansiere kjøpet av Bjørkøy, så betyr vel det at det heller ikke er penger tilgjengelig til spiss ettersom denne inntekten blir borte? Håper jeg tar feil.

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #72
                          Håper Gundersen vil få sjansen til å prøve seg i år. Og om han skulle slå til så håper jeg Sundgot driter i å sutre i media pga. plass på benken. Han har valgt selv!

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av veiron
                            Men om de må selge for å finansiere kjøpet av Bjørkøy, så betyr vel det at det heller ikke er penger tilgjengelig til spiss ettersom denne inntekten blir borte? Håper jeg tar feil.
                            Har jeg forstått det rett så kjøpte LSK Bjørkøy for egne penger. Derfor var ett Sundgotsalg aktuelt. Penger til ny ving er vi vel lova av investorer så jeg tror ikke dette går utover satsninga på ny ving.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • KimFL
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 1410

                              #74
                              Vel, at Sundgot ønsker å bli på Åråsen, framfor å dra til Molde, viser jo ihvertfall ganske tydelig, at mannen har ambisjoner...
                              At han trives her, og ønsker å spille seg inn på laget, er jo ikke akkurat negativt, det heller...




                              KimFL

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #75
                                Mest undervurdert av egne fans?

                                Jeg har gått og tenkt litt Sungodt situasjonen i dag, og jeg må si jeg er ikke bare overrasket over mine med-kanarifugler, jeg skammer meg faktisk ganske kraftig.

                                At Sungodt blir undervurdert av andre fans kan jeg godt forstå, han har en spillestil som ikke bringer frem de største overskriftene, men er man på Åråsen mer enn 3 ganger i løpet av en sesong skjønner man hvor enormt viktig Gilbert er for laget og klubben.

                                Her har vi en spiller som hamrer inn mål for Sportsklubben, ikke i 1 sesong, men i 12! Han er tidenes mestscorende spiller i LSK! Det kan da ikke være mulig for en LSK-supporter å ikke se verdien av han????

                                Takken han får for alle scoringene fra mange av supporterne er at de vil selge han ved enhver anledning. Gjerne til fordel for en spiller som har levert i en enkelt sesong for en middelhavdsfarer eller en utlending vi vet vil forsvinne ved første anledning. Dette gjør dere til alt overmål samtidig som dere klager over behadlingen en annen LSK-legende får ved å bli tuppa ut av klubben. Skam dere!

                                Arild Gilbert har vist en enorm lojalitet til klubben og kanarifansen. Det skulle bare mangle at vi viser den samme lojaliteten tilbake!
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • PA
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 500

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Jeg har gått og tenkt litt Sungodt situasjonen i dag, og jeg må si jeg er ikke bare overrasket over mine med-kanarifugler, jeg skammer meg faktisk ganske kraftig.

                                  At Sungodt blir undervurdert av andre fans kan jeg godt forstå, han har en spillestil som ikke bringer frem de største overskriftene, men er man på Åråsen mer enn 3 ganger i løpet av en sesong skjønner man hvor enormt viktig Gilbert er for laget og klubben.

                                  Her har vi en spiller som hamrer inn mål for Sportsklubben, ikke i 1 sesong, men i 12! Han er tidenes mestscorende spiller i LSK! Det kan da ikke være mulig for en LSK-supporter å ikke se verdien av han????

                                  Takken han får for alle scoringene fra mange av supporterne er at de vil selge han ved enhver anledning. Gjerne til fordel for en spiller som har levert i en enkelt sesong for en middelhavdsfarer eller en utlending vi vet vil forsvinne ved første anledning. Dette gjør dere til alt overmål samtidig som dere klager over behadlingen en annen LSK-legende får ved å bli tuppa ut av klubben. Skam dere!

                                  Arild Gilbert har vist en enorm lojalitet til klubben og kanarifansen. Det skulle bare mangle at vi viser den samme lojaliteten tilbake!



                                  Det er stor forskjell på og kaste Pål Strand ned på 2 laget og behandle han som søpel, i motsetning til Sundgot som vi vil selge. Så dette skjønner jeg ikke hvorfor du skal skamme deg over.

                                  Det er også noen av "oss som vil selge han " som ikke bare sier : - selv han for enhver krone"

                                  Noen vil selge han for - par millioner
                                  - 3 til 5 millioner
                                  - Over 6 millioner osv.


                                  Jeg er helt enig at han har vært lojal og gitt oss gode stunder
                                  men alt og alle går ut på dato en dag. Nå mener jeg at det er riktige stunden og selge han. Nå får vi mye for han, og i tillegg hadde vi fått ressurser til og få kjøpt en klasse ving.


                                  Uannsett ser det ut om at vi får se Sundgot i gult og svart i 08. Han kan jo overraske og våkne etter par års dvale.


                                  P.S : vet at dere som liker Sundgot kommer til og si: - Han skårer jo alltid mye mål osv.
                                  Men alltså: jeg hadde også putta 10 mål på en sesong om jeg har hatt 30 store sjanser og i tillegg tar 4 straffer i året.

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av PA
                                    Men alltså: jeg hadde også putta 10 mål på en sesong om jeg har hatt 30 store sjanser og i tillegg tar 4 straffer i året.
                                    Du hadde aldri i verden klart å komme til 30 store sjanser.

                                    Det gleder meg å lese at Gilbert nekter å gå til f*ttegjengen fra Molde. Han fortjener så mye bedre!
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • Kølla Riisa
                                      Seniormedlem
                                      • Jun 2004
                                      • 1021

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av PA
                                      Det er stor forskjell på og kaste Pål Strand ned på 2 laget og behandle han som søpel, i motsetning til Sundgot som vi vil selge. Så dette skjønner jeg ikke hvorfor du skal skamme deg over.

                                      Det er også noen av "oss som vil selge han " som ikke bare sier : - selv han for enhver krone"

                                      Noen vil selge han for - par millioner
                                      - 3 til 5 millioner
                                      - Over 6 millioner osv.


                                      Jeg er helt enig at han har vært lojal og gitt oss gode stunder
                                      men alt og alle går ut på dato en dag. Nå mener jeg at det er riktige stunden og selge han. Nå får vi mye for han, og i tillegg hadde vi fått ressurser til og få kjøpt en klasse ving.


                                      Uannsett ser det ut om at vi får se Sundgot i gult og svart i 08. Han kan jo overraske og våkne etter par års dvale.


                                      P.S : vet at dere som liker Sundgot kommer til og si: - Han skårer jo alltid mye mål osv.
                                      Men alltså: jeg hadde også putta 10 mål på en sesong om jeg har hatt 30 store sjanser og i tillegg tar 4 straffer i året.
                                      Dvale de siste årene? Hvilke kamper er det du egentlig ser?
                                      De 3-4 siste årene har jo vært de desidert beste i hans karriere.

                                      Greit å være litt skeptisk, men når du kommer med direkte usannheter skinner det ganske godt igjennom at du har bestemt deg for at Sundgot er ræva.

                                      Det er han ikke, han er en god, klok og ikke minst lojal spiller. Klubbspillere som Sundgot blir det færre og færre av i en kynisk fotballverden.

                                      Istedenfor å hakke på dem burde man verne om dem.
                                      Last edited by Kølla Riisa; 17.03.2008, 09:13.

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Takken han får for alle scoringene fra mange av supporterne er at de vil selge han ved enhver anledning.

                                        Arild Gilbert har vist en enorm lojalitet til klubben og kanarifansen. Det skulle bare mangle at vi viser den samme lojaliteten tilbake!
                                        Nå er det vel ikke bare noe supportere som vil selge han, men klubben har takket ja til to bud på han.

                                        Forøvrig vil jeg si at det er mer lojalt å gå når klubben ønsker å selge deg enn å nekte å flytte på seg.

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          #80
                                          Klubben ser vel sitt snitt til å tjene gode kroner på en spiller på vei oppover aldersstigen og nedover fotballmessig. Skulle han bli benket i 15 kamper og han ønsker seg vekk neste sesong vil vel ikke prisen være på mer enn 2-3 mill.... Hyggelig at han blir og viser vel hvilket hjerte han har, men jeg hadde samtidig ikke sluppet altfor mange tårer om han hadde reist.

                                          Kommentar

                                          Working...