Skadesituasjonen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
PS! Hassane Dosso gikk ut ved pause i cupkampen mot Østsiden. Ivorianeren vil ifølge Geir Kåsene være tilbake i trening i morgen.Kommentar
-
Skadekvartett nærmer seg
I går kjørte LSK-fysioterapeuten en egen trening med spillerne som er på vei tilbake etter skade. Riise trente sammen med Lars Kristian Eriksen, Edwin Eziyodawe og Arild Sundgot.
Hele kvartetten kan bli spilleklar til kampen mot Odd 16. mai.
– Alle disse fire nærmer seg, og flere av dem vil være med på deler av treningen onsdag. Så vil de neste dagene avgjøre om de er aktuelle for spill lørdag, sier Kåsene.
Tar med en liten forklaring på skadesiuasjonen fra Kåsene:
– Bunnlag skadeutsatt
LSK-fysioterapeuten har nok å gjøre om dagen. Skadelisten er betydelig lengre enn han skulle ønske.
– Hvorfor så mange skader?
– Det er ikke en enkeltårsak siden skadene er ulike. Vi har en blanding av belastningsskader og
mer akutte skader, sier Kåsene.
– Er det noe dere kunne gjort annerledes for å unngå noen av skadene?
– Det er noe vi vurderer fortløpende, men det er ikke noe konkret vi kan vise til. Lag som sliter vil også oftere få skader fordi spillerne binder seg litt og blir mer skadeutsatt, mener Kåsene.Kommentar
-
Står ikke noe om Kiko her. Taolket Tullebukks innlegg tidligere i tråden som om han kanskje ble klar.
Noen som har noe info om situasjonen hans?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Med min avatar så skjønner jeg at dette innlegget kan bli stemplet som subjektivt..
Likevel vil jeg påstå at Arild er en av de vi savner mest akkurat nå. Jeg tror at Arild i spann med Nosa, Edwin eller Riise kan bli et mye farligere angrep enn det vi har stablet på bena de siste kampene.
Om ikke Arild er så god selv for tiden, så er jeg overbevist om at han er i stand til å gjøre andre gode.
Han er et veldig bra oppspillspunkt, flink til å holde på ballen og ikke minst "klok" nok til å se at andre er i bedre scoringsposisjon enn seg selv. I motsetning til f eks Occean som jeg synes avslutter fra dårlige posisjoner alt for ofte.
Arild er dessuten et våpen på offensive dødballer, og fungerer som en ekstra forsvarer på defensive dødballer.
Få´n på banen!Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
I helvete a! hvor mye uflaks går det ann å ha.
SKADET: Ruben Gabrielsen brakk foten på trening mandag. Foto: Solum, Stian Lysberg/SCANPIX
Mer skadetrøbbel for LSK
Nok en forsvarsspiller ute med skade.
Åråsen / Bergen (TV 2 Sporten): Lillestrøm har opplevd et skademareritt av en annen verden denne våren.
I tur og orden har forsvarsspillerne Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen og Lars Kristian Eriksen blitt skadet.
I tillegg har Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe gått glipp av kamper.
Nå har Henning Berg en ny forsvarsspiller på skadelisten.
Unge Ruben Gabrielsen ble taklet hardt på mandagens trening og tirsdag ble det konstatert et brudd i foten.
Nå venter åtte til ti uker i gips for 17-åringen.
- Det er synd at jeg mister mye av sesongen. Men jeg håper å komme sterkt tilbake mot slutten av sesongen, sier han til TV 2 Sporten.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2728568.eceKommentar
-
Skal være temperatur på treninger, skal ikke så mye til å få brudd i noe hvis man bare er uheldig nok og er i feil posisjon i det man blir truffet.Kommentar
-
Latterlig. Fullstendig latterlig. Hvordan skal det være mulig å få så mange spillere skadet på en gang? Vi stiller jo med et tilnærmet U21landslag på banen. Dette er tåpelig , utrolig tåpelig.
Det er greit å slanke stallen og personer sa seg enige med dette før sesongen ,men hvem hadde trodd at vi kom til å bli så skadeutsatt?Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
At det "smeller" litt på treningen derimot er bare bra, i et lengre perspektiv. Intensiteten på enkelte treninger bør være mest mulig lik intensiteten man møter i kamper, mener jeg.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
To langtidsskader i forsvaret nå. Det bør kanskje hentes opp en forsvarsspiller fra juniorstallen, som kan vikariere som reserve. Noen som kan si noe om aktuelle kandidater? Slettli fikk a-lagstid i vinter, hva er status på ham om dagen? Med kiko eventuellt ute mot odd, så tror jeg vi behøver bjørkøy på midten, noe som gjør Jonna uaktuell for backen."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
To langtidsskader i forsvaret nå. Det bør kanskje hentes opp en forsvarsspiller fra juniorstallen, som kan vikariere som reserve. Noen som kan si noe om aktuelle kandidater? Slettli fikk a-lagstid i vinter, hva er status på ham om dagen? Med kiko eventuellt ute mot odd, så tror jeg vi behøver bjørkøy på midten, noe som gjør Jonna uaktuell for backen.Kommentar
-
Det er ikke mange på junior laget som engang har erfaring i 2 divisjon. han som er nermest akkurat nå er vel robin vågan. han er 90 model. men han kan bare spille på venstre backen. og der er vi vel greit besatt ettersom marius er tilbake.
Christian Appelqvist derimot, har duellstyrke og en rå løpskraft. han er 90 modell.Kommentar
-
MJ og LKE tilbake på laget kan utgjøre massiv forskjell. Håper egentlig at det blir venstrekant på førstnevnte, vi trenger venstrebeinet og timingen hans offensivt, samt at Ringstad har vist gode nok takter til at han bør få fortsette der han er.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Fra dagens RB-papir:
Gabrielsen må gå med gips i 6-8 uker og vil ikke være klar før til høsten i følge, kåsene.
" Det er et lite bein som har brukket i foten hans. Han har gipset beinet og den må han ha i 6-8 uker," sier Geir kåsene.
Det står også at Sundgot tror han vil bli klar i løpet av uka og håper på å spille mot Odd.Kommentar
-
Litt om skadesituasjonen fra Sundgot og Riise
Tror på spille mot Odd
Situps med medisinball var det nærmeste Bjørn Helge Riise kom med ball i går. Men han tror på spill mot Odd -Og aller helst som bindeledd mellom midtbane og en spiss. -det er en rolle jeg trivdes i mot Brann i Bergen. Jeg håper fysio Geir Kåsene gir meg klarsignal i dag, sier Bjørn Helge RiiseSkeptisk Sundgot
Åråsen: Arild Sundgot var med på deler av gårdsdagens trening, men er ikke optimist med tanke på spill mot Odd 16. mai. Nå er det ikke bare en sene under foten som er plagsom.
-Jeg har fått problemer med akilles. Det gjør meg ganske pessemist. Akkurat nå føler jeg at jeg er et stykke unna å være aktuell, sier Arild SundgotKommentar
Kommentar