Skadesituasjonen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

Tro meg , jeg vil ikke noe annet enn at han måtte komme som et skudd og bli ligaens beste på flere områder.
    Men jeg vil ikke stille meg opp å si unskyld for at jeg stiller spørsmål vedrørende hans situasjoen og fremtid etter han lå nede i flere sesonger.
    Han som alle andre spillere som måtte ligge skada så lenge, og var skada ved kjøp må det tåles at vi stiller spørsmål rundt. Dette er fordi det er klubben i mitt\vårt hjerte og det finnes ikke EN ENESTE spiller i LSK jeg ikke er villig til å offre til det beste for LSK. Hvis LSK fikk garanti for tippeligaplassen ved sesongslutt hvis jeg kappa av meg 5 fingrer, så ville jeg kappa av meg 5 fingrer, om jeg så skulle bite dem av.

Jeg håper indelig Kisen blir en kanonspiller og at han snart kommer seg i gang, jeg har også forventninger til fyren. Men som sakt skeptisk til når han måtte komme seg i gang med spillinga, det har tatt lang tid nå. Og ja , kritikken er jo egentlig ikke til selve Kisen, spørsmålene er jo rundt han, men kritikken skal jo gå til dem som utførte disse kjøpene/salgene.
    jeg har ikke lagt skylda på Kisen, men stiller spørsmål rundt denne spilleren

Men du kan jo ta på deg ansvaret får den tråden når den tid måtte komme, så kan du si: hva var det jeg sa?.
    og jeg skal si: hva var det jeg håpa på?

Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Selvfølgelig er det mange usikkerhetsmomenter inne i bildet her. Samtidig er det viktig å ikke glemme at det som har skjedd med Kisen kunne like gjerne hendt Otto.

Slik situasjonen er i dag er Kisen ikke salgbar - men han har fortsatt sitt potensile i behold. Jeg tror på ett av to utfall:

1. Kisen kommer aldri tilbake og legger opp.

2. Kisen kommer tilbake og gjengjelder lojaliteten klubben har vist han.

Jeg tror på scenario nr 2.

Jeg tar det for gitt at det kommer en "Unnskyld Kisen" tråd på forumet den dagen han er matchvinner mot Vålerengen etter en magisk langskudd. Tar du ansvar for å starte tråden om jeg får rett Irving?
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

Kommentar

• BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

Mange gode poenger fra BennyLem - ingen er overrasket over det.

Jeg er langt på vei enig, men da bør kanskje kritikken rettes mot de skyldige; Uday og SU, ikke en spiller som gjør alt han kan for å komme på banen for LSK.
      Det er selvsagt lett for at det koker litt over, spesielt når det går dårlig.

Et aspekt som jeg tror forsterket nedturen i denne situasjonen, var at Kasey og Shane var ekstremt populære som personer blant fansen.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

Opprinnelig skrevet av sbraathen
        hvis han da er restituert og spilleklar...hvorfor skal vi da selge han??
        Hvis du faktisk gidder å lese innlegget mitt, skriver jeg at dersom ikke Kiesenebner er god nok til å starte første tippeligakamp i 2009, mener jeg man burde selge. Det betyr, dersom han er spilleklar, men IKKE god nok for laget, synes jeg han burde selges for å redusere lønnskostnader. Capiche?
        Lauken er vår venn!

Kommentar

• mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

Jeg er langt på vei enig, men da bør kanskje kritikken rettes mot de skyldige; Uday og SU, ikke en spiller som gjør alt han kan for å komme på banen for LSK.
          Nå vet jeg ikke om Uday, Fjøra og SU heller kan lastes, Kiesen var i utgangspunktet en god signering.
          Dersom noen skal lastes er det folka som kommer med medisinske anbefalinger (legesjekk) som kan ha oversett noe i denne saken. Jeg vet ikke om Kiesen's langvarige skader var mulig (burde vært mulig) å forutse på det tidspunketet kontrakten ble signert.
          Saken stiller seg jo anderledes dersom SU (og andre) skulle ha ignorert evt. medisinske advarsler i saken, noe jeg ikke tror er tilfelle.
          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Opprinnelig skrevet av mooph
            Jeg vet ikke om Kiesen's langvarige skader var mulig (burde vært mulig) å forutse på det tidspunketet kontrakten ble signert.
            Kisen skulle ha en enkel operasjon i kneet etter signering (av samme type som Otto nettopp har hatt (correct me if I'm wrong)) men det da har oppstått komplikasjoner i etterkant. Dette ifølge Per Mathisen og Tom Nordlie.

Såvidt jeg kan forstå var det ikke mulig å forutse dette, da risikoen for komplikasjoner alltid er tilstede ved medisinske inngrep.
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

Såvidt jeg kan forstå var det ikke mulig å forutse dette, da risikoen for komplikasjoner alltid er tilstede ved medisinske inngrep.
              som du sier så er operasjonen i seg selv en risiko som dem da godtok.
              dem tok en tjangs og gikk på en foreløpig blemme, men er vi heldige blir han frisk fort som faen og blir en av ligaens beste spillere neste år, etter mye og ret,god trening fremover.
              og er han ikke klart til ligastart i 2009 så har det gått for langt.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

Kisen skulle ha en enkel operasjon i kneet etter signering (av samme type som Otto nettopp har hatt (correct me if I'm wrong)) men det da har oppstått komplikasjoner i etterkant. Dette ifølge Per Mathisen og Tom Nordlie.

LSK sier så, men jeg må innrømme at jeg har mista troa på at de forteller oss sannheten. Det skjer ikke at mange av våre spillere er uheldige med skader. Marius Johnsen, Markus Kiesenebner, Bjørn Helge Riise... Det er ikke uflaks når det omfatter så mange, LSK har rett og slett et alt for dårlig medisinsk apparat. Vi må begynne å kjøre langt grundigere sjekker, og ikke signere spillere som nylig har hatt alvorlige skader, det er alt for risikabelt. Jeg sier som min kverulerende kjørelærer en gang sa; jeg hører hva du sier, men jeg ser hva du gjør. LSK må slutte å fraskyve seg ansvaret, jeg er redd alle løgnene tilslutt vil overbevise dem om at de faktisk er sanne.
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  LSK sier så, men jeg må innrømme at jeg har mista troa på at de forteller oss sannheten. Det skjer ikke at mange av våre spillere er uheldige med skader. Marius Johnsen, Markus Kiesenebner, Bjørn Helge Riise... Det er ikke uflaks når det omfatter så mange, LSK har rett og slett et alt for dårlig medisinsk apparat. Vi må begynne å kjøre langt grundigere sjekker, og ikke signere spillere som nylig har hatt alvorlige skader, det er alt for risikabelt. Jeg sier som min kverulerende kjørelærer en gang sa; jeg hører hva du sier, men jeg ser hva du gjør. LSK må slutte å fraskyve seg ansvaret, jeg er redd alle løgnene tilslutt vil overbevise dem om at de faktisk er sanne.
                  Velkommen etter. Undertegnede har, som en av de få, vært på denne saken veldig lenge. Jeg godtar ikke at all skyld i denne saken legges på Uday. Vi har jevnt 6-7 mann ute hver kamp. Mandag var det PSA, Fallos, Kisen, Riise, Johnsen og Jooon. I tillegg til flere halvskader.

Hvorfor har så få andre reagert på de mange og langvarige skadene?

Hvorfor hever Slokvik & Co fortsatt lønn?

Er det en gedigen cover-up internt i klubben, hvor folk dekker hverandre for alle feilgrep som er gjort i år?
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7154

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    LSK sier så, men jeg må innrømme at jeg har mista troa på at de forteller oss sannheten. Det skjer ikke at mange av våre spillere er uheldige med skader. Marius Johnsen, Markus Kiesenebner, Bjørn Helge Riise... Det er ikke uflaks når det omfatter så mange
                    Jeg er egentlig ikke uenig i konklusjonenen dine, men både Johnsen og Kiesenebner var SKADD da de ble signert. Bjørn Helge Riise ble utsatt for et råkjør uten like i fjor høst, og høster konsekvensen av det nå. Skylda for alt dette legger jeg squarely på Udays dørmatte.

At selve treningsopplegget har vesentlige defekter som bør og må ettergås i sømmene er jeg helt enig i. Skadefrekvensen i stallen er veldig høy i forhold til våre konkurrenter, men om det skyldes Slokvik, kunstgresset eller effekten av langvarig, alt for hard belastning (i vinter, under Uday) vet jeg ikke.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

Beklager utidig mas, men er det noen som vet hvilke spillere som er tigjengelig til søndag? Riise er vel klar, men hvem fler? Det begynner å nærme seg en uhyre viktig kamp så jeg begynner å savne rapporter etter landslagspausen...

PSA, JML, MJ, Kiesen, Fellus er vel de jeg først og fremst tenker på

Kommentar

• vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

Jeg tror på scenario nr 2.
                        Alle håper vel på scenario 2. Men å anse det som det mest sannsynlig utfallet?

Opprinnelig skrevet av BennyLem

Men de fleste har vel kritisert Uday og/eller SU. Det er på sin plass ettersom vi kvitter oss med en fullt fungerende Kasey, og kjøper inn en skadet erstatter. Det er gambling på skyhøyt nivå, og en gambling som har vist seg å være katastrofal.
                        100 % enig i det du skriver i innlegget ditt, men såvidt jeg vet var signeringen av Kiesenebner nærmest utelukkende JÅFs verk. En stygg ripe i lakken hans.

Kommentar

• Kanarizz2
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 355

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                          Alle håper vel på scenario 2. Men å anse det som det mest sannsynlig utfallet?

100 % enig i det du skriver i innlegget ditt, men såvidt jeg vet var signeringen av Kiesenebner nærmest utelukkende JÅFs verk. En stygg ripe i lakken hans.
                          Åssen skulle JÅF vite at Kiesen skulle bli skadet.. Kiesen var sikkert en bra spiller før han kom til LSK å ble skadet..
                          ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• Bekkis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 441

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                            Det var en av speiderne til lillestrøm som tipset om Kiesenebner, JÅF signerte spilleren etter at det medisinske apparatet hadde godkjent den meniskskadde østerikeren.

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

På opptaket fra internkampen i dag hørte jeg at det ble ropt på Marius. Betyr dette at Marius Johnsen spilte, eller var dette Marius Pierau fra 2. laget?

Edit: Ser at begge Mariusene stod i lagoppstillinga. Fikk vår gode venn M Johnsen spille hele kampen?

Kommentar

• Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1483

Opprinnelig skrevet av reka
                                På opptaket fra internkampen i dag hørte jeg at det ble ropt på Marius. Betyr dette at Marius Johnsen spilte, eller var dette Marius Pierau fra 2. laget?
                                I lagoppstillingen på LSK.NO står begge oppført på 2 laget.. men de som var der vet vel helt sikkert..

Kommentar

• Kanarifugl84
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2007
                                  • 2319

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  PSA, JML, MJ, Kiesen, Fellus er vel de jeg først og fremst tenker på
                                  Ut i fra de to lagoppstillingene i internkampen på onsdag, så tyder det hvertfall på at MJ og Fellus var aktive. Trolig er vel ingen av dem aktuelle fra start mot Molde...De andre var ikke nevnt, men det står i artikkelen på lsk.no at:
                                  Kun Olivier Occean og Otto Fredrikson, som er opptatt med landslagsoppdrag for henholdsvis Canada og Finland, var ikke med.
                                  Noen som var tilstede på kampen som kan oppdatere??

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Magnus Myklebust er iflg RBs papiravis ute med strekk.

Petter

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3564

Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Jeg er egentlig ikke uenig i konklusjonenen dine, men både Johnsen og Kiesenebner var SKADD da de ble signert. Bjørn Helge Riise ble utsatt for et råkjør uten like i fjor høst, og høster konsekvensen av det nå. Skylda for alt dette legger jeg squarely på Udays dørmatte.
                                      Jeg vil nok si at Riise har sin del av ansvaret for skadene sine. Det var ikke så mye syting å høre ifra han i fjor høst, og heller ikke i våres før TN forsvant. Om Riise sa ifra i fjor høst, så kan det ikke ha vært høyt og tydelig. Det må man kunne forvente av en voksen mann.

Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                                      Åssen skulle JÅF vite at Kiesen skulle bli skadet.. Kiesen var sikkert en bra spiller før han kom til LSK å ble skadet..
                                      I følge Rushfelt så er vel Kiesen den beste spilleren han har spilt med, og det sier ganske mye. Men håpet om at han skal få flere kamper i LSK-drakta svinner for hver dag.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

Opprinnelig skrevet av trigz

At selve treningsopplegget har vesentlige defekter som bør og må ettergås i sømmene er jeg helt enig i. Skadefrekvensen i stallen er veldig høy i forhold til våre konkurrenter, men om det skyldes Slokvik, kunstgresset eller effekten av langvarig, alt for hard belastning (i vinter, under Uday) vet jeg ikke.
                                        Jeg vet med 100% sikkerhet at Tom Nordlie ikke stod bak overgangen til Markus Kiesenebner!

Men at Nordlie feiltrente laget i årets sesongoppkjøring er det vel ingen tvil om!

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3564

Noen som har noe innblikk i skaden til Mykle? Leste at han var tvilsom før Molde-kampen, men har ikke sett noe om hvor lenge han eventuelt blir borte.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...