Vedr. "Dyrere cupgull"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #41
    Det har ikke vært mange negative oppslag i media om kanarifansen de siste åra! kanarifansen har tvertimot oppført seg veldig bra og mitt inntrykk er at vi har fått masse ros i media og mye gode presseoppslag.

    Blussinga under cupfinalen var en verdig markering av mesterne og jeg har ikke inntrykk at dette har satt oss i noe dårlig lys. -tvertimot.

    når det gjelder stolene som har gått i stykker så er det til mestedelen et resultat av feiring og dårlige stoler. men uansett kommer nok KFL til å ta tak i dette under årets sesong og jeg tipper det ikke blir noe problem.

    når det gjelder tribunelivet så er det viktig å ikke grave seg ned i en gjørme av moralisme og prinsipper ang alle problemene. Det er bedre å dyrke fram og utvikle tribunelivet og prinsipper om dette. Så får vi heller ta de konkrete problemene som skulle oppstå når de oppstår og håndtere de på en pragmatisk måte. eks på dette er kastinga under Brannkampen som ikke har vært noe problem siden.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      #42
      Opprinnelig skrevet av e.d
      eks på dette er kastinga under Brannkampen som ikke har vært noe problem siden.
      Vi har ikke møtt Brann siden.

      Dette var ikke bare en flåsete kommentar.
      Hvis Brannspillerne greier å la være å feire mål foran oss, tror jeg vi greier å la være å kaste ting på dem også.

      Kommentar

      • Fuglefar
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 202

        #43
        Det er riktig at det ikke er kommet mye negativ omtale av KFL. Ja, nesten utelukkende positivt. Det jeg mener er vel at folk flest ser på supporterklubben og laget som en og samme organisasjon. Jeg mener det er kommet nok negativ pressedekning av Lillestrøm generelt. Det er ikke KFL sin feil, men en blanding av ledelsen i LSK sin av og til amatørmessige opptreden, og jornalister som må lage sensasjonsnyheter for å selge aviser, eller få flere seere.
        Håper på gode nyheter nå. Ellers kan det værra samma faen
        Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #44
          Opprinnelig skrevet av e.d
          når det gjelder stolene som har gått i stykker så er det til mestedelen et resultat av feiring og dårlige stoler. men uansett kommer nok KFL til å ta tak i dette under årets sesong og jeg tipper det ikke blir noe problem.
          Ikke legg skylda på dårlige stoler, det er elementer i KFL som seriøst mener at ødelagte stoler betyr engasjement og et tegn på bra supporterkultur.

          På Ullevall og ellers rundt i Norge bruker jeg ofte stolrygger og seter som fundament for å "bli synlig" som forsanger. Jeg har aldri ødelagt en eneste stol. Og jeg har besøkt en del stadioner i Norge gjennom årene som har gått.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3452

            #45
            Nå som boten er et faktum blir det spennende å se hva som skjer videre. Hvem betaler boten, og hvor tar de pengene ifra?
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Kdlnor
              Medlem
              Møteplager
              • Feb 2003
              • 76

              #46
              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Hvis Brannspillerne greier å la være å feire mål foran oss, tror jeg vi greier å la være å kaste ting på dem også.
              Det er kommentarer som dette, og f.eks. at "stolene er for dårlige" og derfor de går i stykker som viser at man har et problem blandt kanarifansen. Man har liksom ikke skyld for noe av det som skjer rundt fansen. Det er alltid "noen andre" sin skyld eller så forsøker man å bortforklare hva som har skjedd. Så lenge slike holdninger eksisterer bør man være litt på vakt så en slik kultur ikke får utvikle seg videre. Det å ødelegge tribunen man står på har aldri vært og kommer aldri til å ha noe med god og aktiv tribunekultur å gjøre.

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                Hvis Brannspillerne greier å la være å feire mål foran oss, tror jeg vi greier å la være å kaste ting på dem også.
                Det er kommentarer som dette, og f.eks. at "stolene er for dårlige" og derfor de går i stykker som viser at man har et problem blandt kanarifansen. Man har liksom ikke skyld for noe av det som skjer rundt fansen. Det er alltid "noen andre" sin skyld eller så forsøker man å bortforklare hva som har skjedd. Så lenge slike holdninger eksisterer bør man være litt på vakt så en slik kultur ikke får utvikle seg videre. Det å ødelegge tribunen man står på har aldri vært og kommer aldri til å ha noe med god og aktiv tribunekultur å gjøre.
                Her blander du sammen to helt forskjellige saker, og gir meg meninger jeg ikke har.
                Jeg mener ikke det alltid er noen andres skyld. At seter blir ødelagt, og at for eksempel bluss blir fyrt opp, er det ingen vits å bortforklare. Det er noe "vi" (noen andre enn meg, men noen jeg står sammen med) har gjort, og som vi må ta ansvaret for.
                Kastingen under Brannkampen var også vårt verk, men den var veldig framprovosert, og kunne enkelt vært unngått.
                Den gir jeg Brannspillerne brorparten av skylden for.
                De visste nøyaktig hvor de var og hva de gjorde da de løp rett foran og helt inntil Kanarifeltet for å feire mål i i en kamp hvor veldig mye sto på spill og utrolig mye følelser var involvert.
                Det som ble kastet da, ble kastet i affekt, ikke etter lang tids planlegging.

                Jeg skrev det du siterer fordi jeg er veldig kritisk til at spillere får provosere motstanderpublikum uten straff fra dommer eller NFF, mens reaksjonene fra publikummet blir slått hardt ned på.

                Kommentar

                • Kdlnor
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Feb 2003
                  • 76

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Jeg skrev det du siterer fordi jeg er veldig kritisk til at spillere får provosere motstanderpublikum uten straff fra dommer eller NFF, mens reaksjonene fra publikummet blir slått hardt ned på.
                  Det jeg er kritisk til er hvordan man klarer å få det til at spillere skal straffes for å juble på banen etter en scoring. At fortballspillere i det hele tatt skal måtte dempe feiringen sin eller måtte løper over på andre siden av banen for å få juble er jo helt meningsløst bare fordi noen få på tribunen ikke takler at det scores mål i en fotballkamp. Etter mitt syn er det ingen unnskyldning at man ikke klarer å beherske seg i slike situasjoner.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                    Det jeg er kritisk til er hvordan man klarer å få det til at spillere skal straffes for å juble på banen etter en scoring. At fortballspillere i det hele tatt skal måtte dempe feiringen sin eller måtte løper over på andre siden av banen for å få juble er jo helt meningsløst bare fordi noen få på tribunen ikke takler at det scores mål i en fotballkamp. Etter mitt syn er det ingen unnskyldning at man ikke klarer å beherske seg i slike situasjoner.
                    Ingen nekter spillerne å feire, men når de løper bort til motstanderfansen for å gjøre det, slik som Brann og Stabæk gjør, er det en drøy provokasjon som bør slås hardt ned på.

                    Kommentar

                    • Kdlnor
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2003
                      • 76

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Ingen nekter spillerne å feire, men når de løper bort til motstanderfansen for å gjøre det, slik som Brann og Stabæk gjør, er det en drøy provokasjon som bør slås hardt ned på.
                      Det er ingenting naturlig med at spillerene skal stopp opp og tenke seg om for hvor de skal løpe for å jule etter en scoring! De er glade for å ha scoret mål, noe fotball faktisk handler om, og feirer målet. De feirer jo ikke for å provosere noen som helst. Men det er klart, det er en fin unnskyldning å bruke for de som ikke klarer å beherske seg og som kaster ting inn på banen. Tåler man ikke å se spillere som jubler så bør man holde seg langt unna fotballkamper.

                      Kommentar

                      • ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2506

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                        Det jeg er kritisk til er hvordan man klarer å få det til at spillere skal straffes for å juble på banen etter en scoring. At fortballspillere i det hele tatt skal måtte dempe feiringen sin eller måtte løper over på andre siden av banen for å få juble er jo helt meningsløst bare fordi noen få på tribunen ikke takler at det scores mål i en fotballkamp. Etter mitt syn er det ingen unnskyldning at man ikke klarer å beherske seg i slike situasjoner.
                        Du snur det på hodet. Problemet er ikke at de må løpe over banen for å juble, problemet er at de gjorde det.
                        De kunne jublet der de scoret, eller de kunne løpt hvor som helst ellers, men de valgte å løpe til det eneste stedet hvor det var virkelig provoserende, og det var ikke tilfeldig at de stoppet akkurat der hvor Arman Björnsson knyttet neven opp mot tribunen.
                        Jeg har ikke noe til overs for spillere som løper foran motstandersupportere med fingeren foran munnen, eller hånda bak øret, som Nannskog, men det har tydeligvis blitt en del av fotballen for noen, at det er viktigere å ydmyke motstanderne enn å juble med tilhengerne.
                        Grensen går allikevel ved å velge seg ut det ene stedet på sidelinja hvor de provoserer mest.
                        Spillere får gult kort kort for usportslig opptreden hvis de trekker trøya over hodet etter scoring, men ingenting skjer hvis de håner motstanderfansen.
                        Helt feil prioritering.

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Ingen nekter spillerne å feire, men når de løper bort til motstanderfansen for å gjøre det, slik som Brann og Stabæk gjør, er det en drøy provokasjon som bør slås hardt ned på.
                          Til og med Morten Berre hadde vett nok i hodet til å ikke juble foran KFL når han scorte på åråsen i fjor. Vis jeg ikke husker helt feil så scorte han vel på det samme målet som brann spilleren.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                            Det er ingenting naturlig med at spillerene skal stopp opp og tenke seg om for hvor de skal løpe for å jule etter en scoring! De er glade for å ha scoret mål, noe fotball faktisk handler om, og feirer målet. De feirer jo ikke for å provosere noen som helst. Men det er klart, det er en fin unnskyldning å bruke for de som ikke klarer å beherske seg og som kaster ting inn på banen. Tåler man ikke å se spillere som jubler så bør man holde seg langt unna fotballkamper.
                            Hvis du ikke så at Brannspillerenes feiring var en bevisst provokasjon fra dems side så er du i bestefall naiv.
                            Brannspillera gikk selv ut etter matchen og sa at det ikke var ett smart trekk å feire foran motstanderfansen.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • general
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 1150

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                              Det er ingenting naturlig med at spillerene skal stopp opp og tenke seg om for hvor de skal løpe for å jule etter en scoring! De er glade for å ha scoret mål, noe fotball faktisk handler om, og feirer målet. De feirer jo ikke for å provosere noen som helst. Men det er klart, det er en fin unnskyldning å bruke for de som ikke klarer å beherske seg og som kaster ting inn på banen. Tåler man ikke å se spillere som jubler så bør man holde seg langt unna fotballkamper.
                              Kan du prøve å se litt større, på det enn det "lek og moro" synet du har på fotball.

                              Det brannspillerene gjorde på åråsen var ingen spontan feiring i stor jubel.
                              Det var frekt, arrogant, hånlig og rettet mot oss.

                              De gutta der har vært så mange ganger på åråsen at de vet hvor vi står. Det samme som at vi og våre spillere vet hvor våre motstandere står. Legg dette sammen med hvordan tabellen så ut på dette tidspunktet, og det at vi dumpet spilleren, så var dette et bevisst stikk. Hvilken rasjonell tanke kom opp i hodet hans som fortalte han at målet må feires foran akkurat der (foran oss). Han trengte ikke løpe over hele banen, kunne tatt feiringen på andre siden (strømmen storsenter) det hadde enda vært feil, men ikke så idiotisk som å ta det foran oss, men han valgte foran oss, valgte å sende knyttneven i været mot oss. Han valgte selv og provosere.

                              Per dags dato så lever Tippeligaen på supportergjengene (fotballen er så dårlig at en prøver å bygge opp en merkevare rundt det vi faktisk er bra på, tribuneliv). Det norske fotballproduktet er bundet opp at alle andre lag er "fiender". Hør på tv2 promoene. Vi blir flasket opp på dette fra alle kanter. Og at det da renner over for en eller flere etter en slik feiring av en som på den tiden stod høyt på en evt "hat" liste. Det er bare noe du må regne med når målet skal være fullsatt åråsen. Vi alle er ikke like og noen takler et slikt bevisst stikk bedre.

                              Skal være så ærlig å si at den feiringen tok jeg virkelig ille opp. Akkurat der å da, var den frekkheten han utøvde det siste jeg trengte. Kjente at det kokte. Hadde jeg hatt en lighter.....
                              Seriegull 2016!!!

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                #55
                                Glemmer aldri Uwe Rösler i Bergen en iskald høstkveld for noen år siden. Nedrykkstruede LSK lå under 1-0 da vår frelser snudde kampen alene. Etter å ha scoret sitt andre mål løper han forbi hele langsiden der hvor Brannfansen står, med hånden bak øret. Snøballene (og sikkert mye annet) haglet mot han, mens vi fra KFL som sto bak det ene målet (på en dårlig haug a la gamle stadion i Skien) jublet som besatt.

                                Jeg har aldri klart å klandre Uwe i etterkant...
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • Fuglefar
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 202

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Glemmer aldri Uwe Rösler i Bergen en iskald høstkveld for noen år siden. Nedrykkstruede LSK lå under 1-0 da vår frelser snudde kampen alene. Etter å ha scoret sitt andre mål løper han forbi hele langsiden der hvor Brannfansen står, med hånden bak øret. Snøballene (og sikkert mye annet) haglet mot han, mens vi fra KFL som sto bak det ene målet (på en dårlig haug a la gamle stadion i Skien) jublet som besatt.

                                  Jeg har aldri klart å klandre Uwe i etterkant...
                                  Sånn oppførsel må vi tåle som supportere. det er disse spillera som vi trykker til vårt bryst. Det er jævlig provoserende å være på laget som slapp inn detta målet. Men jeg ser ingen grunn til å pælme ting på banen av den grunn.
                                  Og det hjelper ikke å si at brann fansen gjorde det først. Eller, jeg blei så jævlig provosert at je bare måtte kaste seteryggen nedover tribunen. I Bergen kaster di jo biljardkuler på bortespillerene.

                                  Det er lov å bevege seg over alt på banen som spiller. Det gjelder med eller uten ball. Det gjelder før og etter mål. (må jo over streken før avspark da) Men ellers. Løp hvor du vil. Takler du det ikke, bestill et abonement på TV-2 sport.
                                  Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                                    Sånn oppførsel må vi tåle som supportere. det er disse spillera som vi trykker til vårt bryst. Det er jævlig provoserende å være på laget som slapp inn detta målet. Men jeg ser ingen grunn til å pælme ting på banen av den grunn.
                                    Og det hjelper ikke å si at brann fansen gjorde det først. Eller, jeg blei så jævlig provosert at je bare måtte kaste seteryggen nedover tribunen. I Bergen kaster di jo biljardkuler på bortespillerene.

                                    Det er lov å bevege seg over alt på banen som spiller. Det gjelder med eller uten ball. Det gjelder før og etter mål. (må jo over streken før avspark da) Men ellers. Løp hvor du vil. Takler du det ikke, bestill et abonement på TV-2 sport.
                                    Jeg mener slik oppførsel helt klart er straffbar etter sanksjonsreglementets kapittel 2, andre ledd:

                                    (2) I tillegg til overtredelser av de regler og bestemmelser som er nevnt i § 1-1(1) kan følgende forhold sanksjoneres etter dette reglement:
                                    a) Upassende opptreden mot spillere, dommere, trenere, publikum eller andre. Det samme gjelder opptreden i anledning kamp eller trening som klart er egnet til å skade fotballarbeidet eller fotballens anseelse.

                                    I England ville en slik provokasjon mot publikum garantert ført til karantene på grunn av faren for tribunebråk.

                                    Kommentar

                                    • Kdlnor
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2003
                                      • 76

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                                      Takler du det ikke, bestill et abonement på TV-2 sport.
                                      Nettopp! Du har skjønt det! Det er bare pøbler uten selvberherskelse, som benytter enhver mulighet til å la seg provosere. Altså at de blir aggresive og voldelige i oppførselsen. Deretter unnskylder de sin egen oppførsel ved å legge skylden på spillerene ute på banen.

                                      Blir man så provosert at man tyr til vold for noe så uskyldig som feiring av et mål bør man holde seg hjemme foran tv'en.

                                      Kommentar

                                      Working...