Skadesituasjonen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

Vil rose LSK.no/LSK-tv for å ha lagt ut en liten notis/et lite intervju rundt skadesituasjonen på både Kiesenebner og Marius Johnsen. For oss som ikke kjenner til situasjonen rundt dette, er det veldig verdifullt. Håper dere fortsetter med dette. Tommel opp.
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• WAK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 972

Leste at PSA og Riseth sto over dagens trening. Noen som vet hvor lenge de er ute?

Kommentar

• aguado
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 448

Otto
        PSA
        Riseth
        Stensaas
        M. Johnsen
        Midtun Lie
        BHR
        Kiesenebner

Dette er altså spillere som er rapportert småskadet/skadet denne uken. Begynner å bli en imponerende samling. For neste år håper jeg noen kan snike seg inn på noen treninger på Nadderud for å lære litt om hvordan skadeforebyggende trening skal foregå.

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Fin liste, men Stensaas har feber. Så han tok med ungene på trening, det er helt uholdbart - unger er vandrende petriskåler fulle av virus og bakterier. Familieforbud ut sesongen på SS. Ellers: Johnsen, Otto og Kiesen har blitt operert. JML har hatt et "freak accident".

Tilbake står BHR, PSA og Riseth som alle har "normale" saker som trolig kunne vært forebygget/unngått. BHR er rimelig tatt vare på. Riseth sliter med alderen, forøvrig har både Goethe og Thomas Mann påpekt det uheldige ved å inngå pakt med djevelen. Hva PSA har problemer med vet jeg ikke.
          Last edited by reka; 09.08.2008, 12:56.

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3226

Opprinnelig skrevet av reka
            Hva PSA har problemer med vet jeg ikke.
            Fra lsk.no etter Godsetkampen:

"Flere skadekvaler for LSK
            Pål Steffen Andresen og Vidar Riseth sliter med beina.

Av Trygve Lie

Forsvarskollegaene var begge delaktige i den meget sterke 3-1-seieren i kveld, men begge spilte med smerter utover i kampen. Pål Steffen Andresen holdt seg klokelig bakover på banen etter pause.
            - Jeg har skikkelig vondt under den ene foten, og klarer nesten ikke å stå på høyrebeinet mitt nå. Jeg ba egentlig om å få bytte ut, og når det ikke gikk måtte jeg prøve å løpe så lite som mulig utover i kampen.

Vidar Riseth på sin side sliter fremdeles med akillesskaden som har plaget ham hele sesongen. Så sent som i dag tidlig var han svært usikker på om han i det hele tatt ville klare å spille kampen.

- Foten min var helt opphovnet i dag tidlig, men jeg helte i meg smertestillende midler på forhånd, og bestemte meg for å kjøre på til det sa stopp. Da jeg ble byttet ut var jeg sjanseløs på å fortsette, sier Vidar.

Nå venter nye runder med smertefull behandling på den beryktede ”nyresteinknuseren” for å få has på den plagsomme infeksjonen.
            – Ja, det ser ut til at det blir en ny runde med den nå. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg."

gilbert

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Opprinnelig skrevet av jalapenos
              Otto
              PSA
              Riseth
              Stensaas
              M. Johnsen
              Midtun Lie
              BHR
              Kiesenebner

Dette er altså spillere som er rapportert småskadet/skadet denne uken. Begynner å bli en imponerende samling. For neste år håper jeg noen kan snike seg inn på noen treninger på Nadderud for å lære litt om hvordan skadeforebyggende trening skal foregå.
              Noen få skader til og vi kan starte en skadeliga som innebærer sesong på Fifa eller lignende... Vi ville nok vunnet den greit!

Kommentar

• Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

Etter å ha sett intervjuet med Kiesenebner og Johnsen så kan vi vel glemme å se de to på banen for A-laget i år. Vet ikke hvorfor en her inne kom med litt i overkant positive rapporter forrige uke når det overhode ikke stemmer.

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Opprinnelig skrevet av VK
                  http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3760238.ece

Etter å ha sett intervjuet med Kiesenebner og Johnsen så kan vi vel glemme å se de to på banen for A-laget i år. Vet ikke hvorfor en her inne kom med litt i overkant positive rapporter forrige uke når det overhode ikke stemmer.
                  Du tenker på dette: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=147

Opprinnelig skrevet av morten
                  På dagens trening var han aktiv med ball sammen med en sprudlende BHR! Markus sa han var kampklar om en til to uker!

Alle var på trening i dag om jeg ikke overså noen.Mye mottak og pasningstrening. Jeg synes alt så jævlig bra ut!
                  Jeg reagerte også litt på den rapporten.
                  Last edited by BennyLem; 02.09.2008, 20:34. Begrunnelse: La inn sitat, så reka slipper å trykke på linker, det liker han ikke
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Må bare få inn nye fysioer så er de på banen på et blunk:

Spoiler:

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Må innrømme at jeg også ble veldig overrasket nå. Først får vi vite at Kiesenebner regner med å være tilbake i løpet av denne uka, så stiller han plutselig på LSK-magasinet og sier at han satser på å komme tilbake på fotballbanen. Hvis ikke Kiesenebner er spilleklar og god nok for en plass i start 11'ern våren 2009, er det bare å selge.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

Men hvem vil kjøpe slik vrakgods? Vi kan jo sjekke med vår gamle venn i Kongsvinger.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• caLitri
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 634

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Må innrømme at jeg også ble veldig overrasket nå. Først får vi vite at Kiesenebner regner med å være tilbake i løpet av denne uka, så stiller han plutselig på LSK-magasinet og sier at han satser på å komme tilbake på fotballbanen. Hvis ikke Kiesenebner er spilleklar og god nok for en plass i start 11'ern våren 2009, er det bare å selge.
                          Selge? du mener vi får kroner for en spiller som har vært skadet i 2år?
                          Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

Opprinnelig skrevet av caLitri
                            Selge? du mener vi får kroner for en spiller som har vært skadet i 2år?
                            Jeg er overbevist om at Marcus har et såpass rykte i Østerrike at det ikke vil bli et problem å få 1-2 millioner for han. Det forutsetter selvsagt at han kan spille fotball igjen. Da kan man alltids sveive opp historien med at utenlandsoppholdet gikk dårlig pga skademareritt, men at han nå er restituert og klar for å bevise at han fortsatt duger osv osv. I hovedsak var ikke intensjonen å selge for å bli så jævla rik på han, men heller kvitte seg med en som sikkert hever en ganske ok lønn.
                            Lauken er vår venn!

Kommentar

• sbraathen
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Apr 2004
                              • 88

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Jeg er overbevist om at Marcus har et såpass rykte i Østerrike at det ikke vil bli et problem å få 1-2 millioner for han. Det forutsetter selvsagt at han kan spille fotball igjen. Da kan man alltids sveive opp historien med at utenlandsoppholdet gikk dårlig pga skademareritt, men at han nå er restituert og klar for å bevise at han fortsatt duger osv osv. I hovedsak var ikke intensjonen å selge for å bli så jævla rik på han, men heller kvitte seg med en som sikkert hever en ganske ok lønn.
                              hvis han da er restituert og spilleklar...hvorfor skal vi da selge han??
                              Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
                              - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

Kommentar

• Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

hvor mye fukkings ressurser skal vi egentlig bruke på denne spilleren før hani det hele tatt kan spille?!?! Dette er en helt latterlig historie om en syk spiller som alldri blir frisk og som vi bruker sikkert enorme summer på.
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

Kommentar

• superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                  hvor mye fukkings ressurser skal vi egentlig bruke på denne spilleren før hani det hele tatt kan spille?!?! Dette er en helt latterlig historie om en syk spiller som alldri blir frisk og som vi bruker sikkert enorme summer på.
                                  Dette er bare tull fra ende til annen. Kisen har lenge vært offer for kraftig forumkritikk, noe han absolutt ikke har gjort seg fortjent til.

Per Mathisen og Tom Nordlie opplyste på medlemsmøtet i mai (?) at Kisen ble operert i kneet som planlagt i slutten av 2007 sesongenl, operasjonen var vellykket, men Kisen har såvidt jeg forsto fått en betennelse etter opeasjonen. Dette høres likt ut det Otto fikk etter sin kneoperasjon.

At Kisen ikke har levert varene er åpenbart, mannen har ikke vært i stand til å spille. Samtidig må vi ikke glemme at Kisen har vært en toneangivende midtbanespiller i en liga som Norske spillere trakter etter å komme til.
                                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Dette er bare tull fra ende til annen. Kisen har lenge vært offer for kraftig forumkritikk, noe han absolutt ikke har gjort seg fortjent til.

Per Mathisen og Tom Nordlie opplyste på medlemsmøtet i mai (?) at Kisen ble operert i kneet som planlagt i slutten av 2007 sesongenl, operasjonen var vellykket, men Kisen har såvidt jeg forsto fått en betennelse etter opeasjonen. Dette høres likt ut det Otto fikk etter sin kneoperasjon.

At Kisen ikke har levert varene er åpenbart, mannen har ikke vært i stand til å spille. Samtidig må vi ikke glemme at Kisen har vært en toneangivende midtbanespiller i en liga som Norske spillere trakter etter å komme til.
                                    Joda greit nok det du sier. på en måte....
                                    Kisen har vært ute av spill hvor lenge som helst, og hvor lenge etter han kan trene skikkelig igjen til han faktisk når opp til noe bra nivå igjen om det i det hele tatt skjer? og hvor frisk vil han egentlig bli? og hvor lenge skal det pågå?
                                    det er så mange usikkerhetsmomenter med i bildet.
                                    Det er vel ikke noe rart med at folk blir skeptisk når en spiller er så lenge ute, det blir en naturlig reaksjon, på samme måte som vi vel også ble litt skeptisk da Riise gikk ned for 2 og 3 gang.
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                      Joda greit nok det du sier. på en måte....
                                      Kisen har vært ute av spill hvor lenge som helst, og hvor lenge etter han kan trene skikkelig igjen til han faktisk når opp til noe bra nivå igjen om det i det hele tatt skjer? og hvor frisk vil han egentlig bli? og hvor lenge skal det pågå?
                                      det er så mange usikkerhetsmomenter med i bildet.
                                      Det er vel ikke noe rart med at folk blir skeptisk når en spiller er så lenge ute, det blir en naturlig reaksjon, på samme måte som vi vel også ble litt skeptisk da Riise gikk ned for 2 og 3 gang.
                                      Selvfølgelig er det mange usikkerhetsmomenter inne i bildet her. Samtidig er det viktig å ikke glemme at det som har skjedd med Kisen kunne like gjerne hendt Otto.

Slik situasjonen er i dag er Kisen ikke salgbar - men han har fortsatt sitt potensile i behold. Jeg tror på ett av to utfall:

1. Kisen kommer aldri tilbake og legger opp.

2. Kisen kommer tilbake og gjengjelder lojaliteten klubben har vist han.

Jeg tror på scenario nr 2.

Jeg tar det for gitt at det kommer en "Unnskyld Kisen" tråd på forumet den dagen han er matchvinner mot Vålerengen etter en magisk langskudd. Tar du ansvar for å starte tråden om jeg får rett Irving?
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Delvis enig. Mange har kritisert Kisen, det er det ingen grunn til, han gjør vel så godt han kan.

Men de fleste har vel kritisert Uday og/eller SU. Det er på sin plass ettersom vi kvitter oss med en fullt fungerende Kasey, og kjøper inn en skadet erstatter. Det er gambling på skyhøyt nivå, og en gambling som har vist seg å være katastrofal.

Frustrasjonen har også blitt forsterket av at nøyaktig det samme skjedde i tilfellet M. Johnsen vs. Shane. Vi gir bort en frisk spiller, og betaler i dyre dommer for en skadet.

I sum så har vi gått en haug millioner i minus, samtidig som vi har svekket stallen betydelig. Skandale.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Delvis enig. Mange har kritisert Kisen, det er det ingen grunn til, han gjør vel så godt han kan.

Men de fleste har vel kritisert Uday og/eller SU. Det er på sin plass ettersom vi kvitter oss med en fullt fungerende Kasey, og kjøper inn en skadet erstatter. Det er gambling på skyhøyt nivå, og en gambling som har vist seg å være katastrofal.

Frustrasjonen har også blitt forsterket av at nøyaktig det samme skjedde i tilfellet M. Johnsen vs. Shane. Vi gir bort en frisk spiller, og betaler i dyre dommer for en skadet.

I sum så har vi gått en haug millioner i minus, samtidig som vi har svekket stallen betydelig. Skandale.
                                          Mange gode poenger fra BennyLem - ingen er overrasket over det.

Jeg er langt på vei enig, men da bør kanskje kritikken rettes mot de skyldige; Uday og SU, ikke en spiller som gjør alt han kan for å komme på banen for LSK.
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...