Skadesituasjonen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SirBusby
    Medlem
    Møteplager
    • Sep 2006
    • 88

Kiesen med tilbakefall på trening i dag leser jeg. Send han tilbake til Østerrike. Hva skal vi med en spiller som er kronisk skadet?

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Mannen er fortsatt bare 29 år og han har kontrakt i to og et halvt år til. Skadefri ville han trolig spilt i EM. Det er fortsatt gode muligheter for at han kommer tilbake og spiller de siste to årene for oss, et lite set-back må man regne med i en så lang restitusjonsprosess. Hvorfor skal vi bruke masse penger på å løse ham fra kontrakten? Det lille jeg har sett og hørt om han tyder på en Wehrmann-type som gjør alt litt bedre enn australieren, og som i tillegg har skikkelig skuddfot. Mye bedre å bruke tida på å drømme at han kommer i form istedet for å sutre over at han er skada.

Kommentar

• vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

Opprinnelig skrevet av reka
        Det lille jeg har sett og hørt om han tyder på en Wehrmann-type som gjør alt litt bedre enn australieren, og som i tillegg har skikkelig skuddfot. Mye bedre å bruke tida på å drømme at han kommer i form istedet for å sutre over at han er skada.
        Enig i det ressonnementet, men ville heller hatt originalen.

Kommentar

• StovnerKanari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • May 2005
          • 102

Opprinnelig skrevet av reka
          en Wehrmann-type som gjør alt litt bedre enn australieren, og som i tillegg har skikkelig skuddfot.
          Skal etter sigende ha skikkelige skuddføtter. Er visstnok like god med begge beina, både på skudd, pasninger og driblinger. Høres fantastisk ut med en fysisk robust midtbanespiller med grei basisteknikk, godt overblikk og to gode bein. Legg til at han elsker å skyte fra distanse... Hvis alt dette her stemmer overens med virkeligheten trur jeg vi har noe å glede oss til. Jeg for min del velger å krysse fingra for at han blir 100% og får spilletid. Må jo være en grunn til at han blei henta i utgangspunktet (ja, jeg er klar over at vi har driti oss ut på overgangsmarkedet før, men hvem gjør ikke det?) og at mannen tross alt har 12 landskamper. Optimist anyone?
          Lever etter laga regler hipp som happ

Kommentar

• kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

når han er mer skadeutsatt enn robin van persie som hjelper det lite..
            han blir aldri noe av

Kommentar

• StovnerKanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • May 2005
              • 102

Kunne tenkt meg Robin van Persie på Åråsen og jeg. Gjerne Michael Owen også...

Kommentar

• Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

Etter hva jeg har forstått var Kiesenebner en spiller man hadde holdt øye med en stund, og man burde derfor være ganske godt kjent med skadehistorien og nivået? Johnsen ble også signert trass i en dårlig skadehistorie. Ingen heldig kombinasjon, med andre ord. Lista over dem er altfor lang! Det minner litt om Branns kjøp av en viss landslagskaptein det første året. Like fullt kom han tilbake etter et år. Det tror jeg Kiesenebner gjør også. 29 år er heller ingen alder i moderne fotball. Men synes denne tilbakevendende "debatten" om Wehrman i mange tråder, ikke spesielt denne, men en del andre, begynner å bli uinteressant. Skal vi holde på på denne måten, hadde det "beste vært om" Koren hadde vært hos oss også. Det nytter liksom ikke å "deppe" for mye over det, virker nesten som folk til tider ønsker seg Wehrman framfor alt annet? En sentral midtbanespiller det vi har størst behov for? I mine øyne er det en lite stimulerende "diskusjon", da det har lite relevans framover og jeg ser heller ikke at det er sentralt på midten vi har mest å hente per dags dato.

Kommentar

• vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

Opprinnelig skrevet av Canário
                  Men synes denne tilbakevendende "debatten" om Wehrman i mange tråder, ikke spesielt denne, men en del andre, begynner å bli uinteressant. Skal vi holde på på denne måten, hadde det "beste vært om" Koren hadde vært hos oss også. Det nytter liksom ikke å "deppe" for mye over det, virker nesten som folk til tider ønsker seg Wehrman framfor alt annet? En sentral midtbanespiller det vi har størst behov for? I mine øyne er det en lite stimulerende "diskusjon", da det har lite relevans framover og jeg ser heller ikke at det er sentralt på midten vi har mest å hente per dags dato.
                  Som lillestrømspiller er Casey "vann under brua", og i en viss forstand har du derfor selvfølgelig rett i at det er nytteløst å bruke tid på å å diskutere ham. Jeg tror likevel at det er nødvendig å sette debattene om Wehrmann inn i en større sammenheng. Slik jeg ser det er Casey-historien først og fremst et av de klareste eksemplene på en rekke valg og prioriteringer de seneste årene som mange stiller spørsmålstegn ved. Noen utvalgte eksempler:
                  1. At klubben signerte Johnsen før kontrakten med Shane ble forlenget.
                  2. At klubben ventet for lenge med å gå i forhandlinger med koren. Han har selv gitt uttrykk for at klubben kom for sent på banen.
                  3. Uten å gå inn i en debatt om Nordlie, er det alle grunn til å bemerke at Røslers avgang var en kontroversiell beslutning.
                  4. Hvis det stemmer at Stoffe var interessert å komme tilbake, synes jeg det er rart at han ikke spiller her.
                  5. At vi fremdeles ikke har en venstrekant.
                  6. At Moa ikke er Lillestrøm-spiller.
                  7. At Wehrmann, som mer enn noe annet ønsket å bli på Årasen kun ble tilbudt en 1-års kontrakt, og at klubben i stedet prioriterte å gi Mouehli tilbud om ny kontrakt med fantasi-lønn, samtidig som det ble satset på en kneskadet østerriker.
                  Oppå dette kommer den mildt sagt uheldige Strand-Danton episoden og generelt uheldig mediehåndtering. Forøvrig synes jeg sammenligningen med Wehrman og koren ikke er helt på sin plass. Den ene ville bli, den andre ville dra.

Det er selvfølgelig positivt å se fremover, men all læring forutsetter en eller annen form for evaluering av tidligere valg og prioriteringer. Etter min mening er det derfor både sunt og nødvendig å innimellom se litt i bakspeilet.

Kommentar

• sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1827

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    Som lillestrømspiller er Casey "vann under brua", og i en viss forstand har du derfor selvfølgelig rett i at det er nytteløst å bruke tid på å å diskutere ham. Jeg tror likevel at det er nødvendig å sette debattene om Wehrmann inn i en større sammenheng. Slik jeg ser det er Casey-historien først og fremst et av de klareste eksemplene på en rekke valg og prioriteringer de seneste årene som mange stiller spørsmålstegn ved. Noen utvalgte eksempler:
                    1. At klubben signerte Johnsen før kontrakten med Shane ble forlenget.
                    2. At klubben ventet for lenge med å gå i forhandlinger med koren. Han har selv gitt uttrykk for at klubben kom for sent på banen.
                    3. Uten å gå inn i en debatt om Nordlie, er det alle grunn til å bemerke at Røslers avgang var en kontroversiell beslutning.
                    4. Hvis det stemmer at Stoffe var interessert å komme tilbake, synes jeg det er rart at han ikke spiller her.
                    5. At vi fremdeles ikke har en venstrekant.
                    6. At Moa ikke er Lillestrøm-spiller.
                    7. At Wehrmann, som mer enn noe annet ønsket å bli på Årasen kun ble tilbudt en 1-års kontrakt, og at klubben i stedet prioriterte å gi Mouehli tilbud om ny kontrakt med fantasi-lønn, samtidig som det ble satset på en kneskadet østerriker.
                    Oppå dette kommer den mildt sagt uheldige Strand-Danton episoden og generelt uheldig mediehåndtering. Forøvrig synes jeg sammenligningen med Wehrman og koren ikke er helt på sin plass. Den ene ville bli, den andre ville dra.

Det er selvfølgelig positivt å se fremover, men all læring forutsetter en eller annen form for evaluering av tidligere valg og prioriteringer. Etter min mening er det derfor både sunt og nødvendig å innimellom se litt i bakspeilet.
                    enig i inlegget, men kan vel også trekke frem spillerkjøpene før denne sesongen. Ingen "store" navn, ingen gode spillere og ingen klare forsterkninger. Alle er gamle og på vei ned i formkurvene sine. Vi hadde Lars iver strand på besøk, vi var i dialog med hæstad, men klarer kun å skaffe 3 sspillere som ikke forsterker laget, men faktisk gjør det dårligere enn det kunne vært (utenom riseth). Dette er for dårlig kommunikasjon mellom fjørtof og nordlie og for dårlig at fjøra ikke klarer å skaffe noen store signeringer. Også ræva at nordlie henter tilbake spillere som presterte under middels under starts storhetstid, men sikkert klarer 35 runder på start-testen
                    Med flere klassespillere hadde noen av de som er i første 11 vært backup og vi hadde hatt mye større bredde og hvis noen ble skadet hadde vi hatt brukbare erstattere. Etter min mening er de som egentlig skulle vært erstattere blitt første valg, ikke rart vi ligger på nest siste plass!

Kommentar

• StovnerKanari
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • May 2005
                      • 102

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      for dårlig at fjøra ikke klarer å skaffe noen store signeringer. Også ræva at nordlie henter tilbake spillere som presterte under middels under starts storhetstid, men sikkert klarer 35 runder på start-testen
                      Tror ikke Fjøra er interessert i å bruke masse tid, energi, ressurser og penger (LSK's og investorers) på spillere uten at de står på ønskelista til Nordlie. Tviler ikke et sekund på at Fjøra og apparatet hans har flere i kikkerten til enhver tid. Det er jo fort et problem med dyre spillere som sliter benk. Jeg sitter ihvertfall igjen med inntrykk av at Nordlie er ganske bastant på hvilke spillere som får tid på banen og ikke. Han ønska seg jo Essediri, men det er ikke mye som tyder på det. Han vil mye heller ha Bård Borgersen, Atle Roar Håland osv. Vi har nok spillere fra Start 05 i dag og egentlig for mange. Jeg vil ikke ha Alex Valencia eller noen av gutta i adecco. Som Petter sa: Det er lov å tenke nytt. Jeg tror (uten å kunne slå i bordet) at Fjøra har litt for lite makt når det gjelder politikken rundt kontrakter på spillere. Det være seg nåværende og fremtidige.

Kommentar

• StovnerKanari
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • May 2005
                        • 102

Beklager off-topic. Deilig at Espen er tilbake! God bedring til Kiesen, MJ og seff Bjørn Helge.

Kommentar

• Harix
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • May 2006
                          • 118

Er det noen som vet når Bjørn Helge er tilbake?

Kommentar

• Hexaphim
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 2830

Han sa i et intervju med TV2 i pausen i går at han kommer tilbake etter sommerferien. De gidder ikke ta noen sjanser nå.

Kommentar

• antikris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 520

Staus på spillere ute med skade

Er det noen som har status på Riise, Johnsen og Kiesenebner?

Vi kan jo oppdatere denne tråden etter hvert som de blir friskere..

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

Opprinnelig skrevet av antikris
                                Er det noen som har status på Riise, Johnsen og Kiesenebner?

Vi kan jo oppdatere denne tråden etter hvert som de blir friskere..

Kiesenebner, kommer vi noengang til å se han i aksjon ?
                                For et fille-kjøp. Jeg forsvarer Fjøra, men der dreit han seg ut, rett og slett. Kan vi ikke bare sende han hjem snart, så slipper vi å ha illusjoner om en sterk stall?

Også skulle man tro at man hadde lært noe av det, også hentet man like godt Marius Johnsen, enda en fotball-invalid som skal cashe inn på LSK.

Riise har i det minste levert stor fotball og stor innsats før han ble skadet.
                                LSK Norges beste lag

Kommentar

• iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

Hva er status til PSA?
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

Opprinnelig skrevet av iL
                                    Hva er status til PSA?
                                    – Det bare smalt til høyt oppe i lysken. Jeg har aldri hatt en slik skade før, og er derfor usikker på hvor lang tid det vil ta. Vil ikke utelukke mer spill før ferien, men det ser litt stygt ut, sier Pål Steffen Andresen.

Kommentar

• kinstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2007
                                      • 406

Dagens observasjon

På treningen i dag var Marius med å spille 5 mot 5 igjen, noe som tyder på at han snart er klar. Tipper han er med i første kampen etter pausen. Kisen trente ikke 5 mot 5 noe som sier meg at det kan la vente på seg, selv om han hadde samme opperasjonen en måned før Johnsen. Riise var ikke på dagens trening.
                                      ________
                                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

ingen som gidder å holde kanaripedia oppdatert?

McGuffy?
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1646

Opprinnelig skrevet av kinstad
                                          Kisen trente ikke 5 mot 5 noe som sier meg at det kan la vente på seg, selv om han hadde samme opperasjonen en måned før Johnsen.
                                          Deltar han på andre øvelser? Er han for eksempel i stand til å løpe?

Kommentar

Working...