"El Gundo" Gundersen som venstre/høyre kant

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erikh
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2008
    • 443

    "El Gundo" Gundersen som venstre/høyre kant

    Etter aa ha lest en del om matchen i spania i gaar (19 mars) begynte jeg aa lure paa hvor sannsynlig det er at tom kommer til aa benytte seg av ny-doepte El Gundo's tjenester paa venstre eller hoeyre siden i angrepet. leste at han hadde spilt paa venstre i kongsvinger foer. med tanke paa at det virker som om han er i god form vil vel det vaere en god loesning for LSK, i stedenfor den skeve 433 vi spilte store deler av fjoraarsesongen med ollie, sundgot, og mykle, som er langt fra ideell. mitt forslag er derfor aa bruke gundersen paa venstre, ollie i midten, og essediri/myklebust (hvor mykle i form og skadefri er et naturlig foerstevalg) paa hoeyre, saa faar man ogsaa flyttet riise til indreloeper posisjon hvor han er LANGT bedre enn paa kanten (hvor han blir mye mindre involvert)

    et poeng er aa slutte aa bruke ollie som ving for aa faa plass til sundgot. det er et langt bedre alternativ aa bruke essedire, myklebust, eller gundersen som vinger. f.eks at man kjoerer El gundo paa venstre, ollie i midten, og mykle hoeyre. saa har man sundgot og essediri som backup, henholdsvis i midten og hoeyre. mangler en venstrekant..men tror dette er en bedre modell en den skjeve 4-3-3 fra fjoraaret

    tanker rundt denne loesningen???
    Last edited by erikh; 21.03.2008, 01:11.
  • lillestroom
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1020

    #2
    Jeg synes han bør prøve seg litt mer før han begynner å spille fra start. Dessuten vil jeg heller se Myklebust enn Essediri. Essediri har ikke akkurat overbevist når jeg har sett han. Men ellers er jeg enig med deg, det kan være en fremtidig førstelagsspiller i TAGundersen.

    Kommentar

    • sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1822

      #3
      Både Essidiri og Gundersen har bevist at de kan være med å kjempe om plass i første 11'ren, men torr nok at O.O, mykle og BHR er hakket foran akkuratt nå..

      Kommentar

      • rælingen kanaris
        Kaptein Reketråler
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 1446

        #4
        ser for meg(fra venstre mot høyre) Brenne, Kiko Og BHR på Midten, Gundersen, OO og Myklebust foran. Tror dette vill være et bra angrep, med forbehold om gundersen er klar for tippeliga-nivået, noe jeg tror han er. Høyresida med BHR Og Myklebust fungerte ihvertfall bra i første halvdel av fjorårsesonger. Får bare håpe de finner tilbake til det sammarbeidet.
        Custodes
        I med og motgang

        Kommentar

        • kinstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2007
          • 406

          #5
          blir nok ikke lenge til

          Tror gundersen er litt for fesrk enda, men han kommer nok til gode for lsk om ikke lenge. Det jeg mener er at det er fint at han viser form, men det er ikke noe vits i at vi skal bli helt "tv 2" som spør etter 3.runde om gullet ligger for hånd. La ham få tid, han kommer når han er god og klar. Vi får nok mange fine stunder med denne karen fremover skal dere se. Mulig han er klar allerede i sommer - hvem vet. Han må jo vise stabilitet. Det tror jeg han ikke får nok tillit til å gjøre i år, i og med at vi har sundgot i den posisjonen. Men at han får en del innhopp i år - det er det ingen tvil om. Stå på gundersen, gleder meg når din tid kommer som førstevalg.
          ________
          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Jeg tror nok vi bør rendyrke Gundersen som midtspiss. Han kan sikkert gjøre gode enkeltkamper som ving, men i det lange løp tror jeg han desidert er best som midtspiss. Vi er jo ute etter en rask og uforutsigbar venstre kantspiss. Han bør vel helst være venstrebeint og.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #7
              Han er også en spiller med god teknikk og fart så en plass på en av vingene er ikke utenkelig.. Han har også teknikk til å dra av en spiller så.. helt klart..

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                Han er også en spiller med god teknikk og fart så en plass på en av vingene er ikke utenkelig.. Han har også teknikk til å dra av en spiller så.. helt klart..
                Occean er kjap og har teknikk han og, alikevel er han ikke noen kanttype. Spisser som Occean, Gundersen og Sundgot vil hele tiden trekke innover i banen. Mens en mer rendyrka ving vil utfordre og komme til langt flere innlegg. Som sagt Gundersen kan sikkert gjøre flere gode kamper som ving. Men over tid er jeg sikkert på at han vil prestere best som midtspiss. Slik vi har sett med Occean.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                Working...