Dobbelstraff!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PA
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 500

    #41
    Opprinnelig skrevet av reka
    Er det mange av oss som er tyrkere? I så tilfelle kan dere trekke fra stolene de ødela. Det er helt greit ettersom det er kulturforskjeller.


    Hehe... ja, men vi kan dra det enda lengere.

    Vi lager en banner der det står noe ala "vi er bønner, så det er kun kulturforskjell" Og som bilde er det fullt av mørke ansikter i lsk drakt som kaster stein på Solheim.


    Et fint bilde jeg bare fikk her jeg satt

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #42
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Uansett synes jeg vi bør meddele NFF vårt syn på saken. For det første er det uholdbart at NFF først tar på seg ansvaret for manglende vakthold og frikjenner LSK. For det annet er det uakseptabelt å bruke fire måneder på å reagere. For det tredje burde de ha skilt stolsaken og blussinga helt fra hverandre, da den første saken visstnok skal være oppgjort.
      Er helt enig i det du skriver. Dette er bare et håpløst forsøk fra nff på å balansere regnskapet og å gjenopprette autoriteten sin.

      Må huske på at vi tok rotta på nff og pissa på dem noe jævlig under cupfinalen. Og derfor mener jeg at selv om det NFF her gjør er uholdbart og uakseptabelt(føyer seg inn i rekken fra den kanten)-så mener jeg det er bedre å betale bota og å kort medele vårt syn på saken og deretter avslutte den. Ikke anke eller dra saken ut i tid eller koble inn advokater osv.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        #43
        Opprinnelig skrevet av reka
        Vi har nok krav på likhet for loven. Det blir i tilfelle NFF som må forklare hvorfor de ikke tilbyr oss det. Da holder det ikke at medlemmer av NFF skal straffes hardere enn de som er utenfor NFF, ei heller at forfølgelse av regelbrudd skal være avhengig av økonomisk gevinst.
        Tror ikke vi kommer særlig langt med å klage på boten bare fordi tyrkerne slapp unna. Blir man tatt i fartskontroll, hjelper det nok lite å si at bilen foran kjørte fortere.

        At NFF fungerer som både politi og dommer forteller meg at fotball fortsatt er en idrett, og at det er en stund igjen før man fullt ut kan sammenligne dette med arbeidslivet og samfunnet forøvrig.
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #44
          Opprinnelig skrevet av blue
          At NFF fungerer som både politi og dommer forteller meg at fotball fortsatt er en idrett, og at det er en stund igjen før man fullt ut kan sammenligne dette med arbeidslivet og samfunnet forøvrig.
          ...og at rettsikkerheten innenfor NFF-familien er på linje med den Jesus og Barrabas & co hadde under Pontius Pilatus.

          God påske alle fugler!

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            #45
            Opprinnelig skrevet av blue
            Tror ikke vi kommer særlig langt med å klage på boten bare fordi tyrkerne slapp unna. Blir man tatt i fartskontroll, hjelper det nok lite å si at bilen foran kjørte fortere..
            Resonnementet er galt, og jeg klarer ikke å la være å påpeke det: Det riktige eksempelet ville vært om alle ble stoppet i piggdekkontroll, men bare du fikk gebyr og prikk i førerkortet fordi politiet mener at de andre bilistene du ble stoppet sammen med trolig ikke gidder å betale og kanskje ikke helt skjønner hva piggdekk er.

            Det er vel ingen som forventer at et reglement skal håndheves som straffeloven, men det må da være i NFF's interesse at de ikke fremstår som ignorante klovner hver gang? Reglementet er fattet av klubbene, og når NFF ikke anvender det riktig misbruker de tilliten de er gitt.

            Kommentar

            • MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

              #46
              NFF er en gjeng med svin som gjør alt i deres makt for å ødelegge norsk fotball og god tribunekultur.

              Ønsker styret lykke til i denne "kampen".

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                #47
                Opprinnelig skrevet av reka
                Resonnementet er galt, og jeg klarer ikke å la være å påpeke det: Det riktige eksempelet ville vært om alle ble stoppet i piggdekkontroll, men bare du fikk gebyr og prikk i førerkortet fordi politiet mener at de andre bilistene du ble stoppet sammen med trolig ikke gidder å betale og kanskje ikke helt skjønner hva piggdekk er.

                Det er vel ingen som forventer at et reglement skal håndheves som straffeloven, men det må da være i NFF's interesse at de ikke fremstår som ignorante klovner hver gang? Reglementet er fattet av klubbene, og når NFF ikke anvender det riktig misbruker de tilliten de er gitt.
                Det var et dårlig eksempel, men mener fortsatt at vi ikke kommer noen vei med å klage fordi noen andre slapp straff.

                NFF har så lenge jeg har fulgt med på fotball vært en gjeng med hengehuer og idioter, så ingenting overrasker meg når det gjelder de. De er ikke i stand til å håndheve noe regelverk på en profesjonell måte, og det er synd for norsk fotball.
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av blue
                  Det var et dårlig eksempel, men mener fortsatt at vi ikke kommer noen vei med å klage fordi noen andre slapp straff.
                  Spørs hva en mener med å komme noen vei. Jeg tror heller ikke det er noen vei utenom å betale bota, men ikke uten at doms- og sanksjonsutvalget og informasjonsdirektøren til NFF har besvart kritikk fra KFL. I så måte er Grønlunds uttalelser til pressen i etterkant av boten meget kritikkverdig, i form av at han bastant uttaler at LSK ikke akter å anke bota uten å ha konferert dette med de som man har kommet til enighet med skal betale denne.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #49
                    Uansett synes jeg vi må kreve inn de 30 000 kronene NFF skylder oss for tifoen. Det bør også legges til morarenter.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3451

                      #50
                      Ut ifra det Grønlund sier i artikkelen i nyhetstråden virker det som om det er avklart at KFL skal betale boten. Jeg venter spent på å høre hvor styret har tenkt å hente pengene ifra. Er det medlemskontigenten, kronerulling, eller tifo-midler som skal benyttes?
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Siggen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 656

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Ut ifra det Grønlund sier i artikkelen i nyhetstråden virker det som om det er avklart at KFL skal betale boten. Jeg venter spent på å høre hvor styret har tenkt å hente pengene ifra. Er det medlemskontigenten, kronerulling, eller tifo-midler som skal benyttes?
                        Selvfølgelig er det dem som har begått den "krimenelle" handlingen som skal betale. Vi er da vel ikke unger heller?
                        ----------------------------------------------------------------------------
                        Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
                        ----------------------------------------------------------------------------

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Siggen
                          Selvfølgelig er det dem som har begått den "krimenelle" handlingen som skal betale. Vi er da vel ikke unger heller?
                          Og hvem er det som har begått denne handlingen? Er det de som hadde bluss i hånda, eller de som oppfordret til det, godkjente det og applauderte i etterkant?
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • Kølla Riisa
                            Seniormedlem
                            • Jun 2004
                            • 1021

                            #53
                            Limer inn den her. Kjernen av alle støtter oss i denne saken:

                            Kommentar

                            Working...