Skadesituasjonen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

Opprinnelig skrevet av xeR
    Så fint da. Synes vi har hatt vår del med uflaks nå. Får håbe hellet snur når serien sparkes igang.
    Hmm, jeg er ikke så sikker på om vi kan skylde på uflaks. Ser vi over en tiårsperiode synes jeg vi har hatt mye skader på spillere sett opp mot andre klubber. Hva med følgende momenter:
    1. Støtteapparat. Jeg har tidligere (på lista og forumet) satt spørsmålstegn på kapasiteten og kvaliteten på vårt medisinske støtteapparat.
    2. Trening. I tillegg vil jeg hevde at fokuset på mengde og gampetrening LSK har hatt, med oppsving siste årene, gjør spillerene mer skadeutsatt.
    3. Innkjøp. Det hjelper selvsagt heller ikke at man kjøper inn spillere som faktisk er skadet eller har en lang historikk av skader.

Disse tre faktorene tror jeg forklarer den begredelige situasjonen langt bedre enn "uflaks".
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Veldig viktige punkter du nevner, Benny. Jeg har selv vært kritisk til spesielt punkt 1 og punkt 3, det medisinske støtteapparatet og den medisinske undersøkelsen før signeringen av nye spillere. Jeg vil nesten kalle skadesituasjonen vår ekstrem, og hadde det ikke vært for en vanvittig bred stall, hadde det vært krisestemning både i klubben og på forumet. At man ikke klarer å følge opp signalene spillerne sender på trening, som medfører slitasjeskader, handler både om spillerens evne til å melde fra, og også god oppfølging fra støtteapparatet. Jeg synes likevel det har vært _ekstremt_ mange skader det siste året, og det skyldes garantert ikke uflaks. Du har selvsagt uflaks-skader som Søgårds skulderskade, men de oppstår sjeldent.

At vi ifjor hentet to spillere som stort sett har vært skadet hele sesongen(Johnsen og Kiesenebner), lagt sammen med Gundersens lange skadeavbrekk, for ikke å snakke om Biffen og Bjarki som har vært ekstreme når det kommer til skader, MÅ vitne om mangel på kompetanse i den medisinske vurderingen av spillere. Uten at jeg kjenner til prosessene i den medisinske undersøkelsen, stiller jeg i tillegg et ørlite spørsmålstegn til Riseth også, ettersom LSKs egen lege uttaler at dette er noe som har bygd seg opp over en lengre periode. LSK er nødt til å ta det medisinske på alvor, for dersom vi konstant skal ha 5-6 spillere ute med skade, blir det tynt med spillere i sommer/høstdelen når karantene kommer i tillegg. Det virker ikke til at feks. Kippe har tatt lærdom av fjoråret(refererer til dagens gule mot Lyn), og vi er dermed avhengig av å ha flest mulig friske spillere.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

når er det faktisk forventa at Markus Kiesenebner kan være på bena igjen? eller er dette så langt frem i tid at umulig å tenke på?
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

Kommentar

• Bekkis
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 441

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
          når er det faktisk forventa at Markus Kiesenebner kan være på bena igjen? eller er dette så langt frem i tid at umulig å tenke på?
          Han er med for fullt i mai!

Kommentar

• Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1648

Opprinnelig skrevet av Bekkis
            Han er med for fullt i mai!
            Er det ikke slik at han kan begynne å sparke ball igjen i mai? I såfall er han muligens spilleklar til sent på høsten?

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av Dole
              Er det ikke slik at han kan begynne å sparke ball igjen i mai? I såfall er han muligens spilleklar til sent på høsten?
              Mener å huske at det var snakk om at han var spilleklar i mai, og Johnsen en måned senere.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Tor Hilmar
                Medlem
                Hoffnarr
                • Mar 2006
                • 42

Kiesenebner har akkurat begynt med lette balløvelser og regner med å være med i full trening i mai. MJ ligger ca en mnd etter. Står i rb- børsen fra Marbella:

Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

Kommentar

• mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

Mener å huske at det var snakk om at han var spilleklar i mai, og Johnsen en måned senere.
                  Spilleklar er vel definisjonen på "kan sparke ball igjen" og ikke nødvendigvis at mannen er i god nok form for A-Laget.
                  Jeg tror vel en kan anta at det går noe lenger tid før mannen dukker opp på startelleveren.
                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1174

jeg tror aldri vi vil få se Kiesenebner på banen noe mer

Kommentar

• xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

Opprinnelig skrevet av kimmern
                      jeg tror aldri vi vil få se Kiesenebner på banen noe mer
                      Jeg tror vi vil se Kiesenebner op banen denne sesongen.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

Innrømmelser om skadesituasjonen

Meget interessant innlegg i nyhetstråden om Riises skade:

Der står det blant annet "Bjørn Helge Riise har trent for mye i vinter." og "Både Riise og det medisinske apparatet i klubben selvkritikk for rovdrift."

Dette stemmer relativt bra overens med to av de tre punktene undertegnede lister opp over for å forklare den begredelige skadesituasjonen i LSK.

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        1. Støtteapparat. Jeg har tidligere (på lista og forumet) satt spørsmålstegn på kapasiteten og kvaliteten på vårt medisinske støtteapparat.
                        2. Trening. I tillegg vil jeg hevde at fokuset på mengde og gampetrening LSK har hatt, med oppsving siste årene, gjør spillerene mer skadeutsatt.
                        Meget bra å høre at støtteapperatet tar selvkritikk. Vil Nordlie gjøre det samme?

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

Opprinnelig skrevet av BennyLem

Meget bra å høre at støtteapperatet tar selvkritikk. Vil Nordlie gjøre det samme?
                          Tror ikke Nordlie tar selvkritikk, tvert imot. Leste et sted at han ble forbanna på at "noen" på forumet skrev at vi drev gampetrening. Han mente at dette kom fra folk som ikke har sett en eneste trening. Utenom oppvarming er resten av treninga med ball.

Har du vært på en trening og kan slå fast at de driver gampetrening, BennyLem?

Her er link http://www.indre.no/lokal_sport/article3437725.ece

– Ingen "gampetrening"
                          – Bryr du deg for mye om hva andre mener om deg og LSK?

– Nei, egentlig bryr jeg meg ikke om så mye. Men av og til blir jeg irritert når jeg leser for eksempel fansens diskusjonsforum. I det siste er det blitt hevdet der at LSK under min ledelse driver med "gampetrening". Når det kommer slike feilaktige uttalelser som er basert på ukvalifisert synsing fra folk som ikke har vært til stede på en eneste trening, blir jeg irritert, sier han.

Og fortsetter:

– Foruten ti minutter oppvarming, foregår resten av våre treninger med ball. Vi har hatt én ukentlig intervalltrening i vinter. I tillegg har gutta løpt en økt i uka hjemme som restitusjon etter kamp. Er det "gampetrening".
                          Last edited by KFL41; 05.04.2008, 12:12. Begrunnelse: Fant frem link og sitat

Kommentar

• BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Har du vært på en trening og kan slå fast at de driver gampetrening, BennyLem?
                            Dette er en debatt som delvis hører hjemme i en annen tråd (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...t=9778&page=46).

Som nevnt der, så har jeg ikke vært på en eneste trening i år. Alikevel føler jeg det er solide indikasjoner på at LSK har trent for mye, og da spesielt for mye gamping. Disse indikasjonene er rapporter i media, skriverier her på forumet, og ikke minst spillet på banen.

Med tanke på den stallen og ressursene LSK har, så burde skadesituasjon, resultater og ikke minst spill ha vært lang bedre. (Hvor ble det forresten av den positive effekten av innendørshallen?)

Jeg skrev i mitt innlegg angående sesongen 2008 (før Tromsø-kampen) at: "Om noen timer er jeg på plass på stadion igjen. Jeg har til og med lokket med meg en Lyn-supporter. Vi forventer dårlig vær og kanskje enda dårligere fotball, men vi stiller likevel for å heie på deg og resten av laget."

Ikke overraskende traff Benny langt bedre i sine pessimistiske spådommer enn det Nordlie og andre gjorde med sine. Om noe, så var LSK enda dårligere enn vi pessimistene hadde fryktet.

Tilbake til den konkrete saken som går på skader. Dette intervjuet med Riise bare styrker mine mistanker om at LSK har trent totalt feil i vinter. Jeg frykter at vi kommer til å slite med dette store deler av vårsesongen.

Kommentar

• OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

Så tynt (til og med) at Midtun Lie for spiller to under middels kamper, mens Husar sitter på benken.

Hva med at spiller fortjene sin plass på laget, Tom?

Myklebust (underpari) men garantert å begynne kampen mot Søpla og Rusmisbrukene, mens Gilbert befinner seg blant innbytterne
                              Last edited by OppsalKanari; 08.04.2008, 10:21. Begrunnelse: Andre eksamplar...
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

Jeg tror vi vil se Kiesenebner op banen denne sesongen.
                                Spørsmålet er vel om han evner å komme inn og forsterke oss kraftig.
                                Dvs gjøre seg fortjent til lønna han mottar over tid. Da må han være god.

Riseth så ikke så veldig skada ut i kamp 1 og 2. Vår beste spiller så langt i sesongen etter min mening. Han leverer.
                                LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                  Så tynt (til og med) at Midtun Lie for spiller to under middels kamper, mens Husar sitter på benken.

Hva med at spiller fortjene sin plass på laget, Tom?

Myklebust (underpari) men garantert å begynne kampen mot Søpla og Rusmisbrukene, mens Gilbert befinner seg blant innbytterne
                                  Hvis vi har erstattere, må disse spillerne ut nå. De har vært fryktelig svake.
                                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

Ikke sååå svak.

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    Hvis vi har erstattere, må disse spillerne ut nå. De har vært fryktelig svake.

Jeg har skrevet min mening der.

Men... i forhold til ditt innlegg. Eneste erstatter'n som kommer til å bli aktuell er Riise for Kiko (karantene).

Nordlie er 4-3-3 eller 4-3-3. Ferdig med saken.
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

Liverpool lærer fysioterapi av godset

Nettsiden for den offisielle supporterklubben til Liverpool FC i Norge. Oppdateres døgnet rundt på alt som skjer om Liverpool på norsk. Terminliste, resultater, nyheter, innsikt, kommentarer, historie, drakter og kampbilletter. Supporterklubben gir også ut magasinet The Kopite og podcasten

Limer inn den delen av siden som er interessant for oss:

Liverpool skal lære av StrømsgodsetStrømsgodsets fysioterapeut Grete Mellingen Homstøl er invitert av Liverpool FC til å holde et todagers kurs for klubbens medisinske støtteapparat. Det melder Drammens Tidende. Mandag er hun på plass hos semifinalisten i Champions League.

- Det blir et todagers intensivkurs. Utvilsomt en fjær i hatten, og morsomt for oss i SIF, sier Mellingen Homstøl til DT.

Kontakten mellom SIFs fysioterapeut og Liverpool kom i stand via Valencia. Mellingen Homstøl har tidligere forelest for den spanske storklubben, og i etterkant har jungeltelegrafen nådd Merseyside.

- Vi er på den internasjonale forelesningsarenaen, og var blant annet på besøk hos Valencia. Overgangen derfra til Benitez er ikke så stor, sier Mellingen Homstøl.

Grete Mellingen Homstøl har sydd sammen et spesialdesignet kursprogram for det medisinske apparatet til Liverpool, med hovedfokus på tre fysioterapitemaer: Skadeforebygging, skadebehandling og hvordan redusere smerte, samt prestasjonsfremmede fotballtrening. Mellingen Homstøl kommer til å fremlegge hvordan Strømsgodset har lykkes med sitt opplegg de siste to årene. SIF har hatt svært få skader etter at ekteparet Bård og Grete Homstøl kom til klubben foran 2006-sesongen.

Egen komentar: Kanskje LSK kunne ha noe å lære av Strømsgodset her?
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

Jeg har hvert på flere 100 treninger og kan avkrefte at Lsk driver med gampetrening,jeg har aldrig sett gutta trene så mye med ball som nå. Tror vi heller kan se på andre ting som kunstgress underlag ,skotøy osvosv . Lurer også på hva som er gampetrening .

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Tror på en kunstgress forklaring. Ellers er det jo i "krisetider" lett å stable opp en hel haug med negativt ladede forklaringer på dårlige prestasjoner. Går det i dass også neste gang har man presumptivt rett i alle sine dyptloddende antagelser, selv om det i virkeligheten kan være en bagatell eller en liten formsvikt som var årsaken.

Har du sett 100 vis av treninger har du kanskje en bedre kvalifisert mening enn de fleste av oss?

Kommentar

Working...