Vil rose LSK.no/LSK-tv for å ha lagt ut en liten notis/et lite intervju rundt skadesituasjonen på både Kiesenebner og Marius Johnsen. For oss som ikke kjenner til situasjonen rundt dette, er det veldig verdifullt. Håper dere fortsetter med dette. Tommel opp.
Skadesituasjonen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Otto
PSA
Riseth
Stensaas
M. Johnsen
Midtun Lie
BHR
Kiesenebner
Dette er altså spillere som er rapportert småskadet/skadet denne uken. Begynner å bli en imponerende samling. For neste år håper jeg noen kan snike seg inn på noen treninger på Nadderud for å lære litt om hvordan skadeforebyggende trening skal foregå.Kommentar
-
Fin liste, men Stensaas har feber. Så han tok med ungene på trening, det er helt uholdbart - unger er vandrende petriskåler fulle av virus og bakterier. Familieforbud ut sesongen på SS. Ellers: Johnsen, Otto og Kiesen har blitt operert. JML har hatt et "freak accident".
Tilbake står BHR, PSA og Riseth som alle har "normale" saker som trolig kunne vært forebygget/unngått. BHR er rimelig tatt vare på. Riseth sliter med alderen, forøvrig har både Goethe og Thomas Mann påpekt det uheldige ved å inngå pakt med djevelen. Hva PSA har problemer med vet jeg ikke.Last edited by reka; 09.08.2008, 12:56.Kommentar
-
Fra lsk.no etter Godsetkampen:
"Flere skadekvaler for LSK
Pål Steffen Andresen og Vidar Riseth sliter med beina.
Av Trygve Lie
Forsvarskollegaene var begge delaktige i den meget sterke 3-1-seieren i kveld, men begge spilte med smerter utover i kampen. Pål Steffen Andresen holdt seg klokelig bakover på banen etter pause.
- Jeg har skikkelig vondt under den ene foten, og klarer nesten ikke å stå på høyrebeinet mitt nå. Jeg ba egentlig om å få bytte ut, og når det ikke gikk måtte jeg prøve å løpe så lite som mulig utover i kampen.
Vidar Riseth på sin side sliter fremdeles med akillesskaden som har plaget ham hele sesongen. Så sent som i dag tidlig var han svært usikker på om han i det hele tatt ville klare å spille kampen.
- Foten min var helt opphovnet i dag tidlig, men jeg helte i meg smertestillende midler på forhånd, og bestemte meg for å kjøre på til det sa stopp. Da jeg ble byttet ut var jeg sjanseløs på å fortsette, sier Vidar.
Nå venter nye runder med smertefull behandling på den beryktede ”nyresteinknuseren” for å få has på den plagsomme infeksjonen.
– Ja, det ser ut til at det blir en ny runde med den nå. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg."
gilbertKommentar
-
Otto
PSA
Riseth
Stensaas
M. Johnsen
Midtun Lie
BHR
Kiesenebner
Dette er altså spillere som er rapportert småskadet/skadet denne uken. Begynner å bli en imponerende samling. For neste år håper jeg noen kan snike seg inn på noen treninger på Nadderud for å lære litt om hvordan skadeforebyggende trening skal foregå.Kommentar
-
Etter å ha sett intervjuet med Kiesenebner og Johnsen så kan vi vel glemme å se de to på banen for A-laget i år. Vet ikke hvorfor en her inne kom med litt i overkant positive rapporter forrige uke når det overhode ikke stemmer.Kommentar
-
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3760238.ece
Etter å ha sett intervjuet med Kiesenebner og Johnsen så kan vi vel glemme å se de to på banen for A-laget i år. Vet ikke hvorfor en her inne kom med litt i overkant positive rapporter forrige uke når det overhode ikke stemmer.
Jeg reagerte også litt på den rapporten.Last edited by BennyLem; 02.09.2008, 20:34. Begrunnelse: La inn sitat, så reka slipper å trykke på linker, det liker han ikkeModerate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Må innrømme at jeg også ble veldig overrasket nå. Først får vi vite at Kiesenebner regner med å være tilbake i løpet av denne uka, så stiller han plutselig på LSK-magasinet og sier at han satser på å komme tilbake på fotballbanen. Hvis ikke Kiesenebner er spilleklar og god nok for en plass i start 11'ern våren 2009, er det bare å selge.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Men hvem vil kjøpe slik vrakgods? Vi kan jo sjekke med vår gamle venn i Kongsvinger."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Må innrømme at jeg også ble veldig overrasket nå. Først får vi vite at Kiesenebner regner med å være tilbake i løpet av denne uka, så stiller han plutselig på LSK-magasinet og sier at han satser på å komme tilbake på fotballbanen. Hvis ikke Kiesenebner er spilleklar og god nok for en plass i start 11'ern våren 2009, er det bare å selge.Gi alt, stå på LSKKommentar
-
Jeg er overbevist om at Marcus har et såpass rykte i Østerrike at det ikke vil bli et problem å få 1-2 millioner for han. Det forutsetter selvsagt at han kan spille fotball igjen. Da kan man alltids sveive opp historien med at utenlandsoppholdet gikk dårlig pga skademareritt, men at han nå er restituert og klar for å bevise at han fortsatt duger osv osv. I hovedsak var ikke intensjonen å selge for å bli så jævla rik på han, men heller kvitte seg med en som sikkert hever en ganske ok lønn.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Jeg er overbevist om at Marcus har et såpass rykte i Østerrike at det ikke vil bli et problem å få 1-2 millioner for han. Det forutsetter selvsagt at han kan spille fotball igjen. Da kan man alltids sveive opp historien med at utenlandsoppholdet gikk dårlig pga skademareritt, men at han nå er restituert og klar for å bevise at han fortsatt duger osv osv. I hovedsak var ikke intensjonen å selge for å bli så jævla rik på han, men heller kvitte seg med en som sikkert hever en ganske ok lønn.Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
- Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!Kommentar
-
hvor mye fukkings ressurser skal vi egentlig bruke på denne spilleren før hani det hele tatt kan spille?!?! Dette er en helt latterlig historie om en syk spiller som alldri blir frisk og som vi bruker sikkert enorme summer på.Kommentar
-
Per Mathisen og Tom Nordlie opplyste på medlemsmøtet i mai (?) at Kisen ble operert i kneet som planlagt i slutten av 2007 sesongenl, operasjonen var vellykket, men Kisen har såvidt jeg forsto fått en betennelse etter opeasjonen. Dette høres likt ut det Otto fikk etter sin kneoperasjon.
At Kisen ikke har levert varene er åpenbart, mannen har ikke vært i stand til å spille. Samtidig må vi ikke glemme at Kisen har vært en toneangivende midtbanespiller i en liga som Norske spillere trakter etter å komme til.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Dette er bare tull fra ende til annen. Kisen har lenge vært offer for kraftig forumkritikk, noe han absolutt ikke har gjort seg fortjent til.
Per Mathisen og Tom Nordlie opplyste på medlemsmøtet i mai (?) at Kisen ble operert i kneet som planlagt i slutten av 2007 sesongenl, operasjonen var vellykket, men Kisen har såvidt jeg forsto fått en betennelse etter opeasjonen. Dette høres likt ut det Otto fikk etter sin kneoperasjon.
At Kisen ikke har levert varene er åpenbart, mannen har ikke vært i stand til å spille. Samtidig må vi ikke glemme at Kisen har vært en toneangivende midtbanespiller i en liga som Norske spillere trakter etter å komme til.
Kisen har vært ute av spill hvor lenge som helst, og hvor lenge etter han kan trene skikkelig igjen til han faktisk når opp til noe bra nivå igjen om det i det hele tatt skjer? og hvor frisk vil han egentlig bli? og hvor lenge skal det pågå?
det er så mange usikkerhetsmomenter med i bildet.
Det er vel ikke noe rart med at folk blir skeptisk når en spiller er så lenge ute, det blir en naturlig reaksjon, på samme måte som vi vel også ble litt skeptisk da Riise gikk ned for 2 og 3 gang.Kommentar
-
Joda greit nok det du sier. på en måte....
Kisen har vært ute av spill hvor lenge som helst, og hvor lenge etter han kan trene skikkelig igjen til han faktisk når opp til noe bra nivå igjen om det i det hele tatt skjer? og hvor frisk vil han egentlig bli? og hvor lenge skal det pågå?
det er så mange usikkerhetsmomenter med i bildet.
Det er vel ikke noe rart med at folk blir skeptisk når en spiller er så lenge ute, det blir en naturlig reaksjon, på samme måte som vi vel også ble litt skeptisk da Riise gikk ned for 2 og 3 gang.
Slik situasjonen er i dag er Kisen ikke salgbar - men han har fortsatt sitt potensile i behold. Jeg tror på ett av to utfall:
1. Kisen kommer aldri tilbake og legger opp.
2. Kisen kommer tilbake og gjengjelder lojaliteten klubben har vist han.
Jeg tror på scenario nr 2.
Jeg tar det for gitt at det kommer en "Unnskyld Kisen" tråd på forumet den dagen han er matchvinner mot Vålerengen etter en magisk langskudd. Tar du ansvar for å starte tråden om jeg får rett Irving?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Men de fleste har vel kritisert Uday og/eller SU. Det er på sin plass ettersom vi kvitter oss med en fullt fungerende Kasey, og kjøper inn en skadet erstatter. Det er gambling på skyhøyt nivå, og en gambling som har vist seg å være katastrofal.
Frustrasjonen har også blitt forsterket av at nøyaktig det samme skjedde i tilfellet M. Johnsen vs. Shane. Vi gir bort en frisk spiller, og betaler i dyre dommer for en skadet.
I sum så har vi gått en haug millioner i minus, samtidig som vi har svekket stallen betydelig. Skandale.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Delvis enig. Mange har kritisert Kisen, det er det ingen grunn til, han gjør vel så godt han kan.
Men de fleste har vel kritisert Uday og/eller SU. Det er på sin plass ettersom vi kvitter oss med en fullt fungerende Kasey, og kjøper inn en skadet erstatter. Det er gambling på skyhøyt nivå, og en gambling som har vist seg å være katastrofal.
Frustrasjonen har også blitt forsterket av at nøyaktig det samme skjedde i tilfellet M. Johnsen vs. Shane. Vi gir bort en frisk spiller, og betaler i dyre dommer for en skadet.
I sum så har vi gått en haug millioner i minus, samtidig som vi har svekket stallen betydelig. Skandale.
Jeg er langt på vei enig, men da bør kanskje kritikken rettes mot de skyldige; Uday og SU, ikke en spiller som gjør alt han kan for å komme på banen for LSK.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar