Dobbelstraff!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MobBoss
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 900

    Dobbelstraff!!

    Som de fleste har fått med seg så har LSK fått en bot etter pyroshowet som var etter cupfinalen. Det at en bot kom kommer ikke som noe sjokk på noen som følger litt med.
    Men det er et par andre ting som styret reagerer på. For det første så er det tiden som dette har tatt. Det er nå fire mnd siden cupfinalen og det er alt for lang behandlings tid.
    En annen ting som vi reagerer på er at de baker inn stol ødeleggelsen inni dette. Dette fordi det er en regning som vi allerede har betalt. Og vi mener at NFF ikke har noe hjemmel til å bøtlegge på dette grunnlaget da denne saken ble ferdig da vi betalte, hadde vi ikke betalt ville det selvfølgelig stilt seg anderledes.
    Det siste som vi reagrer på er at NFF ikke er voksne nok til å stå for det de sier. Rett etter kampen sa Roger Solheim at de måtte bøtlegge seg selv. Idag sier han at dette var ment som en spøk. Kan en så stor og viktig organisasjon skifte mening etter det som passer dem best. Vi mener nei. Og en sånn sak som dette er noe som ikke kommer til å bli glemt

    PGA dette har KFL søkt bistand hos NSA og advokat for å se på dette.
    Jeg vil understreke at dette ikke er et forsøk fra styret sin side å løpe fra ansvaret(På samme måte som noen andre som ikke tør å stå for det de sier). Vi visste hva vi gjorde og det står vi for, men vi mener at det er urimelig at vi skal betale dobbelt opp.


    Mvh:
    Styret KFL

    Invicta

    Ingen er større en klubben
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Det er bra dere tar tak i dette her. Hva slags signaler har dere fått fra NSA? Er det noe håp om å na igjennom hos NFF?
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Dette mener jeg er riktig. Jeg mener også at boten ikke bør betales før det har kommet en avslutning på dette. Stolene er betalt for lenge siden, og ingen lag i Norge har noen gang fått bøter for å ha ødelagt seter tidligere.

      NSA bør jobbe meget grundig med denne saken. Personlig regner jeg med at NSA setetr denne saken høyt da det er en meget viktig prinsipp sak som kan gå ut over andre klubber senere.

      I tillegg så skal det komme en forklaring fra NFF på hvorfor Roger S. kan si i media rett etterpå at "nei, vi får heller gi oss selv en bot" samtidig som han ler.

      Også skulle jeg ønske at LSK kunne tørre å sette press på NFF ang. denen bota og ikke bare godta. Jeg regner med at KFL selvsagt betaler det som bør betales (blussing), men at man opererer med et ca. tall på seter, alt fra 30-80 stk, er ikke noe KFL skal betale for 2 ganger.

      MEN hvis vi absolutt må betale det, håper jeg at KFL med hjelp av LSK og NSA kjører hardt på å bøtelegge Tyrkia som herja mye mer med seteneenn det vi gjorde.

      NFF kalte dette kulturforskjell...

      Kommentar

      • Kjelstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 352

        #4
        Opprinnelig skrevet av Erling Stray
        Som de fleste har fått med seg så har LSK fått en bot etter pyroshowet som var etter cupfinalen. Det at en bot kom kommer ikke som noe sjokk på noen som følger litt med.
        Men det er et par andre ting som styret reagerer på. For det første så er det tiden som dette har tatt. Det er nå fire mnd siden cupfinalen og det er alt for lang behandlings tid.
        En annen ting som vi reagerer på er at de baker inn stol ødeleggelsen inni dette. Dette fordi det er en regning som vi allerede har betalt. Og vi mener at NFF ikke har noe hjemmel til å bøtlegge på dette grunnlaget da denne saken ble ferdig da vi betalte, hadde vi ikke betalt ville det selvfølgelig stilt seg anderledes.
        Det siste som vi reagrer på er at NFF ikke er voksne nok til å stå for det de sier. Rett etter kampen sa Roger Solheim at de måtte bøtlegge seg selv. Idag sier han at dette var ment som en spøk. Kan en så stor og viktig organisasjon skifte mening etter det som passer dem best. Vi mener nei. Og en sånn sak som dette er noe som ikke kommer til å bli glemt

        PGA dette har KFL søkt bistand hos NSA og advokat for å se på dette.
        Jeg vil understreke at dette ikke er et forsøk fra styret sin side å løpe fra ansvaret(På samme måte som noen andre som ikke tør å stå for det de sier). Vi visste hva vi gjorde og det står vi for, men vi mener at det er urimelig at vi skal betale dobbelt opp.


        Mvh:
        Styret KFL

        Kjempe bra! Nøff bør stå for det de sier og gjør...
        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

        Kommentar

        • e.d
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 688

          #5
          merkelig at vi får ny regning på stolene når de allerede er betalt for. Og merkelig at antallet har steget med 30 i løpet av vinteren.
          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av Erling Stray
            Det siste som vi reagrer på er at NFF ikke er voksne nok til å stå for det de sier. Rett etter kampen sa Roger Solheim at de måtte bøtlegge seg selv. Idag sier han at dette var ment som en spøk.
            Dette utsagnet er én ting. Jeg synes det er langt verre at han går tilbake på den andre delen av utsagnet, at LSK ikke skal straffes.

            Kommentar

            • MobBoss
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 900

              #7
              helt enig med torolf. her er det solheim sa på spm om LSK ville bli straffet:
              Nei, det tror jeg ikke. Vi får heller gi oss selv en bot, ler Solheim.



              Invicta

              Ingen er større en klubben

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                Finnes det noe reelt håp om å komme noen vei med denne saken? Eller blir det mest at KFL/NSA markerer ett standpunkt?
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • MobBoss
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 900

                  #9
                  Det vet jeg ikke enda vi må få satt oss ordentlig inn i dommen først. Men vi har jo et håp.

                  Invicta

                  Ingen er større en klubben

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                    Det vet jeg ikke enda vi må få satt oss ordentlig inn i dommen først. Men vi har jo et håp.
                    Grønlund var vel ganske klar på at dommen ikke ville bli anket. Jeg tror det er lite KFL kan gjøre hvis LSK ikke ønsker å anke dommen.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Grønlund var vel ganske klar på at dommen ikke ville bli anket. Jeg tror det er lite KFL kan gjøre hvis LSK ikke ønsker å anke dommen.
                      DU er vel inne på noe der. Det er vel LSK og ikke KFL som har fått bota. LSK har vel videresendt denne bota til KFL.KFL kan vel ikke anke en bot de "ikke" har fått.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • MobBoss
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 900

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Grønlund var vel ganske klar på at dommen ikke ville bli anket. Jeg tror det er lite KFL kan gjøre hvis LSK ikke ønsker å anke dommen.
                        Sier noe der, men vi får se. Kan se ut som om at NSA vil kjøre dette som en prinsipp sak..

                        Invicta

                        Ingen er større en klubben

                        Kommentar

                        • e.d
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 688

                          #13
                          jeg tror det er lurt å bare betale å bli ferdig med denne saken så raskt som mulig. det er andre ting som vi bør fokusere på nå når vi nærmer oss seriestart. Så kan heller KFL eller NSA komme med en uttalelse eller markering i forhold til nff. Men ikke anke eller dra denne saken mer ut i tid. Det er det vi som taper på. Uansett om vi har rett i saken eller ikke.
                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av e.d
                            jeg tror det er lurt å bare betale å bli ferdig med denne saken så raskt som mulig. det er andre ting som vi bør fokusere på nå når vi nærmer oss seriestart. Så kan heller KFL eller NSA komme med en uttalelse eller markering i forhold til nff. Men ikke anke eller dra denne saken mer ut i tid. Det er det vi som taper på. Uansett om vi har rett i saken eller ikke.
                            Uansett synes jeg vi bør meddele NFF vårt syn på saken. For det første er det uholdbart at NFF først tar på seg ansvaret for manglende vakthold og frikjenner LSK. For det annet er det uakseptabelt å bruke fire måneder på å reagere. For det tredje burde de ha skilt stolsaken og blussinga helt fra hverandre, da den første saken visstnok skal være oppgjort.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Det ser sikkert rart ut å være enig med både e.d og Torolf her, men:

                              Vi bør bli ferdig med denne saken så fort som mulig samtidig som vi sier i fra at NFF's oppførsel her er feil. Om NSA kan ta den kampen for oss er ingenting bedre enn det. Da er det plutselig "supporternorge" som sier i fra, ikke "sutreklubben".
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Kdlnor
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Feb 2003
                                • 76

                                #16
                                Det er selvsagt uhørt av NFF å nevne stolødeleggelsene som en del av denne boten dersom KFL allerede har gjort opp for seg. Det bør man jo fortelle NFF i brevsform at man ikke aksepterer. Men som flere andre mener jeg det vil være veldig dumt å dra denne saken videre nå med seriestarten rett rundt hjørnet.

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

                                  #17
                                  Håper folk her inne er like engasjert nestegang vi spiller på ullevåll.
                                  Og tar de personene som ødelegger stolene også.
                                  Det er de som burde spleise på denne boten.
                                  Har selv stått på stol under kamp men aldrig klart og ødelegge et sete.
                                  Det er vel ikke så vanskelig og se utifra bildene hvem som står på disse setene.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #18
                                    Er det mange av oss som er tyrkere? I så tilfelle kan dere trekke fra stolene de ødela. Det er helt greit ettersom det er kulturforskjeller.

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Det som er mest skremmende med denne saken er at NFF er arrangør, politi, dommer og bøddel.

                                      Det eneste stedet i vårt samfunn e organisasjon får makt på lik linje med unevnelige despoter er faktisk i idretten.

                                      Roger Solheim: Slå opp ordet rettssikkerhet!
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Er det mange av oss som er tyrkere? I så tilfelle kan dere trekke fra stolene de ødela. Det er helt greit ettersom det er kulturforskjeller.
                                        Det er nok noe vanskeligere å få dem til å betale, siden NFF ikke har noen jurisdiksjon over dem.

                                        Kommentar

                                        Working...