Vedr. "Dyrere cupgull"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Vedr. "Dyrere cupgull"

    Hvorfor gir NFF LSK bot, det er NFF som arrangør som er ansvarlig for sikkerheten under sine arrangementer.

    Er ikke dette dobbeltmoral?

    Sto ikke Roger Solheim frem på tv etter cupfinalen og fortalte (les: lo bort) at de måtte overføre noen penger mellom noen kontoer selv?

    Hvilke følger får dette?
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    #2
    Tar med denne fra nyhetstråden :

    Opprinnelig skrevet av Harvest

    BENGALSKE LYS: Kanarifansen markerte cupgullet med å tenne bengalske lys og røykla den ene kortsiden på Ullevaal. (Foto: Digitalsport)

    Lillestrøm får 40.000 i bot etter fansen oppførsel under cupfinalen.


    Av: Anders Ruud
    Publisert: 17.03.2008 kl. 15:45

    Mens Lillestrøm jublet for cupgullet tente Kanarifansen bengalske lys på Ullevaal. Det straffes Lillestrøm nå for.

    I en pressemelding opplyser Doms- og sanksjonsutvalget i NFF at Lillestrøm får en bot på 40 000 kroner for tilhengernes bruk av pyroteknikk under cupfinalen 2007. I tillegg bemerkes det fra utvalget at LSK ødela flere stoler under feiringen.

    Utvalget var enstemmig i bøteleggingen.

    http://fotball.aftenposten.no/nm/article102810.ece#
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #3
      På tide at man begynner å gjøre noe med NFF-pakket. Er jo tull fra ende til annen - og her slår dem ikke overraskende til igjen. Ca. 4 måneder (!) etter at cupfinalen ble spilt. Fant dem ut at det var lite penger i kassa til innkjøp av de gule heliumballongene og korpset til Lillestrøms kommende cupfinale?
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Her vgoppslag fra skandalekampen hvor NFF frikjente seg selv og sitt sviktende sikkerhetopplegg under bosniakampen:
        ULLEVAAL (VG Nett) De sikkerhetsansvarlige på Ullevaal stadion sier sikkerheten aldri har vært bedre før en kamp.


        Og her oppslaget etter at UEFA gav Espelund og co 150.000 i bot for manglende sikkerhet:


        Legg merke til at NFF påstår at bosnierne bedriver ren analmagi for å få blussene forbi. Insinuerer Espelund at bosnierne har noen rasemessige fortrinn? Eller stryker hun bare på IQ-testen her? Mye tyder på hjerneoperasjon med osterasp.

        Personlig mener jeg at LSK burde kjøre et motsøksmål fordi vår sikkerhet ikke ble ivaretatt på stadion. Er lei av at det bare er NFF som skal få lov til å være idioter. Litt sprit fikk jeg inn og. Livsfarlig.

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #5
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • Stone
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 225

            #6
            Kan ikke skjønne at noen syns dette var overraskende egentlig, hva annet kan man vente fra det holdet...

            Jeg mente da og mener fortsatt at det var TOTALT unødvendig og bryte reglene inne på Ullevaal på den måten. ALLE vet jo at pyro er forbudt, med andre ord, ris til egen (klubbens) ræv!

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #7
              Det er verdt å merke seg at NFF kan ombestemme seg som det passer best for dem selv, her fra tv2.no :



              NFF: - Gir oss selv bot

              RØDT LYS: Kanarifansen tåkela Ullevaal med sine nødbluss etter cupseieren mot Haugesund. Foto: Paul Weaver ( TV 2 Interaktiv )


              Siste fra Nettavisen:


              Av Mikael Harstad Groven
              KAMPFAKTA
              Haugesund - Lillestrøm 0 - 2 (0 - 0)
              Slutt
              0-1 Occean ('57)
              0-2 Occean ('90)


              Relaterte saker:






              Norges fotballforbund (NFF) reagerer sterkt på at Lillestrøm-fansen tente nødbluss på Ullevaal Stadion, men tar skylden selv.

              ULLEVAAL STADION (Nettavisen): HAUGESUND - LILLESTRØM 0-2:
              Etter at søndagens cupfinalen ble blåst av, jublet LSK-fansen hemningsløst over at kongepokalen var sikret. Noen av supporterne dro imidlertid feiringen litt i overkant langt, og tente nødbluss på tribunene.
              Slikt vil ikke NFF ha noe av.
              - Nei, slikt skal ikke skje. Det er et sikkerhetsproblem. Tenk om en fakkel detter ned i hetta til noen på tribunen, sier informasjonssjef i NFF, Roger Solheim, til Nettavisen.
              - Har forbundet et sikkerhetshull her på Ullevaal?
              - Det er klart at hvis det er snakk om store fakler, så skal det fanges opp. Men i dag er det kaldt og det er mange med tjukke jakker her. Vi kan ikke kle folk nakne heller.
              Og han fortsetter:
              - Men jeg vil gjerne be supportere om å slutte med bruken av disse blussene. Vi vil ikke være en festbrems, men de er faktisk farlige.
              - Vil denne episoden få konsekvenser for LSK, selv om dere sitter med ansvaret?
              - Nei, det tror jeg ikke. Vi får heller gi oss selv en bot, ler Solheim.
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #8
                - Vil denne episoden få konsekvenser for LSK, selv om dere sitter med ansvaret?
                - Nei, det tror jeg ikke. Vi får heller gi oss selv en bot, ler Solheim.
                Tror NFF skal få problmere med å forklare denne....
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  #9
                  Jeg blir mektig skuffa om LSK-ledelsen lar denne saken flyte forbi...
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Er 100% enig i at NøFF nok en gang driter seg ut, men jeg er ikke sikker på at det er best å krangle på dette. Det kan fort bli dyrere enn å betale... Dessverre...
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      Jeg blir mektig skuffa om LSK-ledelsen lar denne saken flyte forbi...
                      Enig!

                      Men samtidig får vi stadige bevis for at man bør tenke gjennom både fire og fem ganger før man uttaler seg i media

                      Kommentar

                      • Stone
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2006
                        • 225

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Seb.R
                        Jeg blir mektig skuffa om LSK-ledelsen lar denne saken flyte forbi...
                        Hvorfor det egentlig?
                        Klubbens supportere har driti seg ut og brutt regler som ALLE vet om er der. Hvorfor skal LSK måtte lide for det egentlig, de bør sende regninga til KFL og de som syns det var greit å "ødelegge" festen for de på øvre del av svingen som ikke så en dritt...

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Stone
                          Hvorfor det egentlig?
                          Klubbens supportere har driti seg ut og brutt regler som ALLE vet om er der. Hvorfor skal LSK måtte lide for det egentlig, de bør sende regninga til KFL og de som syns det var greit å "ødelegge" festen for de på øvre del av svingen som ikke så en dritt...
                          Av to enkle grunner:

                          1) NFF har selv ansvaret for sikkerheten på sine arrangerte kamper.

                          2) http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/cup...cle1437761.ece

                          Festen starta forøvrig i cupteltet.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Stone
                            Hvorfor det egentlig?
                            Klubbens supportere har driti seg ut og brutt regler som ALLE vet om er der. Hvorfor skal LSK måtte lide for det egentlig, de bør sende regninga til KFL og de som syns det var greit å "ødelegge" festen for de på øvre del av svingen som ikke så en dritt...
                            Greit nok det, men det er ikke det som er saken her. Saken her er at klubben plutselig får en bot i postkassa son NFF dyrt og hellig har lovet skulle la ligge. Samtidig som at NFF selv står som sikkerhetsansvarlig på egne arrangementer. I lignende tilfeller hvor klubber selv står som arrangør i kamper i regi av NFF, får arrangørklubben boten. Her arrangerer NFF i regi av NFF, og skulle med bruk av egen logikk bøtelagt seg selv.

                            Kommentar

                            • Fuglefar
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 202

                              #15
                              Ødelagte seter??

                              Hørte på NRK radio i sta, og forstod det vel sånn at bota var før ødelgte seter i VG svingen. Hvis så er tilfellet er det greit. Har man herpa noe, så må man erstatte det. Det er vel klin umulig i dag å plukke ut de som sto på seteryggen og hoppa. Så da må vi vel alle betale for dette.
                              Det er totalt unødvendig å stå og hoppe på seteryggene. Det skaper ikke mer stemning heller.

                              Det er jo fult mulig å hoppe alle andre steder enn på seteryggen.
                              Last edited by Fuglefar; 17.03.2008, 16:51. Begrunnelse: ..
                              Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                              Kommentar

                              • Stone
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2006
                                • 225

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                Av to enkle grunner:

                                1) NFF har selv ansvaret for sikkerheten på sine arrangerte kamper.

                                2) http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/cup...cle1437761.ece

                                Festen starta forøvrig i cupteltet.
                                Jojo, det er jo greit nok at NFF har ansvaret for sikkerheten.
                                Men det betyr jo ikke at vi behøver å drite i reglene og gjøre som vi vil av den grunn...

                                Når det gjelder festen, så tenkte jeg mer på utdeling av kongepokal osv på stadion.

                                Kommentar

                                • Stone
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2006
                                  • 225

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av skotten
                                  Greit nok det, men det er ikke det som er saken her. Saken her er at klubben plutselig får en bot i postkassa son NFF dyrt og hellig har lovet skulle la ligge. Samtidig som at NFF selv står som sikkerhetsansvarlig på egne arrangementer. I lignende tilfeller hvor klubber selv står som arrangør i kamper i regi av NFF, får arrangørklubben boten. Her arrangerer NFF i regi av NFF, og skulle med bruk av egen logikk bøtelagt seg selv.
                                  Er absolutt ikke uenig i det.
                                  Når reglene allerede hadde blitt brutt og vi hadde blusset, så er det NFF som arrangør som bør ta på seg en stor del av skylda for at det ble blusset. Poenget mitt er at dette ALDRI hadde oppstått hvis vi hadde fulgt reglene i utgangspunktet.

                                  At NFF finner det for godt og gjøre akkurat som de vil bør vel heller ikke komme som noen bombe akkurat, dessverre...

                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

                                    #18
                                    Hadde sikkerheten på stadion vært 110% så hadde det heller aldri skjedd.....
                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Er 100% enig i at NøFF nok en gang driter seg ut, men jeg er ikke sikker på at det er best å krangle på dette. Det kan fort bli dyrere enn å betale... Dessverre...
                                      Jeg er også helt enig at NFF har driti på draget, hvis vi skulle fått noe bot burde den kommet rett etter cupfinalen. De burde hvertfall klart å gjort et vedtak før 2008. Det er alt for dårlig av NFF.

                                      NFF står ansvarlig for tribunesikerheten i det store, men vi stor ansvarlig for hver enkelts oppførsel, alstå jeg står i ansvar for min, mens Ola Nordmann står ansvarlig for sin oppførsel.

                                      Men som Stone sier, det er TOTALT unødvendig og bryte reglene inne på Ullevaal. Så til slutt av man bare seg selv å takke (de som gjorde det)
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        #20
                                        Jeg ser du er veldig uenig her Skinke.

                                        Har bare noen får sprøsmål til deg som jeg håper du kan svare på.


                                        1: Synes du NFF har ansvaret for hva hver enkelte person gjør på tribunen?

                                        2: Synes du det var TOTALT nødvendig å bryte reglene på Ullevaal under Cupfinalen?

                                        3: Mener du det er mulig å få 110% sikkert på en fotballstadion der det er rundt 25000 mennesker. (Sikkerhet i den forstand at ikke noen kan ta med seg enkelte ulovlige ting inn på stadion)
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        Working...