Kiesen med tilbakefall på trening i dag leser jeg. Send han tilbake til Østerrike. Hva skal vi med en spiller som er kronisk skadet?
Skadesituasjonen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mannen er fortsatt bare 29 år og han har kontrakt i to og et halvt år til. Skadefri ville han trolig spilt i EM. Det er fortsatt gode muligheter for at han kommer tilbake og spiller de siste to årene for oss, et lite set-back må man regne med i en så lang restitusjonsprosess. Hvorfor skal vi bruke masse penger på å løse ham fra kontrakten? Det lille jeg har sett og hørt om han tyder på en Wehrmann-type som gjør alt litt bedre enn australieren, og som i tillegg har skikkelig skuddfot. Mye bedre å bruke tida på å drømme at han kommer i form istedet for å sutre over at han er skada.Kommentar
-
Enig i det ressonnementet, men ville heller hatt originalen.Kommentar
-
Skal etter sigende ha skikkelige skuddføtter. Er visstnok like god med begge beina, både på skudd, pasninger og driblinger. Høres fantastisk ut med en fysisk robust midtbanespiller med grei basisteknikk, godt overblikk og to gode bein. Legg til at han elsker å skyte fra distanse... Hvis alt dette her stemmer overens med virkeligheten trur jeg vi har noe å glede oss til. Jeg for min del velger å krysse fingra for at han blir 100% og får spilletid. Må jo være en grunn til at han blei henta i utgangspunktet (ja, jeg er klar over at vi har driti oss ut på overgangsmarkedet før, men hvem gjør ikke det?) og at mannen tross alt har 12 landskamper. Optimist anyone?Lever etter laga regler hipp som happKommentar
-
Kunne tenkt meg Robin van Persie på Åråsen og jeg. Gjerne Michael Owen også...Lever etter laga regler hipp som happKommentar
-
Etter hva jeg har forstått var Kiesenebner en spiller man hadde holdt øye med en stund, og man burde derfor være ganske godt kjent med skadehistorien og nivået? Johnsen ble også signert trass i en dårlig skadehistorie. Ingen heldig kombinasjon, med andre ord. Lista over dem er altfor lang! Det minner litt om Branns kjøp av en viss landslagskaptein det første året. Like fullt kom han tilbake etter et år. Det tror jeg Kiesenebner gjør også. 29 år er heller ingen alder i moderne fotball. Men synes denne tilbakevendende "debatten" om Wehrman i mange tråder, ikke spesielt denne, men en del andre, begynner å bli uinteressant. Skal vi holde på på denne måten, hadde det "beste vært om" Koren hadde vært hos oss også. Det nytter liksom ikke å "deppe" for mye over det, virker nesten som folk til tider ønsker seg Wehrman framfor alt annet? En sentral midtbanespiller det vi har størst behov for? I mine øyne er det en lite stimulerende "diskusjon", da det har lite relevans framover og jeg ser heller ikke at det er sentralt på midten vi har mest å hente per dags dato.Kommentar
-
Men synes denne tilbakevendende "debatten" om Wehrman i mange tråder, ikke spesielt denne, men en del andre, begynner å bli uinteressant. Skal vi holde på på denne måten, hadde det "beste vært om" Koren hadde vært hos oss også. Det nytter liksom ikke å "deppe" for mye over det, virker nesten som folk til tider ønsker seg Wehrman framfor alt annet? En sentral midtbanespiller det vi har størst behov for? I mine øyne er det en lite stimulerende "diskusjon", da det har lite relevans framover og jeg ser heller ikke at det er sentralt på midten vi har mest å hente per dags dato.- At klubben signerte Johnsen før kontrakten med Shane ble forlenget.
- At klubben ventet for lenge med å gå i forhandlinger med koren. Han har selv gitt uttrykk for at klubben kom for sent på banen.
- Uten å gå inn i en debatt om Nordlie, er det alle grunn til å bemerke at Røslers avgang var en kontroversiell beslutning.
- Hvis det stemmer at Stoffe var interessert å komme tilbake, synes jeg det er rart at han ikke spiller her.
- At vi fremdeles ikke har en venstrekant.
- At Moa ikke er Lillestrøm-spiller.
- At Wehrmann, som mer enn noe annet ønsket å bli på Årasen kun ble tilbudt en 1-års kontrakt, og at klubben i stedet prioriterte å gi Mouehli tilbud om ny kontrakt med fantasi-lønn, samtidig som det ble satset på en kneskadet østerriker.
Det er selvfølgelig positivt å se fremover, men all læring forutsetter en eller annen form for evaluering av tidligere valg og prioriteringer. Etter min mening er det derfor både sunt og nødvendig å innimellom se litt i bakspeilet.Kommentar
-
Som lillestrømspiller er Casey "vann under brua", og i en viss forstand har du derfor selvfølgelig rett i at det er nytteløst å bruke tid på å å diskutere ham. Jeg tror likevel at det er nødvendig å sette debattene om Wehrmann inn i en større sammenheng. Slik jeg ser det er Casey-historien først og fremst et av de klareste eksemplene på en rekke valg og prioriteringer de seneste årene som mange stiller spørsmålstegn ved. Noen utvalgte eksempler:- At klubben signerte Johnsen før kontrakten med Shane ble forlenget.
- At klubben ventet for lenge med å gå i forhandlinger med koren. Han har selv gitt uttrykk for at klubben kom for sent på banen.
- Uten å gå inn i en debatt om Nordlie, er det alle grunn til å bemerke at Røslers avgang var en kontroversiell beslutning.
- Hvis det stemmer at Stoffe var interessert å komme tilbake, synes jeg det er rart at han ikke spiller her.
- At vi fremdeles ikke har en venstrekant.
- At Moa ikke er Lillestrøm-spiller.
- At Wehrmann, som mer enn noe annet ønsket å bli på Årasen kun ble tilbudt en 1-års kontrakt, og at klubben i stedet prioriterte å gi Mouehli tilbud om ny kontrakt med fantasi-lønn, samtidig som det ble satset på en kneskadet østerriker.
Det er selvfølgelig positivt å se fremover, men all læring forutsetter en eller annen form for evaluering av tidligere valg og prioriteringer. Etter min mening er det derfor både sunt og nødvendig å innimellom se litt i bakspeilet.
Med flere klassespillere hadde noen av de som er i første 11 vært backup og vi hadde hatt mye større bredde og hvis noen ble skadet hadde vi hatt brukbare erstattere. Etter min mening er de som egentlig skulle vært erstattere blitt første valg, ikke rart vi ligger på nest siste plass!Kommentar
-
Tror ikke Fjøra er interessert i å bruke masse tid, energi, ressurser og penger (LSK's og investorers) på spillere uten at de står på ønskelista til Nordlie. Tviler ikke et sekund på at Fjøra og apparatet hans har flere i kikkerten til enhver tid. Det er jo fort et problem med dyre spillere som sliter benk. Jeg sitter ihvertfall igjen med inntrykk av at Nordlie er ganske bastant på hvilke spillere som får tid på banen og ikke. Han ønska seg jo Essediri, men det er ikke mye som tyder på det. Han vil mye heller ha Bård Borgersen, Atle Roar Håland osv. Vi har nok spillere fra Start 05 i dag og egentlig for mange. Jeg vil ikke ha Alex Valencia eller noen av gutta i adecco. Som Petter sa: Det er lov å tenke nytt. Jeg tror (uten å kunne slå i bordet) at Fjøra har litt for lite makt når det gjelder politikken rundt kontrakter på spillere. Det være seg nåværende og fremtidige.Lever etter laga regler hipp som happKommentar
-
Beklager off-topic. Deilig at Espen er tilbake! God bedring til Kiesen, MJ og seff Bjørn Helge.Lever etter laga regler hipp som happKommentar
-
Kiesenebner, kommer vi noengang til å se han i aksjon ?
For et fille-kjøp. Jeg forsvarer Fjøra, men der dreit han seg ut, rett og slett. Kan vi ikke bare sende han hjem snart, så slipper vi å ha illusjoner om en sterk stall?
Også skulle man tro at man hadde lært noe av det, også hentet man like godt Marius Johnsen, enda en fotball-invalid som skal cashe inn på LSK.
Riise har i det minste levert stor fotball og stor innsats før han ble skadet.LSK Norges beste lagKommentar
-
– Det bare smalt til høyt oppe i lysken. Jeg har aldri hatt en slik skade før, og er derfor usikker på hvor lang tid det vil ta. Vil ikke utelukke mer spill før ferien, men det ser litt stygt ut, sier Pål Steffen Andresen.Kommentar
-
Dagens observasjon
På treningen i dag var Marius med å spille 5 mot 5 igjen, noe som tyder på at han snart er klar. Tipper han er med i første kampen etter pausen. Kisen trente ikke 5 mot 5 noe som sier meg at det kan la vente på seg, selv om han hadde samme opperasjonen en måned før Johnsen. Riise var ikke på dagens trening.________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
ingen som gidder å holde kanaripedia oppdatert?
McGuffy?Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar