Dobbelstraff!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    #21
    Opprinnelig skrevet av Henrik
    Det er nok noe vanskeligere å få dem til å betale, siden NFF ikke har noen jurisdiksjon over dem.
    Hvorfor skal vi betale for dem?
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #22
      Opprinnelig skrevet av Skinke
      Hvorfor skal vi betale for dem?
      Det skal vi ikke. KFL betaler for setene som ble ødelagt, samt en bot for at setene ble ødelagt i det hele tatt, da NFF ikke ønsker supportere som ødelegger stoler.

      Kommentar

      • Kølla Riisa
        Seniormedlem
        • Jun 2004
        • 1021

        #23
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Det som er mest skremmende med denne saken er at NFF er arrangør, politi, dommer og bøddel.

        Det eneste stedet i vårt samfunn e organisasjon får makt på lik linje med unevnelige despoter er faktisk i idretten.

        Roger Solheim: Slå opp ordet rettssikkerhet!
        Utrolig godt poeng. NFF vokter over alt og alle, men det store spørsmålet er: Hvem vokter over NFF?

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
          Utrolig godt poeng. NFF vokter over alt og alle, men det store spørsmålet er: Hvem vokter over NFF?
          Fotballtinget, som vel samles en gang per andre år? (=

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            #25
            Faktisk er dette blitt trippelstraff :

            1. Vi fikk ikke de 30.000,- vi var lovet for tifoshowet
            2. Bøtelagt for hærverk på stoler: 50.000,- (?)
            3. Bøtelagt for pryo og hærverk av stoler (igjen!): 40.000,-


            Hurra for NFF.
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #26
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Det er nok noe vanskeligere å få dem til å betale, siden NFF ikke har noen jurisdiksjon over dem.
              Ååååå [ironi] Er det slik det fungerer. Det som avgjør om man skal forfølges for regelbrudd er altså om man kan få tak i dem og skviset dem! Dette må jo være fordelaktig for politiet å innføre.[/ironi] Man skal altså sende en regning til lillestrøm, men man trenger ikke å sende noe til det tyrkiske fotballforbundet?

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Ååååå [ironi] Er det slik det fungerer. Det som avgjør om man skal forfølges for regelbrudd er altså om man kan få tak i dem og skviset dem! Dette må jo være fordelaktig for politiet å innføre.[/ironi] Man skal altså sende en regning til lillestrøm, men man trenger ikke å sende noe til det tyrkiske fotballforbundet?
                Selvfølgelig er det ikke slik det skal fungere, de burde også fått en regning, og NFF skulle sikkert gjerne sendt dem en. Men dessverre er det slik det faktisk fungerer, siden de kan tvinge LSK til å betale, mens de ikke kommer noen vei med tyrkerne.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                  Selvfølgelig er det ikke slik det skal fungere, de burde også fått en regning, og NFF skulle sikkert gjerne sendt dem en. Men dessverre er det slik det faktisk fungerer, siden de kan tvinge LSK til å betale, mens de ikke kommer noen vei med tyrkerne.
                  Dette er da ikke noe problem. NFF sender klage til sin overordnede instans som igjen haler pengene/bota ut av tyrkerne. Slik som bosnia som måtte hoste opp 200.000 for blussinga.

                  Søker man ikke å bøtelegge for knusing av stoler er det jo greit, da kan man ikke krever penger av lsk heller. Regler fungerer slik at de skal håndheves likt for alle.

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Dette er da ikke noe problem. NFF sender klage til sin overordnede instans som igjen haler pengene/bota ut av tyrkerne. Slik som bosnia som måtte hoste opp 200.000 for blussinga.

                    Søker man ikke å bøtelegge for knusing av stoler er det jo greit, da kan man ikke krever penger av lsk heller. Regler fungerer slik at de skal håndheves likt for alle.
                    Nå var det vel ikke NFF som bøtela bosnierne, det var vel UEFA, og det var vel for brudd på sikkerhetsbestemmelsene. Tviler på at det å knuse stoler faller inn under UEFA sitt reglement eller er brudd på deres sikkerhetsbestemmelser.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #30
                      NFF kan nok uten vansker sende et brev til det tyrkiske fotballforbundet og klage på hærverket. Problemet er at det er veldig vankelig å forsvare å håndheve regler i noen situasjoner når man åpenbart ikke har grunnlaget i orden for å la være i andre.
                      Last edited by reka; 18.03.2008, 10:34.

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Reka;
                        Nå var det vel ikke NFF som bøtela bosnierne, det var vel UEFA, og det var vel for brudd på sikkerhetsbestemmelsene. Tviler på at det å knuse stoler faller inn under UEFA sitt reglement eller er brudd på deres sikkerhetsbestemmelser.[/quote
                        Spiller ingen rolle. NFF kan ikke gjøre håndhevelse av reglene avhengig om de får inn penger. Er stolknusing forbudt må de ta affære.
                        jaja, jeg skal sende Solheim en mail om at han bør sende tyrkerne en bot, selv om de garantert ikke får inn penger. Blir du fornøyd da?
                        Last edited by Henrik; 18.03.2008, 10:34.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #32
                          Vi kan jo istedet bare nekte å betale? Siden NFF da ikke får inn penger vil de jo ikke bøtelegge oss lengre.

                          Problemet er at bota er vilkårlig, noe som ikke klinger særlig godt i de fleste jusbøker.

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Vi kan jo istedet bare nekte å betale? Siden NFF da ikke får inn penger vil de jo ikke bøtelegge oss lengre.

                            Problemet er at bota er vilkårlig, noe som ikke klinger særlig godt i de fleste jusbøker.
                            Noe sier meg at NFF kan ilegge LSK noen sanksjoner som vi ikke finner spesielt festlige dersom vi skulle nekte å betale. Så LSK kommer kommer, i motsetning til tyrkerne, ikke så langt med den holdningen du forfekter her...

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              Noe sier meg at NFF kan ilegge LSK noen sanksjoner som vi ikke finner spesielt festlige dersom vi skulle nekte å betale. Så LSK kommer kommer, i motsetning til tyrkerne, ikke så langt med den holdningen du forfekter her...
                              Vi har nok krav på likhet for loven. Det blir i tilfelle NFF som må forklare hvorfor de ikke tilbyr oss det. Da holder det ikke at medlemmer av NFF skal straffes hardere enn de som er utenfor NFF, ei heller at forfølgelse av regelbrudd skal være avhengig av økonomisk gevinst.

                              Kommentar

                              • Tor Hilmar
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Mar 2006
                                • 42

                                #35
                                Roger Solheim har gjemt seg bort på påskefjellet. Pussig at denne saken kom opp akkurat nå.. Hvor stor bot er det vanlig å få for blussing? 20 000? Siden stolene allerede er betalt for.
                                Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

                                Kommentar

                                • Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Tor Hilmar
                                  Roger Solheim har gjemt seg bort på påskefjellet. Pussig at denne saken kom opp akkurat nå.. Hvor stor bot er det vanlig å få for blussing? 20 000? Siden stolene allerede er betalt for.
                                  10.000 - 20.000 har vært det vanligste hittil.

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Vi har nok krav på likhet for loven. Det blir i tilfelle NFF som må forklare hvorfor de ikke tilbyr oss det. Da holder det ikke at medlemmer av NFF skal straffes hardere enn de som er utenfor NFF, ei heller at forfølgelse av regelbrudd skal være avhengig av økonomisk gevinst.
                                    Som jeg sa, jeg skal sende en mail til Solheim og be han sende en bot til Tyrkerne.

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Som jeg sa, jeg skal sende en mail til Solheim og be han sende en bot til Tyrkerne.
                                      Så du skal sende en idiotisk mail til Solheim som undergraver en ellers god sak? La KFL/NSA/LSK pleie dem kontakten selv du...

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av skotten
                                        Så du skal sende en idiotisk mail til Solheim som underminerer en ellers god sak? La KFL/NSA/LSK pleie dem kontakten selv du...
                                        Dette er på ingen måte en god sak, NFF kommer ikke til å trekke tilbake boten. Bare påpeke på samme måte som jeg har gjort at de ikke har noen jurisdiksjon over tyrkerne, men at de har det overfor LSK.

                                        Men greit, jeg skal ikke sende den mailen. Så skal vi se hvordan det går, men at de trekker den boten tilbake har jeg null tro på.

                                        Time will show.

                                        Kommentar

                                        • skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

                                          #40
                                          At boten skal trekkes har jeg ikke noe stort, dog et ørlite, håp for. Det viktigste er å få satt på plass Forbundet litt for deres opptreden i saken. Hvem vet, kanskje det kan være med på å sette en presendens for hvordan Forbundet forvalter sin sammenblandede rolle som dommer og politi i fremtiden?

                                          Kommentar

                                          Working...