Skadesituasjonen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Hva skjer med Bergmann noen som veit?

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Han skulle vel vært klar? Hadde håpet å se ham mot tromsø. Marius Mirakel har vel også hyppig vært friskmeldt? PSA stavrer jo rundt på et par blodige stumper, men skal kunne spille når som helst? Bruddskader i den giktiske Frostad-foten til Riseth skal kunne leges på to uker? Jeg begynner virkelig å lure på om vi har tippeligaens mest optimistiske medisinske personell? Vil gjerne minne dem på at de smertestillende medisinene med rød trekant er beregnet på spillerne.

Kommentar

• BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

Opprinnelig skrevet av reka
        Jeg begynner virkelig å lure på om vi har tippeligaens mest optimistiske medisinske personell?
        Vi har vel kanskje blant Tippeligaens minste medisinske personell? Der RBK har sin klinikk har vel vi noe som ikke kan måle seg en gang.

Geir Kåsene er en bra fyr, og jeg er sjeleglad vi er kvitt Karlsen og Slokvik, men jeg synes vi bruker alt for lite penger på det medisinske støtteapparatet. Faan heller, vi har en stall som skal være verdt en del, hva om vi benytter litt penger på vedlikehold?

Hint til LSK: vi trenger ikke tredve mann i stallen og åtte trenere, men det hadde vært greit med litt utvidet medisinsk støtteapparat (og selvsagt noen som selger sesongkort!).
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Vi har vel kanskje blant Tippeligaens minste medisinske personell?

Seriøst, har vi bare fysio? Hvilke leger benyttes?

Kommentar

• Boudewijn
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2007
            • 207

Opprinnelig skrevet av reka

Seriøst, har vi bare fysio? Hvilke leger benyttes?
            Etter hva jeg har forstått er det to leger som har delt på jobben. Kjenner ikke så godt til de, men vet at minst en av de ikke er spesialisert i idrettsmedisin. Da hadde han vel neppe vært fastlege på Torget legesenter.
            Byråkratkanaris

Kommentar

• gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3226

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Hva skjer med Bergmann noen som veit?
              Det siste som er sagt om skadesituasjonen fra offisielt hold er fra Henning Berg til RB 24. februar (se nyhetstråden):

"Otto Fredrikson, Pål Steffen Andresen, John Anders Bjørkøy og Bjørn Bergmann Sigurdarson er alle på vei tilbake etter skade, men ingen av dem kommer til å være på banen i de to treningskampene denne uka."

Dette var også melodien på La Manga, at de ikke kom til å spille kamper de første par ukene. Tatt i betraktning de dårlige erfaringene i fjor med å sette (eller slippe, når de var altfor ivrige sjøl) spillerne inn for tidlig etter skade, synes jeg det virker veldig fornuftig å vente til en er helt sikker.

Treningsopplegg og matching i vinter har vært ganske forsiktig i forhold til skaderisiko, sammenlikna med for eksempel Erlandsen (rett nok med elendige treningsforhold på en hardfrossen grusflekk) og Nordlie. Iallfall PSAs og kanskje også Ottos skade kan opplagt skrives på kontoen for langtidsvirkninger av fjorårets regime. Bjørn Bergmann har vært uheldig, og Bjørkøys skade ser ikke ut til å være særlig alvorlig (han kan også erstattes av flere mulige alternativer).

gilbert

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Fra nyhetstråden:

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Keeper André Hansen ble skadet på oppvarming før Molde-kampen, og man fryktet brudd i en finger. Men Grodås kunne etter røtngen fortelle at det "kun" er snakk om en forstuing.

PSA er også ute med skade. Det er kneet (leddbånd), som visstnok krangler, sa Riseth til noen av oss etter kampen i dag.
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5104

Ingen som vet noe mer om status på Sigurdarson? Han er nok en gang ikke med i troppen til dagens treningskamp, og har enda ikke fått et eneste minutt.

Kåsene friskmeldte han jo for en måned siden.

Kommentar

• Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

Det jeg fikk høre for omtrent en uke siden var at han har slitt med "litt av hvert" (ikke bare ryggen), men at man håpte han skulle delta for fullt i løpet av Marbella-oppholdet. Som med alle andre som sliter litt med skader og sykdom, er man ekstremt forsiktige og tålmodige mtp å unngå tilbakeslag. Dette i stor kontrast til det som har blitt praktisert i LSK tidligere.

Slik jeg tolket det, var det langt fra alvorlig, men man ville ikke ta noen sjanser.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

Riise og Ringstad tilbake etter kneskader.

Opprinnelig skrevet av KrisB
                      Trener for fult igjen
                      ÅRÅSEN: MR- undersøkelsene til Bjørn Helge Riise og Stian Ringstad avdekket ikke noe som gjør dem utilgjennlige til Tromsø kampen på lørdag.
                      Nå er det smertene -og trenerteamet- som bestemmer om duoen løper ut til kamp på Alfheim. Riise fikk en smell i det høyre kneet etter en knallhard takling av Erik Hagen, mens Ringstad skadet det høyre etter en duell ved
                      Liegh. Begge hinket av banen etter en halvtime.
                      -Det er ikke gjort noen funn som hindrer dem i å spille kamp på lørdag, sier fysio i LSK Geir Kåsene.
                      Riise gjennomførte en del av gårdsdagens trenig i LSK hallen, mens Ringstad tokk det litt roligere.
                      -Riise skal etter planen trene for fult torsdag, sier Kåsene.
                      Men videre i RB står det at:

Lars Kristian Eriksen trener fortsatt alternativt etter sin hofteskade. Når det gjelder Pål Steffen Andresen kneskade har ikke svarene fra de siste undersøkelsene nådd LSK ennå. Men midtstopperen er uansett ikke aktuell til Tromsø kampen.

Kommentar

• kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

Så fint at Steinar Pedersen er i godset når det er krise i backrekka vår..

kommer det En skade må man rokkere om hele laget.. det å ha bredde i stallen er tydeligvis tabu

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Opprinnelig skrevet av kimmern

kommer det En skade må man rokkere om hele laget.. det å ha bredde i stallen er tydeligvis tabu

Nå må du gi deg.
                          Vi har fortsatt en av de aller største stallene i Tippeligaen.
                          Uflaks kan alle ha.
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

så stor at essediri må spille v back.. grøss og gru

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Vi har ikke økonomi til å ha dyre spillere som backup i stallen. Dette har med realistiske vurderinger å gjøre, ikke noe med tabu eller ikke.

Det er ikke ubetydelige penger vi sparer på å leie ut Steinar P.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

så stor at essediri må spille v back.. grøss og gru
                                vi har 7 spillere på skadelista, hvor stor stall mener du det er forsvarlig å ha?
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1174

Opprinnelig skrevet av iL
                                  vi har 7 spillere på skadelista, hvor stor stall mener du det er forsvarlig å ha?
                                  Stor nok til at man kan takle en sånn situasjon vi er oppe i nå. Jeg snakker da om forsvarsleddet og ikke framover på banen. Riseth's akilles vet man jo aldri om slår til snart, PSA var skadet i hele fjor og har problemer igjen, LKE er det ingen som vet når er frisk igjen. MJ er et kapittel for seg selv.

så da må essediri som hele sin karriere har spillt h ving plutselig ned på v back..

derfor mener jeg at det var feil å låne ut SP som uten problemer bekler begge backene, dette har jeg ment fra den dagen det ble klart at han ble lånt ut til godset.

Helt til slutt: ikke misforstå meg, da dette IKKE er noen kritikk mot satsingen på unggutta.

Kommentar

• Kristian
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 690

Stor nok til at man kan takle en sånn situasjon vi er oppe i nå. Jeg snakker da om forsvarsleddet og ikke framover på banen. Riseth's akilles vet man jo aldri om slår til snart, PSA var skadet i hele fjor og har problemer igjen, LKE er det ingen som vet når er frisk igjen. MJ er et kapittel for seg selv.

så da må essediri som hele sin karriere har spillt h ving plutselig ned på v back..

derfor mener jeg at det var feil å låne ut SP som uten problemer bekler begge backene, dette har jeg ment fra den dagen det ble klart at han ble lånt ut til godset.

Helt til slutt: ikke misforstå meg, da dette IKKE er noen kritikk mot satsingen på unggutta.

Enkelt å være etterpåklok.

Kommentar

• iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

Så du mener vi skal ha trippel-dekning på alle plasser?

utopi.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5104

Nå har vi følgende forsvarspillere ute/tvilsomme/litt tvilsomme til Tromsø-kampen:

Marius Johnsen
                                        Pål Steffen Andresen
                                        Lasse Eriksen
                                        Stian Ringstad
                                        Ruben Gabrielsen
                                        (John Anders Bjørkøy)

Det vil si at følgende forsvarspillere er helt klare til Tromsø-kampen:

Vidar Riseth
                                        Frode Kippe
                                        Håvard Nordtveit

Vi har 8 rene forsvarspillere, der så og si alle kan spille på flere plasser. Hvor god dekning mener du vi skal ha? Vi kan ikke planlegge stallen ut i fra ekstremsituasjoner, den må planlegges fornuftig etter behov og de økonomiske realitetene.

Kommentar

• Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

Opprinnelig skrevet av Kristian
                                          Enkelt å være etterpåklok.
                                          Ikke at jeg er enig i Kimmerns vurdering. Men om han har ment dette helt siden det ble bestemt å låne ut Steinar P, så kan det vel neppe kalles etterpåklokskap?
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

Working...