Skadesituasjonen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
    Da melder RB at PSA er ferdig for i år, da han må opereres... Særdeles uheldig.
    Håper at Nordtveit blir på Åråsen ut sesongen!

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

Det begynner å bli tynt:

Occean og Riise ute mot Start

Olivier Occean er kanskje Lillestrøms fremste angrepsvåpen. Mot Start er han ute. ( Foto: Eirik Førde , Digitalsport )

Av: André Almløv
      Publisert: 05.05.2009 kl. 13:35 , endret: 05.05.2009 kl. 13:36

Elendigheten vil ingen andre ta for Henning Berg og LSK. Nå er også Olivier Occean og Bjørn Helge Riise skadet.

Skadelista i Lillestrøm er lang. Pål Steffen Andresen, Lars Kristian Eriksen, Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe er ute, mens Vidar Riseth har karantene. Nå er også Olivier Occean ute med skadet tå, mens Bjørn Helge Riise sliter med en krampetilstand bak i låret. Han måtte gi seg etter 20 minutter av dagens trening.
      – Occean er ute mot Start. Bjørn Helge får vi se på i morgen. Han ble testet i dag, men var fortsatt litt stiv. Er han ikke hundre prosent spiller han ikke, sier trener Henning Berg.

Last edited by KrisB; 05.05.2009, 13:53.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Occean fikk en smell i foten i februar, men har spilt. Nå viser MR-undersøkelse at han har et brudd i et bein i høyre stortå. Nå er han ute på ubestemt tid.
        - Det var mitt valg å spille - til tross for skaden. Det angrer jeg på, sier han til VG.
        http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2717127.ece

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

hvordan ser skadelista vår egentlig ut nå? og hvor lenge er de forskjellige ute?
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

Nå er vel Mouelhi ute med strekk i flere uker å. Når skal det ende.

Kommentar

• Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

Strekk bakpå låret, så det ut til. Om det er det får vi regne med opp til tre uker, men med litt flaks er han tilbake til neste. Dosso trenger mer tid i Norge, han har åpenbart enorme problemer med å tilpasse seg ballførerpressligaen TL, og bør ikke være i elleveren foreløpig(merk at han viste ting i andre omgang, der det var glimt av eleganse, overblikk og teknikk). Dermed er det ganske viktig at Kiko kommer tilbake, faktisk.

Edit: Flaks. Haa-hah. Tre uker, ble det visst.
              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1446

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Hvor har du det ifra?

Kommentar

• Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

Opprinnelig skrevet av BD
                  Hvor har du det ifra?
                  Han gikk forbi bortefeltet i går med en digger ispose på baksiden av låret. Ser jævlig lovende ut! Tipper 2-3 uker på sidelinjen.

Kommentar

• tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

Noen som kan komme med skaderapport på følgene spillere og når dem er klare for spill igjen...
                    Eriksen,Kiko,Arild,OO,Edwin,Bhr. jeg håper alle er klar til 16mai....

Kommentar

• KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

Hadde vært fint å fått oppdatering på denne fronten
                      Hvor lenge er de borte?
                      LKE - Snart tilbake?
                      Edwin - Snart tilbake?
                      Riise - Snart tilbake?
                      Occean - Må bruddet gro før han kan brukes?
                      Sundgot - ?
                      Kiko - Borte +/- 3 uker ?
                      Andresen - Ute for sesongen.
                      Med untak av Edwin er det etablerte folk alle mann. Tanken til Berg er jo å bruke unge talenter når etablerte ikke spiller.

Kommentar

• BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

Når man sparer seg til fant....

Undertegnede, og enkelte andre, har advart på det sterkeste mot å spare seg til fant på det medisinske støtteapparatet. På tross av masse skader de siste årene, så valgte LSK å kutte ned stillinger her før årets sesong.

Varen er nå levert. Et skademareritt værre enn noen sinne. Dette er ikke tilfeldigheter eller uflaks. Dette skyldes manglende oppfølging. Spesielt skaden på Meter'n burde vært analysert og korrekt behandlet med en gang.

Dette kommer til å koste oss en rekke poeng. Muligens også plassen i titteligaen. Å ha to-tre mann ute er vrient. Syv-åtte er katastrofalt.

Jeg skjønner at LSK måtte spare penger. Men dette er kanskje det siste stedet å spare penger. Hvorfor bruker vi masse penger på en haug trenere? Ser ikke ut til at det hjelper i det hele tatt. Snarere tvert i mot. Dette må knyttes opp mot ansettelsen av Judas.

Hvorfor sparer man inn på det medisinske, når man bruker penger på Judas? Skandale. Her må som vanlig noen gå!
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Bibaboy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 712

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Strekk bakpå låret, så det ut til. Om det er det får vi regne med opp til tre uker, men med litt flaks er han tilbake til neste. Dosso trenger mer tid i Norge, han har åpenbart enorme problemer med å tilpasse seg ballførerpressligaen TL, og bør ikke være i elleveren foreløpig(merk at han viste ting i andre omgang, der det var glimt av eleganse, overblikk og teknikk). Dermed er det ganske viktig at Kiko kommer tilbake, faktisk.

Dosso var jo en av de få som viste interesse for å motta og avlevere ball i går. De fleste gikk og dasset utpå der og det går faan meg ikke an å skylde på dårlig motivasjon. Uten Dosso og Nosa hade dette blitt enda styggere enn det ble... Kiko underpresterer gang etter gang og jeg mener Dosso bør få mer tillitt for å tilpasse seg TL. Vi blir uansett ikke i TL med det vi presterer nå om dagen. Når det er sagt så spiller både Kippe og Nordtveit langt under pari også i dag. Mannsmarkering i eget felt er fotballens ABC. Begge går på markeringssvikt etter markeringssvikt. Da hjelper det lite at vi har kreativitet på midten. Får vi satt forsvaret så forplanter det seg trygghet hele laget. Det er ikke det minste rart at dette går til helvete i åpen skog når de mest rutinerte spillene våre driter seg ut gang på gang. Synes det er merkelig at HB ikke har fått skikk på dette.
                          Fugla Forever

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

Ut med lårstrekk
                            Kristiandsand:
                            Khaled Mouelhi måtte gi seg etter ti minutter av 2.omgang. Han kan få et flere ukers avbrekk fra kamp. -Jeg fikk en strekk på baksiden av låret. Det kjennes ikke bra ut med tanke på de neste kampene, sa Khaled Mouelhi, som fortvilte over nytt tap. -Vi må prøve å holde en god mentalitet i laget. Men situasjonen er alvorlig for oss akkurat nå.
                            Pål Steffen Andresen, Lars Kristian Eriksen, Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe er ute,Olivier Occean ute med skadet tå, mens Bjørn Helge Riise sliter med en krampetilstand bak i låret.

Nå er også Mouelhi med på den altfor lange skadelista.

Kommentar

• Mynten
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 484

Hvorfor vil ikke LSK eller Andresen selv gå ut med hva slags skade han har pådratt seg? Det er første gang jeg hører at noen ikke vil fortelle hvilken skade de har fått. Synes ikke det høres positivt ut for hans videre karriere selv om de hardnakket sier noe annet. Noen som vet noe mer?

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

Opprinnelig skrevet av Mynten
                                Hvorfor vil ikke LSK eller Andresen selv gå ut med hva slags skade han har pådratt seg? Det er første gang jeg hører at noen ikke vil fortelle hvilken skade de har fått. Synes ikke det høres positivt ut for hans videre karriere selv om de hardnakket sier noe annet. Noen som vet noe mer?
                                Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD

FERDIGSPILT: 2009 ble en kort sesong for Pål Steffen Andresen. Her svikter kneet i kampen mot Aalesund tidligere i år. FOTO: RICHARD BREVIK, DIGITALSPORT

Må opereres – ute for sesongen

LILLESTRØM :
                                Torsdag legger Pål Steffen Andresen seg på operasjonsbordet. LSK-midtstopperen spiller neppe mer denne sesongen.
                                Av Morten Svesengen
                                Publisert 05.05.2009 - 13:30 Oppdatert 05.05.2009 - 13:31

Det har tatt nesten én måned å utrede kneskaden Andresen pådro seg mot Aalesund i begynnelsen av april.
                                LSK-forsvareren har blitt undersøkt av flere kneeksperter før konklusjonen om å operere ble tatt.
                                Nå er avgjørelsen tatt, og torsdag opereres 26-åringen, og sannsynligheten for at han spiller mer for LSK denne sesongen er liten.
                                – Før operasjonen går vi ut fra at han vil være borte i fire-fem måneder. Da kan han kanskje rekke noen minutter i cupfinalen, sier Kåsene.
                                – Blir bra igjen

Verken Andresen eller Kåsene vil utdype hva slags kneskade det dreier seg om.
                                – Det har jeg ingen kommentar til, sier Andresen.
                                Men Lillestrøm-gutten forteller at det ikke skal være noen fare for at han ikke kan spille fotball igjen.
                                – Jeg har fått beskjed om at jeg vil bli bra igjen. Det skal ikke være noen fare, men det vil ta litt tid, sier midtstopperen.
                                Han er også motivert for full satsing når han blir klar igjen.
                                – Jeg mistet store deler av forrige sesong, og går jeg glipp av nesten hele denne. Det er frustrerende å oppleve dette, men det betyr også at jeg er ordentlig motivert for å komme tilbake, sier han.
                                Skadet i januar

Det var i treningskampen mot Odd i LSK-hallen i januar at Andresen pådro seg denne kneskaden første gang, men da i mindre omfang enn nå.
                                Han kom tilbake og startet de tre første kampene mot Stabæk, Viking og Aalesund.
                                En drøy time ut i bortekampen mot Aalesund sviktet kneet.
                                – Jeg merket litt til skaden hele tiden, men det gikk greit å spille med. I Ålesund ble det mye verre, fastslår han.

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4307776.ece
                                .....

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

Emil B: Det sto ikke noe mer enn at han må operere i den artikkelen du posta nå.

Dette beviser hva Mynten mente:

Verken Andresen eller Kåsene vil utdype hva slags kneskade det dreier seg om.
                                  – Det har jeg ingen kommentar til, sier Andresen

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

Det var i treningskampen mot Odd i LSK-hallen i januar at Andresen pådro seg denne kneskaden første gang, men da i mindre omfang enn nå.
                                    Han kom tilbake og startet de tre første kampene mot Stabæk, Viking og Aalesund.
                                    En drøy time ut i bortekampen mot Aalesund sviktet kneet.
                                    – Jeg merket litt til skaden hele tiden, men det gikk greit å spille med. I Ålesund ble det mye verre, fastslår han.
                                    Ja-ja. Nok et eksempel på en LSK-spiller som deltar halvskadet, for så å gjøre ting værre.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 972

Ingen som kan få en oppdatert oversikt over hvor lenge de forskjellige spillerne trolig blir ute?

LKE burde jo egentlig snart være klar. Nesten 2 uker siden vi fikk beskjed om at trolig var tilbake om et par uker.

Riseth er jo tilbake så skulle feks også LKE, Riise og Edwin være klare mot Odd om 1,5 uker tror jeg vi begynner å ligne et lag som kan ta poeng igjen.

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

Jeg skal prøve og ofre matpausa i morgen for og få litt info om skadene...Greit og jobbe 200 meter fra treningsfeltet..

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Skaderapport fra dagens (8. Mai) trening
                                          • Kiko en liten strekk ca 1-2 uker kan rekke odd kampen
                                          • BHR trener lett, en liten murring i senen som går bak på kne (ikke lysken som jeg trodde så det er jo bra) Han rekker 90% sikkert kampen mot ODD.
                                          • OO mulig han må opereres ute i ca 3 uker etter en evnt operasjon.
                                          • Arild usikker men kan rekke ODD kampen.
                                          • Eriksen stor sansynlighet at han er klar mot ODD.
                                          • Edwin trener også lett og er klar mot ODD.

Så ting ser lysere ut en først anntatt med mange av våre skada spillere.
                                          Lillebukken var også på plass i dag.
                                          Last edited by iL; 08.05.2009, 10:30. Begrunnelse: gjorde tullebukk's post mere lesbar

Kommentar

Working...