Skadesituasjonen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Det begynner å bli tynt:
Occean og Riise ute mot Start
Olivier Occean er kanskje Lillestrøms fremste angrepsvåpen. Mot Start er han ute. ( Foto: Eirik Førde , Digitalsport )
Av: André Almløv
Publisert: 05.05.2009 kl. 13:35 , endret: 05.05.2009 kl. 13:36
Elendigheten vil ingen andre ta for Henning Berg og LSK. Nå er også Olivier Occean og Bjørn Helge Riise skadet.
Skadelista i Lillestrøm er lang. Pål Steffen Andresen, Lars Kristian Eriksen, Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe er ute, mens Vidar Riseth har karantene. Nå er også Olivier Occean ute med skadet tå, mens Bjørn Helge Riise sliter med en krampetilstand bak i låret. Han måtte gi seg etter 20 minutter av dagens trening.
– Occean er ute mot Start. Bjørn Helge får vi se på i morgen. Han ble testet i dag, men var fortsatt litt stiv. Er han ikke hundre prosent spiller han ikke, sier trener Henning Berg.
Last edited by KrisB; 05.05.2009, 13:53.Kommentar
-
Occean fikk en smell i foten i februar, men har spilt. Nå viser MR-undersøkelse at han har et brudd i et bein i høyre stortå. Nå er han ute på ubestemt tid.
- Det var mitt valg å spille - til tross for skaden. Det angrer jeg på, sier han til VG.Kommentar
-
hvordan ser skadelista vår egentlig ut nå? og hvor lenge er de forskjellige ute?Kommentar
-
Strekk bakpå låret, så det ut til. Om det er det får vi regne med opp til tre uker, men med litt flaks er han tilbake til neste. Dosso trenger mer tid i Norge, han har åpenbart enorme problemer med å tilpasse seg ballførerpressligaen TL, og bør ikke være i elleveren foreløpig(merk at han viste ting i andre omgang, der det var glimt av eleganse, overblikk og teknikk). Dermed er det ganske viktig at Kiko kommer tilbake, faktisk.
Edit: Flaks. Haa-hah. Tre uker, ble det visst.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Hadde vært fint å fått oppdatering på denne fronten
Hvor lenge er de borte?
LKE - Snart tilbake?
Edwin - Snart tilbake?
Riise - Snart tilbake?
Occean - Må bruddet gro før han kan brukes?
Sundgot - ?
Kiko - Borte +/- 3 uker ?
Andresen - Ute for sesongen.
Med untak av Edwin er det etablerte folk alle mann. Tanken til Berg er jo å bruke unge talenter når etablerte ikke spiller.Kommentar
-
Når man sparer seg til fant....
Undertegnede, og enkelte andre, har advart på det sterkeste mot å spare seg til fant på det medisinske støtteapparatet. På tross av masse skader de siste årene, så valgte LSK å kutte ned stillinger her før årets sesong.
Varen er nå levert. Et skademareritt værre enn noen sinne. Dette er ikke tilfeldigheter eller uflaks. Dette skyldes manglende oppfølging. Spesielt skaden på Meter'n burde vært analysert og korrekt behandlet med en gang.
Dette kommer til å koste oss en rekke poeng. Muligens også plassen i titteligaen. Å ha to-tre mann ute er vrient. Syv-åtte er katastrofalt.
Jeg skjønner at LSK måtte spare penger. Men dette er kanskje det siste stedet å spare penger. Hvorfor bruker vi masse penger på en haug trenere? Ser ikke ut til at det hjelper i det hele tatt. Snarere tvert i mot. Dette må knyttes opp mot ansettelsen av Judas.
Hvorfor sparer man inn på det medisinske, når man bruker penger på Judas? Skandale. Her må som vanlig noen gå!Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Strekk bakpå låret, så det ut til. Om det er det får vi regne med opp til tre uker, men med litt flaks er han tilbake til neste. Dosso trenger mer tid i Norge, han har åpenbart enorme problemer med å tilpasse seg ballførerpressligaen TL, og bør ikke være i elleveren foreløpig(merk at han viste ting i andre omgang, der det var glimt av eleganse, overblikk og teknikk). Dermed er det ganske viktig at Kiko kommer tilbake, faktisk.
Edit: Flaks. Haa-hah. Tre uker, ble det visst.Fugla ForeverKommentar
-
Ut med lårstrekk
Kristiandsand: Khaled Mouelhi måtte gi seg etter ti minutter av 2.omgang. Han kan få et flere ukers avbrekk fra kamp. -Jeg fikk en strekk på baksiden av låret. Det kjennes ikke bra ut med tanke på de neste kampene, sa Khaled Mouelhi, som fortvilte over nytt tap. -Vi må prøve å holde en god mentalitet i laget. Men situasjonen er alvorlig for oss akkurat nå.Pål Steffen Andresen, Lars Kristian Eriksen, Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe er ute,Olivier Occean ute med skadet tå, mens Bjørn Helge Riise sliter med en krampetilstand bak i låret.
Nå er også Mouelhi med på den altfor lange skadelista.Kommentar
-
Hvorfor vil ikke LSK eller Andresen selv gå ut med hva slags skade han har pådratt seg? Det er første gang jeg hører at noen ikke vil fortelle hvilken skade de har fått. Synes ikke det høres positivt ut for hans videre karriere selv om de hardnakket sier noe annet. Noen som vet noe mer?Kommentar
-
Hvorfor vil ikke LSK eller Andresen selv gå ut med hva slags skade han har pådratt seg? Det er første gang jeg hører at noen ikke vil fortelle hvilken skade de har fått. Synes ikke det høres positivt ut for hans videre karriere selv om de hardnakket sier noe annet. Noen som vet noe mer?
FERDIGSPILT: 2009 ble en kort sesong for Pål Steffen Andresen. Her svikter kneet i kampen mot Aalesund tidligere i år. FOTO: RICHARD BREVIK, DIGITALSPORT
Må opereres – ute for sesongen
LILLESTRØM :
Torsdag legger Pål Steffen Andresen seg på operasjonsbordet. LSK-midtstopperen spiller neppe mer denne sesongen.
Av Morten Svesengen
Publisert 05.05.2009 - 13:30 Oppdatert 05.05.2009 - 13:31
Det har tatt nesten én måned å utrede kneskaden Andresen pådro seg mot Aalesund i begynnelsen av april.
LSK-forsvareren har blitt undersøkt av flere kneeksperter før konklusjonen om å operere ble tatt.
Nå er avgjørelsen tatt, og torsdag opereres 26-åringen, og sannsynligheten for at han spiller mer for LSK denne sesongen er liten.
– Før operasjonen går vi ut fra at han vil være borte i fire-fem måneder. Da kan han kanskje rekke noen minutter i cupfinalen, sier Kåsene.
– Blir bra igjen
Verken Andresen eller Kåsene vil utdype hva slags kneskade det dreier seg om.
– Det har jeg ingen kommentar til, sier Andresen.
Men Lillestrøm-gutten forteller at det ikke skal være noen fare for at han ikke kan spille fotball igjen.
– Jeg har fått beskjed om at jeg vil bli bra igjen. Det skal ikke være noen fare, men det vil ta litt tid, sier midtstopperen.
Han er også motivert for full satsing når han blir klar igjen.
– Jeg mistet store deler av forrige sesong, og går jeg glipp av nesten hele denne. Det er frustrerende å oppleve dette, men det betyr også at jeg er ordentlig motivert for å komme tilbake, sier han.
Skadet i januar
Det var i treningskampen mot Odd i LSK-hallen i januar at Andresen pådro seg denne kneskaden første gang, men da i mindre omfang enn nå.
Han kom tilbake og startet de tre første kampene mot Stabæk, Viking og Aalesund.
En drøy time ut i bortekampen mot Aalesund sviktet kneet.
– Jeg merket litt til skaden hele tiden, men det gikk greit å spille med. I Ålesund ble det mye verre, fastslår han.
http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4307776.eceKommentar
-
Emil B: Det sto ikke noe mer enn at han må operere i den artikkelen du posta nå.
Dette beviser hva Mynten mente:
Verken Andresen eller Kåsene vil utdype hva slags kneskade det dreier seg om.
– Det har jeg ingen kommentar til, sier AndresenKommentar
-
Det var i treningskampen mot Odd i LSK-hallen i januar at Andresen pådro seg denne kneskaden første gang, men da i mindre omfang enn nå.
Han kom tilbake og startet de tre første kampene mot Stabæk, Viking og Aalesund.
En drøy time ut i bortekampen mot Aalesund sviktet kneet.
– Jeg merket litt til skaden hele tiden, men det gikk greit å spille med. I Ålesund ble det mye verre, fastslår han.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Ingen som kan få en oppdatert oversikt over hvor lenge de forskjellige spillerne trolig blir ute?
LKE burde jo egentlig snart være klar. Nesten 2 uker siden vi fikk beskjed om at trolig var tilbake om et par uker.
Riseth er jo tilbake så skulle feks også LKE, Riise og Edwin være klare mot Odd om 1,5 uker tror jeg vi begynner å ligne et lag som kan ta poeng igjen.Kommentar
-
Skaderapport fra dagens (8. Mai) trening- Kiko en liten strekk ca 1-2 uker kan rekke odd kampen
- BHR trener lett, en liten murring i senen som går bak på kne (ikke lysken som jeg trodde så det er jo bra) Han rekker 90% sikkert kampen mot ODD.
- OO mulig han må opereres ute i ca 3 uker etter en evnt operasjon.
- Arild usikker men kan rekke ODD kampen.
- Eriksen stor sansynlighet at han er klar mot ODD.
- Edwin trener også lett og er klar mot ODD.
Så ting ser lysere ut en først anntatt med mange av våre skada spillere.
Lillebukken var også på plass i dag.Kommentar
Kommentar